acun0 adlı üyeden alıntı
sen japon deyip durdun japonların motorlarındaki sorunları şuraya yazmaya kalsam aklın almaz işte senin için araştırdım. sadece tek model bir motorun sorunlarını iyi oku xrv 750
Motorunu sorunsuz kullanan şanlı arkadaşlar alınmasın..Benim isyanım kendi şanssızlığıma..Ama bu şanssızlığı yaşıyan bir tek ben değilim.Motoru biryere park edip 10 dk sonra yanına gidip çalışmadığını gördüğünüzde ve şehrin orta yerinde kalakaldığınızda sizlerde benim gibi düşünürsünüz.Hem benim motorumda arızalı dedikleri parça değiştiği halda ben hala her Allah ın günü bu sorunu yaşıyorum..Anlıyacağınız parça değişince de bu sorundan kurtulamıyorsunuz...Artık tek bir ihtimal var TÜKETİCİ MAHKEMESİ...zATEN MOTORUDA DEPOYA KOYUP TERK ETTİM..HERGÜN SORUN YAŞAMAKTAN,STRES OLUP ALAY KONUSU OLMAKTANSA YÜRÜRÜM DAHA İYİ...
beldeyama öptü beni - 15-10-2007, 12:53 PM
benim de x-max beyin arızası daha doğrusu inmobilizer bozuldu tamıtamına 72 günde parça geldi. şimdi şükür arıza yok ama ev iş arası 6.5 km olduğu için akü sarj etmiyo yani ediyoda mars ta aküden çektiğini yerine koyamıyo. böylece 1 1.5 ay sonra akü bitiyo planım şu bi bilgisayarın ups ne bağlayıp 20 - 30 günde bir tam sarj yapmak.
18-10-2007, 13:27 PM
Valla arkadaşım motorumu çalıştırıp biniyorum..Gideceğim yere varıp stop ediyorum..İşimi halledip tekrar basıyorum tek marşta alıyor..Yolda bi arkadaşı görüp duruyorum tekrar basıyorum kimse yok..Bas bas boşuna..Haydiii aküyü sök sanaiye götür şarjettir tekrar motorun yanına dön bas marşa tamam..Dooru eve..Sabah motoru çıkar bas marşa yine kimse yok..sök aküyü sanaiye götür tam şarjettir gel motorun yanına tak..Bas marşa tamam git gez...Eve gel park et..acil bir telefon hemen gel desin..İn aşağıya bas marşa kimse yok...DAHA YAZAYIMMI....?????
Oto elektrikçiye git ölçtür..Abi akü sağlam şarz tutuyor..konnektör sağlam herşey normal desin....
Bende en sonunda çarşının ortasında BENZİN döküp yakıcam..İbret i Alem olsun diye..
belki o zaman beldeyama yetkilileri utanır da benden sonraki arkadaşlarla lütfen ilgilenir diye.....
18-10-2007, 13:46 PM
Eski Xmax kullanıcısı olarak yorumlarım:
Aldığımdan beri marşa basınca çatır çutur sesler geliyordu. Sanki birisi karterde tornavida unutmuş gibi bir ses. Göçmen motora götürdüğümde birkaç kez hatırlattım bu durumu, birşey olmaz dediler. Bir keresinde "aç bak bakalım abicim" dedim. Ertesi gün telefon geldi, açtık birşey yoktu dedi genç. Baktım marş motoru vs üzerinde toz toprak aynen duruyor, el sürülmemiş (bu iş için de 50 kaat aldılar bu arada). Oraya motorun üstünden ulaşıyoruz dediler, ben de yuttum bunu. Daha sonra yolda kaldım. Sebep yükselen hararet. Bir de baktım alttan antifriz kaçırıyor, su bitmiş. Aradım gelip aldılar. Ama 10 gün sonra! Anında sattım motoru o geldikleri gün aynı yere. Tamir edilirken paramı almak için gittiğimde baktım durumuna. Marş dişlisinin birkaç dişi kırılmış, onu değiştiriyorlar, devridaim pompası uçmuş, onu değiştiriyorlar...
Yamaha'dan beni kurtaran Rabbime binlerce şükür.. Allah ellerine düşürmesin. Amin.
18-10-2007, 14:29 PM
Ben burada saadece akü probleminden bahsediyorum....
HARARET OLAYINA GİRERSEK Kİ BENCE HİÇ GİRMİYELİM.....ŞU AN TEKİRDAĞDA TOPLAM 3 ADET X-MAX VAR...1 İ BENİM AKÜ PROBLEMİNDEN YATIYOR.....DİĞERİ SARI RENKLİ MARKETÇİ BİR ARKADAŞIN YAĞ PROBLEMİ İLE İLGİLİ (MOTOR YAĞ EKSİLTMİŞ SOONRASI MALÜM) SÜLEYMAN MEMNUN SERVİSTE 3000 YTL MASRAFIYLA YATIYOR....SONUNCU X-MAX TE SANAYİCİ BİR ARKADAŞTA O DA EŞİYLE BERABER ÇANAKKALE YOLUNDA HARARET HALA PARÇA PEŞİNDE KOŞUYOR....BİLİYORUM BURAYA YAZDIKLARU-IMDAN SONRA BEN BU MOTORU KİMSEYE SATAMIYACAĞIM AMMMA BARİ BAŞKASI YANMASIN...
20-10-2007, 12:10 PM
Aynen öyle tekirdağ bende asya vardı 1000ytl ye sattım 3 aylık motoru sonra gittim yamaha aldım üstüne 7500ytl verip hepsinden pahalı bir motordu 10500ytl istiyorlardı sıfırına alamadım ikinci el aldım.Sonrası malum bedavaya sattım kurtulayım diye.Ama şimdi sen yazmışın yağ olayını eksiltiyor diye benimde motorun yağı eksilmişti hemde 400cc falan birden yağlambası yandı bende bakım geldi heralde deyip servise götürdüm adamlar yağ eksilmiş deyince inanmadım onlara serviste eksik koymuşsunuzdur dedim yazılanları okuyunca yuh diyorum kendi kendime değmezmiş bi dünya para verip almaya bir sürü bilmediğim arızası varmış iyiki satmışım.Bundan sonra maxi olarak BMW çıkarırsa onu alırım bari verdiğim servis paralarına değer bilirinki adamlar böyle servis parası alıyorlar.
29-10-2007, 11:14 AM
Senin motorun daha tazeymiş..Allah vermesin de sen böyle şeyler yaşama...Bence önemli olan Yamaha nın nasıl adi bir motor yaptığını anlayıp sorunları gidermesinden çok Markasını Türkiye de müşterisine karşı sorumsuz,vurdum duymaz,kalitesiz ve ilgi fakiri BELDEYAMA gibi bir firmaya sattırması...Motorunu güle güle kullan ...İnşallah ta bi arıza çıkarmasın...Ama Alla ta seni Beldeyama nın eline herhangi bir sebepten de olsa düşürmesin..Motoru satana kadar melek olanlar bi arıza yada aksaklıkta nasıl oluyorlar görme sakın....Kazasız,belasız,arızasız sürüşler dilerim...
12-11-2007, 14:22 PM
bahsedilen akü problemlerinden çok çektim, beldeyama 3 ay bir kablo için bekletti, sikayetvar.com a şikayet bile yazdım, sonunda dayanamayıp yeni bir akü aldım, bu arada kablo da nihayet geldi (3 ay sonra).
Yeni akümle 6-7 ay hiç problemsiz her gün işe gittim, (gidiş-dönüş günde 7 km) ama son zamanlarda havalarında da soğumasıyla gene akü zayıflama problemleri yaşamaya başladım, bir sabah gene çalışmadı ve o gün işe taksiyle gittim.. Geçmiş deneyimlerimden ötürü evde bir akü şarj aletim var, akşamdan sabaha aküyü şarj ettim, yaklaşık 5-6 hafta sonra gene akü zayıflamaya başladı, bu sefer önceden davranıp aküyü ben kendim akşamdan bitirdim ve şarj ettim. Sonuçta giderilemeyen bir akü şarj problemi var ama ben aynı problemi önceki scooterım Beat ile işe gelirken de yaşamıştım, ayak marşı onda beni kurtarıyordu ama xmax de kapıda kalıyorsunuz. günde yapılan mesafenin uzunluğu bence önemli bir etken.
Uzun lafın kısası, x-max kullanacaksanız:
- 6 ayda bir yeni akü almakta fayda var
- Evde mutlaka bir akü şarj cihazı da bulunmalı.
- Aksi takdirde kısa mesafeli günlük kullanımda başınız ağrıyor
- Beldeyama'nın allah belasını versin, böyle ilgisiz, kötü bir koç kuruluşu olamaz.
15-11-2007, 00:05 AM
Yada tum bunlar yerine tas gibi calisan, binlerce km sorunsuz kullanimi, aku, elektrik, sarj vs gibi bas agritan problemler yasatmayan Piaggio Beverly 250 alinir rahat edilir, kafa dinlenir...
x max 250 geri çağırılma - Dün, 20:41 PM
arkadaslar beldeyama x maxleri geri çagırıyormus şanzımandan dolayı .eger bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşırsanız sevınırım.
Bugün, 13:24 PM
Bildiğim kadarı ile X-max te şasi ile ilgili bir sıkıntı var. Sele bağlantıları yanından sert kullanımda ve bozuk yollarda çatlatma yapabiliyormuş. Buna tetbir olsun diye bir bağlantı kiti ile sorunu çözüyorlar. İlgili X-max kullanıcılarına posta yolu ile durumu bildirdiler. Siz yinede servise uğradığınızda şasi numaranızdan kontrol ettirin. Postada takılmıştır evde bulamamışlardır falan.
Bugün, 13:51 PM
Ben 20.000 km kullandım. Alır almaz ön far ampulu gitti, birkaç bin km sonra marş dinamosu dişleri kırıldı, 20000'de devridaim pompası uçtu. Zorbela sattım kurtuldum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:22 ----------
ÇOK ÖVDÜGÜNÜZ JAPON MOTORLARINDAKİ SORUNLARDAN BAZILARI Motorunu sorunsuz kullanan şanlı arkadaşlar alınmasın..Benim isyanım kendi şanssızlığıma..Ama bu şanssızlığı yaşıyan bir tek ben değilim.Motoru biryere park edip 10 dk sonra yanına gidip çalışmadığını gördüğünüzde ve şehrin orta yerinde kalakaldığınızda sizlerde benim gibi düşünürsünüz.Hem benim motorumda arızalı dedikleri parça değiştiği halda ben hala her Allah ın günü bu sorunu yaşıyorum..Anlıyacağınız parça değişince de bu sorundan kurtulamıyorsunuz...Artık tek bir ihtimal var TÜKETİCİ MAHKEMESİ...zATEN MOTORUDA DEPOYA KOYUP TERK ETTİM..HERGÜN SORUN YAŞAMAKTAN,STRES OLUP ALAY KONUSU OLMAKTANSA YÜRÜRÜM DAHA İYİ...
beldeyama öptü beni - 15-10-2007, 12:53 PM
benim de x-max beyin arızası daha doğrusu inmobilizer bozuldu tamıtamına 72 günde parça geldi. şimdi şükür arıza yok ama ev iş arası 6.5 km olduğu için akü sarj etmiyo yani ediyoda mars ta aküden çektiğini yerine koyamıyo. böylece 1 1.5 ay sonra akü bitiyo planım şu bi bilgisayarın ups ne bağlayıp 20 - 30 günde bir tam sarj yapmak.
18-10-2007, 13:27 PM
Valla arkadaşım motorumu çalıştırıp biniyorum..Gideceğim yere varıp stop ediyorum..İşimi halledip tekrar basıyorum tek marşta alıyor..Yolda bi arkadaşı görüp duruyorum tekrar basıyorum kimse yok..Bas bas boşuna..Haydiii aküyü sök sanaiye götür şarjettir tekrar motorun yanına dön bas marşa tamam..Dooru eve..Sabah motoru çıkar bas marşa yine kimse yok..sök aküyü sanaiye götür tam şarjettir gel motorun yanına tak..Bas marşa tamam git gez...Eve gel park et..acil bir telefon hemen gel desin..İn aşağıya bas marşa kimse yok...DAHA YAZAYIMMI....?????
Oto elektrikçiye git ölçtür..Abi akü sağlam şarz tutuyor..konnektör sağlam herşey normal desin....
Bende en sonunda çarşının ortasında BENZİN döküp yakıcam..İbret i Alem olsun diye..
belki o zaman beldeyama yetkilileri utanır da benden sonraki arkadaşlarla lütfen ilgilenir diye.....
18-10-2007, 13:46 PM
Eski Xmax kullanıcısı olarak yorumlarım:
Aldığımdan beri marşa basınca çatır çutur sesler geliyordu. Sanki birisi karterde tornavida unutmuş gibi bir ses. Göçmen motora götürdüğümde birkaç kez hatırlattım bu durumu, birşey olmaz dediler. Bir keresinde "aç bak bakalım abicim" dedim. Ertesi gün telefon geldi, açtık birşey yoktu dedi genç. Baktım marş motoru vs üzerinde toz toprak aynen duruyor, el sürülmemiş (bu iş için de 50 kaat aldılar bu arada). Oraya motorun üstünden ulaşıyoruz dediler, ben de yuttum bunu. Daha sonra yolda kaldım. Sebep yükselen hararet. Bir de baktım alttan antifriz kaçırıyor, su bitmiş. Aradım gelip aldılar. Ama 10 gün sonra! Anında sattım motoru o geldikleri gün aynı yere. Tamir edilirken paramı almak için gittiğimde baktım durumuna. Marş dişlisinin birkaç dişi kırılmış, onu değiştiriyorlar, devridaim pompası uçmuş, onu değiştiriyorlar...
Yamaha'dan beni kurtaran Rabbime binlerce şükür.. Allah ellerine düşürmesin. Amin.
18-10-2007, 14:29 PM
Ben burada saadece akü probleminden bahsediyorum....
HARARET OLAYINA GİRERSEK Kİ BENCE HİÇ GİRMİYELİM.....ŞU AN TEKİRDAĞDA TOPLAM 3 ADET X-MAX VAR...1 İ BENİM AKÜ PROBLEMİNDEN YATIYOR.....DİĞERİ SARI RENKLİ MARKETÇİ BİR ARKADAŞIN YAĞ PROBLEMİ İLE İLGİLİ (MOTOR YAĞ EKSİLTMİŞ SOONRASI MALÜM) SÜLEYMAN MEMNUN SERVİSTE 3000 YTL MASRAFIYLA YATIYOR....SONUNCU X-MAX TE SANAYİCİ BİR ARKADAŞTA O DA EŞİYLE BERABER ÇANAKKALE YOLUNDA HARARET HALA PARÇA PEŞİNDE KOŞUYOR....BİLİYORUM BURAYA YAZDIKLARU-IMDAN SONRA BEN BU MOTORU KİMSEYE SATAMIYACAĞIM AMMMA BARİ BAŞKASI YANMASIN...
20-10-2007, 12:10 PM
Aynen öyle tekirdağ bende asya vardı 1000ytl ye sattım 3 aylık motoru sonra gittim yamaha aldım üstüne 7500ytl verip hepsinden pahalı bir motordu 10500ytl istiyorlardı sıfırına alamadım ikinci el aldım.Sonrası malum bedavaya sattım kurtulayım diye.Ama şimdi sen yazmışın yağ olayını eksiltiyor diye benimde motorun yağı eksilmişti hemde 400cc falan birden yağlambası yandı bende bakım geldi heralde deyip servise götürdüm adamlar yağ eksilmiş deyince inanmadım onlara serviste eksik koymuşsunuzdur dedim yazılanları okuyunca yuh diyorum kendi kendime değmezmiş bi dünya para verip almaya bir sürü bilmediğim arızası varmış iyiki satmışım.Bundan sonra maxi olarak BMW çıkarırsa onu alırım bari verdiğim servis paralarına değer bilirinki adamlar böyle servis parası alıyorlar.
29-10-2007, 11:14 AM
Senin motorun daha tazeymiş..Allah vermesin de sen böyle şeyler yaşama...Bence önemli olan Yamaha nın nasıl adi bir motor yaptığını anlayıp sorunları gidermesinden çok Markasını Türkiye de müşterisine karşı sorumsuz,vurdum duymaz,kalitesiz ve ilgi fakiri BELDEYAMA gibi bir firmaya sattırması...Motorunu güle güle kullan ...İnşallah ta bi arıza çıkarmasın...Ama Alla ta seni Beldeyama nın eline herhangi bir sebepten de olsa düşürmesin..Motoru satana kadar melek olanlar bi arıza yada aksaklıkta nasıl oluyorlar görme sakın....Kazasız,belasız,arızasız sürüşler dilerim...
12-11-2007, 14:22 PM
bahsedilen akü problemlerinden çok çektim, beldeyama 3 ay bir kablo için bekletti, sikayetvar.com a şikayet bile yazdım, sonunda dayanamayıp yeni bir akü aldım, bu arada kablo da nihayet geldi (3 ay sonra).
Yeni akümle 6-7 ay hiç problemsiz her gün işe gittim, (gidiş-dönüş günde 7 km) ama son zamanlarda havalarında da soğumasıyla gene akü zayıflama problemleri yaşamaya başladım, bir sabah gene çalışmadı ve o gün işe taksiyle gittim.. Geçmiş deneyimlerimden ötürü evde bir akü şarj aletim var, akşamdan sabaha aküyü şarj ettim, yaklaşık 5-6 hafta sonra gene akü zayıflamaya başladı, bu sefer önceden davranıp aküyü ben kendim akşamdan bitirdim ve şarj ettim. Sonuçta giderilemeyen bir akü şarj problemi var ama ben aynı problemi önceki scooterım Beat ile işe gelirken de yaşamıştım, ayak marşı onda beni kurtarıyordu ama xmax de kapıda kalıyorsunuz. günde yapılan mesafenin uzunluğu bence önemli bir etken.
Uzun lafın kısası, x-max kullanacaksanız:
- 6 ayda bir yeni akü almakta fayda var
- Evde mutlaka bir akü şarj cihazı da bulunmalı.
- Aksi takdirde kısa mesafeli günlük kullanımda başınız ağrıyor
- Beldeyama'nın allah belasını versin, böyle ilgisiz, kötü bir koç kuruluşu olamaz.
15-11-2007, 00:05 AM
Yada tum bunlar yerine tas gibi calisan, binlerce km sorunsuz kullanimi, aku, elektrik, sarj vs gibi bas agritan problemler yasatmayan Piaggio Beverly 250 alinir rahat edilir, kafa dinlenir...
x max 250 geri çağırılma - Dün, 20:41 PM
arkadaslar beldeyama x maxleri geri çagırıyormus şanzımandan dolayı .eger bu konu hakkında bilginiz varsa paylaşırsanız sevınırım.
Bugün, 13:24 PM
Bildiğim kadarı ile X-max te şasi ile ilgili bir sıkıntı var. Sele bağlantıları yanından sert kullanımda ve bozuk yollarda çatlatma yapabiliyormuş. Buna tetbir olsun diye bir bağlantı kiti ile sorunu çözüyorlar. İlgili X-max kullanıcılarına posta yolu ile durumu bildirdiler. Siz yinede servise uğradığınızda şasi numaranızdan kontrol ettirin. Postada takılmıştır evde bulamamışlardır falan.
Bugün, 13:51 PM
Ben 20.000 km kullandım. Alır almaz ön far ampulu gitti, birkaç bin km sonra marş dinamosu dişleri kırıldı, 20000'de devridaim pompası uçtu. Zorbela sattım kurtuldum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:25 ----------
BUDA BAŞKA BİR JAPON MOTORUN SORUNU HONDA NIN
ya motora bok atılmaz demiş bir arkadaş ama niye bu kadar bok atıldıgını yani kronik sorunlarını ardı ardına sıralamış durumda
CBF serilerinde zincir sesi vardır. Bu ses biraz fazla olabilir.
Yaklaşık 3000 km sonra zincir/dişli alışmasından sonra normal sesine dönüyor...
Sol tarafta, marş motorunun ön tarafındaki vidadan yağ sızdırdığı doğrudur. Yetkili servise gittiğin zaman bunu hemen çözeceklerdir. Bende de aynı sorun vardı ama servise götürdüm, oraya conta veya benzeri bir sızdırmaz malzeme takviyesi yaptılar. Hiçbir sorun kalmadı!
Tek kronik problemi "Egzantrik zinciri". Gergi ve dişlilerden birşekilde bağımsız kalıyor. Onu da yine 26-28.000 km'den aşağı değiştirmezsiniz.
Motorun kendine has bir piston sesi var. Bu ses bazı insanlara tuhaf gelebiliyor. İzmir ve Eskişehirde birkaç ayrı ustaya danıştım. Kontrol edildi. Hiçbir sorunu olmadığını söylediler.
Arkada yolcu varken, tam 6.500 devirde bir rezonans sesi gelir. Bu ses sadece 6.500 devirde başlar ve 6.500 devirde kesilir. Amortisorle alakalı bir durumdur. Bu sesi kesen birçok arkadaş vardır. Boyama veya takoz takviyesi ile giderildiğini söylediler.
Her gün kaza mı yapıyorsunuz da yedek parçaların pahalı olmasından şikayet ediyosunuz. Şahsen ben her gün depo veya gösterge değiştirmediğim için bu parçaların fiyatı beni hiç alakadar etmiyor.
Ama yine de hatırlatayım. CBF 250'nin orjinal zincir-dişli seti 400 milyondur.
peki bu kadar sorunu HONDA gibi kendini ispatlamış bir firma bu eksikleri görüpde niye hala aynı sorunları olan bir motor çıkarmaya devam etti
arkadaşlar bir motor alacaksın ama motora binmekten çok ordan ses geliyor burdan yağ kaçırıyor eksantirik zinciri uzuyor diye işi kaydı bırakıp motroun sorunlarına mı vakit ayıracagız
peki sizin imkanınız var istanbulda yaşıyorsunuz da yaptırdınız fiyat bakımından uucuz parça buldunuz ya diger memlekette yaşayan bizler ne yapıcaz? yapmayın boş konuşmayın honda bile bu sorunları çözmek yerine motorun satışını durdurdu
artı sadece gezmek yani zevki kullanacagım bir motor da böyle ıvır zıvır şeylerle ugraşmak adamın zevkini kaçırıyor. ve kılasmanında 250lik dört zamanlı bir motor olarak rakiplerinin gerisinde kalıyor. hız olarak en yavaşı bu motor ybr 250 onu geçip gidiyor. gts 250 ve gt250 hepside tozunu yutturuyor. bırak mz i
aldıgım gün zaten hayal kırıklıgı yaşadıgım bir motordu bu benim