tüp takmak yerine bi cbf almayı düşündünüzmü
tüp takmak yerine bi cbf almayı düşündünüzmü
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
2 Zamanlı honda kinetice takmak mümkün mü? benim 100cc motor kmde 23 krş yakıyorda.
[B]Tek Kişi 79 Km/h, İki Kişi 76 Km/h, Üç Kişi 73 Km/h Dört Kişi 67 Km/h: Sen Neymişsin Be Kinetic... :bounce:
Kymco Agility 125 9 Beygirlik 9.5 Nm Torkluk Mini Boss :mrgreen: [[COLOR="#FF0000"]Güvenlik İçin Kask Takın![/COLOR]:cat:] [/B]
cbf, ybr , klr , kle, ta, at. ktm, çok düşündük çok. biri açıktan 2000- 3000 verse düşünmeyi bırakıcam. mesela 4000 liram olsun cbf yada ybr alacam. 21000 liram olsun transalp alacam.
takılır tabi önce takılamaz o iki zamanlı diyen kişilerin yanından uzaklaşacaksın.
tüp dediğsekte mutlaka lpg demedik. biyogaz da olur.
Ürünlerimize yönelik kalite kontrolü ve muayene için gerçekleştirilen faaliyetler aşağıda özetlenmiştir:
1. Çekme Deneyi: Tank gövdeleri için kullanılan sacların Euronorm 10120 de belirtilen spesifikasyonlara (Çekme dayanımı, akma dayanımı, elastisite modülü, spektro yapısı), dolayısıyla sac malzemelerin gerilime dayanıklılığı ve genleşmeye uygunluğunun tespiti ve kaynak dikişinin en az yukarıda belirtilen özelliklere sahip olup olmadığının tespiti amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank yüzeyinden alınan kaynaklı test numuneleri çekme testine tabi tutulur.
2. Eğme Deneyi: Tank gövdeleri için kullanılan sacların Euronorm 10120 de belirtilen spesifikasyonlara ve kaynaklı birleştirmenin mekanik olarak esas metale uyumluluğunun tespiti ve kaynak dikişinin mukavemetinin uygunluğunun tespiti amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank yüzeyinden alınan kaynaklı test numuneleri eğme testine tabi tutulur.
3. Patlatma Testi: Hidrolik basınç altındaki patlatma deneyi, tank patlayıncaya kadar basıncın düzenli bir oranda artırılmasını ve bu süre boyunca basınçtaki değişikliğin kaydedilmesini sağlayan bir donanımla yapılmaktadır. Her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde yapılan bu testin değerlendirilmesinde üç temel kriter vardır.
*Deney sonrasında tankın patlama basıncı 67 bar'dan daha yüksek olmalıdır.
*Tank patlama anında uygun genleşme oranına ulaşabilmeli.
*Patlamanın meydana geldiği yer asla bir kaynak dikişinde olmamalı ve patlama parça tesiri etkisi yaratmamalıdır.(Sacdan yırtılma şeklinde olmalıdır).
4. Radyografik Test: Kaynak dikişleri ISO R 1106 'ya uygun olarak her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde radyografik teste tabi tutulmaktadır. Kaynak dikişindeki çatlaklar, yetersiz nüfuziyet, kaynak dikişindeki boşluklar gibi kaynak hatalarının tespit edilebilmesini sağlayan bir test yöntemidir.
5. Makroskopik Test: Kaynak dikişleri ISO R 1106 'ya uygun olarak her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde makroskopik teste tabi tutulmaktadır. Kaynak dikişinin nüfuziyeti, esas metale uygunluğu, kaynak değişkenlerinin uygunluğu (amper/volt,kaynak hızı) ve kaynak ısısının uygunluğunun tespitinde çok önemli yer tutar.
6. Ömür (Yorgunluk) Testi: Tank gövdesine 4 saniyelik periyotlarla 10.000 defa 27 bar değerinde hidrolik basınç uygulanır. Bu test ile 10 yıl olarak kabul edilen tank ömrünün uygunluğunu tespit etmek amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank ömür testine tabi tutulur.
7. Bonfire (Yanma) Testi: Bonfire testi, tasarımda belirtilen yangından koruma sistemine sahip tankın ve tanka montajı yapılan multivalfin emniyetli bir şekilde çalışıp çalışmadığının, belirtilen yangın şartlarında deneye tabi tutulduğunda, patlamadığını ispatlamak üzere % 80 doluluk oranında 590 °C sıcaklığa ulaşıncaya kadar ateş içerisinde yakılarak yapılan testtir.
lpg tanklarında yapılan testler montaj düzgün olursa bir şey olmaz ama yasal değil
arkadaşlar istanbulda bu işi yapan firma varsa adresı verırlerse sevınırım.
Valla tüp takılmasına takılır ama randıman verir mi bakım nasıl olur motorun ömrü ne olur bunları hesap etmek lazım. Mercedese binmiyon ki kardeşim ya tüp takılsın. Ben motorumu aldım ve ilk defa benzin koymayı unuttum ne güzel bi duyguymuş. Benzin koymayı unuttum ya Bizim ford taunus da tüpte olsa hergün 10 liralık gaz almaktan bıkmıştım. Şimdi katıyorum 10 liralık benzini mi gidiyorum tüp vesaire uğraşmaya gerek yok yani :D
[COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
herkez uzun uzun anlatmış kendım aktif bir mtor sürücüsü olmasam da bursada bir lpg firmasında ustayım takılırmı takılmazmı denmiş takılıyo kendım su soğutmalı hava soğutmalı yağ soğutmalı 3 tip motorada lpg taktım tankları piknik tüpü falanda değil orjinal atikere lpg tankı yaptırılıyo 10 lt 15 lt motorda taşıyacağınız çantaya göre değişebilir motorun markası büyüklüğü veya soğutma sistemi fark etmiyo su soğutmalarda radyatör suyunu hava soğutmalarda egzoz sıcaklığını kullanarak yapıyoruz bursa ilinde yaptığım 25 geçik motor var ve gayet memnunlar işlemi en zor süren reyzing motorlar fakat onlarada takıyorum faliyet motora ve kişinin isteklerıne göre değişiyo örneklerı web sitesinde mevcut banada lpg ile ilgili istediğiniz soruları sorabilirsiniz?
vala bu benzin fiyatlarında insanın aklına gelmiyo deil benim motorum 1600cc arabamdan cok para yakıyo.ben takmayı düşündüm lpg sistemi ama o tüpü koyucak yer bulamadım benzin deposunu kesip %60 lık bölümüne lpg tankı koymak mümkün olsa süper olurdu yanı dışardan bakınca ekstrası olmucak lpg nin.
bence yüksek cc yok benzin tüketen özellikle 4 silindir eski model bi motora takmak cok uygun olur lpg yi.ama cogu kişi karşı çıkar lpg ye cünkü adamın üstüne kolonya döküp cakmakla yaksan önce itfayiyenin numarası kactı diye düşünür:D
Motosiklet mucidi
ahmaklık bilime ve mühendisliğe göz yumup kendi önyargılarıyla bunca emeğe çamur atmaktır.
o kadar test, o kadar deney, o kadar mühendislik boşuna yapılıyor, boşa okuyoruz değil mi?
yere düşük sürüklenmekle lpg tüpü patlamaz. lpg tüpüne kurşun sıksan geen patlamaz. lpg tüpü alev alan bir araçta eğer bağlantıları adam gibi yapılmışsa gene patlamaz.
o patlayan araçların hepsi mutfak tüpünden bozma tanklarla yapıldı.
ya da değişim zamanı geçmiş ve bakımsız lpg tankları sebep oldu. lpg tankının bir ömrü var. 25 yaşındaki şahinde 15 senelik lpg tüpü varsa bu kullanıcının suçudur.
konumuza dönersek;
başka bir lpg başlığında hesabını yaptım; 125 ccye lpg takarsan 1-2 senede anca kendini amorti eder. ancak kawasaki er5 gibi yüksek hacimli motosikletlere lpg takmak mantıklı. yeter ki çok çok öncelerde yazdığım güvenlik çözümleriyle beraber lpg dönüşümü yapılsın!
burada 125 ccyi 250 ccye çevirtmekten bahsetmiyor. elma ile armutu toplayıp kendini haklıya çıkarmak da büyük başarı!
Son mesajlar sekmesine tikladigimda gormekten en sıkıldıgım birkac basliktan biri.
Daha kısa bir yol biliyorum... Yakıttan %100 tasarruf gibi..
Malum benzin pahalı, lpg cazip geliyor ama arkadaşım motora tüp takılmaz...,
tüp takacağına motora binmezsin dediğim gibi %100 tasarruf...
Şuan da motorsiklete tüp taktırmanın maliyeti nedir acaba?
Fiyat verebilirmisiniz?
Su olmayan motorda olmaz diye bişey yok..125 cc asyada denedik hem lpg hem benzinde çalıştırdık..lpgde iken hava girişini biraz kısıp emme manifoldundaki ince hortum girişine 60 70 cm uzunluğunda benzin hortumu takıp ucunu kapamamız lazım..basıncı dengeliyor..benzine geçmek için de hava filtresi girişini normale getirmeliyiz..zor değil..verimsiz de değil..performansta müthiş bi dwğişim oluyor..dimdik yokuşta benzinde 1.viteste zor çıktığı yeri iki kişiyle gazdayken kütü kütü çıkıyor..hatta vites istiyor bile..basit motorlardaki benzinde çalışırken oluşan titreşim gazda hiç olmuyor yağ gibi çalışıyor..yasal olma konusuna gelince yasal değilse çok mantksız çünkü tüpçüler motosikletle tüp taşıyor sonuçta..aynı şey sayılır..bence yasal olmalı..dalga geçen zengin arkadaşlar gitsin h2r alsın gün boyu gazlasın..kimsenin de işiyle dalga geçmesin..daha detaylı bilgi almak için zuzzuu0003 instagramdan takip edin..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)