motorumuzu hangi devirde kullanmalıyız??
Reklamlar
-
motoru hangi devirde kullanmalı diye sorular sorulmuş cevaplar verilmiş ama ben pek bişey anlamadım,,otomobilde her vitesin bir devir hakkı vardır.arabasını tanıyan sürücüler devir göstergesine bakma gereği bile duymadan, aracın tepkilerinden anlayarak vites değiştirirler.motosiklette farklı mı ki; bu yüksek devirde kullanma düşük devirde kullanma tartışmaları var?
Reklamlar
-
ben hep redlıne devir kullanmaktan vazgeçemiyorum illa son noktaya kadar uzatcam ve öyle atıcam vitesi bu yüzden 3 sefer sübab kestrdim
-
ben ybr yi 5000 devirden aşağıda 7000-7500 devirden yukarda kullanmıyorum genelde.Ne gerek var bağırtmaya.
-
ben cbf 150 kullanıyorum...sese güdümlüyüm.devir saati yok,fazla bağırtmadan canını almadan,akıyoruz
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
yorumlar değişmez aslında motorunu tanıyorsan devir saatine bakmana gerek yol sesiyle seni yönlendirir zaten
-
Mondial UAG 125'i genelde 5000 ile 7000 devir arasında kulanımyorum. Ama devir satine bakma ihtiyacı hissetmiyorum. Zamanla insan devir kontrol etmeden vites değiştirmeye alışıyor.
MoToSikLeT KuLLaNMaK BiR TuTKuDuR.
::tutkuy::
-
bende gt 250 r var. 13.000 devire kadar çıkabiliyor. şehir içi malum, isteseniz 4.000 deviri geçmeden kullanabilirsiniz. ama düşük devir de yüksek devir de motorun düşmanıdır. yani ortasını bulmak lazım. tabii arada motorunuzun sesini duymanız iyi gelecektir. herkes aynı fikirde olmayabilir ,
birçok mesajda alışmaktan bahsedilmiş. valla insan alışınca debriyaj kullanmadan vites değiştiriyor. denemenizde fayda var, eğer motorunuzun debriyaj teli koparsa çok faydası olur.
-
debriyajsız vites değiştirmeyle alakalı da bol bol tartışma var, ama sanıyorum onu oraya boşuna koymamışlardır. debriyajla dişlileri ayırmadan yeni dişliye geçmek sanırım yararlı olmaz ve çok kötü alışkanlık yapabiliyormuş..
-
Maksimum torku ve maksimum beygiri verdiği aralık idealdir. Motor ivmelenmiyorsa yada yavaşlamıyorsa debriyajsız vites yükseltmenin zararı olmaz.
-
16 Aralık 2009, 17:27
#10
slm
n61l adlı üyeden alıntı
Maksimum torku ve maksimum beygiri verdiği aralık idealdir. Motor ivmelenmiyorsa yada yavaşlamıyorsa debriyajsız vites yükseltmenin zararı olmaz.
Slm kım demıs bellı torku buldugunda debraja basmadan vıtes degıstıgını ben ce cok sakıncalı, hilal ve dişlilerin erken aşınmasına yol açar
Motorda en uygun devır yola, hava koşullarına ve kişinin kendi istegine göre degısır, ben en uygunu devırı REDLINE'ye gelmeden 3000 ile 4500 devır arası kala vıtes değiştirilmelidir
-
16 Aralık 2009, 17:44
#11
Ben de GTR kullanıyorum... Sabit devirde asla kullanmıyorum. Eğer seyir halindeysem saat 9-10 seklinde/110-125 km/h arasında gitmeye özen gösteriyorum fakat ara ara vites ve devri düşüyor; ara ara 10ooo devre kadar uzatıyorum... Kırmızı Cizgiden her zaman uzak duran bir kişiyim
Motor sağlığı için kesinlikle sabit devirlerde seyir etmeyiniz. Sürekli devrinizi ve vitesinizi değiştiriniz...
Yüksek vites düşük devirlerden uzak durunuz!
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
16 Aralık 2009, 18:07
#12
Kaç devir olduğu her motora göre değişen bir durum. Mesela, benim motorun redline'ı 9000 devirde başlıyor ki, birçok motor için orta derecelerden. Benim tekniğim, motorum maksimum torka 6000 devirde ulaşıyor. 5000 devir yakınında vites değiştiriyorum.
-
16 Aralık 2009, 18:38
#13
Benim motosikletim alt devirlerde tork ürettiği için alt devirlerde kullanıyorum.6000 devri hiç geçmedi dahaMalum rodaj . ..
-
16 Aralık 2009, 18:49
#14
Dağ yollarında virajlarda başka, otobanda başka, şehiriçinde başka
Düşük devirde de kullanmak sakıncalı yüksek devirde de, benim motorum torklu 3.500 yetiyor. Bu devrin altında değiştirmemeye çalışıyorum.
Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P
-
16 Aralık 2009, 19:08
#15
125cc lik YBR'de bile Devir göstergesi varken 500 lük motorda devir göstergesi olmaz mı arkadaşlar :( Malasef hangi devirde kullandığımı bile bilmiyorum. Ne saçma
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
16 Aralık 2009, 20:25
#16
ben genelde 4000 - 5000 devirde kullanirim.
RIDE or DIE
-
16 Aralık 2009, 20:32
#17
ibrahim_zx adlı üyeden alıntı
Slm kım demıs bellı torku buldugunda debraja basmadan vıtes degıstıgını ben ce cok sakıncalı, hilal ve dişlilerin erken aşınmasına yol açar
Motorda en uygun devır yola, hava koşullarına ve kişinin kendi istegine göre degısır, ben en uygunu devırı REDLINE'ye gelmeden 3000 ile 4500 devır arası kala vıtes değiştirilmelidir
İçten yanmalı bir motorun en verimli çalıştığı aralık maksimum beygir ve tork aralığıdır. Motoru bu aralıkta sürerseniz birim yakıttan en fazla enerjiyi elde edersiniz. Bu motordan motora değişmez, kitapçığınızda yazar. Zaten zamanla sürücü bu aralığı kendi de hisseder.
Motosiklet vites kutusu senkronomeçsiz olduğu için debriyajsız vites ilk mesajda yazdığım ikinci cümledeki koşullarda değiştirilebilir. Yazdığım iki şeyi biribirine karıştırmayalım.
-
16 Aralık 2009, 22:50
#18
debriyajsız vites değiştirmede, düşük devir tercih edilirse hasarda o kadar az olur. hata ise yanlış refleks, zamanlamadan olur. söylediğim kadar kolay değil tabi. motora gaz verilir, bu sırada vites kolu yavaşça hareket ettirilir (vites değişsin diye zorlamayın sadece ayağınızı dayayın. zorlarsanız vites kutusu zarar görür) ve gaz az ve sert olarak kesilir. zamanlamayı iyi yaparsanız (ilk deneyenler için) siz daha ne olduğunu anlamadan vites değişmiş olacaktır. vitesi zor geçen motorlarda kesinlikle denenmeli diye düşünüyorum.
bunu anlatmamın sebebi ucsuz bucaksız bir yerde debriraj teli kopupta yolda kalan olursa tek şansı bu olacaktır.
herkese iyi forumlar.
-
16 Aralık 2009, 22:54
#19
Kullanım tarzına göre değişir,yüksek devirler 8000-13000 çevirenler de olur, 4000-7000 arası sakin takılanlar da
-
16 Aralık 2009, 22:58
#20
motorhocası adlı üyeden alıntı
Kullanım tarzına göre değişir,yüksek devirler 8000-13000 çevirenler de olur, 4000-7000 arası sakin takılanlar da
hocam bende o sakin takilanlardanim.tabi bazen biraz hircinlasiyorum, huyum kurusun
RIDE or DIE
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler