Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

motorsiklete tup takan varmi veya takilirmi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    tüp takmak yerine bi cbf almayı düşündünüzmü
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    01 Kasım 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Kinetic ZX 100 & Kymco Agility 125
    2 Zamanlı honda kinetice takmak mümkün mü? benim 100cc motor kmde 23 krş yakıyorda.
    [B]Tek Kişi 79 Km/h, İki Kişi 76 Km/h, Üç Kişi 73 Km/h Dört Kişi 67 Km/h: Sen Neymişsin Be Kinetic... :bounce:
    Kymco Agility 125 9 Beygirlik 9.5 Nm Torkluk Mini Boss :mrgreen: [[COLOR="#FF0000"]Güvenlik İçin Kask Takın![/COLOR]:cat:] [/B]

  3. #63
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tüp takmak yerine bi cbf almayı düşündünüzmü
    cbf, ybr , klr , kle, ta, at. ktm, çok düşündük çok. biri açıktan 2000- 3000 verse düşünmeyi bırakıcam. mesela 4000 liram olsun cbf yada ybr alacam. 21000 liram olsun transalp alacam.
    Alıntı sinanaydoqan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 Zamanlı honda kinetice takmak mümkün mü? benim 100cc motor kmde 23 krş yakıyorda.
    takılır tabi önce takılamaz o iki zamanlı diyen kişilerin yanından uzaklaşacaksın.

  4. #64
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Tüpe ne gerek var ya adamlar toto diye motosiklet çıkardı.Hemide made in japan.. tüpten daha uygun


  5. #65
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    tüp dediğsekte mutlaka lpg demedik. biyogaz da olur.

  6. #66
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Ürünlerimize yönelik kalite kontrolü ve muayene için gerçekleştirilen faaliyetler aşağıda özetlenmiştir:
    1. Çekme Deneyi: Tank gövdeleri için kullanılan sacların Euronorm 10120 de belirtilen spesifikasyonlara (Çekme dayanımı, akma dayanımı, elastisite modülü, spektro yapısı), dolayısıyla sac malzemelerin gerilime dayanıklılığı ve genleşmeye uygunluğunun tespiti ve kaynak dikişinin en az yukarıda belirtilen özelliklere sahip olup olmadığının tespiti amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank yüzeyinden alınan kaynaklı test numuneleri çekme testine tabi tutulur.

    2. Eğme Deneyi: Tank gövdeleri için kullanılan sacların Euronorm 10120 de belirtilen spesifikasyonlara ve kaynaklı birleştirmenin mekanik olarak esas metale uyumluluğunun tespiti ve kaynak dikişinin mukavemetinin uygunluğunun tespiti amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank yüzeyinden alınan kaynaklı test numuneleri eğme testine tabi tutulur.

    3. Patlatma Testi: Hidrolik basınç altındaki patlatma deneyi, tank patlayıncaya kadar basıncın düzenli bir oranda artırılmasını ve bu süre boyunca basınçtaki değişikliğin kaydedilmesini sağlayan bir donanımla yapılmaktadır. Her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde yapılan bu testin değerlendirilmesinde üç temel kriter vardır.
    *Deney sonrasında tankın patlama basıncı 67 bar'dan daha yüksek olmalıdır.
    *Tank patlama anında uygun genleşme oranına ulaşabilmeli.
    *Patlamanın meydana geldiği yer asla bir kaynak dikişinde olmamalı ve patlama parça tesiri etkisi yaratmamalıdır.(Sacdan yırtılma şeklinde olmalıdır).

    4. Radyografik Test: Kaynak dikişleri ISO R 1106 'ya uygun olarak her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde radyografik teste tabi tutulmaktadır. Kaynak dikişindeki çatlaklar, yetersiz nüfuziyet, kaynak dikişindeki boşluklar gibi kaynak hatalarının tespit edilebilmesini sağlayan bir test yöntemidir.

    5. Makroskopik Test: Kaynak dikişleri ISO R 1106 'ya uygun olarak her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde makroskopik teste tabi tutulmaktadır. Kaynak dikişinin nüfuziyeti, esas metale uygunluğu, kaynak değişkenlerinin uygunluğu (amper/volt,kaynak hızı) ve kaynak ısısının uygunluğunun tespitinde çok önemli yer tutar.

    6. Ömür (Yorgunluk) Testi: Tank gövdesine 4 saniyelik periyotlarla 10.000 defa 27 bar değerinde hidrolik basınç uygulanır. Bu test ile 10 yıl olarak kabul edilen tank ömrünün uygunluğunu tespit etmek amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank ömür testine tabi tutulur.

    7. Bonfire (Yanma) Testi: Bonfire testi, tasarımda belirtilen yangından koruma sistemine sahip tankın ve tanka montajı yapılan multivalfin emniyetli bir şekilde çalışıp çalışmadığının, belirtilen yangın şartlarında deneye tabi tutulduğunda, patlamadığını ispatlamak üzere % 80 doluluk oranında 590 °C sıcaklığa ulaşıncaya kadar ateş içerisinde yakılarak yapılan testtir.
    lpg tanklarında yapılan testler montaj düzgün olursa bir şey olmaz ama yasal değil
    maxi97 bunu beğendi.

  7. #67
    aliziver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ybr 125 2006
    arkadaşlar istanbulda bu işi yapan firma varsa adresı verırlerse sevınırım.

  8. #68

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Valla tüp takılmasına takılır ama randıman verir mi bakım nasıl olur motorun ömrü ne olur bunları hesap etmek lazım. Mercedese binmiyon ki kardeşim ya tüp takılsın. Ben motorumu aldım ve ilk defa benzin koymayı unuttum ne güzel bi duyguymuş. Benzin koymayı unuttum ya Bizim ford taunus da tüpte olsa hergün 10 liralık gaz almaktan bıkmıştım. Şimdi katıyorum 10 liralık benzini mi gidiyorum tüp vesaire uğraşmaya gerek yok yani :D
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  9. #69

    Üyelik
    23 Kasım 2012
    herkez uzun uzun anlatmış kendım aktif bir mtor sürücüsü olmasam da bursada bir lpg firmasında ustayım takılırmı takılmazmı denmiş takılıyo kendım su soğutmalı hava soğutmalı yağ soğutmalı 3 tip motorada lpg taktım tankları piknik tüpü falanda değil orjinal atikere lpg tankı yaptırılıyo 10 lt 15 lt motorda taşıyacağınız çantaya göre değişebilir motorun markası büyüklüğü veya soğutma sistemi fark etmiyo su soğutmalarda radyatör suyunu hava soğutmalarda egzoz sıcaklığını kullanarak yapıyoruz bursa ilinde yaptığım 25 geçik motor var ve gayet memnunlar işlemi en zor süren reyzing motorlar fakat onlarada takıyorum faliyet motora ve kişinin isteklerıne göre değişiyo örneklerı web sitesinde mevcut banada lpg ile ilgili istediğiniz soruları sorabilirsiniz?

  10. #70
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    vala bu benzin fiyatlarında insanın aklına gelmiyo deil benim motorum 1600cc arabamdan cok para yakıyo.ben takmayı düşündüm lpg sistemi ama o tüpü koyucak yer bulamadım benzin deposunu kesip %60 lık bölümüne lpg tankı koymak mümkün olsa süper olurdu yanı dışardan bakınca ekstrası olmucak lpg nin.
    bence yüksek cc yok benzin tüketen özellikle 4 silindir eski model bi motora takmak cok uygun olur lpg yi.ama cogu kişi karşı çıkar lpg ye cünkü adamın üstüne kolonya döküp cakmakla yaksan önce itfayiyenin numarası kactı diye düşünür:D
    Motosiklet mucidi

  11. #71
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şükür bunu düşünen bi allahın kulu çıktı

    Ekonomi için yesek de sı'mayacağız diyip ekonomi yapmak için kendine zarar vermekden çekinmeyen insanların zaten başkalarından çekincesi yoktur

    He bazısıda demiş ya ben italyan bilmemnesi taktım sustular diye doğrudur sustuk ama o çok güvenilen italyan tüpü takıldığından değil yaptıkları olayın ciddiyetini tehlikesini anlamayacak kadar kör olmuşlar

    Hayır dertleri acaba cidden ekonomi mi diye düşünürken yok lpg böyle ucuz şöyle ucuz şu kadar yakıyor diyen eleman başka başlıkda motosikletini modifiye etmiş adama abi bende 125lik motor var 250 yapılır mı nasıl yapılır diye soruyor. Madem yakıt ekonomisi bu kadar önemli ne diye 250lik hayali kuruyorsun daha 125liğe koyacak benzinleri yokmuş ya! Şimdi diyecek burası özgür bir forum istediğim yere girer sorumu sorarım evet özgür bir forum sorarsınızda buna karışmak amaçlıda yazmadım sadece buraya gelip fakir edebiyatı yapıp 2 başlık yukarda farklı şeylere bakmak hiç hoş değil

    motosiklette lpg güvenli değil! Daha kendinizi koruyamadığınız bi araçta bunun benzin kadar sağlıklı ve güvenli olduğunu savunmak ahmaklıkdır ne kadar kalınlıkda tüp koyarsan koy...!
    ahmaklık bilime ve mühendisliğe göz yumup kendi önyargılarıyla bunca emeğe çamur atmaktır.

    o kadar test, o kadar deney, o kadar mühendislik boşuna yapılıyor, boşa okuyoruz değil mi?

    yere düşük sürüklenmekle lpg tüpü patlamaz. lpg tüpüne kurşun sıksan geen patlamaz. lpg tüpü alev alan bir araçta eğer bağlantıları adam gibi yapılmışsa gene patlamaz.

    o patlayan araçların hepsi mutfak tüpünden bozma tanklarla yapıldı.

    ya da değişim zamanı geçmiş ve bakımsız lpg tankları sebep oldu. lpg tankının bir ömrü var. 25 yaşındaki şahinde 15 senelik lpg tüpü varsa bu kullanıcının suçudur.

    konumuza dönersek;

    başka bir lpg başlığında hesabını yaptım; 125 ccye lpg takarsan 1-2 senede anca kendini amorti eder. ancak kawasaki er5 gibi yüksek hacimli motosikletlere lpg takmak mantıklı. yeter ki çok çok öncelerde yazdığım güvenlik çözümleriyle beraber lpg dönüşümü yapılsın!

    burada 125 ccyi 250 ccye çevirtmekten bahsetmiyor. elma ile armutu toplayıp kendini haklıya çıkarmak da büyük başarı!

  12. #72
    izmirian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    İzmi
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Son mesajlar sekmesine tikladigimda gormekten en sıkıldıgım birkac basliktan biri.

  13. #73
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Daha kısa bir yol biliyorum... Yakıttan %100 tasarruf gibi..
    Malum benzin pahalı, lpg cazip geliyor ama arkadaşım motora tüp takılmaz...,
    tüp takacağına motora binmezsin dediğim gibi %100 tasarruf...

  14. #74

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Şuan da motorsiklete tüp taktırmanın maliyeti nedir acaba?
    Fiyat verebilirmisiniz?

  15. #75

    Üyelik
    22 Ağustos 2018
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Yamaha dt 125 2t_Salcano wolf 125
    Su olmayan motorda olmaz diye bişey yok..125 cc asyada denedik hem lpg hem benzinde çalıştırdık..lpgde iken hava girişini biraz kısıp emme manifoldundaki ince hortum girişine 60 70 cm uzunluğunda benzin hortumu takıp ucunu kapamamız lazım..basıncı dengeliyor..benzine geçmek için de hava filtresi girişini normale getirmeliyiz..zor değil..verimsiz de değil..performansta müthiş bi dwğişim oluyor..dimdik yokuşta benzinde 1.viteste zor çıktığı yeri iki kişiyle gazdayken kütü kütü çıkıyor..hatta vites istiyor bile..basit motorlardaki benzinde çalışırken oluşan titreşim gazda hiç olmuyor yağ gibi çalışıyor..yasal olma konusuna gelince yasal değilse çok mantksız çünkü tüpçüler motosikletle tüp taşıyor sonuçta..aynı şey sayılır..bence yasal olmalı..dalga geçen zengin arkadaşlar gitsin h2r alsın gün boyu gazlasın..kimsenin de işiyle dalga geçmesin..daha detaylı bilgi almak için zuzzuu0003 instagramdan takip edin..

  16. #76

    Üyelik
    20 Mayıs 2018


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler