Arkadaşlar ben denedim viteste iken daha kolay ve daha kısa mesafede durabiliyorum debriyajı çektigim zaman motor kend ataleti ile daha uzun mesafede duruyor...
Arkadaşlar ben denedim viteste iken daha kolay ve daha kısa mesafede durabiliyorum debriyajı çektigim zaman motor kend ataleti ile daha uzun mesafede duruyor...
Sex Speed Money...
Senin dedigin olay, frenleme yaptiginda frenlerin etkisi komprosorun yavaslatma etkisinden zayif kaldigi durmda ancak geçerli olabilir.
(yukarida yazdigimi ben bile anlamadim!!açayim biraz.)
Simdi diyelim ki 100 km/h ile hareket halindesin.
Motoru kompresyona soktugunda hizin 60 km/h ye dusuyor.
Bu standart olsun.
(Rakamlar uydurmadir.)
Yine 100km/h ile giderken frenlere asildiginda hizin 40 km/h ye dusuyor.
Simdi sen kompresyonu devreye sokarsan, motor hala 60 km/h hizla gitme egilimi gosterecek.
Yani saatte 20 km hiz yapabilmeni saglayacak bir gucu arka tekere aktarmaya devam edecek.
Bu durumda senin frenlerin daha fazla is yapmak zorunda kalacak.
çunku hala durdurmasi gereken bir guç etki ediyor.
Frenler yeterliyse sorun yok.
Ama yuksek hizlarda basini belaya sokarsin.
Piyasada
"iyi sofor fren kullanmaz"
diye bir laf dolasir.
Bu hizi duruma gore ayarlayabilme yetenegini isaret eden bir laf.
Ama motosiklette arkamiza yapismis biri varsa, arka stop lambasini sik sik yakarak geridekini uyarmak oldukça faydalidir.
Zaten burada tartistigimiz olay, arkadaki hizli aracin motorun basini nasil belaya soktugu degil mi?
Sözün özü;
motor aracvi hareket ettirir.
Fren ise durdurur.
Frenin görevini iyi yapabilmesi için, araci hareket ettiren herseyden kurtulmak lazim.
Söyle düsünün;
siz frene basiyorsunuz ama muzip bir arkadasiniz, arkadan motoru ittiriyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)