Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

İğneyi kendimize çuvaldızı kuryeye

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Ben motosiklet kullanamaya ehliyet yaşından önce (yaş 13, peugeot panter) başladım, yaşım 31 hala kullanıyorum (en son 750 shadow).
    Ama asıl işim İstanbul içinde kamyon şoförlüğü. E5' te sol şeritte iken, sol dikizde şeridin dışında motosiklet görünce, kurye veya sivil farketmeden biraz sağa yanaşıyorum ki, rahat geçebilsin. Bunu empati kurduğum için, kendimi onun yerinde düşündüğüm için yapıyorum. Ama bazen dalğın olduğum zamanlarda, bakmıyorum soluma, ki zaten soldayım. Birden acı bir korna sesi, ve bazen yanımdan geçerken "neden çekilmiyorsun" vs. vs. söylentiler.

    Öncelikle zaten ordan gitmen yasak. İkincisi, hadi gittin, benim sana yol açmak gibi bir zorunluluğum yok.

    Neden bu isyan bu öfke, anlamadım gitti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    [QUOTE=aSuBaYaH;1867048]evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
    ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"



    Arkadaşım bir motosiklet kurye firmasında yönetici olduğunu yazmışsın.
    şimdi benim senden öğrenmek istediğim şunlar;
    1-Bu kurye arkadaşlardan hızlı gitmesini sizmi istiyorsunuz?İstiyorsanız bunu canını ve başkasının canını tehlikeye atacak şekildemi istiyorsunuz?
    2-Çok agresif motosiklet kullanan kuryelerinizi uyarıyormusunuz?
    3-Bu kuryeleri hangi kriterlere göre seçip iş veriyorsunuz?
    4-Kuryelerinize arada birde olsa kurs niteliğinde bilgilendirme yapıyormusunuz?
    5-Bu kuryelere ne kadar ücret ödüyorsunuzki canlarını tehlikeye atabiliyorlar?
    6-Birkaç sene önce okuduğum bir yazıda İstanbulda yılda ortalama 150 kuryenin kazalarda öldüğü idi.Bu sayıda bir eksilme veye artış varmıdır?

    Yukarıdaki sorularımı cevaplarsan sevinirim arkadaşım.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  3. #43
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
    ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!!

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:20 ----------



    zincirlikuyu köprü altına gel orada yeterince kurye dövebilirsin
    Söylediklerinin çoğunda haklısın arkadaşım, ama şu konuyu biraz daha açmak gerekiyor sanırım:

    Motosiklet sürücüsü olarak İstanbul'da köprü ya da yolculuk etmekte olduğumuz çevreyolu tıkalı ise eğer, hangimiz araçların sağ yanındaki boşluğu kullanmıyoruzki?
    Şerit ortasından araçlarla arka arkaya mı seyrediyoruz saatlerce yoksa? Motosikletin bir avantajı da bu değil mi zaten?

    Olay da tam burada oluyor anladığım kadarıyla. Eğer bu boşluk dar ise, tüm motorlar arka arkaya efendi efendi gider ve yol genişleyip de fırsat oldu mu emniyet şeridinde olunsa dahi, yavaş giden motosikletli kenara yanaşıp arkadan gelenlerin geçmesine izin verir. Ama eğer daracık bir koridorda ısrarla öndekini taciz ederek, kaza yapmasına mahal verecek şekilde sollama yapmaya çalışmak yanlış bence. Önemli olan bu noktada birbirimize saygı göstermemiz işte. Hangimizin başına gelse aynı şeyleri hisseder diye düşünüyorum. Arkadaşımız da bundan muzdarip olmuş sanırım.

  4. #44
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı bobber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motosiklet kullanamaya ehliyet yaşından önce (yaş 13, peugeot panter) başladım, yaşım 31 hala kullanıyorum (en son 750 shadow).
    Ama asıl işim İstanbul içinde kamyon şoförlüğü. E5' te sol şeritte iken, sol dikizde şeridin dışında motosiklet görünce, kurye veya sivil farketmeden biraz sağa yanaşıyorum ki, rahat geçebilsin. Bunu empati kurduğum için, kendimi onun yerinde düşündüğüm için yapıyorum. Ama bazen dalğın olduğum zamanlarda, bakmıyorum soluma, ki zaten soldayım. Birden acı bir korna sesi, ve bazen yanımdan geçerken "neden çekilmiyorsun" vs. vs. söylentiler.

    Öncelikle zaten ordan gitmen yasak. İkincisi, hadi gittin, benim sana yol açmak gibi bir zorunluluğum yok.

    Neden bu isyan bu öfke, anlamadım gitti.
    Arkadaşım tahmin ediyorum onlar sana sol şeritte ne aradığını soruyorlar
    Bildiğim kadarıyla kamyonların sol şeritte gitmeside yasaktır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  5. #45

    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İST/beykoz
    Motosikleti
    ybr125
    kurye de olsa paşada olsa fark etmez ben konuyu açan arkadaşı savunmuyorum kuraldışı hareketle beni teehlikeye atıyorsa dayağı hakediyor.O BİLİNÇSİZ KURYELERİ korumaya çalışan şövalyelerde onlar yüzünden bir yakınları kaza yaptığında buraya "çok üzgünüm falancam filancam kaza yaptı" diye konu açmasınlar Bu memlekette kural var kanun var ben kurallar içinde yolumda giderken yol isteyenede yol falan vermem.geçebiliyorsa başımla beraber geçsin gitsin kimseye bi garezim yok ama ona yol vereceğim diye ne yolun sağına nede soluna geçerim.El yumruğu yemeyen kendi bileğini balyoz zanneder lafıda yanlış iş yürek işidir.yeri gelirse ayakda yersin sorun değil ama dayak yerim bundan diyede kimseyede hakkımı yedirtmem.

    bobber abime katılıyorum bu yazdıklarından dolayı..

  6. #46

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım tahmin ediyorum onlar sana sol şeritte ne aradığını soruyorlar
    Bildiğim kadarıyla kamyonların sol şeritte gitmeside yasaktır.
    İşin aslı, sol şerit bütün araçlara yasaktır, sadece kamyonlara veya başka bir araca değil. Bildiğiniz üzere sol şerit geçme şerididir. Önünüzdeki aracı geçince hızınıza uygun şeride geçmek zorundasınızdır. Yani trafikteki diğer araçlara ne kadar yasaksa kamyonlara da o kadar yasak. İstanbul' damısınız bilmiyorum ama, E5te sol şeridi sadece geçme şeridi olarak kullanmak gibi bir durum sözkonusu olmuyor maalesef. Ve motorcu arkadaşın da tepkisi burda ne işin var tepkisi değil emin olabilirsiniz, hiç hakkı olmadığı halde o tepkiyi otomobiller veriyor

  7. #47
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    [QUOTE=necatik35;1867108]
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
    ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"



    Arkadaşım bir motosiklet kurye firmasında yönetici olduğunu yazmışsın.
    şimdi benim senden öğrenmek istediğim şunlar;
    1-Bu kurye arkadaşlardan hızlı gitmesini sizmi istiyorsunuz?İstiyorsanız bunu canını ve başkasının canını tehlikeye atacak şekildemi istiyorsunuz?
    2-Çok agresif motosiklet kullanan kuryelerinizi uyarıyormusunuz?
    3-Bu kuryeleri hangi kriterlere göre seçip iş veriyorsunuz?
    4-Kuryelerinize arada birde olsa kurs niteliğinde bilgilendirme yapıyormusunuz?
    5-Bu kuryelere ne kadar ücret ödüyorsunuzki canlarını tehlikeye atabiliyorlar?
    6-Birkaç sene önce okuduğum bir yazıda İstanbulda yılda ortalama 150 kuryenin kazalarda öldüğü idi.Bu sayıda bir eksilme veye artış varmıdır?

    Yukarıdaki sorularımı cevaplarsan sevinirim arkadaşım.
    sorulara doğru cevap bulacağın en doğru kişiyim
    1-trafik kullanım kurallarına harfiyen uymak, belirlenmiş hız limitine uymak, bu konu ile ilgili her işe alınan kuryeye şirket motoru kullanma talimatı imzalatılır. evrakın canından değerli olmadığını dikkatli gitmeleri gerektiğini her toplantıda yenilenir. (motor kullanma talimatında, şirketin temin ettiği kask ve korumalı kıyafetlerin giyilmesinden tutun aklınıza ne geliyorsa.)
    2-bu konu ile şikayet geldiğinde ceza yaptırımlarımız var tutanak tutuyoruz.
    3-sabıkasının temiz olması, daha önce veya çalışan personelimizn referansı (işten çıkartılan bir kurye asla birdaha bizle çalışamaz referans verilmez)
    4-evet borusanda eğitimler verildi (eğitmenler kuryelerimiz karşısında toplantıyı yarıda kesip bizim sizden öğreneklerimiz var dedi)
    5-motosiklet ve üzerlerinde gördüğünüz bütün ekipmanlar şirkete ait, 1300 ve üzeri kıdemine göre değişiyor.
    6- bu konuda hata var sayı bu kadar değil. istanbulda ortalama bütün kuryeleri tanırım, yılda en fazla 10 kurye

    allahıma şükürler olsun 3,5 yıldır şirketimiz faliyette kaza sayısı 20 civarı kırık vakası 3 arkadaşımızda yaşadık, kısa zamanda iyileştiler. ufak tefek kazası olan bir arkadaşımızı ise sağlıklı motor kullanamadığı gerekçesiyle şirketimizin başka departmanında görevlendirdik.
    sizlerin gördüğü ve şahit olduğu dengesiz davranışlarda buluna motorlu kuryeler genelde bu işe yeni başlamış pirimle çalışan (ne kadar iş okadar köfte) kuryeler iyiside var kötüsüde.
    şimdi kime sorsak taksi ve münübüşçülerden şikayetçidir, eeee binmeyelemmi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:19 ----------

    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinin çoğunda haklısın arkadaşım, ama şu konuyu biraz daha açmak gerekiyor sanırım:

    Motosiklet sürücüsü olarak İstanbul'da köprü ya da yolculuk etmekte olduğumuz çevreyolu tıkalı ise eğer, hangimiz araçların sağ yanındaki boşluğu kullanmıyoruzki?
    Şerit ortasından araçlarla arka arkaya mı seyrediyoruz saatlerce yoksa? Motosikletin bir avantajı da bu değil mi zaten?

    Olay da tam burada oluyor anladığım kadarıyla. Eğer bu boşluk dar ise, tüm motorlar arka arkaya efendi efendi gider ve yol genişleyip de fırsat oldu mu emniyet şeridinde olunsa dahi, yavaş giden motosikletli kenara yanaşıp arkadan gelenlerin geçmesine izin verir. Ama eğer daracık bir koridorda ısrarla öndekini taciz ederek, kaza yapmasına mahal verecek şekilde sollama yapmaya çalışmak yanlış bence. Önemli olan bu noktada birbirimize saygı göstermemiz işte. Hangimizin başına gelse aynı şeyleri hisseder diye düşünüyorum. Arkadaşımız da bundan muzdarip olmuş sanırım.
    evet çok haklısın hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. unutmayınki motosikletle önünüzde giden aracı ortalayıp gidemezsiniz. trafik sıkışık ise araç aralarında hepimiz geçiyoruz sürücülerin hoş görüsüyle alakalı, gerçek trafik kurallarında bu kullanım şekli yalnış.

  8. #48
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Psikopatsın sen korkutuyorsun tüm forumu bak diş dökmeler falan.
    Dikkat et senin olmasın o dökülen diş
    Burası efe efe konuşma hesap kesme yeri değil git başka yerde neler yapabileceğini göster.Katılıyorum eli armutmu topluyor sözüne , tecrübe falan filan tecrübelileride gördüm ben ya neyse ..
    benimle sidik yarışına girme,sonra paçalarından akar

    yazdıklarımın devamını oku.sonra yorumyap.siyasetciler gibi aradan cımbızlama.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  9. #49
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı trendy83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... kimse kimseye yol vermek ZORUNDA değil.
    biraz hak veriyorum, biraz değil. örnek verirsek, sağımdaki şerit dolu, ben de sağımdaki şeritten daha hızlı yol alıyorum; arkadan biri gelmiş selektör yapıyorsa haklısın, bu adama yol vermek zorunda değilsin, biraz beklesin ve yol müsait olunca seni sollasın.
    ikinci örnek; TEM'de özellikle kamyonetlerin sıklıkla bu davranışta bulunduğunu görüyoruz, 4 şeritli yol, sağındaki iki şerit de boş, adam üçüncü şeritte 80 km. hızla gidiyor, arkasında arabalar birikmiş aldırış etmiyor; bu örnekte ise haksız, yol vermek zorunda.

  10. #50
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    [QUOTE=aSuBaYaH;1867167]
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    sorulara doğru cevap bulacağın en doğru kişiyim
    1-trafik kullanım kurallarına harfiyen uymak, belirlenmiş hız limitine uymak, bu konu ile ilgili her işe alınan kuryeye şirket motoru kullanma talimatı imzalatılır. evrakın canından değerli olmadığını dikkatli gitmeleri gerektiğini her toplantıda yenilenir. (motor kullanma talimatında, şirketin temin ettiği kask ve korumalı kıyafetlerin giyilmesinden tutun aklınıza ne geliyorsa.)
    2-bu konu ile şikayet geldiğinde ceza yaptırımlarımız var tutanak tutuyoruz.
    3-sabıkasının temiz olması, daha önce veya çalışan personelimizn referansı (işten çıkartılan bir kurye asla birdaha bizle çalışamaz referans verilmez)
    4-evet borusanda eğitimler verildi (eğitmenler kuryelerimiz karşısında toplantıyı yarıda kesip bizim sizden öğreneklerimiz var dedi)
    5-motosiklet ve üzerlerinde gördüğünüz bütün ekipmanlar şirkete ait, 1300 ve üzeri kıdemine göre değişiyor.
    6- bu konuda hata var sayı bu kadar değil. istanbulda ortalama bütün kuryeleri tanırım, yılda en fazla 10 kurye

    allahıma şükürler olsun 3,5 yıldır şirketimiz faliyette kaza sayısı 20 civarı kırık vakası 3 arkadaşımızda yaşadık, kısa zamanda iyileştiler. ufak tefek kazası olan bir arkadaşımızı ise sağlıklı motor kullanamadığı gerekçesiyle şirketimizin başka departmanında görevlendirdik.
    sizlerin gördüğü ve şahit olduğu dengesiz davranışlarda buluna motorlu kuryeler genelde bu işe yeni başlamış pirimle çalışan (ne kadar iş okadar köfte) kuryeler iyiside var kötüsüde.
    şimdi kime sorsak taksi ve münübüşçülerden şikayetçidir, eeee binmeyelemmi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:19 ----------



    evet çok haklısın hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. unutmayınki motosikletle önünüzde giden aracı ortalayıp gidemezsiniz. trafik sıkışık ise araç aralarında hepimiz geçiyoruz sürücülerin hoş görüsüyle alakalı, gerçek trafik kurallarında bu kullanım şekli yalnış.
    Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım.
    Yani anladığım şirketler tarafından hızlı gitmeye zorlamak gibi bir şey yok.En azından sizin şirkette
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  11. #51
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak arkadaşım senin gözünden kaçan birşey var.burda kimse kuryelere direk sataşmıyo.ona bakarsan yolda kalmış olan bir çok kuryeciyede ben yardım ettim.hedef olarak kuryeciler gösterilmiş gibi algılanıyo.alakasıyok.yani kuryecinin yaptığı hatayı bende yapabilirim hata insanlar içindir,önemli olan hatanı anlamak en azında bir özür dilersin,acelen olduğunu söylersin,eminim sende aynı kanıdasın.yoksa bizim kimseye bir artistliğimiz yok.olmadıda,olmazda...yukarıdaki espirinde çok güzeldi
    Zaten konuya ve sana yazdıklarımın bazı yerlerinde espri vardı sende anlamışsın zaten diş olayında yazılanlar ikimizin arasındaki bir espriydi
    Şimdi özür konusuna gelince özür dilemek erdemliktir ama kimsede kolay kolay özür dilemez insani yapısı böyledir..Ama konunun genelinde hedef kuryeciler gösteriliyor dediğin gibi herkez hatasını anlasa böyle bir konuda kimse tartışmazdı.Hatayı sadece kuryecilerde değil tüm genel motosiklet kullanıcılarında hata aramaktır.Yani kısaca herkez trafikte birbirine saygılı olmalı.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  12. #52
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    [QUOTE=necatik35;1867185]
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım.
    Yani anladığım şirketler tarafından hızlı gitmeye zorlamak gibi bir şey yok.En azından sizin şirkette
    günümüzde şirketlerin kurumsallığıyla alakalı. üç yıl kurye operatörlüğü yaptım, operasyon yöneticiliği çok zor ve sorumluluk isteyen bir iştir. olayın kopma noktası (kuryenin trafik kurallarına uymadan hareket etmesi) operatöre bağlıdır. bir insan fizik olarak 50 kg. taşıyorsa siz 80 kg. yüklerseniz çöker. 2 saat zamanla sınırlı 4 evrak dağıtabilen kuryeye 10 evrak verirseniz müşteriden tepki almamak ve fırça yememek için kurye tam gaz gider. bunları yaşamayan arkadaşlarımızın bilmesi ve anlaması zordur.

  13. #53
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı trendy83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kurye de olsa paşada olsa fark etmez ben konuyu açan arkadaşı savunmuyorum kuraldışı hareketle beni teehlikeye atıyorsa dayağı hakediyor.O BİLİNÇSİZ KURYELERİ korumaya çalışan şövalyelerde onlar yüzünden bir yakınları kaza yaptığında buraya "çok üzgünüm falancam filancam kaza yaptı" diye konu açmasınlar Bu memlekette kural var kanun var ben kurallar içinde yolumda giderken yol isteyenede yol falan vermem.geçebiliyorsa başımla beraber geçsin gitsin kimseye bi garezim yok ama ona yol vereceğim diye ne yolun sağına nede soluna geçerim.El yumruğu yemeyen kendi bileğini balyoz zanneder lafıda yanlış iş yürek işidir.yeri gelirse ayakda yersin sorun değil ama dayak yerim bundan diyede kimseyede hakkımı yedirtmem.

    bobber abime katılıyorum bu yazdıklarından dolayı..
    Kimsenin şövalyeliğini yapmıyoruz sadece seninde dediğin gibi sadece kuryelermi bilinsiz kullananlar onların dışında herkezmi bilinçli kullanıyor bunun cevabını verirmisin
    Bilinçli bir sürücü her zaman kendinden yol isteyenede yol verir Tabiki yol vermek o an için senin yada yol vermek isteyen için tehlike oluşturuyorsa zaten kimse yol vermez Ama sizden yada bizden nizami bir şekilde yol isteyenede yol vermeyerek inatlaşmış olmazmıyız.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  14. #54
    ninjet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen kurye arkadaşların gereğinden fazla agresif ve tehlikeli sürüş yaptıkları gerçek.
    Ben bunu mesleklerinin sürekli aceleye dayanmasına ve buna bağlı olarak acelesi olmasa bile kalıplaşmış bir sürüş tarzı oluşmasına bağlıyorum.
    Genelde de kurye gördüm mü yol verir geçerim.
    Gerçi kişisel kompleks ve egolarını tatmin etmek amacıyla altlarındaki küçük motosikletle birtakım abuk subuk hareketler yaparak birşeyler kanıtlama çabasındaki kurye arkadaşlar da yok değil.

    Sonuç olarak, ne olursa olsun trafikte kimsenin kimseyi tehlikeye sokmasının haklı bir sebebi olamaz.


    Aynen bende dedğin gibi yapıyorum. Yol verip geçiyorum. Bir çok kere sayelerinde kaza yapıyordum artık korkuyorum Gördüğüm zaman uzaklaşıyorum
    i.V.i.B.i

  15. #55
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı ninjet adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Aynen bende dedğin gibi yapıyorum. Yol verip geçiyorum. Bir çok kere sayelerinde kaza yapıyordum artık korkuyorum Gördüğüm zaman uzaklaşıyorum
    nemutlu kuryelere, korkularını yenmene yardımcı olmuşlar

  16. #56
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    [QUOTE=aSuBaYaH;1867210]
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    günümüzde şirketlerin kurumsallığıyla alakalı. üç yıl kurye operatörlüğü yaptım, operasyon yöneticiliği çok zor ve sorumluluk isteyen bir iştir. olayın kopma noktası (kuryenin trafik kurallarına uymadan hareket etmesi) operatöre bağlıdır. bir insan fizik olarak 50 kg. taşıyorsa siz 80 kg. yüklerseniz çöker. 2 saat zamanla sınırlı 4 evrak dağıtabilen kuryeye 10 evrak verirseniz müşteriden tepki almamak ve fırça yememek için kurye tam gaz gider. bunları yaşamayan arkadaşlarımızın bilmesi ve anlaması zordur.
    kardeşim sen 50kg.yerine 80 yükle istersen 500kg. yükle bu trafikte senin beni tehlikeye atma hakkını doğurmaz.sen bikere kurallara baştan aykırısın.tabi sen gel beni tehlikeye at ben kaza yapim veyahut öleyim.senin anan benim anamın yerine gelir ağlar,yok ekmek parası için buna başvuruyoruz falan filanla acıtasyona getirme olayları.bizde akşam üstü ''genel evden değil'' ekmek parası için gittiğimiz yerden , evimize dönmek için giriyoruz o trafiğe.milyonlarca km.demişsin eyvallah motorun üstünde yatıp kalkmış birisi olabilirsin.işin acı tarafı,3tane evrağı yerine ulaştırıcam diye,başkalarının hayatını tehlikeye atmayı göze alacak kadar duyarsız olmaktanda geri kalmamışsın..seni burdan çok tebrik ediyorum.böyle devam et.

    (burdan söylüyorum...kesinlikle kurye düşmanı felan değilim.benimde burda can ciğer olduğum 3 tane kurye arkadaşım var)
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  17. #57
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet çok haklısın hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. unutmayınki motosikletle önünüzde giden aracı ortalayıp gidemezsiniz. trafik sıkışık ise araç aralarında hepimiz geçiyoruz sürücülerin hoş görüsüyle alakalı, gerçek trafik kurallarında bu kullanım şekli yalnış.

    Kitap üzerinde geçerli olan ve kitapta yazmayan ama şartların oluşturduğu şekilde gerçek hayatta yerleşmiş ve kabul görmüş olan birtakım kurallar ve olgular sözkonusudur her zaman. Biz gerçek hayat ve ülkemiz trafiği üzerine konuşalım.
    Öncelikle, araç aralarını değil de; en sağ şeridin sağındaki boşluk ya da emniyet şeridini kastediyorum ben. Sıkışık trafikte düzenli motosiklet trafiği buradan akıyor çünkü. Kaldıki sürücüler dahi bahsettiğin aralardan geçişler için bu hoşgörüyü gösterebiliyorsa, şu an üzerine konuştuğumuz mevcut kullanım şartlarında motosiklet sürücülerinin birbirlerine daha da fazla hoşgörüyle yaklaşması gerekir bence. Demek istediğim bu işte.

  18. #58
    teskocu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    bahçelievler/İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ NİNJA 250
    Alıntı asubayah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar hepinizi yazdıklarınızdan dolayı kınıyorum. Doğal olarak hızlı giden araca yol veriyorsunuz, hızlı giden bir motosiklete yol verince neden zorunuza gidiyor.

    Runamacigk,
    arkadaşım köprünün girişinde emniyet şeridi içinde sen ne arıyorsun? Oradaki su toplama ızgeralarına çukur dedin ya helal olsun, kapağı olmayan logarlarada krater dersin artık.
    Kuryelere çamur atmayın, motor ve araç sürücüleri içinde iyside vardır kötüsüde,
    sizlerde mutlaka farkında olmadan başkalarını tehlikeye sokmuşsunuzdur!

    Teskocu,
    arkadaşım dikkatet seninde kafana kaskla vurmasınlar. Yaptığın gurur duyulacak bir davranış değil, aldığı darbeden belki beyin kanaması geçirdi! Hiç motorseverlere yakışan bir hareket değil.
    abi yaptığımı övünerek anlatmadım farkındaysan hatta çokta üzgünüm ancak şimdi olsa eminim yine kendimi tutamam gibi geliyo o anı benim yaşadığım gibi yaşar ve sakinliğini korursun inş.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------

    [QUOTE=aSuBaYaH;1867048]evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
    ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"]


    ABİ SEN ON YIL YAPTIN BEN HİÇ YAPMADIM AMA BEN 12 YAŞINDA MOTOSİKLET AŞKIYLA TAMİRHANELERDE ÇALIŞMAYA BAŞLADIM.YİNE 12 YAŞINDA MOBİLET SAHİBİ OLDUM HER SOMUNUNU KENDİ ELLERİMLE SIKTIM. O GÜNDEN BERİDE DURMAKSIZIN USLANMAKSIZIN KULLANMAYA DEWAM EDİYORUM. ŞİMDİ YAŞIM 23 TMM BELKİ TECRÜBEN ÇOKTUR BENDEN AMA KABUL ET ABİ EKMEĞİNİN PEŞİNDEN KOŞANLARA DEĞİL BİZİM BU SERZENİŞİMİZ SADECE BU GÜZEL AŞKI TRAFİKTE BİZE ÇEHENEME ÇEVİRİP YAŞATAN MESLEKTAŞLARINA KUSURA BAKMA

  19. #59
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    [QUOTE=m.şanveren;1867248]
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    kardeşim sen 50kg.yerine 80 yükle istersen 500kg. yükle bu trafikte senin beni tehlikeye atma hakkını doğurmaz.sen bikere kurallara baştan aykırısın.tabi sen gel beni tehlikeye at ben kaza yapim veyahut öleyim.senin anan benim anamın yerine gelir ağlar,yok ekmek parası için buna başvuruyoruz falan filanla acıtasyona getirme olayları.bizde akşam üstü ''genel evden değil'' ekmek parası için gittiğimiz yerden , evimize dönmek için giriyoruz o trafiğe.milyonlarca km.demişsin eyvallah motorun üstünde yatıp kalkmış birisi olabilirsin.işin acı tarafı,3tane evrağı yerine ulaştırıcam diye,başkalarının hayatını tehlikeye atmayı göze alacak kadar duyarsız olmaktanda geri kalmamışsın..seni burdan çok tebrik ediyorum.böyle devam et.

    (burdan söylüyorum...kesinlikle kurye düşmanı felan değilim.benimde burda can ciğer olduğum 3 tane kurye arkadaşım var)
    arkadaşım yükarıda yazılanları iyi oku sonra cevap yaz, benim acınacak durumum yok ki kendimi acıtayım ben beş yıl önce motorlu kuryelik işini bıraktım.
    he senin derdin belli birilerine dalaşmak anlamadan muhalefet olmak o zaman git zincirli kuyu köprü altına 10 larca kurye gün içinde oralarda bekler bu anlattıklarını onlarla paylaş canlı olarak diş operasyonu yaparsın.
    önümde giden adam beni bunaltıyorsa araba veya motosiklet farketmez üzerinden geçerim kime ne sen yapamıyorsun diye gücüne mi gitti.
    seninle bu tarz konuşulmasından mı hoşlanıyorsun.
    ciddi bir konu hakkında sizlerle paylaşımda bulundum yorum yapmak zorunda değilsin dengesiz motor sürenleride kurye deyip karalayamazsınız.
    taksiciler söyle, minübüsçüler söyle mi diyelim,
    ben 2004 yılında kamyonun beni bariyere sıkıştırması sonucunda 4 ay yürüyemedim.
    bütün kamyoncular böyle allah bildiği gibi mi yapsın diyelim.
    yazılan ve tartışılanlardan ders çıkarmamız gerekiyor şu an bu topiği okuyan bir kurye yok diye yazın istediğinizi.
    sen motosiklet kullanıcısı olarak böyle düşünürsen olaya böyle yaklaşırsan
    motosikletten ciddi anlamda vaz geçmeyi düşünüyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:32 ----------

    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitap üzerinde geçerli olan ve kitapta yazmayan ama şartların oluşturduğu şekilde gerçek hayatta yerleşmiş ve kabul görmüş olan birtakım kurallar ve olgular sözkonusudur her zaman. Biz gerçek hayat ve ülkemiz trafiği üzerine konuşalım.
    Öncelikle, araç aralarını değil de; en sağ şeridin sağındaki boşluk ya da emniyet şeridini kastediyorum ben. Sıkışık trafikte düzenli motosiklet trafiği buradan akıyor çünkü. Kaldıki sürücüler dahi bahsettiğin aralardan geçişler için bu hoşgörüyü gösterebiliyorsa, şu an üzerine konuştuğumuz mevcut kullanım şartlarında motosiklet sürücülerinin birbirlerine daha da fazla hoşgörüyle yaklaşması gerekir bence. Demek istediğim bu işte.
    çok haklısın sana katılıyorum,

    ayrıca kuralları hiçe sayıp emniyet şeridini tam gaz kullanan motorcuları polis yakaladığında gereken cezai işlemi uyguluyor. emniyetli, dikkatli yavaş şekilde köprü geçişlerinde giden motorlulara poliste müsama gösteriyor, yani hatalı kullananlarla aynı kefeye koymuyor herkezi.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:37 ----------

    [QUOTE=teskocu;1867270]abi yaptığımı övünerek anlatmadım farkındaysan hatta çokta üzgünüm ancak şimdi olsa eminim yine kendimi tutamam gibi geliyo o anı benim yaşadığım gibi yaşar ve sakinliğini korursun inş.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------

    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
    ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"]


    ABİ SEN ON YIL YAPTIN BEN HİÇ YAPMADIM AMA BEN 12 YAŞINDA MOTOSİKLET AŞKIYLA TAMİRHANELERDE ÇALIŞMAYA BAŞLADIM.YİNE 12 YAŞINDA MOBİLET SAHİBİ OLDUM HER SOMUNUNU KENDİ ELLERİMLE SIKTIM. O GÜNDEN BERİDE DURMAKSIZIN USLANMAKSIZIN KULLANMAYA DEWAM EDİYORUM. ŞİMDİ YAŞIM 23 TMM BELKİ TECRÜBEN ÇOKTUR BENDEN AMA KABUL ET ABİ EKMEĞİNİN PEŞİNDEN KOŞANLARA DEĞİL BİZİM BU SERZENİŞİMİZ SADECE BU GÜZEL AŞKI TRAFİKTE BİZE ÇEHENEME ÇEVİRİP YAŞATAN MESLEKTAŞLARINA KUSURA BAKMA
    bende aynı fikirdeyim, ama birbirimize böyle yaklaşırsak yarın dara düştüğümüzde kim elini bize uzatır

  20. #60
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    bak kardeşim ben burdan ilan ediyorum.kurye avına çıkıcam demedim sana.sapıkı sapık konuşma,bende yıllardan motor kullanıyorum 14 yaşımda başladım motosiklet sürmeye,yanlız kimseyi zordurumda bırakmadım.kimseyle dalaşmak felanda istemiyorum.kardeşim sözün özü.beni tehlikeye atacak olankişiye benim tahammülüm heleki evlendikten sonra birde çocuğum olduğundan beri tahammül sınırım zayıfladı.yüzde yüz diş dökerim demiyorum.yanlız yanımdan basıp gitmesinede artistlik yapmasınada müsade etmem.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler