Selamlar,
Günlük hayatta hep Kawa Er6n kullanıyorum. Ancak iş-ev arası çok kısa (bir dakika) mesafe olduğu için akü düzgün gibi şarj olamıyor. Sabah marş veriyorum, bir dakika sonra işteyim. Akşam marş veriyorum bir dakika sonra evdeyim. Bu tempo sonunda geçen ay marş sırasında carr curr sesler yapmaya başladı (akü marş motorunu çevirmeye yetmiyordu) Geçen hafta da sonunda akü bitti ve marş basmaz oldu. Motor, önünde rampa olan bir pitin içinde durduğundan vurdurarak çalıştırmak zor. Herneyse bir kere iki kişi vurdurarak çalıştırdık, 20dk kadar kullanıp şarj ettim ama haftasonu yatan motor bu sabah (pazartesi sabahı) yine marş verirken carlamaya başladı.
Amma uzun yazdım bea.. Neyse işe giderken tanıdık bir elektrikçiye uğradım. Sağolsun kendisinde bir akü şarj cihazı varmış (biraz eski) onu verdi. "Akşam şarj et, sabah takarsın aküyü" dedi. Akü şarj cihazının resmi aşağıdaki gibi;
Aküm de aşağıdaki akü;
Şarj cihazının çıkış gücü 6 amper ve ayarlanamıyor. Akü de 12V 5A. Bir arkadaşımla (Orhanko) konuştum ve kaba bir hesap ile bana 45 dakika şarjda tutmamın yeteceğini söyledi.
Araya Not: Siz hiç patlayan akü gördünüz mü? Ben gördüm. Akü kutup başlarını ingiliz anahtarı ile çıkarmaya çalışan bir vatandaş ingiliz anahtarıyla kısa devre yaptı, patlayan akü arabanın kaputunu salladı, araç sahibini geriye uçurdu. Bu nedenle akü patlamasından tırsıyorum.
Şarj cihazının kırmızı krokodilini + kutba, siyahı da - kutba bağladım ve cihazı fişe taktım. Cihazdaki gösterge 2'yi gösterdi (2 amper galiba) bir de cihazın üzerinde kırmızı düğme var ama bir işe yaramadı. 45 dakika beklemeye karar verdim.
10-15dk sonra aküden düdüklü tencere gibi yüksek bir düdük sesi gelmeye başladı. Çıkan ses kulak tırmalıyordu. Hemen cihazın üzerine uçtum ve fişi çektim. Bir daha takmaya cesaretim yetmedi tabi.
Sonra aküyü motora taktım. Sele altında duruyor. Yani tam üstünde oturuyorum. Çok çok rahat marş aldı motor. 1km gittim, hafif bi yanık kokusu gelmeye başladı. Eve döndüm (gece 2:30'da) seleyi kaldırdım baktım yanık kokusu aküden değil motorun ön kısmından geliyor. Belki de ben evham yaptım emin değilim. Aküye baktığımda ise akünün kutup başlarından sıvı çıktığını gördüm. Köpürerek dışarı çıkmış.
Şimdi sorum şu: "BU AKÜ BENİM DÖTÜMDE PATLAR MI? ve akünün bu hali motora zarar verir mi? Yeni akü nerden baksan 150-200 lira. Yenisini almalı mıyım?" Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkürler arkadaşlar.