KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Oooo Sencer arkadaşım tanıyamadım kusura bakma... Bence sen de al bir maxiscooter rahat et.
ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
LUCRETIUS
Garnizon arkadaşım umarım yardımcı olabilmişimdir. Seçeceğin motorla kazasız belasız yolculuklar dilerim.
ben 150 cc. scooter ve 125 cc. commuter tarzı vitesli motorları çok rahat kullanıyordum; 250 cc. scootere alışırken zorluk çektim.
daha önce motosiklet/scooter tecrübesi olmayana 250 cc. üstü maksi scooter kesinlikle tavsiye etmem. 500 cc. bir maksi scooterin motor gücü ürkütücü değildir belki, ama ağırlığı ve boyutlarını göz ardı etmeyin.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Garnizon rumuzlu arkadasimizin tamamen masumane bir sekilde baslattigi ve sonucunda otomatik sanzuman mi yoksa manuel sanzuman mi (veya bizim basite indirgedigimiz sekliyle vitesli-vitessiz) tartismasinda hasbel kader ben de gorus beyan edeyim.
Ingiltere'de bir muddet bulunmus ve motor hayatina 30'undan sonra yurtdisinda baslamis birisi olarak (cocukluk/genclik yillarimda arada bir odunc aldigim veya kiraladigim mobilet turlarimi tecrubeden saymiyorum bile) Ingiltere'deki motorcular ve motora bakis acisinda soylenenlere katiliyorum. Benim de nacizane tecrubelerime gore:
1)Ingilizler 75 cc ve alti tum motorlara "motor" bile demiyorlar, "moped" diyorlar, ister pedalli olsun ister pedalsiz.
2)Onun disindaki tum "vitessiz" motorlara scooter diyorlar.
3)Motor yani "bike" kelimesini ise "vitesli" motorlar icin kullaniyorlar.
Gelelim benim dusuncelerime:
Motor kullanmaya 50 cc'lik bir Yamaha ile basladim, moped kategorisinden. Ardindan vitesli seriden 125 cc, 250 cc en son 400 cc'ye gectim 2 sene once Turkiye'ye donene kadar. Su an 250 cc'lik bir cbf'im var.
Arkadaslarin moped/scooter konusunda soylediklerine tamamen katiliyorum. Ozellikle sehir icinde o 50 cc'lik Yamaha'nin rahatligini ve komforunu diger hicbir motordan alamadim. Gerek kullanim rahatligi, gerekse esya tasima yonunden.
Su an 250 cc'lik motorumla gerekirse sehir trafigine giriyorum ama genelde kisa mesafe sehir disinda kullaniyorum.
Ilerde param olursa 2 motor daha alirim. Birisi 150 cc'ye kadar bir scooter, tamamen sehir ici kullanimi icin. Digeri 500 veya 600 cc lik bir motor, otoban ve uzun mesafe sehir disi kullanimi icin (bu soyledigim olayi yapan ve kendisini "gercek motorcu" olarak goren cok insan tanidim Ingiltere'de. Yorumu size kalmis).
Bence sehir icinde 150 cc'ye kadar olan (hangi marka olursa olsun) vitesli motorlari kullanmak insani yoruyor. Sebeplerin bir tanesi de bu motorlarin vites araliklarinin cok dusuk olmasi. Habire viteslerle bogusup duruyorsun. Bunun da bence kompleksli olmak, vitesli motor kullanamamak, digerlerini kucumsemek vs. gibi nedenlerle hic alakasi yok.
Neticede butun bunlarin hepsi tecrubeler ve zevkler neticesi varilan kisisel tercihler.
Herkese selamlar.
benim yüzümden insanlar birbirine girmiş derken herkesin aslında arkadaş olduğunu görünce sevindim..
şu dn-01 düşünülecek bir motormuş
düşüneceğim...
fiyatı hakkında bilgisi olan var mı?
Kanuni Motorun 150 var büyükçe bir scooter ve 16 inç jantlı
Asya motor'un 16 inç jantları olan 150cc bir scooter modeli var, SYM HD200 ile farları hariç aynı kasa.
Motoran marka cup şaşesine 100cc scooter motoru takılmış 17 inç jantlı vitessiz cup var.
Mondial 100KM cup var 17 inç jantı, vitessiz tam olarak CVT'de değil garip bir şanzımanı var.
scooter şehir motorudur.
nasıl şehir trafiğinde jip denen kamyonları kullanımı pratik değil ise yüksek hacimli ve büyük motorlar da motosikletin kıvraklığını ve pratikliğini kullanmanızı engelliyorlar.
http://www.sym-tr.com/default.asp?L=TR&mid=227&cid=49
yukarıdaki linkte sym markasının scooter segmentindeki ürünler var.
özellikle gts 250 hem şehir içi kullanımda hem de şehir dışı asfalt odaklı gezilerde kullanıcısını yüzüstü bırakmayacak bir model.
ikinci elde de oldukça uygun fiyatla makina bulmak mümkün.
can't be worried about that shit. life goes on man.
sym gts250 bence son nokta bu
gts e kadar piaggo x9 250 , gilera nexus 250 ve vespa gts e ne oldu tabi kalite isteniyorsa ve yedeklerinınde artık problem olmayacağını duşunuyorum.
Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
"htmetin"
bende honda activa var cok güzel bir motor fiyatı pahalı ama cok kaliteli alalım 4 sene oldu o kadar düştüm :D:D vurdum kırdım :D motorda tık yok kanuni mondial vs. falan alma pişman olursun
G 'den bahsttiğine göre Gilera istiyorsun Nexus 500 veya Runner 200
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)