Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Akü Beni Roket Eder mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla zayıflamış aküyü antika bir şarj cihazıyla yanlış şarj etmekten kaynaklanan bir aşırı yükleme durumu söz konusu. Akünün patlayacağını sanmıyorum ama, ömrünü yemiş ya da bozmuş olabilirsin muhtemelen. Bir daha şarj tutmayabilir.

    Motoruna uyumlu değerlerde ve Yuasa'nın yarı fiyatına, 1 adet ucuz yollu akü alman, en sağlıklısı bence şu anda.

    Bir dahaki sefere de aklında olsun, otomatik akım kesicili şarj cihazlarından kullanırsan, aynı aküyü arada bir (6 ayda 1) şarj ederek ve kutup başlarını temiz tutarak, uzun süre problemsiz kullanabilirsin. Benim motorun orjinal aküsü Yuasa YTZ10S'in fiyatı 230 TL, ama ben VLM marka aynı değerlere sahip aküyü 90-100 TL gibi bir fiyata almıştım ve 2 seneye yakın zamandır kullanıyorum, sadece 1 defa şarj ettim. Şarj için kullandığım adaptör de bu (dolduğunda otomatik akımı kesiyor) :

    http://www.motomaxonlineshop.com/mai...196-0-106.html
    Dreamdark,
    akülerin hatalı şarj ve kısadevre edildiğinde patlama olasılığı çok yüksek ne olur yanılgıya varmayın.Ciddi yaralanmalar arasında göz ışığını kaybetmek üst sıralarda asit nedeni ile.Dikkatli olmak şart
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dreamdark,
    akülerin hatalı şarj ve kısadevre edildiğinde patlama olasılığı çok yüksek ne olur yanılgıya varmayın.Ciddi yaralanmalar arasında göz ışığını kaybetmek üst sıralarda asit nedeni ile.Dikkatli olmak şart
    Peki o şarj esnası için geçerli değil mi Özer arkadaş zaten motorun üzerinde kullanıyormuş, bu saatten sonra normal kullanım esnasında patlama riski var mı hala; motorun beslemesiyle aşırı yükleme durumu söz konusu değil yanılmıyorsam?

  3. #23

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Akü amper değerinin %10'u ile şarj edilir.

    Sulu akü şarj cijhazı ile jel akü şarj edilmez.


    12.8 volt - dolu
    12.6 volt - %75
    12.3 volt - %50
    12.0 volt - %25
    11.8 volt- boş

  4. #24
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki o şarj esnası için geçerli değil mi Özer arkadaş zaten motorun üzerinde kullanıyormuş, bu saatten sonra normal kullanım esnasında patlama riski var mı hala; motorun beslemesiyle aşırı yükleme durumu söz konusu değil yanılmıyorsam?
    Konjektör arızalıysa motorun üzerinde iken aşırı şarzdan patlama riski var...............
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #25
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    Arkadaşlar Bende Daha önce Deneylerde kullandıgım 6v 4amper bir akü vardı.Elektronikcide buna göre bir şarz aleti yaptırdım(nokianın eski tip kalın şarz aletine uydurduk) elektirige sokuyordum sabaha kadar şarz oluyordu. Şimdi dicem arkadaş açmış konuyu benimde aklıma geldi. Bu şarz eletiyle 12v 6a akü şarz edebilirmiyim?
    Bikeresinde akum tamamen bosaldiginda kendi kendime soyle bir duzenek kurdum 4-5 saat sarjda kaldiktan sonra direk mars basti ve bir dahada aku sorun cikarmadi. Ertesi gun oto elektrikciye adaptorun degerlerini soyleyip (su an hatirlamiyorum) sordugumda normal demisti. Adaptor bildiginiz standart laptop adaptoru denemeye kalkan olursa adapturun ucunun ic tarafi (+) uc dis tarafi ise (-) uc.


  6. #26

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    4 gün calıstırmadım malum havalar fena soğuk calısmadı marş basmadı boşa sardı vurdurarak calıstırmak zorunda kaldım nu bormalmi yoksa bitmismidir onuda bilmiyorum en garantisi ölçtürmek

  7. #27

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Bayrampaşa
    Motosikleti
    GT250R
    Bugun işten çıkarken bir türlü çalıştıramadım, 2 kere 10sn marş bastı ama motor çalışmadı sonrasında marşa basınca gösterge paneli kapandı açıldı(kontağı kapatıp açmış gibi), tekrar marş denediğimde aynısı oldu. Dedim akü bitti herhalde bi abinin arabaya kablo çekip marş bastım ilk marşta çat diye çalıştı motor;

    burdan anlaşılan akü bitmiştir değil mi?

    birde sanki debriyaj ayırmıyor gibi idi, debriyaj çekili halde 1.viteste motoru ayaklarımla ileri geri yapmak işkence sanki motoru kitliyo hafiften


    Durup dururken debriyaj ayarı kaçarmı? nasıl kaçar neden kaçar? yada sorun bu mudur ki?
    motoru 5dk rolantide çalıştırdım az gaz vererek sonra 10dk yol yaptım eve geldim, yanaştırdım, motorun ön tarafından biraz buhar duman karışımı çıkıyor gibi idi(yağmurlu havalarda su buharlaşıyor ya giderken falan öyle)
    stop ettim ve tekrar çalıştırmayı denedim fakat yemedi, tekrar aynı sorun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:31 ----------

    benim aküde kuru 12amper ve yol olarak 10-15dk gidiyorum hergün, kendini şarj edememiş olabilir pfff
    "Hayallerinin olması önemli bir şey..." Das Experiment
    [B]34 YVV 98[/B]

  8. #28
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sitenin en başında kocaman yuasa nın reklamı var...

    http://www.entelenerji.com/magaza/pc...?idCategory=22
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler