yeni başlayacak bir kardeşiniz için en önemli hususlar neler?
-
hepinize selamlar. 20 yaşında B sınıfı ehliyet sahibi birisiyim. günlük hayatta okuluma, gezmeye vs vs arabamla gidip geliyorum. devamlı ertelediğim motosiklet hayalimi gerçekleştirmek için sonunda para biriktirmeye başladım. her ay yaklaşık olarak 300 tl kenara atabilen bir kardeşiniz olarak, bana tavsiyeleriniz nelerdir? öncelikle belirteyim, ulaşmak istediğim motor(yıllar sonra tabikide) BMW R1200. kendimce araştırmalarım sonucu almam gereken şeyler ve çıkacak olan masrafları şöyle sıraladım;
-A2 sınıfı ehliyet:600 tl
-kask:200 tl
-mont:300 tl
-sırtlık:85 tl
-dizlik:65 tl
-bellik:30 tl
-dirseklik:25 tl
toplamda 1400tl yani.
öncelikle belirteyim, benim için güvenlik herşeyden önce geliyor. hiçbir zevk nefes almak kadar güzel değil çünkü. bunlardan sonra arta kalan bütçem de yaklaşık 1000-1300 tl olacak. bugüne kadar sadece 1 aylık bir scooter deneyimim oldu. o da Amerikaya giden bir dostum, bana scooter'ını vermişti kullan öğren diye. Çin malı birşeydi, pek birşey öğrendiğimi söyleyemem. vitesli motosiklet konusunda ise hiç deneyimim yok. katılmam gereken kurslar vs varsa o konudada tavsiyelerinizi bekliyorum. aklımda honda cg almak var ama sizce uygun mudur? yada biraz daha bekleyip sıfır km Ramzey karaca 100 mü almalıyım? bu bütçeye daha uygun bir seçeneğim var mı sizce? şimdiden herkese teşekkürler.
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
Reklamlar
-
al 2. el bir harley sportster 883
fiyatlarida cok uygun 10 - 15 bin tl arası
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
zamisli adlı üyeden alıntı
al 2. el bir harley sportster 883
fiyatlarida cok uygun 10 - 15 bin tl arası
sanırım fiyat aralığımı okurken yanına bir sıfır da sen ekledin
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
-
-
can_sen adlı üyeden alıntı
sanırım fiyat aralığımı okurken yanına bir sıfır da sen ekledin
pardon kardeş ben R1200 ü görünce hemen peşin karar verdim
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
verdiğin bilgiler için çok sağol. ama o kadar araştırmama rağmen hala kararsızım. yakın dönemde korumalarımı ve ehliyetimi alacağım dediğim gibi, fakat hala korkuyorum açıkcası şu vites işinden. Her ne kadar araba vitesini rahat ve hatasızca kullanabilsem de, motosikletin viteslisi, elimde debriyaj falan, çok farklı ve çok uzak şeyler gibi geliyor. o yüzden sizce bana uygun olan motosikletleri de paylaşırsanız sevinirim.
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
-
1) montun dirsek koruması olacak dirsekliği çıkar
2) komple sırtlık alacaksın , belliği listeden çıkar
3) listene eldiveni ekle
*** kask için ayıracağın ödeneği genişlet .... böyle marka model belirtmeksizin genel fiyatlar ile yanılabilirsin !!! tüm korumalar için ayırdığın bütçene A2 fiyatını ekleyip durumu şişirmene gerek yok ... iki olayı biribirinden ayrı düşün (ehliyet - ekipman)
*** 2-3 ay fazla taksit ödeyerek kaliteli ekipmanları alman yararına olacaktır ....
-
dostum bak bende 8 yıldır araba kulalnıyorum vitesli motoru 10 yaşında kullandım ayaklarım yere değmiyordu bi abi arkama oturuyodu kocaman bi java sı vardı ama çok büyüktü beyaz grenajlı falan unutamam o motoru haraket ettirip 2 yi alıp bana bırakıyordu bende düz yolda 2. vitese gidiyordum durucağımız zamn yine direksiyonu tutuyodu (zaten motor kendisi düz gdiyor ben sadece gaz kolunu tutuyordum :D:D:d ))
sonra 12 yaşında yine aynı şekilde biraz daha ufak bi java kullanmaya başladım birkaç sefer kalkışı motorun sahibi yapıyordu ben 2. vitese alıyordum bazen 3. sonra uzunca bi zaman vitessiz kullandım kiraladım falan honda kinetix yamaha bws 100 onlara baya bi alıştım geldik 22 yaşına nerden baksan 10 sene geçti babam motor aldı bitane vitesli aldığımda debriyajında sorun vardı beni aradı gel ben bunu götüremem al bunu burdan dedi gittim oturdum kullandım yani bu debriyaj vites olayı seni çok korkutmasın denemekten korkma tabi güvenli bi şekilde benim cocukluktan gelen denemelerim vardı onun verdiği cesaretle kullandım belki abiler kızıcak bana ama öyle çok korkucak bişey yok yani bana kalırsa 2-3 günde alışırsın 1 hafta engeç 2 haftada kavrarsın mantığını vites geçişlerinin. tecrübeliler bu konuda ne düşünürler tabi bilmiyorum.
-
ılk once hangı grup motora gececegını soyle bızde ona gore motor onerelım ss dıyosan ben 100 luk yarı otomatık cup ıle daha sora 150 lık vıteslı kn kullandım cok rahat kullandım ılk suruste 150 lılıgı cunku elın ayagın az da olsa alısıyor sonra 250 lık lere gececegım nasıp olursa bende senın gıbı para bırıktırıyorum
-
20 Aralık 2009, 04:55
#10
ilk mesajda belirtmiştim, BMW R1200GS son noktam olacak sanırım
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
-
20 Aralık 2009, 05:04
#11
naked tourıng tarzı motor ıyı secım ben sahsı olarak en kucuk cc dekı vıteslı motorlarla baslamanı onerırım farketmez hangı marka kalıtelı yada kalıtesız olması onemlı deıl bence cunku az kullanacagını tahmın edıyorum cunku ben oyle yapıyorum daha sonra yavas yvas yukselırsın aynı benım gıbı cok da keyıf alıyorum tehlıkeyıde en aza ındırmıs oluyorum
-
20 Aralık 2009, 07:32
#12
Vitesi hiç düşünme... Vitesli araba kullanıyorsan 1-2 saatte çözersin, bir kaç günde de alışırsın.
Ekipman konusunda yazdığın fiyatlardan araştırma yaptığın anlaşılıyor. Ama yerinde olsam biraz daha bütçe ayırırdım. Kask için örneğin. Ayrıca iki -bana göre olmazsa olmaz- şeyi unutmuşsun. Bot ve eldiven...
Motosiklet olarak hedefini R1200 olarak belirlediğine göre ilk motor olarak şehir tipi (ybr türü) bir şey seçebilirsin. Bir aylık scooter tecrübende olsa tavsiyem 150cc üzerine çıkma.
Bazı kişiler 600 ve üzeri bir cc ile de başlamış olabilir. Hiç kaza da yapmamış olabilirler. Ama bu yapılanın doğru olduğunu göstermez. Her şeyden önce motora dair öğreneceklerini çok daha zorlu, masraflı ve sağlıksız bir şekilde öğrenirsin.
Bir arkadaş Honda'nın eğitimlerini önermiş. Gidebilirsen, gidip gidebileceğin en iyi kurslardır. Ama katılım çokluğundan dolayı yer bulmak çok zor. En azından listesine kayıt ol kurs dönemlerinde sms atıyorlar.
Şimdiden hayırlı olsun...
-
20 Aralık 2009, 08:07
#13
İlk önce cup türü bi motosiklet alırsan vitesli motorlara geçmen açısından iyi olur zaten eğitim alacaksan eğitimden sonra kendin çoktan karar vermiş olursun ne alacağına...
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
20 Aralık 2009, 09:52
#14
Hiç korkulacak birşey yok debriyajdan.İstersen yarı otomatik makinelerle başla.Ya da ucuz yollu bir debhriyajlı çin malı motosiklet al.Gez dolaş.Güzel bir km tecrüben olsun.Daha sonra geçiş yaparsın.Ama sakın eldiveni boş geçme.Ben şu anda korumalı olarak kask+eldiven kullanıyorum.Ama montum da gelecek yaza kadar.Motosiklet konusunda tercih senin.Scooter dediğin makineyi 3 günde çözersin.Yarı otomatiği 5 günde,debriyajda 7 günde.Bence güzel kullanırım,bakımları aksatmam titizim diyorsan 0 al.Yoksa 2. el. . .
-
20 Aralık 2009, 10:24
#15
Ekipman konusunda yardımcı oluruz. Bütçen rahatlamış olur
-
20 Aralık 2009, 10:54
#16
anesmotor adlı üyeden alıntı
Ekipman konusunda yardımcı oluruz. Bütçen rahatlamış olur
çok harika olur benim için. pm olarak tam adres telefon alabilirsem, malzemelerimi almaya başlayabilirim.
ehliyete kadar baya vaktim var zaten. sınav şubattaymış. benim ehliyetimi almam mart'ı bulur. tam malzemelerim tamamlanmış falan olacak.. üstüne para da birikmiş olacak. şu yarı otomatik çinliler aklımı çeliyor sanki. Mondial 110 KH ve türevleri. Her ne kadar sıfır karizma, sıfır görüntü, sıfır performans olsa da, başlangıç için uygun olacağını düşündüm..
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
-
20 Aralık 2009, 12:15
#17
-
20 Aralık 2009, 12:38
#18
dreamdark adlı üyeden alıntı
ilgin ve vakit ayırdığın için çok ama çok teşekkür ederim dostum.. Tekrar birkaç sorum olacak, bu botlar günlük kullanımda kesinlikle rahat ettirmeyecek gibi, fakat korumaları varmış ve motosiklet için bir zorunluluk diyor herkes, rahatlık konusundaki düşünceleriniz neler? birde bu ürünleri İstanbul'da en uygun fiyatı ile nereden hangi semtten hangi mağazadan almalıyım?
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
-
20 Aralık 2009, 13:07
#19
can_sen adlı üyeden alıntı
ilgin ve vakit ayırdığın için çok ama çok teşekkür ederim dostum.. Tekrar birkaç sorum olacak, bu botlar günlük kullanımda kesinlikle rahat ettirmeyecek gibi, fakat korumaları varmış ve motosiklet için bir zorunluluk diyor herkes, rahatlık konusundaki düşünceleriniz neler? birde bu ürünleri İstanbul'da en uygun fiyatı ile nereden hangi semtten hangi mağazadan almalıyım?
Rica ederim.
Evet, bot gerçekten de zorunluluk motosiklet için. Hiçbir motor botunda, koruma amaçlı olmasından kaynaklı, olarak günlük hayatta kullandığımız botlardaki rahatlığı bulmak mümkün değil tabiiki. Ama sana önerdiğim bot, uzun-kışlık motor botları arasında nispeten rahat bir model. Ayağına giydikten bir süre sonra alışmaya başlıyorsun ve rahatsız etmiyor zaten. Fiyatı da uygun.
Ben sana linkini vermiş olduğum mağazadan yapıyorum genelde alışverişlerimi, burası seri sonu ucuzluk mağazası olduğu için, kaliteli markaları uygun fiyata almak mümkün oluyor. Yeri Hasanpaşa'da, Kadıköy evlendirme dairesinin karşı sokağında.
-
20 Aralık 2009, 13:53
#20
ufuktan adlı üyeden alıntı
1) montun dirsek koruması olacak dirsekliği çıkar
2) komple sırtlık alacaksın , belliği listeden çıkar
3) listene eldiveni ekle
*** kask için ayıracağın ödeneği genişlet .... Böyle marka model belirtmeksizin genel fiyatlar ile yanılabilirsin !!! Tüm korumalar için ayırdığın bütçene a2 fiyatını ekleyip durumu şişirmene gerek yok ... Iki olayı biribirinden ayrı düşün (ehliyet - ekipman)
*** 2-3 ay fazla taksit ödeyerek kaliteli ekipmanları alman yararına olacaktır ....
+1 +1 +1 +1
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler