Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Devir düşmesi ve kalkışta ileri atması..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Merhaba arkadaşlar motorda 1.500 kmde ve yağ,yağ filitresi,buji değişti,karbüratör ayarı,sübap ayarı ve hava filtresi temizliği 3 hafta önce yapıldı..


    ..Rölanti düşmesi,motorun ilk kalkışta kendini ileri atması ve benzinin fazla yakması (14lt/100km) yüzünden dün motorcuya gittim karbüratörden güzel ayar yapıldı 10dakkada kullandım orda bi problem yoktu ama yine azda olsa dururken 1300rpmye düşüyo sonra 1500e çıkıyodu..

    Yapıldıktan sonra arazide,tırmanırken yada düz yolda bile motor iyice ısınırsa (zorlanınca) durduğum zaman rölanti düşüyodu 1100-1200rpm ve yükselmiyodu..



    ..Rölantiyi, gaz ayarını baya bi açtım 1400-1500rpmye getirmek için..

    Getirdikten sonra bu seferde yine yolda gittiğimde yada dağa tırmandıktan sonra durunca 1200-1300rpm devre düşüyo ve 10-15sn sonra 1400-1500rpmye çıkıyo (hava ayarına hiç dokunmadım) Kalkarkende kendini ileri atıyo, 3-5km düşük hızlardada gaza bastığımda kendini ileri atıyo..




    ..Ve bu rölanti düşmesinden olsa gerek çok benzin yakıyor ve motor ilk kalkışta kendini ileri atıyo..



    Sanırım karbüratördeki vida gevşiyo yada bişey oluyo bende rölantiyi yükseltmek zorunda kalıyorum ve benzin yakışı artıyo,dünden beri gaz ayarını(rölantiyi) hiç düşürmedim o kadar yükseltmeme rağmen 1400-1500rpmden de yukarı çıkmadı..




    Karbüratör hava ayarı vidasından,Debriyajdan,Motor Kayışından,Sübap ayarından... sorun nereden olabilir arkadaşlar garantiden değiştirebililirim yardımcı olursanız bilgileriniz paylaşırsanız saolun??



    .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Benzin pompasinda veya benzin borularinda bir sorun olabilir mi?
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Fabrika verisi relanti değerin nedir?

  4. #4

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    1400-1500rpm fabrika değeri.. Benzin boruları sağlam gibi gözlede görülüyo ama bilmiyorum onuda kontrol etmeli evet.. 1,2 güne bidaha gidicem sorunun nerelerden kaynaklanabilceğini söylersem onlarda umarım bakcaklar..
    .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:30 ----------

    Servis kitapçığı ayrıntılı olarak;

    http://www.quadatv.it/spaccati/tgb_s...25_inglese.pdf




    .

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı arasad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kaç GB,yükleyemedi gitti

    Relantin 1500±100 rpm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:40 ----------

    Google böyle çevirdi
    Boşta hızı Emisyon ayarı
    Yaklaşık 10 dakika ve motor Isınma
    o zaman bu ayarı yapmak.
    1. Motor üzerine takometre bağlayın.
    2. Kelebek valf stoper vidasını ayarlayın ve izin
    motor çalışır 1500 ± 100 rpm.
    3. Insert egzoz boru örnekleme egzoz
    egzoz borusunun ön bölümüne analisti.
    Bu emisyon böylece hava ayar vidası ayarlayın
    boşta hız değeri standart içinde.
    4. Biraz kelebek valf ve hızlandırmak
    hemen bırakın. 2 için de bunu tekrarlayın ~ 3
    kere.
    5. Okuma motor devri ve değeri egzoz üzerinde
    analyzer. 2. adımı yineleyin 4 prosedürleri adıma
    ölçülen değer standart içinde kadar.
    Emisyon CO: Aşağıdaki 2,5 ~ 3,5%
    HC: Aşağıdaki 2000ppm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:49 ----------

    Stopper screw,relanti ayar vidası.
    Air adjustment screw,hava ayar vidası.

    Servisin motor ayarlarını böyle yapmalı.

    Clearance of throttle valve 1~3 mm
    Type NGK CR7E
    Spark plug
    Gap 0.7~0.8 mm
    “F” Mark in idling speed BTDC 20º / 1500 rpm
    Full timing advanced BTDC 51º / 6200 rpm
    Idling speed 1500±100 rpm
    Cylinder compression pressure 9.2 kgf/cm²
    Valve clearance IN:0.10 ± 0.02 mm EX:0.15 ± 0.02 mm

  6. #6

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kaç GB,yükleyemedi gitti

    Relantin 1500±100 rpm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:40 ----------

    Google böyle çevirdi
    Boşta hızı Emisyon ayarı
    Yaklaşık 10 dakika ve motor Isınma
    o zaman bu ayarı yapmak.
    1. Motor üzerine takometre bağlayın.
    2. Kelebek valf stoper vidasını ayarlayın ve izin
    .................................................. ....
    Motor kapalıyken ayar yapıldı.. Aynı bu şekilde sırasıyla ayar yapılırsa bu sorunlar hallolur mu dersiniz hocam?

    Motorun ileri atması 2 aydır var ama oda karbüratör ayarındandır umarım..



    .

  7. #7

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Karbüratörden değilse motor kayışı,karbüratör vidası yada debriyajdan olabilir mi??

    (Daha öncede kanuni 150 vardı bende motor kendini durup dururken ileri atıyodu o baya ilerlemiş aşamasındaydı debriyaj değiştiğinde düzelmişti=)


    .

  8. #8
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    benim bildiğim kadarıyla araba olsun,motor olsun ileri doğru kafa atması karbüratör ayarı bozuk olması diye biliyorum.rolanti ayarında bir fikrim yok.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  9. #9
    mudix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250 l
    jiklesini de kontrol et

  10. #10

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    İyi akşamlar arkadaşlar..

    2 Gün önce karbüratör sökülüp ayar yapıldı. Motoru çalıştırdım gezdim devir düşmesi ve ileri ilk kalkışta kafa atma olayı yok gayet güzel..




    ...Yanlız Performansında çok çok az bi düşüş var.. max 76km gelebiliyo önceden 82km rahatça çıkardı.

    ...Soğukken de jigleyi açarak çalıştırdığımda (ilk 3dkkada) jigleyi kapatınca motorda kısa bi süre sonra stop ediyo.

    ...Ve yanlızca soğukken jigle açık çalıştırdığımda (gaza basmadan) devir yavaştan yukarı çıkıyo, direk yüksek devirle çalışsa jigle açıkken stop etme olayıda olmucak gibi. Isınınca kapatıp açtığımda güzel çalışıyo 1400-1500


    ...Bide son olarak Gazı bırakınca egzos patlama olayı çıktı. Bu olay benzinin fazla mı yoksa az yaktığını mı gösterir?? (Bunun bi zararı var mı?)





    Ben bu işten sıkıldım 3,4 kere ayar yapıldı bi ortasını tutturamadılar. Alıyım eliye tornavidayı ayarı veriyim mi nasıl yapıyım yada Bostancı-Kadıköy civarında Egzos Emisyonunu ölçerek 15dakkada adam gibi çok güzel yapacak bi usta biliyor musunuz??


    .

  11. #11
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    14Lt/100km mi?Bi tane V8 amerikan al sen daha iyi
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  12. #12

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Harbi ha ocağıma incir ağacı dikti haftada 1,2 kere kullanabiliyorum zaten

    Bagajın içine LPG taktırsam olur mu?? (Ciddiyim=)

    .

  13. #13

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Alıntı arasad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GÜNAYDIN arkadaşlar..

    2 Gün önce karbüratör sökülüp ayar yapıldı. Motoru çalıştırdım gezdim devir düşmesi ve ileri ilk kalkışta kafa atma olayı yok gayet güzel..





    ... Gazı bırakınca egzos patlama olayı çıktı. Bu olay benzinin fazla mı yoksa az yaktığını mı gösterir?? (Bunun bi zararı var mı?)


    ...Performansında çok az bi düşüş var.. max 76km gelebiliyo önceden 83km rahatça çıkardı.

    ...Soğukken de jigleyi açarak çalıştırdığımda (ilk 3dkkada) jigleyi kapatınca motorda kısa bi süre sonra stop ediyo.
    (Ve soğukken jigle açık çalıştırdığımda (gaza basmadan) devir yavaştan yukarı çıkıyo, direk yüksek devirle çalışsa jigle açıkken stop etme olayıda olmucak gibi. Isınınca kapatıp açtığımda güzel çalışıyo direk 1400-1500






    Ben bu işten sıkıldım 3,4 kere ayar yapıldı bi ortasını tutturamadılar. Alıyım eliye tornavidayı ayarı veriyim mi nasıl yapıyım yada Bostancı-Kadıköy civarında Egzos Emisyonunu ölçerek 15dakkada adam gibi çok güzel yapacak bi usta biliyor musunuz??


    .
    ???????????

  14. #14
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Motor kapalıyken nasıl karbüratör ayarı yapıldı? Ben yanlış mı analadım?
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  15. #15

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kapalıyken nasıl karbüratör ayarı yapıldı? Ben yanlış mı analadım?
    Motoru bırakıp gittim karbüratör sökülüp altından ayarlanmıştı.. Sonra çalıştırınca üzerinde ayar yaptılar sanırım..

  16. #16

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv

    Karbüratör ayarını en iyi şekilde yapacak servis....

    2 Gün önce karbüratör sökülüp ayar yapıldı. Motoru çalıştırdım gezdim devir düşmesi ve ileri ilk kalkışta kafa atma olayı yok gayet güzel..

    1) Gazı bırakınca egzos patlama olayı çıktı. Bu olay benzinin fazla mı yoksa az yaktığını mı gösterir?? (Bunun bi zararı var mı?)

    2) Performansında çok az bi düşüş var..

    3) Soğukken de jigleyi açarak çalıştırdığımda (ilk 3dkkada) jigleyi kapatınca motorda kısa bi süre sonra stop ediyo.



    Ben bu işten sıkıldım 3,4 kere ayar yapıldı bi ortasını tutturamadılar. Alıyım elime tornavidayı ayarı veriyim mi nasıl yapıyım (sonuna kadar sıkıp 2, 3tur gevşetcekmiyim) yada BOSTANCI-KADIKÖY civarında EGZOS EMİSYONUnu ölçerek adam gibi çok güzel yapacak bi usta biliyor musunuz??

    Yoksa Garantiden KARBÜRATÖRÜ DEĞİŞTİRMEYE Mİ ÇALIŞIYIM NAPSAM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM...??






    ..

  17. #17

    Üyelik
    04 Ekim 2009
    senin motorun karbüratöründe havayla ilgili problem var.hava filtresi yenimi,hava ayar vidası sökülüp kanalın açık olduğu gözlenmişmi,gaz pistonu körüğü sağlammı.kapış devre körüğü sağlammı,manifol hava alıyormu.patlatmada sibopların sıkılığından bujiden hava ayarlarından yapar.inşallah en kısa zamanda bir çözüm bulursunuz.

  18. #18

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    1) hava filtresi tertemiz kendi elimle temizledim
    2) monifold lastiği, yağ ve buji yeni değişti sayılır. (1 ay)
    3) diyafram yırtıkmış oda değişti
    4) Siboplara ayar yapıldı..

    Karbüratörüde söktüler ayar yaptılar güzel ama başka ne yaptıklarını bilmiyorum de yeni sorunlar çıkardı bu seferde ortasını bulamadılar napcam bilmiyorum saolun..




    .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler