Vergi sistemiyle alakalı olsa 125-250cc gam yemeyeceğim,tamamen satış politikası,kar marjı,elindeki yedek parça stoklarını eritmek,2. el motor satmak,en önemlisi de arıza olasılığı çok çok düşük enjeksiyon sistemini getirmemek istemelerinden kaynaklanıyor.
Otomobilde de evvelden böyle oldu,karbüratör Allah karbüratör,milleti uyutup 5-6 sene sonra enjeksiyona geçilebildi.
Karbüratör pisliktir Murat,sök tak temizlik gerektirir,ayar tutmaz, motorun ihtiyacı olan karışımı en uygun temin edemez,jigle sistemi çabuk arızalanır,en önemlisi motorun çekişi ve yakıt tüketimi kötü olur.Güç ve tork bantları zayıftır.Avantajı yoktur.
Ama nostalji seviyorum,uğraşmak hoşuma gidiyor dersen okeylerim.
Gökhan, az daha zorlarsak bikaç model gelicek.
Neyi talep ettiğimiz ve neyi tercih ettiğimizle alakalı bir durum. evet gerçekten dışarıda yabancı ülkelerde çok çeşitli modeller var. ama honda cbf 150 yi getirdğinde bile beğenmeyen yığınla motorcu olmuştu yok çinli gibi yok çok güçsüz falan fiyatıda gayet makuldu ilk zamanlar ama iyikide getirmişte türkiyede montajlamaya başlamış..
Kaliteden yana olursak ve taleplerimiz konusunda seçici olursak bence modeller zenginleşir ve saçeneklerimiz artar.
birde en önemlisi ülkemizde bir motorsiklet kültürü malesef yok yanıbaşımızdaki yunanistanda bile 6-7 yaşalrında çocuklar motora biniyor insanlar motora güveniyor ve devlet bu taşıtı destekliyor. ülkemizde ise motora üçüncü sınıf muamelesi yapılıyor dışlanıyor.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
250 cc'ye kadar olan tüm modellerin en önce Türkiye piyasasında olması gerekirdi. Eski teknoloji motosikletleri Türkiye pazarında satmayı sürdürmekte inat etmelerini anlıyorum.Tamamen yedek parça satabilmek,ellerindeki yedek parça stoklarını eritmek,eski teknolojiyi ucuzdan kapatıp kar oranını yüksek tutmak,eski teknolojiye daha fazla bakım yapmak ve parça satmak...
Yüksek satış miktarları her zaman karın üzerinde olmuştur.Bunu Japonlar toplam kalite yönetimiyle sağlamışlardır. Toplam kar önemli.
Ama Türkiye'de aynı Japonların toplam kalitesi suistimal ediliyor.Sadece Japonları kastetmedim hepsi aynı .ok
sizden tavsiyem sizler dahada iyi biliyorsunuz araştırıyorsunuz ya avrupada olsun diğer dünya ülkelerinde olsun asyada falan türkiyeye gönderilmeyen motorların fotoları eklermisiniz hoşlanılcak motorlar varmı cidden ...bekliyorum şimdiden teşekkürler.
neden getirmediklerinin formülü çok açık çok net :
1. Devletimizin vergi sistemi (tvs apache örneği : araç bedeli 3.024 tl anahtar teslimi : 4.353 tl 1.329 tl VERGİ OHA ! )
2. 1 veya 2 model getirerek parça ithal etme servis ağı oluşturma gibi ayrıntılardan kurtulan distribütörler .( Böyle yaptıktan sonra neyin distribütörü oluyolarsa artık ?)
Başka sorusu olan ??
Gf serisi Kinetic de kullanıyor galiba. Neden satışını keserler bu canavarların anlamam.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...70-yardim.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)