almışken 2008 model olsun, 700cc olsun yeni kasa olanından
Transalp'in yeni kasası için Sport-Touring dşye geçebilir ancak Eski kasaları bal gibi de enduro Yeni kasasındaki motoru üzerindeki koordinatlar,Fransız Alplerinde Avrupanın en yüksek asfalt yolu olan “Cal de la Bonette”i gösteriyor yani artık o resmi olarak touring ;) Eski kasasındaki kordinatların nereye ait olduğu hatırlamıyorum bulursam yazarım ;)
Sanırım F650 GS, oturup denemedim ama genelde söylenen o. DL650'nin yüksek olduğunu biliyorum. TA da alçak bir motor değil.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:55 ----------
para para para
Ama eski kasaları tip olarak da daha hoşuma gidiyor aslında.
Ağır metal insanı...
haklısın ama istersen biraz daha kulağının üstüne yat, paranı biriktir, almışken 2008 odel al derim, neden dersen şimdi 2006 model alırsan nerden baksan çok km yapmış bir motosiklet bulursun , hondanın malum parçaları çok pahalı, zincir ve zincir dişli takımı motorun önemli parçaları, bu motorları kullananlar çok geziyorlar keşif için kullanıyorlar, hem yeni kasaları çıkınca diğer eski modelleri piyasada az rağbet görür
Transalp'ın yakıt tüketimiyle baş edicek bütçen varsa bence transalpı kaçırma derim, 650'lik bi makina 100/7 lt yakarmı ya..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:59 ----------
Evet bende aynı fikirdeyim, koskoca istanbulda bmw'nin sadece istinyede servisi var ve dakikası 1 euro.. yedek parça sorunuda cabası, aylar sonrasına geliyor verdigin sipariş, Aprillia'nın zaten 2.el piyasası yok.. Satıcam desen ölü fiyatına gider, Transalp'ın 2000-2005 modelleri diğer endura'lara göre fiyatı biraz daha makul, enduro kullanıcıları transalp'ı bu yüzden tercih ediyor sanırım, fakat yer yer 100/7,5 lt yakıt harcayan bi makina yaklaşık 3 yıl içinde fiyatını 2'ye katlamış oluyor zaten, 10,000 liralık makina sana geliyor 20,000 liraya, Bencede birinci tercihin V-Strom'dan yana olsun, tabi son karar sana ait yinede dostum, benimki sadece öneri.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Konuştuğum TA kullanıcıları şehir dışında 4,5 lt civarında yaktıklarını söylediler. Şehir içinde de 6 lt'yi buluyormuş. Çok anormal zorlarsan 7-8'e çıkabiliyormuş.
Senede 6000 km civarında yol yaptığımı hesaplarsak (çoğunlukla şehir dışı), kullanacağım motorun 100 km'de 1 lt fazla yakması çok da koymaz diye düşünüyorum. Bana getireceği ek yük 200 TL. Hadi 1,5 lt fazla yaksa 300 TL eder. 300 TL fena para değil, ama TA dendiği kadar sağlam ve sorunsuzsa ben o farkı seve seve veririm.
Tabii bütün bunlar daha için işine girmemiş birinin sözleri. Aldıktan sonra ne derim orası ayrı...
Ağır metal insanı...
Transalp bir efsane, yakıt tüketimine gelince; Bir aslan beslediğinizi düşünün onu güçlü kılan yiyeceğidir, helal olsun. Tel jant olması süspansiyon anlamında korkunç bir ayrıcalık.
Kendi katagorisinde sizi mahçup etmeyecek bir makine. Bence amaca uygunsa doğru tercih
Slm ben de düşük model transalp almaya hevesliydim. Lakin bana göre tqa koca bir muamma tek bir gerçek var o da afrika twin neden mi.yolda konforlu araziye de girebiliyor hafif. Ayrıca 750 cc olmasına rağmen ta dan az yakıyormuş şaka gibi.bende şu an 40k kilometrede iyi saklanmış bir 92 kle 500 var eski motorcu arkadaşlar rengini de tahmin ederler mor renk..50 hp diye geçiyor ama fazlasın olabilir..ta hayali kurduğum sırada 2001 modelin yanına park ettim.kle nin karteri daha yüksekte,kle nin koltuğu daha yüksekte. Kle daha hızlı en azından benimki direk 200 kmh. Daha hafif 178 kilo,daha az yakıyor şaka değil ortalama 5 lt.. Son sürat denemesi yapmıyorum o kadar abanırsam ancak 6 lt...amortisörleri hava basınçlı ve ayarlanabilir..ayrıca bir xt 600 ün girebildiği her yere girip çıkabiliyorum. Yani o kadar enduro. Plajda bile gidiyor alet..çift silindir vibrasyonsuz. çok da rahat..ama transalp in motor ömrü ve konforu daha iyidir.bana göre. Ama ben motorumu 4000 tl ye aldım . Aynı işi ve fazlasını görüyor... O kadar konforlu değil bence 70 k da motor ömrü olur düzgün bir kullanıcıda. Sonra genel bakım kle yi de listene koy
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
Günde 100 km'den bahsetmiyorum zaten , 100 km'deki tüketim rakamlarından hesaplıyorum. Yoksa Xmax'le bile günlük 300 km'den az gezim pek olmamıştır (ki bunların bir kısmı köy yollarında olduğu için günde 8-9 saat kullandığım oldu). Zaten TA'yı tercih listemde başa koymamın asıl nedeni uzun sürüşlere daha bir yatkın olması. Yani günlük 300-400 km köy yollarında veya arada toprak yollarda beni yormayacak bir makine istiyorum.
Evet, günlük turlarımda 10-15 TL fazladan benzin parası vereceğim galiba, ama gül-diken ilişkisi işte sonunda... (aslında makineyi daha almadan savunuyor gibi oldum, alıp gördükten sonra konuşmam daha doğru olabilir)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------
Ben de benzer şekilde düşünüyorum. Sizin tüketim rakamlarınız nedir? Paylaşabilir misiniz?
Ağır metal insanı...
Enduro ve cross makina olarak 10 numara yakıtı normal 140-150 sonrası sakın basma tehlikeli olur.
slm ıstersen bıde yamahaya bak modellerıne
XT660, R XT660X, XTZ 660, XTZ750, PARÇA KONUSUNDA sıkıntı yasamassın vede dayanıklı makıne olup kendını ıspatlamıs efsanelerdır
remzi_39 veriler için çok teşekkürler. Yalnız buradaki MO ne demek onu tam anlayamadım. Acaba 5,2 dediği ortalama değer falan mı ki? Ortalamaysa oldukça düşük. İstanbul trafiğinde 6'nın altına düşeceğini hiç sanmıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:33 ----------
XT660R de düşünmüştüm aslında ama oturma pozisyonu ve uzun yol performansı konusunda emin olamadığımdan eledim.
Ağır metal insanı...
dostum bari dl 650 felan al orta halli 10 liraya felan düşüyormuş. en azından az yakar. nasıl olsa transalp te yol makinesi.. dl daha arazi çıkarsa gülerimmm aslında...
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
MO sanirim ya bir motor kulübü yada bir dergi..
2007 nin 2. ayinda denenmis..
Honda dan alinmamis bu degerler..
Genelde bunlara daha cok güvenilir diyorum..
Altindada 3,9 dan 10,4 arasi..
Yani kullanana ve kullandigin yere göre degisiyor..
Ama 3,9 a ulasmak icin nasil kullanmak gerek acaba.. Hep bayir asagimi?
Ama bu adamlarin verdigi degerler az cok tutar..
istanbulda 5,2 olmasinda 6-6,5 litre..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)