Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Evet Power Commander nedir ne işe yarar?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu PC yi yeni duyuyorum..
    Biraz alman forumlarinda bakindim..
    Burada iyi bakilmiyor bu PC isine...
    Cünki motorun fabrika cikisindaki cok seyi degistiriyor..
    Böyle seyleri burada TÜV de kayit ettirmeniz gerekli..
    Ve hicbir TÜV bunlari kayit etmez diye yazanlar olmus burada..
    Ve bunlari kayit ettirmediginiz sürece sigortaniz falan kalmiyor..
    Yani böyle birsey yaptiniz ve kazaya sebep verdiniz.. Hayatiniz kaydi denilebilir..
    Olay burada böyle..
    Türkiyede nasil bilemem..
    Saldim cayira Mevlam kayira diye bir soz var su anda Turkiye de bu sistem uygulaniyor.
    Salurbey bunu beğendi.
    We are many...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    iyice kafam karıştı nerden açtım konuyu

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coq hocam birsey diyicem peki ben.

    Daha dogrusu merak ettigim birsey.

    Bi yazi okudum dergilerden birinde.

    Abiler demiski dyno ya pek kafanizi takmayin dynodan ciktiktan sonra elinizde sadece ustunde sayilar olan bi kac kagit ve grafik alicaksiniz demis.Eklemisler stok olmayan bi egsoztan sonra dyno sart ama motorun ucmasini yada sadece dynoya girdi diye hizlanmasini beklemeyin demisler.

    Ayrica bu arkadaslar demiski dynodan dynoya fark var ayni motor farkli yerlerde farkli gunlerde farkli sonuclar verebilir kafaya takilcak birsey degil buna sebeb olarakta o gunki sicaklik kullanilan yazilim operatorun deneyimi falan filan gibi bi dunya sey demisler hatta senin dedigin lastik konusuda var slick yerine daha sert bi lastik kullaniminda daha iyi performans alinacagi soylenmis.

    Peki bu dyno bu kadar onemsiz mi yani aldin egzosu dynoya soktun sadece yeni ayarlamalar yapip geri mi veriyorlar bu arkadaslarin dedikleri gibi yoksam cidden dynoya giripte motoru daha guclu bi hale getirebilir misin?

    Yada soruyu daha bi belirgin yapiyim egzos falan olmasin isin icinde stok bi makinayi dynoya soksak bi guc artisi olur mu ayarlamalardan sonra?
    Kismen dogru olmakla beraber elinde sadece grafikler olacak kismina katilmiyorum.
    Sen motorunu dynoya, ne kadar gucum var diye sokuyorsan dogru.
    Ama grafiklere bakip, guç bandindaki duzensizlikleri,mumkun oldugunca dogrusal hale getirmek için çesitli ayarlamalarda bulunacaksan zaten baska sansin yok.

    Son soruna gelince;
    dynoda guç artisi diye bir sey yok.
    Guç bandinin ayarlanmasindan bahsediyoruz.
    Bir stok motor, en iyi verim alinacak sekilde ama ayni zamanda uzun omurlu olmasi istenerek hazirlanip, fabrikadan çikar.
    Devir kesici niçin konuluyor saniyorsun.
    0 km aldigin motoru kirarsan solugu bayide alirsin.
    Ama oynadigin motoru kirarsan hesap vermek zorunda degiller.


    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu PC yi yeni duyuyorum..
    Biraz alman forumlarinda bakindim..
    Burada iyi bakilmiyor bu PC isine...
    Cünki motorun fabrika cikisindaki cok seyi degistiriyor..
    Böyle seyleri burada TÜV de kayit ettirmeniz gerekli..
    Ve hicbir TÜV bunlari kayit etmez diye yazanlar olmus burada..
    Ve bunlari kayit ettirmediginiz sürece sigortaniz falan kalmiyor..
    Yani böyle birsey yaptiniz ve kazaya sebep verdiniz.. Hayatiniz kaydi denilebilir..
    Olay burada böyle..
    Türkiyede nasil bilemem..
    Yanlis biliyorlar.
    Eger egzoz degistirebiliyorlarsa, PC takmalarinin tuv ile bir ilgisi yok.
    PC yeni takilan egzoza gore yakit haritasi olusturur.
    TUV ile ilgili mesele egzoz dur.
    Burada da ayni sey var.
    Takacagin egzoz homolog olmak zorunda.
    Degilse zaten takamazsin.
    Takabildigin egzoz ise, orjinal olmadigindan motorun yanma mevzusuna mudahil olur.
    Bu nedenle mutlaka yanma meselesinin duzenlenmesi gerekir.
    Yoksa, hem guç kaybedersin, hem de zengin ya da fakir karisim denen bir derdin olur.

    Kisacasi Alman dostlarimiz, farkli egzozlar takabiliyorlarsa, bu aleti de mutlaka kullanmak zorundalar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis biliyorlar.
    Eger egzoz degistirebiliyorlarsa, PC takmalarinin tuv ile bir ilgisi yok.
    PC yeni takilan egzoza gore yakit haritasi olusturur.
    TUV ile ilgili mesele egzoz dur.
    Burada da ayni sey var.
    Takacagin egzoz homolog olmak zorunda.
    Degilse zaten takamazsin.
    Takabildigin egzoz ise, orjinal olmadigindan motorun yanma mevzusuna mudahil olur.
    Bu nedenle mutlaka yanma meselesinin duzenlenmesi gerekir.
    Yoksa, hem guç kaybedersin, hem de zengin ya da fakir karisim denen bir derdin olur.

    Kisacasi Alman dostlarimiz, farkli egzozlar takabiliyorlarsa, bu aleti de mutlaka kullanmak zorundalar.
    Yanlis bildiklerini sanmiyorum..
    Fransayi bilemem ama burada ABE diye birsey var. (Algemeine betribserlaubnis)
    http://de.wikipedia.org/wiki/Allgeme...riebserlaubnis
    Türkcesi yok malesef... (genel kullanim izni oluyor sanirim)
    Arabanizda yada motorunuzda orijinalinden baska birsey mi takmak istiyorsunuz. Bunun icin bu ABE gerekli..
    Daha baska anlatayim sizlere... Daha kolay..
    Benim motoruma bir firma eksoz yapti yada herhangi birsey üretti..
    Bunu satmadan önce bir ABE almasi gerek Alaman Tüv ünden...
    BUnu alamadiysa yasal degil..
    Aldiysa bu ABE yi size parcayla beraber verirler.. Tüv de sorun cikmaz..

    Fransayi bilemem ama burada birseyler degistirmek cok zor aracta..
    Ben simdi benim gidonu degistirmek istesem bu ABE gerekli yeni direksiyonla.
    Lastiklerimi yada jantlari degistirmek (büyültmak yada kücültmek) istersem yine gerekli bu ABE..
    Eger bunlari üreten firma bu ABE yi almadiysa sizin TÜV e gidip yapmaniz gerekli.. Buda zor is.. Umarim azicik acikliyabildim..

    Alaman forum unda yazilanlar bunlar...
    http://www.motorradonline24.de/mo24f...ower+commander
    Almanyada zor seyler bunlar..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  5. #25
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis bildiklerini sanmiyorum..
    Fransayi bilemem ama burada ABE diye birsey var. (Algemeine betribserlaubnis)
    http://de.wikipedia.org/wiki/Allgeme...riebserlaubnis
    Türkcesi yok malesef... (genel kullanim izni oluyor sanirim)
    Arabanizda yada motorunuzda orijinalinden baska birsey mi takmak istiyorsunuz. Bunun icin bu ABE gerekli..
    Daha baska anlatayim sizlere... Daha kolay..
    Benim motoruma bir firma eksoz yapti yada herhangi birsey üretti..
    Bunu satmadan önce bir ABE almasi gerek Alaman Tüv ünden...
    BUnu alamadiysa yasal degil..
    Aldiysa bu ABE yi size parcayla beraber verirler.. Tüv de sorun cikmaz..

    Fransayi bilemem ama burada birseyler degistirmek cok zor aracta..
    Ben simdi benim gidonu degistirmek istesem bu ABE gerekli yeni direksiyonla.
    Lastiklerimi yada jantlari degistirmek (büyültmak yada kücültmek) istersem yine gerekli bu ABE..
    Eger bunlari üreten firma bu ABE yi almadiysa sizin TÜV e gidip yapmaniz gerekli.. Buda zor is.. Umarim azicik acikliyabildim..

    Alaman forum unda yazilanlar bunlar...
    http://www.motorradonline24.de/mo24f...ower+commander
    Almanyada zor seyler bunlar..

    Remzi_39 tamamen haklı...
    Federal Almanya Cumhuriyeti kendi sınırları dahilinde olmak üzere çok katı ve kati motorlu araçların teknik detayları ile iligli.
    Motorlu araçların teknik özellikler fabrika değerlerinden sapması halinde bunun mutlaka TÜV tarafından incelenmesi ve araç belgelerine işlenmesi zorunlu.
    isteyen şu egzoz,bu amortisör,o far,ha şu sinyal deyip takamaz...
    Hele egzoz emisyon ve gürültü kirliliği çok büyük bir önem taşımakta...izinsiz ve onaysız orijinal egzozun fiziksel yapısını değiştirmeniz (gürültü seviyesini artırmanız) başka bir egzoz takmanız bir kaç bin euroluk bir ceza ile takip edilebilir...yani çok pahalıya mal olabilecek bir hata o paralarla Türkiye de sıfır km bir motosiklet alabilirsiniz.
    Türkiyenin değerini iyi bilmeli motosikletlerini kafalarına göre '' modifiye '' eden kardeşlerimiz.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  6. #26
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bende takılıydı memnun kalmadım söktüm. Asıl amacı performans egzosu takılmış olan motorların alt devirlerdeki performans düşüklüğünü gidermek daha pürüzsüz bir sürüş elde etmektir. Beni şikayetlerim şöyleydi :
    1) Motordaki her sorunda ustanın " abi bunda cihaz var ya ondan yapıyo... "türünden ezbere cevapları
    2) Rölantide stop etme, zor çalışma.
    3) Yavaş hızlarda yokuş aşağı giderken gazı bıraktığımda silkeleme.

    Söktüm rahat ettim, bir daha da orjinal dışında ıvır zıvır taktırmam. Bendeki power commander da doğru maplar yüklüydü ( akrapovic, mt-03 db killer installed) . Düşük devirdeki yavaş hızlanma ve sarsıntıyı da egzos çıkışını biraz daraltarak çözdüm.

  7. #27
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    ben de egzos olarak sadece tüp var. kısmetse sezona doğru komple egzos, hava filtresi modifiyesi yaptıktan sonra işi bilen bi yerde power commander uygulaması yapmayı düşünüyorum. inşallah iyi olur.
    power commanderın satın alma mapping maliyeti hakkında bilgisi olan var mı acaba ?
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ozer hocam, Remzi.
    Simdi Almanya'dan satilik ilanlarina baktim.
    Hemen hemen satilik edilmis motorlarin tamaminda performans egzoz var.
    Hatta bazilarinda bir çok parça degistirilmis.

    Gerçi Almanya'da gorustugum ve ara sira birlikte surdugumuz dostlarim var.
    Onlarin motosikletleri de modifiyeli.
    Yani bildigim bir konuydu ama yine de gorsel biseyler iyi olur diye dusundum.

    Asagida EBAY linklerinden bir kaçini veriyorum.
    Goreceginiz gibi hepsinde performansa yoneelik tadilatlar yapilmis.

    http://cgi.ebay.de/HONDA-CBR-1000-RR...item414c03aa7d

    http://cgi.ebay.de/Honda-CBR900RR-SC...item45f044d3e3

    http://cgi.ebay.de/Honda-vtr-1000-sp...item3ca924dee5

    http://cgi.ebay.de/Honda-Fireblade-C...item2304b67060


    Sizin yanlis anladiginiz sey daha dogrusu anlasamadigimiz sey su.
    Performansa yonelik uretilmis egzozlar zaten gerekli onaylar varsa, satilabilir.
    Bugun, Leovince Devil, Akrapoviç gibi egzoz markalari satildiklari ulkelerin sartnamelerine uygun egzozlar uretirler ve satarlar.
    Yani buna homolog deniyor.
    Bir de bunlarin pist için uretilmis olanlari vardir.
    Uzerinde pist disinda kullanilamayacagi yazilidir.
    Yani homolog degildir ve hemen hemen her ulkede cadde kullanimi yasaktir.

    PC olayinin bu konuyla ilgisi yok.
    Power Commander,
    siz yasal ya da illegal bir egzozu motorunuza taktiginizda,yakit haritasini yeni egzozunuza gore ayarlayan, yani ECU ile motor arasina giren yeni bir ECU olusturan bir alettir desek yalandan basimiz agrimaz.

    Yani mevzulari birbirine karistirmayin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #29
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozer hocam, Remzi.
    Simdi Almanya'dan satilik ilanlarina baktim.
    Hemen hemen satilik edilmis motorlarin tamaminda performans egzoz var.
    Hatta bazilarinda bir çok parça degistirilmis.

    Gerçi Almanya'da gorustugum ve ara sira birlikte surdugumuz dostlarim var.
    Onlarin motosikletleri de modifiyeli.
    Yani bildigim bir konuydu ama yine de gorsel biseyler iyi olur diye dusundum.

    Asagida EBAY linklerinden bir kaçini veriyorum.
    Goreceginiz gibi hepsinde performansa yoneelik tadilatlar yapilmis.

    http://cgi.ebay.de/HONDA-CBR-1000-RR...item414c03aa7d

    http://cgi.ebay.de/Honda-CBR900RR-SC...item45f044d3e3

    http://cgi.ebay.de/Honda-vtr-1000-sp...item3ca924dee5

    http://cgi.ebay.de/Honda-Fireblade-C...item2304b67060


    Sizin yanlis anladiginiz sey daha dogrusu anlasamadigimiz sey su.
    Performansa yonelik uretilmis egzozlar zaten gerekli onaylar varsa, satilabilir.
    Bugun, Leovince Devil, Akrapoviç gibi egzoz markalari satildiklari ulkelerin sartnamelerine uygun egzozlar uretirler ve satarlar.
    Yani buna homolog deniyor.
    Bir de bunlarin pist için uretilmis olanlari vardir.
    Uzerinde pist disinda kullanilamayacagi yazilidir.
    Yani homolog degildir ve hemen hemen her ulkede cadde kullanimi yasaktir.

    PC olayinin bu konuyla ilgisi yok.
    Power Commander,
    siz yasal ya da illegal bir egzozu motorunuza taktiginizda,yakit haritasini yeni egzozunuza gore ayarlayan, yani ECU ile motor arasina giren yeni bir ECU olusturan bir alettir desek yalandan basimiz agrimaz.

    Yani mevzulari birbirine karistirmayin.
    Ozaman ben yanlis anlatmisim sanirim..
    Coq seninde bildigin gibi motorlarini modifiye eden cok burada..
    Yapilamaz diye birsey yok.. Adamlar hemde en kralini yapiyorlar..
    Anlatmak istedigim yasal olarak yapiyorlar..
    Perfomans eksozu takanlar cok burada. Ama dedigim gibi ABE li..
    Bunlar baska seyler icinde gecerli.. ABE varsa sorun yok..
    Yani siz gidip hic taninmayan bir firmanin eksozunu taktiniz. ABE yok..
    Ozaman basiniz belaya giriyor..
    Satan firmalarin bir mali satmak icin ABE almalarina gerek yok..

    Ben burada cok görmüsümdür..
    Magazada mal satilir..
    Üzerinde Almanyada kullanimi yasaktir yazar..
    Ozaman neden satiyorsunuz burada???
    Ama bunlari alip takanlar var..
    Yakalanmadiginiz sürece hersey ok..
    Yakalandinizmi sorunlar basliyor..
    Anlatmak istedigim bu..
    Benim scooter kullanirken bir nazi kaskin vardi hatirlarsiniz..
    Kask in icinde Normlara uygun degildir ve trafikte kullanilmasi serbest degildir..
    Yada buna benzer birsey yaziliydi. Ama satiliyordu..

    Bu PC hakkinda pek bilgim yok.
    Ama anladigim kadariyla ABE si yok..
    Takarsin senin sorunun.. Birsey olmadigi sürece hersey ok..
    Ama yakalandinmi ayikla pirincin tasini..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  10. #30
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    http://www.powercommander.com/powerc...r/default.aspx

    Egsoz sistemleri ve güce etkilerini araştırırken Power Commander işini öğrendim.Sitede daha verimli çalışır motor darlanmaz mealinde bir şeyler gevelemişler ama açık açık şu kadar güç alırsın diyememişler.Yalan diyeceğim ama bu tarz tuning işlemleri çok rabet görüyor.

    Şimdi şöyle mi oluyor:Enjeksiyonlu 10000 devir çeviren bir motosikletimiz var.Power commander ı enjeksiyona entegre kuruyoruz.İş orada bitmiyor ideal yanma haritalarını PC aracılığı ile programlıyoruz.Sonuçta birkaç beygir güç ekstra alıyoruz.Bu mudur?

    1-Yani sadece egsozu değiştirince güç alamıyor muyuz?
    2-Yakıt sarfiyatını arttırır mıyız?Ne kadar?
    3-Koca honda motosikleti verimli hale getiremiyor da bu adamlar mı getiriyor?

    Örneğin yukarda okuduklarıma göre kurubuz da MT03 var,power commander marka jet sistemi ve akrapovic egsozu varmış,programı da kurmuş fakat motor daha da verimsizleşmiş.İptal edince düzelmiş.
    Kolpa Adamları

  11. #31
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.powercommander.com/powerc...r/default.aspx

    Egsoz sistemleri ve güce etkilerini araştırırken Power Commander işini öğrendim.Sitede daha verimli çalışır motor darlanmaz mealinde bir şeyler gevelemişler ama açık açık şu kadar güç alırsın diyememişler.Yalan diyeceğim ama bu tarz tuning işlemleri çok rabet görüyor.

    Şimdi şöyle mi oluyor:Enjeksiyonlu 10000 devir çeviren bir motosikletimiz var.Power commander ı enjeksiyona entegre kuruyoruz.İş orada bitmiyor ideal yanma haritalarını PC aracılığı ile programlıyoruz.Sonuçta birkaç beygir güç ekstra alıyoruz.Bu mudur?

    1-Yani sadece egsozu değiştirince güç alamıyor muyuz?
    2-Yakıt sarfiyatını arttırır mıyız?Ne kadar?
    3-Koca honda motosikleti verimli hale getiremiyor da bu adamlar mı getiriyor?

    Örneğin yukarda okuduklarıma göre kurubuz da MT03 var,power commander marka jet sistemi ve akrapovic egsozu varmış,programı da kurmuş fakat motor daha da verimsizleşmiş.İptal edince düzelmiş.
    Bir bilgisi olan var mı?
    Kolpa Adamları

  12. #32
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayin mevzuyu anlatmak bu saate kaldi.
    Ozer hocamin da degerli katkilari olmus.
    Ben gazci topigine yazarim demistim ama buraya yazarsak, arama yapanlar için daha kolay ulasilabilir bir bilgi olacak.

    Konuyu iyi anlamaniz için detaylandirmak lazim ama bu saatte benim için zor is.
    Bu nedenle genel bir anlatim yapacagim.
    Kafaniza takilani sorarsaniz cevaplandiririm.

    Motorun bir çalisma prensibi var.
    Gaz açis durumunuza gore, su kadar havayi yanma odasina alayim, bu kadar benzini de oraya sokayim, buji ateslesin, yanma ve patlama gerçeklessin, sonra bu hadise sonucunda gaz olussun, bu gaz pistonu asagiya itsin, sonra gaz, egzozdan disari atilsin.
    Mevzu budur.

    Peki motor bu kadar olayi nerden biliyor?
    ECU denilen bir hafiza var.
    Bu hafiza fabrikada motorun uzerine konulmus, standart donanimin kabiliyetine gore programlanmis.
    Normal olarak herhangi bir degisiklikte tekrar programlanabilmesi mumkun olmasi gerekir ama markalar ne yazikki bizi bu luksten mahrum etmis.
    Yani ECU denilen naneye mudahale edemiyoruz.

    Biz motor uzerinde herhangi bir degisiklik yaptigimizda ECU bunu anlayabilecek kapasitede bir zekaya sahip olmadigindan, eski donanim varmis gibi hareket etmeye devam ediyor.

    Halbuki biz donanimi degistirdik.


    (Burasi çok daha detaylandirilabilecek ve bir suru ornek verilebilecek bir konu. Yazmam mumkun ama su anda degil.
    Ben asil merak ettiginiz seyi yazip geçeyim simdilik.
    Digerlerini soru-cevap seklinde yapariz.)

    Motosikletinizin egzozunu degistirdiginizde, gaz çikisi rahatlayacak ve bu rahatlama motosikletinizin performansini olumlu yonde etkileyecektir.
    Fakat bunun olabilmesi için, yakit hava karisiminin ayarlanmasi gerekir.
    Ayarlanacak da nasil?
    ECU'ya mudahale edemedigimizi yazmistim.
    ECU eskisi gibi çalismaya devam ederse, isimiz yas.
    Yeni sisteme gore mudahale etmemiz gerekiyor.
    Iste Dynojet ve diger markalarin urettigi bu aletler, ECU ile motorun arasina girerek yanma islemini sizin yeni donaniminiza gore ayarlarlar.
    Fakat bu aletler sadece motorun duzenini saglarlar.
    Performans artisi için bu cihazlarin IgnitionModule ile birlikte satin alinmasi onemlidir.
    IgnitionModule atesleme zamanlarini ayarlayabilmemize olanak saglar.
    Buda duz bir devir bandi ve yuksek guçleri uzun zaman elde tutabilme olanagi saglar.

    Isin ozu su ki, tum bu islemler, daha yuksek beygir gucu ve tork elde etmekten ziyade, daha genis bir guç bandina sahip olmak amaciyla yapilir.
    Beygir gucu mutlaka artar ama bu hersey degil.
    Ornek vermek gerekirse,
    Siz 12500 devirde 180 beygir elde ettiniz.
    Ama ben 12500 devirde 178 beygir elde ettim.
    Fakat ben 14500 devirde hala 178 beygiri kullanabiliyorum.
    Ama siz 12600 devirden itibaren elinizdeki beygirleri kaybediyorsunuz.
    Hangi motor daha iyi?
    Bunlarin iyi anlasilabilmesi için grafikle anlatmak lazim ama bu saatte bulmam mumkun degil.

    Bahsettigimiz cihazlardan verim alinabilmesi için DYNO da usta eller tarafindan ince ayarlar yapilmasi gerekir.

    Sizin de hangi viteste hangi devirde ne sorun yasandigini gozlemleyebilecek kadar usta bir pilot olmaniz gerekiyor.
    Gerekiyor ki, sorunu soyleyip, teknisyenin sorunu çozmesini saglayin.

    Gelelim hava filtresine.
    Hemen tum motosikletlerde Ram air denilen hava kanallari var.
    Bu kanallarda hava akisini duzenleyen flaplar vardir.
    Siz hava filtrenizi degistirdiginizde hava nasilsa bol deyip, bu flaplar kapanma egilimi gosterir.
    Gerçek bir performans saglayabilmek için hava filtresini degistirdiginizde ram air denilen naneyide performans için uretilmis olaniyla degistirmeniz gerekir.
    Buna gucunuz yetmiyorsa, flaplari iptal etmelisiniz.

    Tum bu laf salatasinin ozeti sudur.

    1. Motosikletinizin egzozunu ve hava filtresini degistirirseniz, yanma sistemine mudahale etmis olursunuz, yakit haritasinin tekrar duzenlenmesi gerekir.
    2. Bunu yapabilmek için ECU'nun yerine geçecek bir cihaza ihtiyaciniz vardir.
    3. Bu cihaz Power Commander olabilir
    4. PC; taktiginizda gereksiz yakit sarfiyatinizi onler ve gucu kullanabilmenize olanak saglar.
    5. Eger guç istiyorsaniz,IgnitionModule de almak ve ayarlatmak zorundasiniz.
    6. PC sihirli bir alet gibi gorunsede gerçek bir performans için motorun Dynoya sokulmasi ve ince ayar yapilmasi zorunludur.
    7. Bu yaziyi yazan sahis Dynoya soktugu her motosikletine yeni bir lastik almak zorunda kalmistir. Bu serefsiz dyno lastigi yemektedir ve bunca alete para verecekseniz, lastik parasini da hesaba eklemeniz ayrica rica olunur.


    Bu saatte aklimin erdigi ve alkolun musade ettigi kadar yazmaya çalistim.
    Hatalarim olabilir affedin.
    Amacim yanilgilarinizi onlemek ve bosa para saçmanizin onune geçmektir.
    Modifikasyon bununla sinirli degildir.
    Daha isin mekanik modifikasyon kismi var ki uzerine kitap yazilsa, binlerce eksik bulunur.
    Boyle detayli ve enteresan bir istir.
    Değerli bilgiler için teşekkürler, 600rr akrepovic tüp egzoz almayı düşünüyorum. yalnız motosiklet üzerinde hiç bir değişiklik yapmadan kullanabilir miyim ? yani kullanırsam, yine de yakıt sarfiyatı, motor ömrü vs. zararları olacak mı ?

    not: tek amacım farkındalığımı egzoz sesiyle pekiştirmek. yani performans beklentim yok.

  13. #33
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir bilgisi olan var mı?
    Eski konu araştırırken tekrar okudum, koca honda verimli hale getiriyorda egzost çıkışları ve ses seviyeleri kısıtlı piyasaya sunuluyor mecburen.E3 e4 egzost standartlarına uymak zorunda e5 e6 daha çok kısıtlanır bu çevre kirliliğinde...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------

    Alıntı D e m i r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli bilgiler için teşekkürler, 600rr akrepovic tüp egzoz almayı düşünüyorum. yalnız motosiklet üzerinde hiç bir değişiklik yapmadan kullanabilir miyim ? yani kullanırsam, yine de yakıt sarfiyatı, motor ömrü vs. zararları olacak mı ?

    not: tek amacım farkındalığımı egzoz sesiyle pekiştirmek. yani performans beklentim yok.
    Evet yakıt hava karışımı değişiyor, uzun ömürlü motorun ömrüne etki eder fakat çoğu kimse bu hava yakıt karışımını enjektörlerden ayarlayan ara beyin ünite yani power commander vs. kullanmıyorlar.Sanki birşey olmuyor gibi motora ama ayarları olması gereken gibi olmuyor genelde fakir karışımda çalışıyor.Bazen normal çalışıyor görünüyor bazende alt devirler kötü boş oluyor, silkeleme olabilir, üst devirler iyice ivmeleniyor motor uçuyor.Orjinal katalizörlü egzosta göre hava yakıt karışımı fabrikada beyinden sabit yapılıyor.Bu karışıma ve avans ateşleme zamanına müdahale edilemediğinden beyin ve ateşleşleme arasına bu elektronik parçalar takılıp olması gereken ayar yapılıyor.Egzost kısıtlamadan çıkınca motor çok rahat ve kuvvetli oluyor.Orjinal egzost yakıt püskürtmesi açık olan sonradan takılan daha gürültülü egzosta göre kısıtlıdır.Orjinal Egzostta hem katalizör vardır hemde ses düşürücü kısıcı borular vardır bu borularda çıkış sürtünmesini arttırır.
    D e m i r bunu beğendi.

  14. #34
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski konu araştırırken tekrar okudum, koca honda verimli hale getiriyorda egzost çıkışları ve ses seviyeleri kısıtlı piyasaya sunuluyor mecburen.E3 e4 egzost standartlarına uymak zorunda e5 e6 daha çok kısıtlanır bu çevre kirliliğinde...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------



    Evet yakıt hava karışımı değişiyor, uzun ömürlü motorun ömrüne etki eder fakat çoğu kimse bu hava yakıt karışımını enjektörlerden ayarlayan ara beyin ünite yani power commander vs. kullanmıyorlar.Sanki birşey olmuyor gibi motora ama ayarları olması gereken gibi olmuyor genelde fakir karışımda çalışıyor.Bazen normal çalışıyor görünüyor bazende alt devirler kötü boş oluyor, silkeleme olabilir, üst devirler iyice ivmeleniyor motor uçuyor.Orjinal katalizörlü egzosta göre hava yakıt karışımı fabrikada beyinden sabit yapılıyor.Bu karışıma ve avans ateşleme zamanına müdahale edilemediğinden beyin ve ateşleşleme arasına bu elektronik parçalar takılıp olması gereken ayar yapılıyor.Egzost kısıtlamadan çıkınca motor çok rahat ve kuvvetli oluyor.Orjinal egzost yakıt püskürtmesi açık olan sonradan takılan daha gürültülü egzosta göre kısıtlıdır.Orjinal Egzostta hem katalizör vardır hemde ses düşürücü kısıcı borular vardır bu borularda çıkış sürtünmesini arttırır.
    bahsettiğiniz durum komple egzozlar için mi yoksa tüp egzozlar içinde geçerli mi ? 600rr egzoz sensörü biraz altta kalıyor çünkü

  15. #35
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    power at demek.
    Commander meydana çıkarmak.
    Diyoki senin ecunun dizginlediği beygirlere ben vurucam kırbacı.
    Senin makata girecek daha çok benzin parası

  16. #36
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Komple veya tüp farketmez, komple olmasının amacı orjinal egzostu tekrar bozmadan kulanabilmek.Bazı motorlara kesmeden kaynak yapmadan üstten susturucu takılmıyor kelepçesini açıpta.Katalizör iptal olmaması güzel birşey iptal olmuş gibi etkisi yok fakat boru tipi iç içe ses kesiciler yani orjinal tüp iptal olunca yine hava yakıt değişiyor birşey olmayacağını söyleyenlerde var çoğu kimse alıp takıp kullanıyor.Ama olması gereken açığa çıkan boşlukları doldurmak hava yakıt ayarı ile.
    D e m i r bunu beğendi.

  17. #37
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komple veya tüp farketmez, komple olmasının amacı orjinal egzostu tekrar bozmadan kulanabilmek.Bazı motorlara kesmeden kaynak yapmadan üstten susturucu takılmıyor kelepçesini açıpta.Katalizör iptal olmaması güzel birşey iptal olmuş gibi etkisi yok fakat boru tipi iç içe ses kesiciler yani orjinal tüp iptal olunca yine hava yakıt değişiyor birşey olmayacağını söyleyenlerde var çoğu kimse alıp takıp kullanıyor.Ama olması gereken açığa çıkan boşlukları doldurmak hava yakıt ayarı ile.
    Bizim akrep işi hayal oldu desenize ), fabrika mühendisliğinde kullanmayı düşünüyorum. zarara olmayacağını bilsem yarın alırdım. ilginiz çok teşekkürler.

  18. #38

    Üyelik
    04 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    power commander buldum ikinci el bir yerden, şimdi ona map ayarlatmam gerekiyor, İstanbul da veya yakınlarında PC için map yapan dynometresi olan güzel bir servis bilen var mı?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler