Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motor ısınınca ÇeKiŞ düşüo :s

    REKLAM ALANI
  1. #1
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    önceLikLe seLamun aLeyküm arKadaşLar biLdiğiniz gibi motorumun siLindiri kitLemisti yaklasık bir buçuk ay önce motorumun silindir krank piston segman gibi parçaları değişmişti rodajı tekrar tamamladıktan sonra motorum artık silindir soğukken ceçikişi cok iyi ikinci viteste bile tek teker yapıom ama ısındıktan sonra birinci viteste bile önü zor kalkıo sizce bu nedendir hic anlamıorm yardımcı olan arkadaslara simdiden tSK ederim.
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Sen o motoru daha yeni almıştın ne kadar çabuk kitledi o öyle

    Parçalar ısındıkça genişler hangi yağdan kullanıyosun
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  3. #3
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    Alıntı Şenonar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen o motoru daha yeni almıştın ne kadar çabuk kitledi o öyle

    Parçalar ısındıkça genişler hangi yağdan kullanıyosun
    valla bilmiorm bnde yolda giderken gaz yemedi sonra stop etti bidaha calısmadı ayak marsı vurmuodu bile herneyse silindir değiştiğinde yağı servis koymustu yağı koyduğunu bilmiyorum
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  4. #4
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Motor ısındıkça performans düşüyorsa muhtemel nedeni tek bence.
    Motor yenilerken piston,segman,silindir vs vs yenilendi ancak: Piston,silindir ve segman alırken çok ama çok dikkat etmek lazım
    Nedenibe gelince,genelde silindir,piston ve segman değişecekse bunların biri birine alıştırılmış ve toleransları belli olmalı!!!
    Motor ısındıkça genleşir ve segman gerektiği gibi sıkıştıramaz,sıkıştıramayınca kompresyon zayıflar hatta yanma odasına limitin üstünde yağ karışır ve yanmayı olumsuz etkiler...kontrol şart
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  5. #5
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Aleykümselam.
    şimdi senin sorunun içinde cevabı aslında saklı.????
    hemen söylüyorum:motor ısındıkca demişsin.neden motor ısınır? :sürtünmeden,pistonların yuvasındaki hareket nedeniyle.pekii çekiş neden düşer? :pistonu,silindir,krank vs.değiştiği için parçaların alışma süresi,rodajdır.yanlız senin mevzu bununla alakalı değil.metal genleşmesi ısınan metal genleşir,genleşincede sürtünme sıkışmaya dönüşür haliyle çekişin düşer.bence senin durum birazda bununla alakalı diyorum.daha net açıklama yapanlar çıkar.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  6. #6
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ısındıkça performans düşüyorsa muhtemel nedeni tek bence.
    Motor yenilerken piston,segman,silindir vs vs yenilendi ancak: Piston,silindir ve segman alırken çok ama çok dikkat etmek lazım
    Nedenibe gelince,genelde silindir,piston ve segman değişecekse bunların biri birine alıştırılmış ve toleransları belli olmalı!!!
    Motor ısındıkça genleşir ve segman gerektiği gibi sıkıştıramaz,sıkıştıramayınca kompresyon zayıflar hatta yanma odasına limitin üstünde yağ karışır ve yanmayı olumsuz etkiler...kontrol şart
    haklısın ama silindir zaten garantiden değiştiği için bence birebir aynı parlaçar kkullanmıştır eskiden böyle bi sorun yoktu ya yani bide kış ayındayız kışın böyleyse yaz ayını düşünemiyorum heralde üstünde yumurta pişer .yardım icin tsKr.




    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aleykümselam.
    şimdi senin sorunun içinde cevabı aslında saklı.????
    hemen söylüyorum:motor ısındıkca demişsin.neden motor ısınır? :sürtünmeden,pistonların yuvasındaki hareket nedeniyle.pekii çekiş neden düşer? :pistonu,silindir,krank vs.değiştiği için parçaların alışma süresi,rodajdır.yanlız senin mevzu bununla alakalı değil.metal genleşmesi ısınan metal genleşir,genleşincede sürtünme sıkışmaya dönüşür haliyle çekişin düşer.bence senin durum birazda bununla alakalı diyorum.daha net açıklama yapanlar çıkar.


    evet ama ben rodajı tam yaptım ve rodajı bitireli bi ay etti bi aydır bu böyLe özellikle yıkadığımda kuruttuğumda cekişi cok güzel olyo ama ısındıktan sonra mafiş sanki silindiri yere düşecek gibi oluo :S tskLEr iLgiLendigin İcin
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  7. #7
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Motor ısınınca çekişin düşmesine bir neden de jiklenin unutulmasıdır. Acaba diyorum?
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    vioLence sizin motorunuz iki zamanlı motormu 4 zamanlımı kaç silindirli motor markası nedir?

  9. #9
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    Alıntı siyahatmaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ısınınca çekişin düşmesine bir neden de jiklenin unutulmasıdır. Acaba diyorum?
    yok abi jikle kapalı jikleyi sadece sabah erken calıstırken acıorm calıstıktan bi müddet sonra kapatıorm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:55 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vioLence sizin motorunuz iki zamanlı motormu 4 zamanlımı kaç silindirli motor markası nedir?
    4 zamanlı tek silidir 125 cc arora
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Normalde hararet yapmaması gerekir zaten kış aylarındayız.4 zamanlı motorlar daha az hararet yapar düzgün çalışıyorsa.Motorun her yeri değişmiş fakat krank bilyelerinide kontrol etmek gerekir çünkü motorun heryeri yeniyse fabrika çıkışı arızalı birbirine uyumsuz parça değilse motorun başka bir yerinde sıkışma vardır.Bu sıkışıklık (krank rulmanından diye tahmin ediyorum) motorun geneline akseder.Motorun motor ve diğer kısımlarındaki sıkışmalar soğukken ve sıcakken kontrol edilmeli normal şartlarda hangi motor olursa olsun durup dururken motor sıkışmaz hararet yapmaz.

    Birde tahminim garantiden silindir değiştirdilerse başka değişen parçalardada uyuşmazlık olabilir yani orjinal ölçülerinden farklı ölçüde fabrikadan hatalı parça takılmışta olabilir yani kasten değil yedek parça olarak çok nadir bozuk parça çıkabilir sağlam gözüksede.Ustasına tekrar götürmenizi de tavsiye ederim.

  11. #11
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde hararet yapmaması gerekir zaten kış aylarındayız.4 zamanlı motorlar daha az hararet yapar düzgün çalışıyorsa.Motorun her yeri değişmiş fakat krank bilyelerinide kontrol etmek gerekir çünkü motorun heryeri yeniyse fabrika çıkışı arızalı birbirine uyumsuz parça değilse motorun başka bir yerinde sıkışma vardır.Bu sıkışıklık (krank rulmanından diye tahmin ediyorum) motorun geneline akseder.Motorun motor ve diğer kısımlarındaki sıkışmalar soğukken ve sıcakken kontrol edilmeli normal şartlarda hangi motor olursa olsun durup dururken motor sıkışmaz hararet yapmaz.

    Birde tahminim garantiden silindir değiştirdilerse başka değişen parçalardada uyuşmazlık olabilir yani orjinal ölçülerinden farklı ölçüde fabrikadan hatalı parça takılmışta olabilir yani kasten değil yedek parça olarak çok nadir bozuk parça çıkabilir sağlam gözüksede.Ustasına tekrar götürmenizi de tavsiye ederim.
    tamam hacı cok tsk ettim yarın bi servisine göstereyim ya kafamı bozdu bu gün kalkıp yağıda değiştirdim ya sürati falan mükemmel hızlanışı falan iyide ısındıktan sonra çekiş böle işte :S nyse cevap veren herkese tsKr.
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Şimdi aklıma geldi debriyajda ısınınca kaçırıyor olabilir onuda kontrol etsinler...

  13. #13
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    bence motoru açma döneminde şişirmişsin, sekman takımı at düzelir.en iyisi düzgün bir ustaya götür baktır
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  14. #14
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Bişeyi yok makinanın subap ayarlarını yeniden yaptır
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  15. #15
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    tskler arkadaslar yarın baktırcam
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler