Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorumuzu hangi devirde kullanmalıyız??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    alijian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    crf250l
    motoru hangi devirde kullanmalı diye sorular sorulmuş cevaplar verilmiş ama ben pek bişey anlamadım,,otomobilde her vitesin bir devir hakkı vardır.arabasını tanıyan sürücüler devir göstergesine bakma gereği bile duymadan, aracın tepkilerinden anlayarak vites değiştirirler.motosiklette farklı mı ki; bu yüksek devirde kullanma düşük devirde kullanma tartışmaları var?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    ben hep redlıne devir kullanmaktan vazgeçemiyorum illa son noktaya kadar uzatcam ve öyle atıcam vitesi bu yüzden 3 sefer sübab kestrdim
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  3. #3

    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İST/beykoz
    Motosikleti
    ybr125
    ben ybr yi 5000 devirden aşağıda 7000-7500 devirden yukarda kullanmıyorum genelde.Ne gerek var bağırtmaya.

  4. #4
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    ben cbf 150 kullanıyorum...sese güdümlüyüm.devir saati yok,fazla bağırtmadan canını almadan,akıyoruz
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  5. #5
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    yorumlar değişmez aslında motorunu tanıyorsan devir saatine bakmana gerek yol sesiyle seni yönlendirir zaten

  6. #6

    Üyelik
    10 Aralık 2007
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG, Peugeot Trekker
    Mondial UAG 125'i genelde 5000 ile 7000 devir arasında kulanımyorum. Ama devir satine bakma ihtiyacı hissetmiyorum. Zamanla insan devir kontrol etmeden vites değiştirmeye alışıyor.
    MoToSikLeT KuLLaNMaK BiR TuTKuDuR.

    ::tutkuy::

  7. #7

    Üyelik
    14 Temmuz 2009
    Şehir
    MaRmArİs
    Motosikleti
    GT 250 R
    bende gt 250 r var. 13.000 devire kadar çıkabiliyor. şehir içi malum, isteseniz 4.000 deviri geçmeden kullanabilirsiniz. ama düşük devir de yüksek devir de motorun düşmanıdır. yani ortasını bulmak lazım. tabii arada motorunuzun sesini duymanız iyi gelecektir. herkes aynı fikirde olmayabilir ,

    birçok mesajda alışmaktan bahsedilmiş. valla insan alışınca debriyaj kullanmadan vites değiştiriyor. denemenizde fayda var, eğer motorunuzun debriyaj teli koparsa çok faydası olur.

  8. #8
    alijian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    crf250l
    debriyajsız vites değiştirmeyle alakalı da bol bol tartışma var, ama sanıyorum onu oraya boşuna koymamışlardır. debriyajla dişlileri ayırmadan yeni dişliye geçmek sanırım yararlı olmaz ve çok kötü alışkanlık yapabiliyormuş..

  9. #9
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Maksimum torku ve maksimum beygiri verdiği aralık idealdir. Motor ivmelenmiyorsa yada yavaşlamıyorsa debriyajsız vites yükseltmenin zararı olmaz.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kırmızı aşkım ybr, sonrakı YAMAHA R_1 veya R_6

    slm

    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maksimum torku ve maksimum beygiri verdiği aralık idealdir. Motor ivmelenmiyorsa yada yavaşlamıyorsa debriyajsız vites yükseltmenin zararı olmaz.
    Slm kım demıs bellı torku buldugunda debraja basmadan vıtes degıstıgını ben ce cok sakıncalı, hilal ve dişlilerin erken aşınmasına yol açar
    Motorda en uygun devır yola, hava koşullarına ve kişinin kendi istegine göre degısır, ben en uygunu devırı REDLINE'ye gelmeden 3000 ile 4500 devır arası kala vıtes değiştirilmelidir

  11. #11
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Ben de GTR kullanıyorum... Sabit devirde asla kullanmıyorum. Eğer seyir halindeysem saat 9-10 seklinde/110-125 km/h arasında gitmeye özen gösteriyorum fakat ara ara vites ve devri düşüyor; ara ara 10ooo devre kadar uzatıyorum... Kırmızı Cizgiden her zaman uzak duran bir kişiyim

    Motor sağlığı için kesinlikle sabit devirlerde seyir etmeyiniz. Sürekli devrinizi ve vitesinizi değiştiriniz...
    Yüksek vites düşük devirlerden uzak durunuz!
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  12. #12
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Kaç devir olduğu her motora göre değişen bir durum. Mesela, benim motorun redline'ı 9000 devirde başlıyor ki, birçok motor için orta derecelerden. Benim tekniğim, motorum maksimum torka 6000 devirde ulaşıyor. 5000 devir yakınında vites değiştiriyorum.
    http://www.motorla.co

  13. #13

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Benim motosikletim alt devirlerde tork ürettiği için alt devirlerde kullanıyorum.6000 devri hiç geçmedi dahaMalum rodaj . ..

  14. #14

    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Fenerbahçe
    Motosikleti
    SWT
    Dağ yollarında virajlarda başka, otobanda başka, şehiriçinde başka
    Düşük devirde de kullanmak sakıncalı yüksek devirde de, benim motorum torklu 3.500 yetiyor. Bu devrin altında değiştirmemeye çalışıyorum.
    Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P

  15. #15
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    125cc lik YBR'de bile Devir göstergesi varken 500 lük motorda devir göstergesi olmaz mı arkadaşlar :( Malasef hangi devirde kullandığımı bile bilmiyorum. Ne saçma
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  16. #16
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    ben genelde 4000 - 5000 devirde kullanirim.
    RIDE or DIE

  17. #17
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı ibrahim_zx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm kım demıs bellı torku buldugunda debraja basmadan vıtes degıstıgını ben ce cok sakıncalı, hilal ve dişlilerin erken aşınmasına yol açar
    Motorda en uygun devır yola, hava koşullarına ve kişinin kendi istegine göre degısır, ben en uygunu devırı REDLINE'ye gelmeden 3000 ile 4500 devır arası kala vıtes değiştirilmelidir
    İçten yanmalı bir motorun en verimli çalıştığı aralık maksimum beygir ve tork aralığıdır. Motoru bu aralıkta sürerseniz birim yakıttan en fazla enerjiyi elde edersiniz. Bu motordan motora değişmez, kitapçığınızda yazar. Zaten zamanla sürücü bu aralığı kendi de hisseder.

    Motosiklet vites kutusu senkronomeçsiz olduğu için debriyajsız vites ilk mesajda yazdığım ikinci cümledeki koşullarda değiştirilebilir. Yazdığım iki şeyi biribirine karıştırmayalım.

  18. #18

    Üyelik
    14 Temmuz 2009
    Şehir
    MaRmArİs
    Motosikleti
    GT 250 R
    debriyajsız vites değiştirmede, düşük devir tercih edilirse hasarda o kadar az olur. hata ise yanlış refleks, zamanlamadan olur. söylediğim kadar kolay değil tabi. motora gaz verilir, bu sırada vites kolu yavaşça hareket ettirilir (vites değişsin diye zorlamayın sadece ayağınızı dayayın. zorlarsanız vites kutusu zarar görür) ve gaz az ve sert olarak kesilir. zamanlamayı iyi yaparsanız (ilk deneyenler için) siz daha ne olduğunu anlamadan vites değişmiş olacaktır. vitesi zor geçen motorlarda kesinlikle denenmeli diye düşünüyorum.

    bunu anlatmamın sebebi ucsuz bucaksız bir yerde debriraj teli kopupta yolda kalan olursa tek şansı bu olacaktır.

    herkese iyi forumlar.

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kullanım tarzına göre değişir,yüksek devirler 8000-13000 çevirenler de olur, 4000-7000 arası sakin takılanlar da

  20. #20
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım tarzına göre değişir,yüksek devirler 8000-13000 çevirenler de olur, 4000-7000 arası sakin takılanlar da
    hocam bende o sakin takilanlardanim.tabi bazen biraz hircinlasiyorum, huyum kurusun
    RIDE or DIE


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler