iyice kafam karıştı nerden açtım konuyu
Kismen dogru olmakla beraber elinde sadece grafikler olacak kismina katilmiyorum.
Sen motorunu dynoya, ne kadar gucum var diye sokuyorsan dogru.
Ama grafiklere bakip, guç bandindaki duzensizlikleri,mumkun oldugunca dogrusal hale getirmek için çesitli ayarlamalarda bulunacaksan zaten baska sansin yok.
Son soruna gelince;
dynoda guç artisi diye bir sey yok.
Guç bandinin ayarlanmasindan bahsediyoruz.
Bir stok motor, en iyi verim alinacak sekilde ama ayni zamanda uzun omurlu olmasi istenerek hazirlanip, fabrikadan çikar.
Devir kesici niçin konuluyor saniyorsun.
0 km aldigin motoru kirarsan solugu bayide alirsin.
Ama oynadigin motoru kirarsan hesap vermek zorunda degiller.
Yanlis biliyorlar.
Eger egzoz degistirebiliyorlarsa, PC takmalarinin tuv ile bir ilgisi yok.
PC yeni takilan egzoza gore yakit haritasi olusturur.
TUV ile ilgili mesele egzoz dur.
Burada da ayni sey var.
Takacagin egzoz homolog olmak zorunda.
Degilse zaten takamazsin.
Takabildigin egzoz ise, orjinal olmadigindan motorun yanma mevzusuna mudahil olur.
Bu nedenle mutlaka yanma meselesinin duzenlenmesi gerekir.
Yoksa, hem guç kaybedersin, hem de zengin ya da fakir karisim denen bir derdin olur.
Kisacasi Alman dostlarimiz, farkli egzozlar takabiliyorlarsa, bu aleti de mutlaka kullanmak zorundalar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Yanlis bildiklerini sanmiyorum..
Fransayi bilemem ama burada ABE diye birsey var. (Algemeine betribserlaubnis)
http://de.wikipedia.org/wiki/Allgeme...riebserlaubnis
Türkcesi yok malesef... (genel kullanim izni oluyor sanirim)
Arabanizda yada motorunuzda orijinalinden baska birsey mi takmak istiyorsunuz. Bunun icin bu ABE gerekli..
Daha baska anlatayim sizlere... Daha kolay..
Benim motoruma bir firma eksoz yapti yada herhangi birsey üretti..
Bunu satmadan önce bir ABE almasi gerek Alaman Tüv ünden...
BUnu alamadiysa yasal degil..
Aldiysa bu ABE yi size parcayla beraber verirler.. Tüv de sorun cikmaz..
Fransayi bilemem ama burada birseyler degistirmek cok zor aracta..
Ben simdi benim gidonu degistirmek istesem bu ABE gerekli yeni direksiyonla.
Lastiklerimi yada jantlari degistirmek (büyültmak yada kücültmek) istersem yine gerekli bu ABE..
Eger bunlari üreten firma bu ABE yi almadiysa sizin TÜV e gidip yapmaniz gerekli.. Buda zor is.. Umarim azicik acikliyabildim..
Alaman forum unda yazilanlar bunlar...
http://www.motorradonline24.de/mo24f...ower+commander
Almanyada zor seyler bunlar..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Remzi_39 tamamen haklı...
Federal Almanya Cumhuriyeti kendi sınırları dahilinde olmak üzere çok katı ve kati motorlu araçların teknik detayları ile iligli.
Motorlu araçların teknik özellikler fabrika değerlerinden sapması halinde bunun mutlaka TÜV tarafından incelenmesi ve araç belgelerine işlenmesi zorunlu.
isteyen şu egzoz,bu amortisör,o far,ha şu sinyal deyip takamaz...
Hele egzoz emisyon ve gürültü kirliliği çok büyük bir önem taşımakta...izinsiz ve onaysız orijinal egzozun fiziksel yapısını değiştirmeniz (gürültü seviyesini artırmanız) başka bir egzoz takmanız bir kaç bin euroluk bir ceza ile takip edilebilir...yani çok pahalıya mal olabilecek bir hata o paralarla Türkiye de sıfır km bir motosiklet alabilirsiniz.
Türkiyenin değerini iyi bilmeli motosikletlerini kafalarına göre '' modifiye '' eden kardeşlerimiz.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Bende takılıydı memnun kalmadım söktüm. Asıl amacı performans egzosu takılmış olan motorların alt devirlerdeki performans düşüklüğünü gidermek daha pürüzsüz bir sürüş elde etmektir. Beni şikayetlerim şöyleydi :
1) Motordaki her sorunda ustanın " abi bunda cihaz var ya ondan yapıyo... "türünden ezbere cevapları
2) Rölantide stop etme, zor çalışma.
3) Yavaş hızlarda yokuş aşağı giderken gazı bıraktığımda silkeleme.
Söktüm rahat ettim, bir daha da orjinal dışında ıvır zıvır taktırmam. Bendeki power commander da doğru maplar yüklüydü ( akrapovic, mt-03 db killer installed) . Düşük devirdeki yavaş hızlanma ve sarsıntıyı da egzos çıkışını biraz daraltarak çözdüm.
ben de egzos olarak sadece tüp var. kısmetse sezona doğru komple egzos, hava filtresi modifiyesi yaptıktan sonra işi bilen bi yerde power commander uygulaması yapmayı düşünüyorum. inşallah iyi olur.
power commanderın satın alma mapping maliyeti hakkında bilgisi olan var mı acaba ?
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Ozer hocam, Remzi.
Simdi Almanya'dan satilik ilanlarina baktim.
Hemen hemen satilik edilmis motorlarin tamaminda performans egzoz var.
Hatta bazilarinda bir çok parça degistirilmis.
Gerçi Almanya'da gorustugum ve ara sira birlikte surdugumuz dostlarim var.
Onlarin motosikletleri de modifiyeli.
Yani bildigim bir konuydu ama yine de gorsel biseyler iyi olur diye dusundum.
Asagida EBAY linklerinden bir kaçini veriyorum.
Goreceginiz gibi hepsinde performansa yoneelik tadilatlar yapilmis.
http://cgi.ebay.de/HONDA-CBR-1000-RR...item414c03aa7d
http://cgi.ebay.de/Honda-CBR900RR-SC...item45f044d3e3
http://cgi.ebay.de/Honda-vtr-1000-sp...item3ca924dee5
http://cgi.ebay.de/Honda-Fireblade-C...item2304b67060
Sizin yanlis anladiginiz sey daha dogrusu anlasamadigimiz sey su.
Performansa yonelik uretilmis egzozlar zaten gerekli onaylar varsa, satilabilir.
Bugun, Leovince Devil, Akrapoviç gibi egzoz markalari satildiklari ulkelerin sartnamelerine uygun egzozlar uretirler ve satarlar.
Yani buna homolog deniyor.
Bir de bunlarin pist için uretilmis olanlari vardir.
Uzerinde pist disinda kullanilamayacagi yazilidir.
Yani homolog degildir ve hemen hemen her ulkede cadde kullanimi yasaktir.
PC olayinin bu konuyla ilgisi yok.
Power Commander,
siz yasal ya da illegal bir egzozu motorunuza taktiginizda,yakit haritasini yeni egzozunuza gore ayarlayan, yani ECU ile motor arasina giren yeni bir ECU olusturan bir alettir desek yalandan basimiz agrimaz.
Yani mevzulari birbirine karistirmayin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Ozaman ben yanlis anlatmisim sanirim..
Coq seninde bildigin gibi motorlarini modifiye eden cok burada..
Yapilamaz diye birsey yok.. Adamlar hemde en kralini yapiyorlar..
Anlatmak istedigim yasal olarak yapiyorlar..
Perfomans eksozu takanlar cok burada. Ama dedigim gibi ABE li..
Bunlar baska seyler icinde gecerli.. ABE varsa sorun yok..
Yani siz gidip hic taninmayan bir firmanin eksozunu taktiniz. ABE yok..
Ozaman basiniz belaya giriyor..
Satan firmalarin bir mali satmak icin ABE almalarina gerek yok..
Ben burada cok görmüsümdür..
Magazada mal satilir..
Üzerinde Almanyada kullanimi yasaktir yazar..
Ozaman neden satiyorsunuz burada???
Ama bunlari alip takanlar var..
Yakalanmadiginiz sürece hersey ok..
Yakalandinizmi sorunlar basliyor..
Anlatmak istedigim bu..
Benim scooter kullanirken bir nazi kaskin vardi hatirlarsiniz..
Kask in icinde Normlara uygun degildir ve trafikte kullanilmasi serbest degildir..
Yada buna benzer birsey yaziliydi. Ama satiliyordu..
Bu PC hakkinda pek bilgim yok.
Ama anladigim kadariyla ABE si yok..
Takarsin senin sorunun.. Birsey olmadigi sürece hersey ok..
Ama yakalandinmi ayikla pirincin tasini..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
http://www.powercommander.com/powerc...r/default.aspx
Egsoz sistemleri ve güce etkilerini araştırırken Power Commander işini öğrendim.Sitede daha verimli çalışır motor darlanmaz mealinde bir şeyler gevelemişler ama açık açık şu kadar güç alırsın diyememişler.Yalan diyeceğim ama bu tarz tuning işlemleri çok rabet görüyor.
Şimdi şöyle mi oluyor:Enjeksiyonlu 10000 devir çeviren bir motosikletimiz var.Power commander ı enjeksiyona entegre kuruyoruz.İş orada bitmiyor ideal yanma haritalarını PC aracılığı ile programlıyoruz.Sonuçta birkaç beygir güç ekstra alıyoruz.Bu mudur?
1-Yani sadece egsozu değiştirince güç alamıyor muyuz?
2-Yakıt sarfiyatını arttırır mıyız?Ne kadar?
3-Koca honda motosikleti verimli hale getiremiyor da bu adamlar mı getiriyor?
Örneğin yukarda okuduklarıma göre kurubuz da MT03 var,power commander marka jet sistemi ve akrapovic egsozu varmış,programı da kurmuş fakat motor daha da verimsizleşmiş.İptal edince düzelmiş.
Kolpa Adamları
Değerli bilgiler için teşekkürler, 600rr akrepovic tüp egzoz almayı düşünüyorum. yalnız motosiklet üzerinde hiç bir değişiklik yapmadan kullanabilir miyim ? yani kullanırsam, yine de yakıt sarfiyatı, motor ömrü vs. zararları olacak mı ?
not: tek amacım farkındalığımı egzoz sesiyle pekiştirmek. yani performans beklentim yok.
Eski konu araştırırken tekrar okudum, koca honda verimli hale getiriyorda egzost çıkışları ve ses seviyeleri kısıtlı piyasaya sunuluyor mecburen.E3 e4 egzost standartlarına uymak zorunda e5 e6 daha çok kısıtlanır bu çevre kirliliğinde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Evet yakıt hava karışımı değişiyor, uzun ömürlü motorun ömrüne etki eder fakat çoğu kimse bu hava yakıt karışımını enjektörlerden ayarlayan ara beyin ünite yani power commander vs. kullanmıyorlar.Sanki birşey olmuyor gibi motora ama ayarları olması gereken gibi olmuyor genelde fakir karışımda çalışıyor.Bazen normal çalışıyor görünüyor bazende alt devirler kötü boş oluyor, silkeleme olabilir, üst devirler iyice ivmeleniyor motor uçuyor.Orjinal katalizörlü egzosta göre hava yakıt karışımı fabrikada beyinden sabit yapılıyor.Bu karışıma ve avans ateşleme zamanına müdahale edilemediğinden beyin ve ateşleşleme arasına bu elektronik parçalar takılıp olması gereken ayar yapılıyor.Egzost kısıtlamadan çıkınca motor çok rahat ve kuvvetli oluyor.Orjinal egzost yakıt püskürtmesi açık olan sonradan takılan daha gürültülü egzosta göre kısıtlıdır.Orjinal Egzostta hem katalizör vardır hemde ses düşürücü kısıcı borular vardır bu borularda çıkış sürtünmesini arttırır.
power at demek.
Commander meydana çıkarmak.
Diyoki senin ecunun dizginlediği beygirlere ben vurucam kırbacı.
Senin makata girecek daha çok benzin parası
Komple veya tüp farketmez, komple olmasının amacı orjinal egzostu tekrar bozmadan kulanabilmek.Bazı motorlara kesmeden kaynak yapmadan üstten susturucu takılmıyor kelepçesini açıpta.Katalizör iptal olmaması güzel birşey iptal olmuş gibi etkisi yok fakat boru tipi iç içe ses kesiciler yani orjinal tüp iptal olunca yine hava yakıt değişiyor birşey olmayacağını söyleyenlerde var çoğu kimse alıp takıp kullanıyor.Ama olması gereken açığa çıkan boşlukları doldurmak hava yakıt ayarı ile.
power commander buldum ikinci el bir yerden, şimdi ona map ayarlatmam gerekiyor, İstanbul da veya yakınlarında PC için map yapan dynometresi olan güzel bir servis bilen var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)