Transalp 650 düşünüyorum, bilgiye ihtiyacım var
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Bayağı bir araştırdıktan sonra enduro seçeneklerini teke indirdim, kararım büyük ihtimalle 2003 - 2006 arası Transalp'ten yana olacak. Transalp kullanıcısı arkadaşlar ve bu motor hakkında bilgisi olanların yardımına ihtiyacım var.
Aşağıdaki konularda bilgilerinizi paylaşabilirseniz çok sevineceğim:
- Alacağım TA'yı İst. Anadolu yakasında hangi ustaya/servise göstermeliyim?
- Honda için önereceğiniz bir usta/servis var mı? (İstanbul/Anadolu)
- Yedek parça, özellikle de sarf malzemelerinin fiyatları konusunda bilginiz var mı? Balata, filtre gibi sarf malzemelerini nereden daha ucuza bulabilirim?
- Normal bir bakımın ücreti (yağ, filtre vs.) aşağı yukarı ne kadara geliyor?
- Motorun teknik zayıflıkları nedir? Satın alırken özellikle nereye dikkat etmeliyim, neyi sormalıyım?
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler!
Reklamlar
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Honda için İstanbul'da herkesin memnun olduğu tek bir isim var o da Ali Usta Fenerbahçe Stadının arkasında.
-
Mersin İl Temsilcisi
yahu emrello, o makinaya bineceksen sarfını düşünmen biraz alakasız gibi geldi. neticede dağına göe karı vardır ama şunu söyleyebilirim ki ( 2 hafta önce transalp kullanan arkadaşlarla konuştuğumuzda geçen bir konu idi) kesinlikle enjeksiyonlu ve üst model almalısın. aksi halde ebnzin düşmanı sahibi olabilirsin...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
UmARsIZ adlı üyeden alıntı
Honda için İstanbul'da herkesin memnun olduğu tek bir isim var o da Ali Usta Fenerbahçe Stadının arkasında.
Bilgi için çok teşekkürler. Yazdım bir kenara.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:32 ----------
yürekçe adlı üyeden alıntı
yahu emrello, o makinaya bineceksen sarfını düşünmen biraz alakasız gibi geldi. neticede dağına göe karı vardır ama şunu söyleyebilirim ki ( 2 hafta önce transalp kullanan arkadaşlarla konuştuğumuzda geçen bir konu idi) kesinlikle enjeksiyonlu ve üst model almalısın. aksi halde ebnzin düşmanı sahibi olabilirsin...
Enjeksiyonlu iyi tabii de fiyatı da ona göre. Yani 100 km'de yarım litre az yakacağım diye 3000 TL fazla vermeyelim.
Dağına göre karı olacak tabii orası kesin, ama yine de kimsenin sonsuz bütçesi yok (benim hiç yok). O yüzden genel masrafları konusunda kabaca bir fikrim olsun dedim.
Olmadık sorunlar çıkartmasın da, periyodik bakımları bir şekilde yaptıracağız nasıl olsa...
-
2006 model transalp için;
*Normal bakım Pendik Güngör motorda 120 liraydı geçen sene. (Yağ, filtre temizleme, disk temizleme falan yaptırdım diye hatırlıyorum ama tam emin değilim)
*Orjinal parçaları tabiki pahalı her Honda gibi. Ama transalp için piyasada fazlaca yedek parça var diye biliyorum.
*Nerele dikkat etmelisin.. Keçe ve amortisörleri kontrol et. Bir de kronik sorun olarak gördükleri belli bir sürat üzerinde ara sıra kafa salınımı oluyor bunlarda. Nedenini bilmiyorum, belki vida gevşemesi belki amortisörlerin ayarsızlığı. Usta söylemişti de unuttum. Klasik kontrollerden ekstra bakılması gereken bie şey daha gelmiyor aklıma...
*120km/h üzerine çıktın mı fazla yakmayada başlar. Ortalama 150-160 ile gittiğim zaman 7litryi buluyordu yakıt tüketimi.
*Bir de endurodur her toprağa girerim dağ tepe gezerim diye düşünme cüssesinden-tork oranından dolayı çamura girersen çıkamayabilirsin.
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
morrigan adlı üyeden alıntı
2006 model transalp için;
*Normal bakım Pendik Güngör motorda 120 liraydı geçen sene. (Yağ, filtre temizleme, disk temizleme falan yaptırdım diye hatırlıyorum ama tam emin değilim
)
*Orjinal parçaları tabiki pahalı her Honda gibi. Ama transalp için piyasada fazlaca yedek parça var diye biliyorum.
*Nerele dikkat etmelisin.. Keçe ve amortisörleri kontrol et. Bir de kronik sorun olarak gördükleri belli bir sürat üzerinde ara sıra kafa salınımı oluyor bunlarda. Nedenini bilmiyorum, belki vida gevşemesi belki amortisörlerin ayarsızlığı. Usta söylemişti de unuttum
. Klasik kontrollerden ekstra bakılması gereken bie şey daha gelmiyor aklıma...
*120km/h üzerine çıktın mı fazla yakmayada başlar. Ortalama 150-160 ile gittiğim zaman 7litryi buluyordu yakıt tüketimi.
*Bir de endurodur her toprağa girerim dağ tepe gezerim diye düşünme cüssesinden-tork oranından dolayı çamura girersen çıkamayabilirsin.
Cevap için teşekkürler. Kafa salınımı olayı ilginçmiş, hiç duymamıştım.
120'nin üzerine zaten pek çıkmam. 6 lt'yi geçmediği sürece sorun yok.
Toprağa girme konusunda ise yaklaşımım şu: Toprak yollarda, köy yollarında nazlanmasın bana yeter. Zaten tarlaya, yamaca süreceğim yok...
Türkiye'de enduro denince akla Transalp, V-Strom falan geliyor ama Transalp yurtdışındaki sitelerde sports-touring olarak geçiyor. Yani pek arazi motoru değil zaten.
-
emrello sen zaten seçeneğini teke indirmişsin,seçtiğin motorun tek sıkıntısı yakıt sarfiyatı,onun dışında safkan jopon olduğu için temiz bir makinaya yıllarca binebilirsin,şimdiden hayırlı olsun resim koyarsın artık
-
emrello adlı üyeden alıntı
Türkiye'de enduro denince akla Transalp, V-Strom falan geliyor ama Transalp yurtdışındaki sitelerde sports-touring olarak geçiyor. Yani pek arazi motoru değil zaten.
Evet aynen öyle bilinçli kullanıcı seni.
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
Enduro sempatizanı olaraktan bir dönem almayı düşünmedim değil ama yakıt konusunda çok bonkör oluşundan dolayı beni kendisinden soğutmuştu.
[CENTER][B]Çarp tamponuma kır farımı, Bedenime zarar verebilirsin ama RUHUMA ASLA...[/B][/CENTER]
[CENTER]:bounce:[/CENTER]
-
02 Aralık 2009, 23:00
#10
On7_li adlı üyeden alıntı
Enduro sempatizanı olaraktan bir dönem almayı düşünmedim değil ama yakıt konusunda çok bonkör oluşundan dolayı beni kendisinden soğutmuştu.
Bu yakıt muhabbeti beni de düşündürmüyor değil, ama genelde TA sahipleri "canı sağolsun", "helal olsun koçum TA'ya" falan gibi yorumlar yapıyor. Sanırım harcadığı yakıtı hakkını veren bir motor. Tam da bilemiyorum tabii... Göreceğiz.
Xmax'tan sonra feci koyacak benzin parası o ayrı (12 litreyle 360 km yapıyorum söylemesi ayıptır).
-
02 Aralık 2009, 23:28
#11
bende trabsalp düşünüyorum ama düşünmekten ileri gidemiyorum
burda kulanan bi abimizin vardı sanırım 2001 modeldi motoru çok memnundu sonra sattı paraya sıkıştığından dolayı en son yine transalp almayı düşünüyordu bize TAden başkası yalan diyodu,
enduronun enjeksiyonlu olması belki kirli benzin olunca sorun yaratabilir ama karbüratörlü olunca kıyıda köşede yolda kalınca bana daha mantıklı görünüyo - şahsi görüşüm tabi.
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
02 Aralık 2009, 23:37
#12
Adana İl Temsilcisi
kararınızı vermişsiniz ama,o segmentte eşdeğer bir kaç makine daha var.araştırmanızı tavsiye ederim.mesela,APRİLLA PEGASO,SUZUKİ FREEWİND gibi.hemen hemen aynı segment.dilerseniz bir bakın.hatta bu yaz bu siteden bir arkadaş,freewind ile karadeniz gezisi bile yapmıştı,motorla ilgili tecrübelerini de yazmıştı diye hatırlıyorum.şimdiden hayırlı olsun diyorum.kaçış rotaları şenlenecek.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
02 Aralık 2009, 23:47
#13
adanalı adlı üyeden alıntı
kararınızı vermişsiniz ama,o segmentte eşdeğer bir kaç makine daha var.araştırmanızı tavsiye ederim.mesela,APRİLLA PEGASO,SUZUKİ FREEWİND gibi.hemen hemen aynı segment.dilerseniz bir bakın.hatta bu yaz bu siteden bir arkadaş,freewind ile karadeniz gezisi bile yapmıştı,motorla ilgili tecrübelerini de yazmıştı diye hatırlıyorum.şimdiden hayırlı olsun diyorum.kaçış rotaları şenlenecek.
Evet , kaçış rotalarında toprak yol gördüm mü geri dönüyordum. Şimdi oralara da gireriz inşallah.
Pegaso'yu düşündüm aslında ama parça durumundan emin olamadım. Freewind konusunda ise hiçbir fikrim yok.
En önem verdiğim konu sağlamlık, beni yolda bırakmaması ve parça konusunda sıkıntı olmaması. Sanırım TA bu konularda tüm alternatiflerin önüne geçiyor. Kullandığımdan değil, ama okuduklarımdan ve konuştuğum arkadaşlardan böyle bir izlenim edindim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------
ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı
bende trabsalp düşünüyorum ama düşünmekten ileri gidemiyorum
burda kulanan bi abimizin vardı sanırım 2001 modeldi motoru çok memnundu sonra sattı paraya sıkıştığından dolayı en son yine transalp almayı düşünüyordu bize TAden başkası yalan diyodu,
enduronun enjeksiyonlu olması belki kirli benzin olunca sorun yaratabilir ama karbüratörlü olunca kıyıda köşede yolda kalınca bana daha mantıklı görünüyo - şahsi görüşüm tabi.
Evet TA kullanıcılarında böyle bir durum var gerçekten. Çok seviyorlar motorlarını, ekşi sözlükte birisi "evladım gibi severim" yazmış.
-
02 Aralık 2009, 23:49
#14
Adana İl Temsilcisi
sevgili emrello,şimdi hatırladı,karadeniz gezisi yapan arkadaş,sakinşeytan nickli arkadaştı.bu arada seçeneklerde yine kendini ispatlamış,kawasaki kle 500 de var.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
03 Aralık 2009, 00:12
#15
Kim Pegaso'yu düşünmüs, bir şeyler okudum
-
03 Aralık 2009, 00:40
#16
adanalı adlı üyeden alıntı
sevgili emrello,şimdi hatırladı,karadeniz gezisi yapan arkadaş,sakinşeytan nickli arkadaştı.bu arada seçeneklerde yine kendini ispatlamış,kawasaki kle 500 de var.
KLE 500 de güzel motor evet, o da aklımdaki makinelerden aslında. Ama galiba yan çanta takılmıyor ona. Ben hiç görmedim en azından. Bir de hiç üzerine binip deneme şansım olmadı, yani oturuşunu falan bilmiyorum. Denemek lazım aslında.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 ----------
flying hellfish adlı üyeden alıntı
Kim Pegaso'yu düşünmüs, bir şeyler okudum
Güzel motor pegaso da...
-
03 Aralık 2009, 00:41
#17
BU KONuda bende zamanında çok araştırma yapmıştım. Aprillia Pegaso, Suzukı DL650, F650 ve Transalp arasında çok gidip gelmiştim. Transalp fazla yakıt tüketimi ve kaba çizgileri nedeni ile ilk başta elediğim enduro oldu. Daha sonra Pegaso sıkı bir rakipti. Düşük yakıt tüketimi, uygun rakamı ama o motorla nikah kıyıp asla boşayamazdım. Geriye F650 ve V-Strom kalmıştı. F650 yüksek bakım ve yedek parça nedeni ile elenince V-Strom aldım. Bence
1.Suzukı DL650 V-Strom
2.BMW F650 GS
3.Aprillia Pegaso 650
4. Honda Transalp derim..
Ama karar senin fikir benim. Para senin öneri benim..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
03 Aralık 2009, 00:58
#18
Selka adlı üyeden alıntı
BU KONuda bende zamanında çok araştırma yapmıştım. Aprillia Pegaso, Suzukı DL650, F650 ve Transalp arasında çok gidip gelmiştim. Transalp fazla yakıt tüketimi ve kaba çizgileri nedeni ile ilk başta elediğim enduro oldu. Daha sonra Pegaso sıkı bir rakipti. Düşük yakıt tüketimi, uygun rakamı ama o motorla nikah kıyıp asla boşayamazdım. Geriye F650 ve V-Strom kalmıştı. F650 yüksek bakım ve yedek parça nedeni ile elenince V-Strom aldım. Bence
1.Suzukı DL650 V-Strom
2.BMW F650 GS
3.Aprillia Pegaso 650
4. Honda Transalp derim..
Ama karar senin fikir benim. Para senin öneri benim..
güzel seçim, yalnız 2, el bi vstrom la sıfır bir xt 660x alınabilir mesela alternatif olarak
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
03 Aralık 2009, 10:38
#19
V-Strom düşünmedim değil aslında ama TA toprak yollara daha uygun gibi geliyor, daha bir korumalı sanki.
Uzun yol da yapacağım için XT konusunda biraz çekiniyorum. Rüzgar ve titreşim problem yaratır mı diye şüphelerim var.
-
03 Aralık 2009, 11:11
#20
karar vermek gerçekten zor.düşünsene unutulmuş ama birde tenere rimiz var bizim
hayat şansa bırakılacak kadar uzun değil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler