Devir düşmesi ve kalkışta ileri atması..
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar motorda 1.500 kmde ve yağ,yağ filitresi,buji değişti,karbüratör ayarı,sübap ayarı ve hava filtresi temizliği 3 hafta önce yapıldı..
..Rölanti düşmesi,motorun ilk kalkışta kendini ileri atması ve benzinin fazla yakması (14lt/100km) yüzünden dün motorcuya gittim karbüratörden güzel ayar yapıldı 10dakkada kullandım orda bi problem yoktu ama yine azda olsa dururken 1300rpmye düşüyo sonra 1500e çıkıyodu..
Yapıldıktan sonra arazide,tırmanırken yada düz yolda bile motor iyice ısınırsa (zorlanınca) durduğum zaman rölanti düşüyodu 1100-1200rpm ve yükselmiyodu..
..Rölantiyi, gaz ayarını baya bi açtım 1400-1500rpmye getirmek için..
Getirdikten sonra bu seferde yine yolda gittiğimde yada dağa tırmandıktan sonra durunca 1200-1300rpm devre düşüyo ve 10-15sn sonra 1400-1500rpmye çıkıyo (hava ayarına hiç dokunmadım) Kalkarkende kendini ileri atıyo, 3-5km düşük hızlardada gaza bastığımda kendini ileri atıyo..
..Ve bu rölanti düşmesinden olsa gerek çok benzin yakıyor ve motor ilk kalkışta kendini ileri atıyo..
Sanırım karbüratördeki vida gevşiyo yada bişey oluyo bende rölantiyi yükseltmek zorunda kalıyorum ve benzin yakışı artıyo,dünden beri gaz ayarını(rölantiyi) hiç düşürmedim o kadar yükseltmeme rağmen 1400-1500rpmden de yukarı çıkmadı..
Karbüratör hava ayarı vidasından,Debriyajdan,Motor Kayışından,Sübap ayarından... sorun nereden olabilir arkadaşlar garantiden değiştirebililirim yardımcı olursanız bilgileriniz paylaşırsanız saolun??
.
Reklamlar
-
Benzin pompasinda veya benzin borularinda bir sorun olabilir mi?
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
Fabrika verisi relanti değerin nedir?
-
1400-1500rpm fabrika değeri.. Benzin boruları sağlam gibi gözlede görülüyo ama bilmiyorum onuda kontrol etmeli evet.. 1,2 güne bidaha gidicem sorunun nerelerden kaynaklanabilceğini söylersem onlarda umarım bakcaklar..
.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:30 ----------
Servis kitapçığı ayrıntılı olarak;
http://www.quadatv.it/spaccati/tgb_s...25_inglese.pdf
.
-
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Bu kaç GB,yükleyemedi gitti
Relantin 1500±100 rpm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:40 ----------
Google böyle çevirdi
Boşta hızı Emisyon ayarı
Yaklaşık 10 dakika ve motor Isınma
o zaman bu ayarı yapmak.
1. Motor üzerine takometre bağlayın.
2. Kelebek valf stoper vidasını ayarlayın ve izin
.................................................. ....
Motor kapalıyken ayar yapıldı.. Aynı bu şekilde sırasıyla ayar yapılırsa bu sorunlar hallolur mu dersiniz hocam?
Motorun ileri atması 2 aydır var ama oda karbüratör ayarındandır umarım..
.
-
Karbüratörden değilse motor kayışı,karbüratör vidası yada debriyajdan olabilir mi??
(Daha öncede kanuni 150 vardı bende motor kendini durup dururken ileri atıyodu o baya ilerlemiş aşamasındaydı debriyaj değiştiğinde düzelmişti=)
.
-
benim bildiğim kadarıyla araba olsun,motor olsun ileri doğru kafa atması karbüratör ayarı bozuk olması diye biliyorum.rolanti ayarında bir fikrim yok.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
jiklesini de kontrol et
-
İyi akşamlar arkadaşlar..
2 Gün önce karbüratör sökülüp ayar yapıldı. Motoru çalıştırdım gezdim devir düşmesi ve ileri ilk kalkışta kafa atma olayı yok gayet güzel..
...Yanlız Performansında çok çok az bi düşüş var.. max 76km gelebiliyo önceden 82km rahatça çıkardı.
...Soğukken de jigleyi açarak çalıştırdığımda (ilk 3dkkada) jigleyi kapatınca motorda kısa bi süre sonra stop ediyo.
...Ve yanlızca soğukken jigle açık çalıştırdığımda (gaza basmadan) devir yavaştan yukarı çıkıyo, direk yüksek devirle çalışsa jigle açıkken stop etme olayıda olmucak gibi. Isınınca kapatıp açtığımda güzel çalışıyo 1400-1500
...Bide son olarak Gazı bırakınca egzos patlama olayı çıktı. Bu olay benzinin fazla mı yoksa az yaktığını mı gösterir?? (Bunun bi zararı var mı?)
Ben bu işten sıkıldım 3,4 kere ayar yapıldı bi ortasını tutturamadılar. Alıyım eliye tornavidayı ayarı veriyim mi nasıl yapıyım yada Bostancı-Kadıköy civarında Egzos Emisyonunu ölçerek 15dakkada adam gibi çok güzel yapacak bi usta biliyor musunuz??
.
-
14Lt/100km mi?Bi tane V8 amerikan al sen daha iyi
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
-
Harbi ha ocağıma incir ağacı dikti haftada 1,2 kere kullanabiliyorum zaten
Bagajın içine LPG taktırsam olur mu?? (Ciddiyim=)
.
-
arasad adlı üyeden alıntı
GÜNAYDIN arkadaşlar..
2 Gün önce karbüratör sökülüp ayar yapıldı. Motoru çalıştırdım gezdim devir düşmesi ve ileri ilk kalkışta kafa atma olayı yok gayet güzel..
... Gazı bırakınca egzos patlama olayı çıktı. Bu olay benzinin fazla mı yoksa az yaktığını mı gösterir?? (Bunun bi zararı var mı?)
...Performansında çok az bi düşüş var.. max 76km gelebiliyo önceden 83km rahatça çıkardı.
...Soğukken de jigleyi açarak çalıştırdığımda (ilk 3dkkada) jigleyi kapatınca motorda kısa bi süre sonra stop ediyo.
(Ve soğukken jigle açık çalıştırdığımda (gaza basmadan) devir yavaştan yukarı çıkıyo, direk yüksek devirle çalışsa jigle açıkken stop etme olayıda olmucak gibi. Isınınca kapatıp açtığımda güzel çalışıyo direk 1400-1500
Ben bu işten sıkıldım 3,4 kere ayar yapıldı bi ortasını tutturamadılar. Alıyım eliye tornavidayı ayarı veriyim mi nasıl yapıyım yada Bostancı-Kadıköy civarında Egzos Emisyonunu ölçerek 15dakkada adam gibi çok güzel yapacak bi usta biliyor musunuz??
.
???????????
-
Motor kapalıyken nasıl karbüratör ayarı yapıldı? Ben yanlış mı analadım?
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
mogli adlı üyeden alıntı
Motor kapalıyken nasıl karbüratör ayarı yapıldı? Ben yanlış mı analadım?
Motoru bırakıp gittim karbüratör sökülüp altından ayarlanmıştı.. Sonra çalıştırınca üzerinde ayar yaptılar sanırım..
-
Karbüratör ayarını en iyi şekilde yapacak servis....
2 Gün önce karbüratör sökülüp ayar yapıldı. Motoru çalıştırdım gezdim devir düşmesi ve ileri ilk kalkışta kafa atma olayı yok gayet güzel..
1) Gazı bırakınca egzos patlama olayı çıktı. Bu olay benzinin fazla mı yoksa az yaktığını mı gösterir?? (Bunun bi zararı var mı?)
2) Performansında çok az bi düşüş var..
3) Soğukken de jigleyi açarak çalıştırdığımda (ilk 3dkkada) jigleyi kapatınca motorda kısa bi süre sonra stop ediyo.
Ben bu işten sıkıldım 3,4 kere ayar yapıldı bi ortasını tutturamadılar. Alıyım elime tornavidayı ayarı veriyim mi nasıl yapıyım (sonuna kadar sıkıp 2, 3tur gevşetcekmiyim) yada BOSTANCI-KADIKÖY civarında EGZOS EMİSYONUnu ölçerek adam gibi çok güzel yapacak bi usta biliyor musunuz??
Yoksa Garantiden KARBÜRATÖRÜ DEĞİŞTİRMEYE Mİ ÇALIŞIYIM NAPSAM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM...??
..
-
senin motorun karbüratöründe havayla ilgili problem var.hava filtresi yenimi,hava ayar vidası sökülüp kanalın açık olduğu gözlenmişmi,gaz pistonu körüğü sağlammı.kapış devre körüğü sağlammı,manifol hava alıyormu.patlatmada sibopların sıkılığından bujiden hava ayarlarından yapar.inşallah en kısa zamanda bir çözüm bulursunuz.
-
1) hava filtresi tertemiz kendi elimle temizledim
2) monifold lastiği, yağ ve buji yeni değişti sayılır. (1 ay)
3) diyafram yırtıkmış oda değişti
4) Siboplara ayar yapıldı..
Karbüratörüde söktüler ayar yaptılar güzel ama başka ne yaptıklarını bilmiyorum de yeni sorunlar çıkardı bu seferde ortasını bulamadılar napcam bilmiyorum saolun..
.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler