zaten motosiklet kullanımında panik fren diye bir konu var ( orada bile ani başınç yani levyeyi kapmak yok ) ... önemli olan tekerleri kilitlemeden fren yapabilmek ... ön freni sıkmak yerine kaparsan olay biter ... arka freni kilitlersen tecrüben sağlamsa kurtarabilirsin ama kuralı atlarsan ( ki konunun başlığı bu aslında ) yine olay biter ....
frenleri kavramışsak, motor komprosörünü ( vites düşürme ) iyi kullanıyorsak , limitte ve tempolu bir sürüş sergiliyorsak , dikkatimiz yolda ise ... panik frene çok ihtiyaç duyulmaz ... yinede panik fren gerekliyse kontrolu kaybetmeden ve özellikle arka tekeri kilitlemeden frenaj en mantıklı olanıdır neden ??
çünkü kaza hedefine yaklaştık diyelim maximum frenajla maximum derecede yavaşladık ama yetmiyor ( kıvırmaca tekniği devreye girebilsin diye ) ...