Dünyadaki ilk LPG chopper motosikleti ( Türk mucit )
Reklamlar
-
15 Aralık 2009, 23:46
#21
Sadece merak ediyrum bildiğimden yazmıyorum ama hava soğutmalı ufak cc li bir motosiklette gereklimi,LPG bildiğim kadarıyla motorun ömrünü azaltıyor benzin gibi tam sıvı olmadığı için tek silindirli yada 2 silindirli bir motosiklette gereksiz gibi duruyor HD nin bilmem kaç cc lik motosikletine belki uygulanabilir ama oda hava soğutmalı taksanda Harley geri alabilir motosikleti p.ç ettin diye oda ayrı konu.Teknik bilgim azdır yanlışım varsa özür.
yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.
Reklamlar
-
15 Aralık 2009, 23:49
#22
dünyada fln ilk olduğu yokki :s
dha öncede yapıldı Türkiyede
ama dünyadada çook önceden yapılmıştı
-
16 Aralık 2009, 16:54
#23
sularseller adlı üyeden alıntı
Sadece merak ediyrum bildiğimden yazmıyorum ama hava soğutmalı ufak cc li bir motosiklette gereklimi,LPG bildiğim kadarıyla motorun ömrünü azaltıyor benzin gibi tam sıvı olmadığı için tek silindirli yada 2 silindirli bir motosiklette gereksiz gibi duruyor HD nin bilmem kaç cc lik motosikletine belki uygulanabilir ama oda hava soğutmalı taksanda Harley geri alabilir motosikleti p.ç ettin diye oda ayrı konu.Teknik bilgim azdır yanlışım varsa özür.
doğru arabalardada lpg aynı dedıgın gıbı benzin kadar saglıklı degil araç için
kuru yakıt oldugundan motoru yıpratıyor
birde 200cc (fln herhalde) motora hiç gerek yok
-
16 Aralık 2009, 20:42
#24
sanirim 4 yada 5 yil once yine bi turk mucit bi MZ motora uygulamisti bu sistemi.ama bencede cok tehlikeli.tabiki emege saygimiz sonsuz,umarim piyasa surmezler bu sistemi.gerci surselerde akli basinda olan bi kullanicinin alicagini pek sanmam ama neyse....
RIDE or DIE
-
16 Aralık 2009, 21:34
#25
BMW, aynı şekilde topcase'de LPG tüpü kullanan sistemlerini Almanyadaki pekçok polis motosikletinde kullandı ve hala kullanmakta. 1200cc'lik makinalarını fabrika çıkışlı LPG'li üretiyor. Hatta Türkiyeye'de gelme durumu vardı.
Dünya devi bile yapmışken "çok tehlikeli - bomba" falan demek biraz abartı olabilir. Yeterki gerekli güvenlik donanımı sağlansın.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
17 Aralık 2009, 03:04
#26
NoVaRiX güzel söylüyorsunda,BMW dünya devi olan bir marka herhalde 1200 GS lerin bagajına nomal piknik tüpü koymazlar,sorun burda önce insan sağlığı ve güvenliği bu avrupada olması gereken standart,bizim memlekettede nasıl ucuza kapatırım,nasıl daha az öderim,insan sağlığı can güvenliğini plana bile almıyoruz bizim de standardımız bu malesef
-
17 Aralık 2009, 03:08
#27
Endurocu01 adlı üyeden alıntı
NoVaRiX güzel söylüyorsunda,BMW dünya devi olan bir marka herhalde 1200 GS lerin bagajına nomal piknik tüpü koymazlar,sorun burda önce insan sağlığı ve güvenliği bu avrupada olması gereken standart,bizim memlekettede nasıl ucuza kapatırım,nasıl daha az öderim,insan sağlığı can güvenliğini plana bile almıyoruz bizim de standardımız bu malesef
Hocam, son cümlemde bu yüzden özellikle vurguladım. Yeterki yeterli güvenlik donanımı sağlansın..
Acı gerçekler bahsettiğiniz gibi; bizim standartımız bu..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
17 Aralık 2009, 03:25
#28
Standardimizdan dolayi(buna yasam standartlarida dahil)
Rutbemizi bilicez....
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
-
geç bir cevap olucak ama ancak gördüm. öncelikle fotoğraflar izinsiz olarak kullanılarak topic açılmış. ve ne olduğu bilinmeden klavye motorcusu diye tabir ettiğimiz arkadaşlar ileri geri konuşmuş ve lpg li motosikletin sahibi küçümsenmeye çalışılmış ama mantıksız cümleler kullanılmış bu konuda bu topicte yazanları kınıyorum. motosiklet ccc fest 2009 için konsept olarak yapılmış hava soğutmalı birmotorda lpg sistemının nasıl yapıldığıı göstermesi amaçlanmıştır. yurdum insanı herşeyi ucuzlatmaya yonelik işler yapıyoo beleşçi diyen arkadaşlar yu bu ülkede yaşamıyolar yada benzin fiyatlarından haberi yok. bu motor yapıldıktan sonra test sürüşlerinde 250 km gbi bir yolu 4 tl gbi makul bi fiyata gidince anladık ki bu iş boş bi iş deil. güvenlik olarak elbette - leri olabilir sonuçta en güvenli lpg li aracı bile kapalı otoparklara almazlar;) sözün özü Tarhan TELLİ bile bu motorda emeği geçenlere saygı gösterdiyse sizin yorumlarınız kayle alınmıycaktır.
motosiklet festivalden sonra büyük ilgi gördüğü için bir hafta içinde satılmıştır!
amacım polemik yaratmak deildir bu topicte başka mesaj yazmıycağım herşey için çok teşekkürler
-
eagles adlı üyeden alıntı
geç bir cevap olucak ama ancak gördüm. öncelikle fotoğraflar izinsiz olarak kullanılarak topic açılmış. ve ne olduğu bilinmeden klavye motorcusu diye tabir ettiğimiz arkadaşlar ileri geri konuşmuş ve lpg li motosikletin sahibi küçümsenmeye çalışılmış ama mantıksız cümleler kullanılmış bu konuda bu topicte yazanları kınıyorum. motosiklet ccc fest 2009 için konsept olarak yapılmış hava soğutmalı birmotorda lpg sistemının nasıl yapıldığıı göstermesi amaçlanmıştır. yurdum insanı herşeyi ucuzlatmaya yonelik işler yapıyoo beleşçi diyen arkadaşlar yu bu ülkede yaşamıyolar yada benzin fiyatlarından haberi yok. bu motor yapıldıktan sonra test sürüşlerinde 250 km gbi bir yolu 4 tl gbi makul bi fiyata gidince anladık ki bu iş boş bi iş deil. güvenlik olarak elbette - leri olabilir sonuçta en güvenli lpg li aracı bile kapalı otoparklara almazlar;) sözün özü Tarhan TELLİ bile bu motorda emeği geçenlere saygı gösterdiyse sizin yorumlarınız kayle alınmıycaktır.
motosiklet festivalden sonra büyük ilgi gördüğü için bir hafta içinde satılmıştır!
amacım polemik yaratmak deildir bu topicte başka mesaj yazmıycağım herşey için çok teşekkürler
+1
Now the world is gone. Im just one.
-
Merhabalar,
adım Tansu TÜRK;resimlerdeki motorun sahibiyim.öncelikler belirtmeliyim gibi bu topic benim için süpriz oldu.bu topici açan arkadaşımıza çok teşekkür ederim beni mutlu etti.eleştirilerinize kısaca açıklamada bulunma ihtiyacını hissettim.
1-bu motor dünyanın ilk lpg li motoru değildir,DÜNYANIN İLK LPG Lİ CHOOPER'ıdır.ister google dan ister yahoo dan yada anabritanicadan bakın farketemez.güzel türkçemize hakim herkes BİRAZ dikkatli okuduğunda aradaki farkı anlayabilir.
2-motor geçen yıl düzenlenen Türkiye'nin ilk chooper festivali için yapılmıştır.maliyeti yalnız ve yalnızca 300 liradır.motoru farklı kılan özelleği ise hava soğutmalı motora takılan lpg beynidir.prensipte lpg sisteminde beynin içinden sıcak su geçmezse beyin donar ve çalışmaz.beyin sağlıklı çalıştığı için hem lpg hem de benzinle gidebilmektedir.bu tamamen kullanıcının keyfine kalmışır.MZ JAWA farketmiyor.şimdiye kadar olanlarda beyin sistemi yotu.sadece lpg ile gidiyordu.
3- BMW nin lpg li polis motorsikletleri olduğu doğrudur ama onlar CHOOPER değildir.Gelelim güvenlik meselesine;BMW de bizde motora lpg tankını aynı yere koyduk.kuyruğa.bende çok isterdim motoruma uygun tank koymayı ama malesef Türkiye'deki en ufak lpg tankı 20 lt..bu yüzden piknik tüpü koyduk.
Arkadaşlar yalnızca 2007 yılından bu yana motor kullanıyorum.Amacım bu güzel dünyanın içinde amatörce birşeyler başarmak.altı üstü Ege'nin 10,000 nüfuslu bir kıyı kasabasında yaşıyorum.elimden gelen budur.Güneş enerjisi rüzgar enerjisi gibi ilginç önerisi olan arkadaşlara sesleniyorum;bana yardımcı olup yol gösterip SPONSOR olursanız elimden geleni yapacağıma emin olabirisiniz...
-
allah korusun basit bir düsme bile facia ile sonuclanabilir :(
-
nerden biliyosun diyeceğim bilmiyosun,hiç denedin mi diyeceğim denemedin..tüpün çevresinde sıkıldığında donan özel bir köpük uygulandı.yalnızca bıçakla yada falçatayla kesilebilen bir malzemez;,onun üstünede pimapenlerin içinde kullanılan ÇELİK bir iskelet yaptık..köpük kullanmaktaki amaç sağlamlık ve sabitlemeden daha önemli olan düşme sırasındaki sürtünmeyele oluşacak kıvılcımın önüne geçmek.test ve onay için izmir makine mühendisleri odasıyla görüştük.Türkiye'deki mevzuat şuan için buna izin vermiyor denildi.daha öncede eagles nick li üyenin yazdığı gibi festival için üretildi.o görüntüde ki açıklık ise festival ziyaretçilerinin görmesi için yapıldı.internetten bakabilirsin BMW nin tüpü sadece plastik bir motor çantasının içine yerleştirilmiştir.acaba almanyada ne yapıyorlar?biz başardık ve rafa kaldırdık...onlar hala almanyada binmeye devam ediyorlar..
-
tansuturk adlı üyeden alıntı
2-motor geçen yıl düzenlenen Türkiye'nin ilk chooper festivali için yapılmıştır.maliyeti yalnız ve yalnızca 300 liradır.motoru farklı kılan özelleği ise hava soğutmalı motora takılan lpg beynidir.prensipte lpg sisteminde beynin içinden sıcak su geçmezse beyin donar ve çalışmaz.beyin sağlıklı çalıştığı için hem lpg hem de benzinle gidebilmektedir.bu tamamen kullanıcının keyfine kalmışır.MZ JAWA farketmiyor.şimdiye kadar olanlarda beyin sistemi yotu.sadece lpg ile gidiyordu.
...
Merhaba, şimdi beyin diyorsunuz(buharlaştırıcı kafa),bunu küçük mü kullandınız motora yaklaştırıp.
Sıvı haldeki Lpg'nin buharlaştırılması için çeşitli yöntemler kullanılır.Örneğin su soğutmalı motorda buharlaştırıcı kafa su ile ısıtılır. Hava soğutmalı motorda da gaz egsoz içindeki bir tüpte dolaştırılır ve ısıtılır.(Vw 1303 araçtaki durum)
-
c hiç biri işin sırrı burda zaten..
-
tansuturk adlı üyeden alıntı
c hiç biri
işin sırrı burda zaten..
Elektrikli battaniye mi
-
bak o da olur işte fişi nereye takarsın onu bilmem
-
-
teşekkür ederim hocam..İzmir'den selamlar...
-
tansuturk adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim hocam..İzmir'den selamlar...
Eskişehir'den İzmir'e selamlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:28 ----------
2 ve 4 zamanlı motosiklet Lpg dönüşümü.
http://translate.google.com.tr/trans...R2SUNC_trTR357
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler