Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Bir kuralı terk ettim...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Gerçekten defalarca yazıldı ve daha da çok yazılacak, olmazsa olmaz kurallar.
    Bu bilgilerin devamlı tazelenmesi lazım.

    Bu gün almayı düşündüğüm yeni bir motoru tecrübe için tura çıktım. 10 ile 30 km arası hızla pazar tenhalığından yararlanarak motoru test ediyordum. Bir kaç kez frenleri basınçlı denedim olumlu netice çıkınca, takriben 20 km ile giderken daha da sıkı fren denemeye kalktım. Netice malum, ne olduğunu anlamadan motorun arkası sağa kaydı ve sağa düştüm. Ben çok az, motor ise 1 metre kadar sürüklendi. Ayağa kalktım motoru çalıştırdım ve geri döndüm.

    1. Korumanın ne kadar önemli olduğunu, kaskımdan, montumdan, eldivenimden ve dizliğimden anladım.
    2. Ancak dizlik dışında pantolonumda koruma olmadığından, yan kalçamda hafif bir ağrı var.
    3. Düştükten sonra insan sıcağı sıcağına bir şey anlamıyor. Ağrılar sonradan ortaya çıkıyor, Şimdi sağ bileğimde hafif bir ağrı var.
    4. Yeni motorda insan çok daha dikkatli olmalı, çünkü kullandığı eski motorunun bütün kapasitesi, dengesi, performansı vs. ve refleksleri insanda var. Bunları yeni motorunkilerle değiştirme esnasında çok dikkat ve de zaman gerektirdiğini anladım.
    5. Bir kuralı terk ettim; frene basınç uygulamayı. Netice ortada.

    Terk etmememiz gereken altın kuralların birini dahi terk etmek insanı Allah muhafaza istenmeyen neticilere götürebilir.
    Aman motorcular dikkat, dikkat diyorum.
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Innova 125
    Motor araba gibi değil bin bir çeşidi var. Geçmiş olsun

  3. #3

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Geçmiş olsun ne diyelim başka abi

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İST/beykoz
    Motosikleti
    ybr125
    haklısınız

  5. #5
    batubay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    beşiktaş çarşı alayına karşı değilim ama
    Motosikleti
    mt-01
    baba geçmiş olsun allah korumus valla yaa...

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Geçmiş olsun.

    Tecrübenizle ilgisi olmayabilir ama, motoru durdurmanın, onu yürütmekten daha zor olduğuna inanıyorum.

    Hele trafikte seri şekilde ilerlerken öndeki araçların aniden fren yaparak yavaşlamaları yok mu, ölüp ölüp diriliyorum o anlarda.

  7. #7
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Herkeze ayrı, ayrı çok teşekkür ederim.

    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.

    Tecrübenizle ilgisi olmayabilir ama, motoru durdurmanın, onu yürütmekten daha zor olduğuna inanıyorum.

    Hele trafikte seri şekilde ilerlerken öndeki araçların aniden fren yaparak yavaşlamaları yok mu, ölüp ölüp diriliyorum o anlarda.
    Çok doğru gerçekten motoru durdurmak, yürütmekten çok daha zor, bunu düşünmemiştim..
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....

  8. #8
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    geçmiş olsun .. Allah tekrarından korusun !!!

  9. #9
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    geçmiş olsun akıl vermek gibi olmasın yanlış anlaşılmak istemem.... motor frenleri basınçla çalışmaz % 40 ön fren % 60 arka frendir motorun fren prensibi budur kayma olmaz düşme olmaz....heleki motorun huyunu suyunu bilmiyorsanız çok dikkat edin

  10. #10

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet
    @siyahatmaca abim geçmiş olsun

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    gecmiş olsun ,umarım kalıcı bir sorun cıkmaz.

  12. #12
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı t.madde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun akıl vermek gibi olmasın yanlış anlaşılmak istemem.... motor frenleri basınçla çalışmaz % 40 ön fren % 60 arka frendir motorun fren prensibi budur kayma olmaz düşme olmaz....heleki motorun huyunu suyunu bilmiyorsanız çok dikkat edin



    tam tersi olmasın ... kuru hava ve düz yol için ... %40 arka - 60 ön fren ağırlıklı kullanılır .... zaten kazanın oluş sebebi, arka frene uygulanan fazla basınç

  13. #13
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı t.madde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun akıl vermek gibi olmasın yanlış anlaşılmak istemem.... motor frenleri basınçla çalışmaz % 40 ön fren % 60 arka frendir motorun fren prensibi budur kayma olmaz düşme olmaz....heleki motorun huyunu suyunu bilmiyorsanız çok dikkat edin
    Ön- Arka ters olmuş. Ağırlık öne verilir.

    Sonuçta dediğiniz teoride doğru olabilir ama pratiğe tam dökülemiyor. Her iki freni de el ile sıkıyor olsak bu oran daha rahat tutturulabilir, ama birinde el diğerinde ayak kullanılınca bu ayarı tam tutturmak mümkün değil, her ikisinin kuvveti farklı çünkü. Ayakla biraz uyguluyoruz sandığımız basıncı el ile daha fazla kuvvet uygulayarak sağlarız mesela.

  14. #14
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    hep diyoruz ya, durmak, gitmekten daha önemlidir

    geçmiş olsun
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #15
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Eyvallah hepinize teşekkürler.

    Alıntı t.madde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun akıl vermek gibi olmasın yanlış anlaşılmak istemem.... motor frenleri basınçla çalışmaz % 40 ön fren % 60 arka frendir motorun fren prensibi budur kayma olmaz düşme olmaz....heleki motorun huyunu suyunu bilmiyorsanız çok dikkat edin
    Basınçla dediğim ani asılmamak, yani frene basınç uyguluyarak basmaktan bahsettim. Benim de bildiğim ayrıca cruiserlerde yokuş inerken ön freni, yokuş çıkarken de arka freni daha diğerinden daha etkili kullanmak. Yanlışsam düzeltin lütfen...

    Zaten eski motorun frenlerine alışkın elim ve ayağım. Yeni motorda haliyle sıkıntı oldu.
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....

  16. #16
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    Alıntı ufuktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam tersi olmasın ... kuru hava ve düz yol için ... %40 arka - 60 ön fren ağırlıklı kullanılır .... zaten kazanın oluş sebebi, arka frene uygulanan fazla basınç
    ben böyle biliyorum ön tarafta ağırlık yok % 60 önü sıktığımızda düşme olanağı daha yüksek değilmi ?

  17. #17
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu teoride doğru olabilir ama pratiğe tam dökülemiyor. Her iki freni de el ile sıkıyor olsak bu oran daha rahat tutturulabilir, ama birinde el diğerinde ayak kullanılınca bu ayarı tam tutturmak mümkün değil, her ikisinin kuvveti farklı çünkü. Ayakla biraz uyguluyoruz sandığımız basıncı el ile daha fazla kuvvet uygulayarak sağlarız mesela.




    şöyle ki frenlere uygulanacak basınç fren disklerinin boyutlarıyla doğru orantılı diyebiliriz !!!! ön tekerde çift, büyük diskler var ve 2 ve ya daha fazla kaliperli ( bu frenlemenin büyük çoğunluğunun ön frenle yapılması demek ) ... arka fren diski küçük ve tek kaliperli ( yani toplam frenlemede arka frene daha az görev düşer )

    ön freni kilitleyip kontrolu kaybetmek , arka freni kilitleyip kontrolü kaybetmekten daha zordur .... sadece ön fren ile frenleme esnasındaki gerilim ile sadece arka fren kullanarak yapılan frenleme esnasındaki gerilim bu yüzden farklıdır ... özetle ;

    iki frenin dengeli bir dağılımla kullanması , arka frenin kilitlenmesini engellemek çözüm olur ... bu dediklerim düz yol ve kuru zemin için geçerlidir ... yol ve hava şartlarına göre frenaj değişiklik gösterir

  18. #18
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    Alıntı siyahatmaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah hepinize teşekkürler.



    Basınçla dediğim ani asılmamak, yani frene basınç uyguluyarak basmaktan bahsettim. Benim de bildiğim ayrıca cruiserlerde yokuş inerken ön freni, yokuş çıkarken de arka freni daha diğerinden daha etkili kullanmak. Yanlışsam düzeltin lütfen...
    abi benim dediğim basınçta ani basınç...yokuş konusunda doğru söylüyorsun

  19. #19

    Üyelik
    10 Aralık 2007
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG, Peugeot Trekker
    Geçmiş olsun, bu arada almayı düşündüğüz motor nedir?
    MoToSikLeT KuLLaNMaK BiR TuTKuDuR.

    ::tutkuy::

  20. #20
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Alıntı t.madde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi benim dediğim basınçta ani basınç...yokuş konusunda doğru söylüyorsun
    Eyvallah şimdi anladım. Kusura bakma.
    Çünkü bazı kaliteli motorlarda basınç dağıtım sistemi var. Yani sen yalnız ön freni sıksan yüzde altmış öne, yüzse kırkı arkaya, yalnız arkaya da bassan yüzde altmış arkaya, yüzde kırkta öne fren dağıtıyor. Bizim makinalar malum...
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler