Gerçekten defalarca yazıldı ve daha da çok yazılacak, olmazsa olmaz kurallar.
Bu bilgilerin devamlı tazelenmesi lazım.
Bu gün almayı düşündüğüm yeni bir motoru tecrübe için tura çıktım. 10 ile 30 km arası hızla pazar tenhalığından yararlanarak motoru test ediyordum. Bir kaç kez frenleri basınçlı denedim olumlu netice çıkınca, takriben 20 km ile giderken daha da sıkı fren denemeye kalktım. Netice malum, ne olduğunu anlamadan motorun arkası sağa kaydı ve sağa düştüm. Ben çok az, motor ise 1 metre kadar sürüklendi. Ayağa kalktım motoru çalıştırdım ve geri döndüm.
1. Korumanın ne kadar önemli olduğunu, kaskımdan, montumdan, eldivenimden ve dizliğimden anladım.
2. Ancak dizlik dışında pantolonumda koruma olmadığından, yan kalçamda hafif bir ağrı var.
3. Düştükten sonra insan sıcağı sıcağına bir şey anlamıyor. Ağrılar sonradan ortaya çıkıyor, Şimdi sağ bileğimde hafif bir ağrı var.
4. Yeni motorda insan çok daha dikkatli olmalı, çünkü kullandığı eski motorunun bütün kapasitesi, dengesi, performansı vs. ve refleksleri insanda var. Bunları yeni motorunkilerle değiştirme esnasında çok dikkat ve de zaman gerektirdiğini anladım.
5. Bir kuralı terk ettim; frene basınç uygulamayı. Netice ortada.
Terk etmememiz gereken altın kuralların birini dahi terk etmek insanı Allah muhafaza istenmeyen neticilere götürebilir.
Aman motorcular dikkat, dikkat diyorum.