Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Bir musibet ......

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Arkadaşlar ben denedim viteste iken daha kolay ve daha kısa mesafede durabiliyorum debriyajı çektigim zaman motor kend ataleti ile daha uzun mesafede duruyor...
    Sex Speed Money...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baştan alalım ozaman
    belli bir süratte seyahat ediyorsunuz
    gazı kıstınız, motor ne yapar? yığılır ve bu durum onu bir miktar yavaşlatır
    aynı anda ön frene ve arka frene bastığnızı farzedin
    3 tane durdurma etkili işi aynı anda yapmış oldunuz
    5. vites rölanti devrinde(gazı oraya kadar salıyoruz) atıyorum motorumuz 40kmh sürat yapıyor olsun; tabi bu motordan motora değişecektir.
    hızımız 40 kmh nin altına inmediği sürece debriyaja basmamamızın motorun durmasına ters etkisi olmayacaktır.
    işte bu noktada debriyajı çekeceğiz.
    deneyin bakın diyorum, oldukça dengeli bir frenleme tekniğidir.
    Senin dedigin olay, frenleme yaptiginda frenlerin etkisi komprosorun yavaslatma etkisinden zayif kaldigi durmda ancak geçerli olabilir.

    (yukarida yazdigimi ben bile anlamadim!!açayim biraz.)

    Simdi diyelim ki 100 km/h ile hareket halindesin.
    Motoru kompresyona soktugunda hizin 60 km/h ye dusuyor.
    Bu standart olsun.
    (Rakamlar uydurmadir.)

    Yine 100km/h ile giderken frenlere asildiginda hizin 40 km/h ye dusuyor.
    Simdi sen kompresyonu devreye sokarsan, motor hala 60 km/h hizla gitme egilimi gosterecek.
    Yani saatte 20 km hiz yapabilmeni saglayacak bir gucu arka tekere aktarmaya devam edecek.
    Bu durumda senin frenlerin daha fazla is yapmak zorunda kalacak.
    çunku hala durdurmasi gereken bir guç etki ediyor.
    Frenler yeterliyse sorun yok.
    Ama yuksek hizlarda basini belaya sokarsin.

    Piyasada
    "iyi sofor fren kullanmaz"
    diye bir laf dolasir.
    Bu hizi duruma gore ayarlayabilme yetenegini isaret eden bir laf.
    Ama motosiklette arkamiza yapismis biri varsa, arka stop lambasini sik sik yakarak geridekini uyarmak oldukça faydalidir.
    Zaten burada tartistigimiz olay, arkadaki hizli aracin motorun basini nasil belaya soktugu degil mi?

    Sözün özü;
    motor aracvi hareket ettirir.
    Fren ise durdurur.
    Frenin görevini iyi yapabilmesi için, araci hareket ettiren herseyden kurtulmak lazim.

    Söyle düsünün;
    siz frene basiyorsunuz ama muzip bir arkadasiniz, arkadan motoru ittiriyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #63
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kar dinsin deniyorum muhterem.
    başıma bi iş gelirse sorumlusu aha bu tigerdir ahali
    ölüyorum senin bu yorumlarina..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler