İğneyi kendimize çuvaldızı kuryeye
Reklamlar
-
Ben motosiklet kullanamaya ehliyet yaşından önce (yaş 13, peugeot panter) başladım, yaşım 31 hala kullanıyorum (en son 750 shadow).
Ama asıl işim İstanbul içinde kamyon şoförlüğü. E5' te sol şeritte iken, sol dikizde şeridin dışında motosiklet görünce, kurye veya sivil farketmeden biraz sağa yanaşıyorum ki, rahat geçebilsin. Bunu empati kurduğum için, kendimi onun yerinde düşündüğüm için yapıyorum. Ama bazen dalğın olduğum zamanlarda, bakmıyorum soluma, ki zaten soldayım. Birden acı bir korna sesi, ve bazen yanımdan geçerken "neden çekilmiyorsun" vs. vs. söylentiler.
Öncelikle zaten ordan gitmen yasak. İkincisi, hadi gittin, benim sana yol açmak gibi bir zorunluluğum yok.
Neden bu isyan bu öfke, anlamadım gitti.
Reklamlar
-
[QUOTE=aSuBaYaH;1867048]evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"
Arkadaşım bir motosiklet kurye firmasında yönetici olduğunu yazmışsın.
şimdi benim senden öğrenmek istediğim şunlar;
1-Bu kurye arkadaşlardan hızlı gitmesini sizmi istiyorsunuz?İstiyorsanız bunu canını ve başkasının canını tehlikeye atacak şekildemi istiyorsunuz?
2-Çok agresif motosiklet kullanan kuryelerinizi uyarıyormusunuz?
3-Bu kuryeleri hangi kriterlere göre seçip iş veriyorsunuz?
4-Kuryelerinize arada birde olsa kurs niteliğinde bilgilendirme yapıyormusunuz?
5-Bu kuryelere ne kadar ücret ödüyorsunuzki canlarını tehlikeye atabiliyorlar?
6-Birkaç sene önce okuduğum bir yazıda İstanbulda yılda ortalama 150 kuryenin kazalarda öldüğü idi.Bu sayıda bir eksilme veye artış varmıdır?
Yukarıdaki sorularımı cevaplarsan sevinirim arkadaşım.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!!
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:20 ----------
zincirlikuyu köprü altına gel
orada yeterince kurye dövebilirsin
Söylediklerinin çoğunda haklısın arkadaşım, ama şu konuyu biraz daha açmak gerekiyor sanırım:
Motosiklet sürücüsü olarak İstanbul'da köprü ya da yolculuk etmekte olduğumuz çevreyolu tıkalı ise eğer, hangimiz araçların sağ yanındaki boşluğu kullanmıyoruzki?
Şerit ortasından araçlarla arka arkaya mı seyrediyoruz saatlerce yoksa? Motosikletin bir avantajı da bu değil mi zaten?
Olay da tam burada oluyor anladığım kadarıyla. Eğer bu boşluk dar ise, tüm motorlar arka arkaya efendi efendi gider ve yol genişleyip de fırsat oldu mu emniyet şeridinde olunsa dahi, yavaş giden motosikletli kenara yanaşıp arkadan gelenlerin geçmesine izin verir. Ama eğer daracık bir koridorda ısrarla öndekini taciz ederek, kaza yapmasına mahal verecek şekilde sollama yapmaya çalışmak yanlış bence. Önemli olan bu noktada birbirimize saygı göstermemiz işte. Hangimizin başına gelse aynı şeyleri hisseder diye düşünüyorum. Arkadaşımız da bundan muzdarip olmuş sanırım.
-
bobber adlı üyeden alıntı
Ben motosiklet kullanamaya ehliyet yaşından önce (yaş 13, peugeot panter) başladım, yaşım 31 hala kullanıyorum (en son 750 shadow).
Ama asıl işim İstanbul içinde kamyon şoförlüğü. E5' te sol şeritte iken, sol dikizde şeridin dışında motosiklet görünce, kurye veya sivil farketmeden biraz sağa yanaşıyorum ki, rahat geçebilsin. Bunu empati kurduğum için, kendimi onun yerinde düşündüğüm için yapıyorum. Ama bazen dalğın olduğum zamanlarda, bakmıyorum soluma, ki zaten soldayım. Birden acı bir korna sesi, ve bazen yanımdan geçerken "neden çekilmiyorsun" vs. vs. söylentiler.
Öncelikle zaten ordan gitmen yasak. İkincisi, hadi gittin, benim sana yol açmak gibi bir zorunluluğum yok.
Neden bu isyan bu öfke, anlamadım gitti.
Arkadaşım tahmin ediyorum onlar sana sol şeritte ne aradığını soruyorlar
Bildiğim kadarıyla kamyonların sol şeritte gitmeside yasaktır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
kurye de olsa paşada olsa fark etmez ben konuyu açan arkadaşı savunmuyorum kuraldışı hareketle beni teehlikeye atıyorsa dayağı hakediyor.O BİLİNÇSİZ KURYELERİ korumaya çalışan şövalyelerde onlar yüzünden bir yakınları kaza yaptığında buraya "çok üzgünüm falancam filancam kaza yaptı" diye konu açmasınlar Bu memlekette kural var kanun var ben kurallar içinde yolumda giderken yol isteyenede yol falan vermem.geçebiliyorsa başımla beraber geçsin gitsin kimseye bi garezim yok ama ona yol vereceğim diye ne yolun sağına nede soluna geçerim.El yumruğu yemeyen kendi bileğini balyoz zanneder lafıda yanlış iş yürek işidir.yeri gelirse ayakda yersin sorun değil ama dayak yerim bundan diyede kimseyede hakkımı yedirtmem.
bobber abime katılıyorum bu yazdıklarından dolayı..
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım tahmin ediyorum onlar sana sol şeritte ne aradığını soruyorlar
Bildiğim kadarıyla kamyonların sol şeritte gitmeside yasaktır.
İşin aslı, sol şerit bütün araçlara yasaktır, sadece kamyonlara veya başka bir araca değil. Bildiğiniz üzere sol şerit geçme şerididir. Önünüzdeki aracı geçince hızınıza uygun şeride geçmek zorundasınızdır. Yani trafikteki diğer araçlara ne kadar yasaksa kamyonlara da o kadar yasak. İstanbul' damısınız bilmiyorum ama, E5te sol şeridi sadece geçme şeridi olarak kullanmak gibi bir durum sözkonusu olmuyor maalesef. Ve motorcu arkadaşın da tepkisi burda ne işin var tepkisi değil emin olabilirsiniz, hiç hakkı olmadığı halde o tepkiyi otomobiller veriyor
-
[QUOTE=necatik35;1867108]
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"
Arkadaşım bir motosiklet kurye firmasında yönetici olduğunu yazmışsın.
şimdi benim senden öğrenmek istediğim şunlar;
1-Bu kurye arkadaşlardan hızlı gitmesini sizmi istiyorsunuz?İstiyorsanız bunu canını ve başkasının canını tehlikeye atacak şekildemi istiyorsunuz?
2-Çok agresif motosiklet kullanan kuryelerinizi uyarıyormusunuz?
3-Bu kuryeleri hangi kriterlere göre seçip iş veriyorsunuz?
4-Kuryelerinize arada birde olsa kurs niteliğinde bilgilendirme yapıyormusunuz?
5-Bu kuryelere ne kadar ücret ödüyorsunuzki canlarını tehlikeye atabiliyorlar?
6-Birkaç sene önce okuduğum bir yazıda İstanbulda yılda ortalama 150 kuryenin kazalarda öldüğü idi.Bu sayıda bir eksilme veye artış varmıdır?
Yukarıdaki sorularımı cevaplarsan sevinirim arkadaşım.
sorulara doğru cevap bulacağın en doğru kişiyim
1-trafik kullanım kurallarına harfiyen uymak, belirlenmiş hız limitine uymak, bu konu ile ilgili her işe alınan kuryeye şirket motoru kullanma talimatı imzalatılır. evrakın canından değerli olmadığını dikkatli gitmeleri gerektiğini her toplantıda yenilenir. (motor kullanma talimatında, şirketin temin ettiği kask ve korumalı kıyafetlerin giyilmesinden tutun aklınıza ne geliyorsa.)
2-bu konu ile şikayet geldiğinde ceza yaptırımlarımız var tutanak tutuyoruz.
3-sabıkasının temiz olması, daha önce veya çalışan personelimizn referansı (işten çıkartılan bir kurye asla birdaha bizle çalışamaz referans verilmez)
4-evet borusanda eğitimler verildi (eğitmenler kuryelerimiz karşısında toplantıyı yarıda kesip bizim sizden öğreneklerimiz var dedi)
5-motosiklet ve üzerlerinde gördüğünüz bütün ekipmanlar şirkete ait, 1300 ve üzeri kıdemine göre değişiyor.
6- bu konuda hata var sayı bu kadar değil. istanbulda ortalama bütün kuryeleri tanırım, yılda en fazla 10 kurye
allahıma şükürler olsun 3,5 yıldır şirketimiz faliyette kaza sayısı 20 civarı kırık vakası 3 arkadaşımızda yaşadık, kısa zamanda iyileştiler. ufak tefek kazası olan bir arkadaşımızı ise sağlıklı motor kullanamadığı gerekçesiyle şirketimizin başka departmanında görevlendirdik.
sizlerin gördüğü ve şahit olduğu dengesiz davranışlarda buluna motorlu kuryeler genelde bu işe yeni başlamış pirimle çalışan (ne kadar iş okadar köfte) kuryeler iyiside var kötüsüde.
şimdi kime sorsak taksi ve münübüşçülerden şikayetçidir, eeee binmeyelemmi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:19 ----------
dreamdark adlı üyeden alıntı
Söylediklerinin çoğunda haklısın arkadaşım, ama şu konuyu biraz daha açmak gerekiyor sanırım:
Motosiklet sürücüsü olarak İstanbul'da köprü ya da yolculuk etmekte olduğumuz çevreyolu tıkalı ise eğer, hangimiz araçların sağ yanındaki boşluğu kullanmıyoruzki?
Şerit ortasından araçlarla arka arkaya mı seyrediyoruz saatlerce yoksa? Motosikletin bir avantajı da bu değil mi zaten?
Olay da tam burada oluyor anladığım kadarıyla. Eğer bu boşluk dar ise, tüm motorlar arka arkaya efendi efendi gider ve yol genişleyip de fırsat oldu mu emniyet şeridinde olunsa dahi, yavaş giden motosikletli kenara yanaşıp arkadan gelenlerin geçmesine izin verir. Ama eğer daracık bir koridorda ısrarla öndekini taciz ederek, kaza yapmasına mahal verecek şekilde sollama yapmaya çalışmak yanlış bence. Önemli olan bu noktada birbirimize saygı göstermemiz işte. Hangimizin başına gelse aynı şeyleri hisseder diye düşünüyorum. Arkadaşımız da bundan muzdarip olmuş sanırım.
evet çok haklısın hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. unutmayınki motosikletle önünüzde giden aracı ortalayıp gidemezsiniz. trafik sıkışık ise araç aralarında hepimiz geçiyoruz sürücülerin hoş görüsüyle alakalı, gerçek trafik kurallarında bu kullanım şekli yalnış.
-
sysroot adlı üyeden alıntı
Psikopatsın sen korkutuyorsun tüm forumu bak diş dökmeler falan.
Dikkat et senin olmasın o dökülen diş
Burası efe efe konuşma hesap kesme yeri değil git başka yerde neler yapabileceğini göster.Katılıyorum eli armutmu topluyor sözüne , tecrübe falan filan tecrübelileride gördüm ben ya neyse ..
benimle sidik yarışına girme,sonra paçalarından akar
yazdıklarımın devamını oku.sonra yorumyap.siyasetciler gibi aradan cımbızlama.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
trendy83 adlı üyeden alıntı
... kimse kimseye yol vermek ZORUNDA değil.
biraz hak veriyorum, biraz değil. örnek verirsek, sağımdaki şerit dolu, ben de sağımdaki şeritten daha hızlı yol alıyorum; arkadan biri gelmiş selektör yapıyorsa haklısın, bu adama yol vermek zorunda değilsin, biraz beklesin ve yol müsait olunca seni sollasın.
ikinci örnek; TEM'de özellikle kamyonetlerin sıklıkla bu davranışta bulunduğunu görüyoruz, 4 şeritli yol, sağındaki iki şerit de boş, adam üçüncü şeritte 80 km. hızla gidiyor, arkasında arabalar birikmiş aldırış etmiyor; bu örnekte ise haksız, yol vermek zorunda.
-
[QUOTE=aSuBaYaH;1867167]
necatik35 adlı üyeden alıntı
sorulara doğru cevap bulacağın en doğru kişiyim
1-trafik kullanım kurallarına harfiyen uymak, belirlenmiş hız limitine uymak, bu konu ile ilgili her işe alınan kuryeye şirket motoru kullanma talimatı imzalatılır. evrakın canından değerli olmadığını dikkatli gitmeleri gerektiğini her toplantıda yenilenir. (motor kullanma talimatında, şirketin temin ettiği kask ve korumalı kıyafetlerin giyilmesinden tutun aklınıza ne geliyorsa.)
2-bu konu ile şikayet geldiğinde ceza yaptırımlarımız var tutanak tutuyoruz.
3-sabıkasının temiz olması, daha önce veya çalışan personelimizn referansı (işten çıkartılan bir kurye asla birdaha bizle çalışamaz referans verilmez)
4-evet borusanda eğitimler verildi (eğitmenler kuryelerimiz karşısında toplantıyı yarıda kesip bizim sizden öğreneklerimiz var dedi)
5-motosiklet ve üzerlerinde gördüğünüz bütün ekipmanlar şirkete ait, 1300 ve üzeri kıdemine göre değişiyor.
6- bu konuda hata var sayı bu kadar değil. istanbulda ortalama bütün kuryeleri tanırım, yılda en fazla 10 kurye
allahıma şükürler olsun 3,5 yıldır şirketimiz faliyette kaza sayısı 20 civarı kırık vakası 3 arkadaşımızda yaşadık, kısa zamanda iyileştiler. ufak tefek kazası olan bir arkadaşımızı ise sağlıklı motor kullanamadığı gerekçesiyle şirketimizin başka departmanında görevlendirdik.
sizlerin gördüğü ve şahit olduğu dengesiz davranışlarda buluna motorlu kuryeler genelde bu işe yeni başlamış pirimle çalışan (ne kadar iş okadar köfte) kuryeler iyiside var kötüsüde.
şimdi kime sorsak taksi ve münübüşçülerden şikayetçidir, eeee binmeyelemmi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:19 ----------
evet çok haklısın hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. unutmayınki motosikletle önünüzde giden aracı ortalayıp gidemezsiniz. trafik sıkışık ise araç aralarında hepimiz geçiyoruz sürücülerin hoş görüsüyle alakalı, gerçek trafik kurallarında bu kullanım şekli yalnış.
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım.
Yani anladığım şirketler tarafından hızlı gitmeye zorlamak gibi bir şey yok.En azından sizin şirkette
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
[QUOTE=necatik35;1867185]
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım.
Yani anladığım şirketler tarafından hızlı gitmeye zorlamak gibi bir şey yok.En azından sizin şirkette
günümüzde şirketlerin kurumsallığıyla alakalı. üç yıl kurye operatörlüğü yaptım, operasyon yöneticiliği çok zor ve sorumluluk isteyen bir iştir. olayın kopma noktası (kuryenin trafik kurallarına uymadan hareket etmesi) operatöre bağlıdır. bir insan fizik olarak 50 kg. taşıyorsa siz 80 kg. yüklerseniz çöker. 2 saat zamanla sınırlı 4 evrak dağıtabilen kuryeye 10 evrak verirseniz müşteriden tepki almamak ve fırça yememek için kurye tam gaz gider. bunları yaşamayan arkadaşlarımızın bilmesi ve anlaması zordur.
-
trendy83 adlı üyeden alıntı
kurye de olsa paşada olsa fark etmez ben konuyu açan arkadaşı savunmuyorum kuraldışı hareketle beni teehlikeye atıyorsa dayağı hakediyor.O BİLİNÇSİZ KURYELERİ korumaya çalışan şövalyelerde onlar yüzünden bir yakınları kaza yaptığında buraya "çok üzgünüm falancam filancam kaza yaptı" diye konu açmasınlar Bu memlekette kural var kanun var ben kurallar içinde yolumda giderken yol isteyenede yol falan vermem.geçebiliyorsa başımla beraber geçsin gitsin kimseye bi garezim yok ama ona yol vereceğim diye ne yolun sağına nede soluna geçerim.El yumruğu yemeyen kendi bileğini balyoz zanneder lafıda yanlış iş yürek işidir.yeri gelirse ayakda yersin sorun değil ama dayak yerim bundan diyede kimseyede hakkımı yedirtmem.
bobber abime katılıyorum bu yazdıklarından dolayı..
Kimsenin şövalyeliğini yapmıyoruz sadece seninde dediğin gibi sadece kuryelermi bilinsiz kullananlar onların dışında herkezmi bilinçli kullanıyor bunun cevabını verirmisin
Bilinçli bir sürücü her zaman kendinden yol isteyenede yol verir Tabiki yol vermek o an için senin yada yol vermek isteyen için tehlike oluşturuyorsa zaten kimse yol vermez Ama sizden yada bizden nizami bir şekilde yol isteyenede yol vermeyerek inatlaşmış olmazmıyız.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
i.V.i.B.i
-
ninjet adlı üyeden alıntı
nemutlu kuryelere, korkularını yenmene yardımcı olmuşlar
-
[QUOTE=aSuBaYaH;1867210]
necatik35 adlı üyeden alıntı
günümüzde şirketlerin kurumsallığıyla alakalı. üç yıl kurye operatörlüğü yaptım, operasyon yöneticiliği çok zor ve sorumluluk isteyen bir iştir. olayın kopma noktası (kuryenin trafik kurallarına uymadan hareket etmesi) operatöre bağlıdır. bir insan fizik olarak 50 kg. taşıyorsa siz 80 kg. yüklerseniz çöker. 2 saat zamanla sınırlı 4 evrak dağıtabilen kuryeye 10 evrak verirseniz müşteriden tepki almamak ve fırça yememek için kurye tam gaz gider. bunları yaşamayan arkadaşlarımızın bilmesi ve anlaması zordur.
kardeşim sen 50kg.yerine 80 yükle istersen 500kg. yükle bu trafikte senin beni tehlikeye atma hakkını doğurmaz.sen bikere kurallara baştan aykırısın.tabi sen gel beni tehlikeye at ben kaza yapim veyahut öleyim.senin anan benim anamın yerine gelir ağlar,yok ekmek parası için buna başvuruyoruz falan filanla acıtasyona getirme olayları.bizde akşam üstü ''genel evden değil'' ekmek parası için gittiğimiz yerden , evimize dönmek için giriyoruz o trafiğe.milyonlarca km.demişsin eyvallah motorun üstünde yatıp kalkmış birisi olabilirsin.işin acı tarafı,3tane evrağı yerine ulaştırıcam diye,başkalarının hayatını tehlikeye atmayı göze alacak kadar duyarsız olmaktanda geri kalmamışsın..seni burdan çok tebrik ediyorum.böyle devam et.
(burdan söylüyorum...kesinlikle kurye düşmanı felan değilim.benimde burda can ciğer olduğum 3 tane kurye arkadaşım var)
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
evet çok haklısın hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. unutmayınki motosikletle önünüzde giden aracı ortalayıp gidemezsiniz. trafik sıkışık ise araç aralarında hepimiz geçiyoruz sürücülerin hoş görüsüyle alakalı, gerçek trafik kurallarında bu kullanım şekli yalnış.
Kitap üzerinde geçerli olan ve kitapta yazmayan ama şartların oluşturduğu şekilde gerçek hayatta yerleşmiş ve kabul görmüş olan birtakım kurallar ve olgular sözkonusudur her zaman. Biz gerçek hayat ve ülkemiz trafiği üzerine konuşalım.
Öncelikle, araç aralarını değil de; en sağ şeridin sağındaki boşluk ya da emniyet şeridini kastediyorum ben. Sıkışık trafikte düzenli motosiklet trafiği buradan akıyor çünkü. Kaldıki sürücüler dahi bahsettiğin aralardan geçişler için bu hoşgörüyü gösterebiliyorsa, şu an üzerine konuştuğumuz mevcut kullanım şartlarında motosiklet sürücülerinin birbirlerine daha da fazla hoşgörüyle yaklaşması gerekir bence. Demek istediğim bu işte.
-
asubayah adlı üyeden alıntı
arkadaşlar hepinizi yazdıklarınızdan dolayı kınıyorum. Doğal olarak hızlı giden araca yol veriyorsunuz, hızlı giden bir motosiklete yol verince neden zorunuza gidiyor.
Runamacigk,
arkadaşım köprünün girişinde emniyet şeridi içinde sen ne arıyorsun? Oradaki su toplama ızgeralarına çukur dedin ya helal olsun, kapağı olmayan logarlarada krater dersin artık.
Kuryelere çamur atmayın, motor ve araç sürücüleri içinde iyside vardır kötüsüde,
sizlerde mutlaka farkında olmadan başkalarını tehlikeye sokmuşsunuzdur!
Teskocu,
arkadaşım dikkatet seninde kafana kaskla vurmasınlar. Yaptığın gurur duyulacak bir davranış değil, aldığı darbeden belki beyin kanaması geçirdi! Hiç motorseverlere yakışan bir hareket değil.
abi yaptığımı övünerek anlatmadım farkındaysan hatta çokta üzgünüm ancak şimdi olsa eminim yine kendimi tutamam gibi geliyo o anı benim yaşadığım gibi yaşar ve sakinliğini korursun inş.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------
[QUOTE=aSuBaYaH;1867048]evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"]
ABİ SEN ON YIL YAPTIN BEN HİÇ YAPMADIM AMA BEN 12 YAŞINDA MOTOSİKLET AŞKIYLA TAMİRHANELERDE ÇALIŞMAYA BAŞLADIM.YİNE 12 YAŞINDA MOBİLET SAHİBİ OLDUM HER SOMUNUNU KENDİ ELLERİMLE SIKTIM. O GÜNDEN BERİDE DURMAKSIZIN USLANMAKSIZIN KULLANMAYA DEWAM EDİYORUM. ŞİMDİ YAŞIM 23 TMM BELKİ TECRÜBEN ÇOKTUR BENDEN AMA KABUL ET ABİ EKMEĞİNİN PEŞİNDEN KOŞANLARA DEĞİL BİZİM BU SERZENİŞİMİZ SADECE BU GÜZEL AŞKI TRAFİKTE BİZE ÇEHENEME ÇEVİRİP YAŞATAN MESLEKTAŞLARINA KUSURA BAKMA
-
[QUOTE=m.şanveren;1867248]
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
kardeşim sen 50kg.yerine 80 yükle istersen 500kg. yükle bu trafikte senin beni tehlikeye atma hakkını doğurmaz.sen bikere kurallara baştan aykırısın.tabi sen gel beni tehlikeye at ben kaza yapim veyahut öleyim.senin anan benim anamın yerine gelir ağlar,yok ekmek parası için buna başvuruyoruz falan filanla acıtasyona getirme olayları.bizde akşam üstü ''genel evden değil'' ekmek parası için gittiğimiz yerden , evimize dönmek için giriyoruz o trafiğe.milyonlarca km.demişsin eyvallah motorun üstünde yatıp kalkmış birisi olabilirsin.işin acı tarafı,3tane evrağı yerine ulaştırıcam diye,başkalarının hayatını tehlikeye atmayı göze alacak kadar duyarsız olmaktanda geri kalmamışsın..seni burdan çok tebrik ediyorum.böyle devam et.
(burdan söylüyorum...kesinlikle kurye düşmanı felan değilim.benimde burda can ciğer olduğum 3 tane kurye arkadaşım var)
arkadaşım yükarıda yazılanları iyi oku sonra cevap yaz, benim acınacak durumum yok ki kendimi acıtayım ben beş yıl önce motorlu kuryelik işini bıraktım.
he senin derdin belli birilerine dalaşmak anlamadan muhalefet olmak o zaman git zincirli kuyu köprü altına 10 larca kurye gün içinde oralarda bekler bu anlattıklarını onlarla paylaş canlı olarak diş operasyonu yaparsın.
önümde giden adam beni bunaltıyorsa araba veya motosiklet farketmez üzerinden geçerim kime ne sen yapamıyorsun diye gücüne mi gitti.
seninle bu tarz konuşulmasından mı hoşlanıyorsun.
ciddi bir konu hakkında sizlerle paylaşımda bulundum yorum yapmak zorunda değilsin dengesiz motor sürenleride kurye deyip karalayamazsınız.
taksiciler söyle, minübüsçüler söyle mi diyelim,
ben 2004 yılında kamyonun beni bariyere sıkıştırması sonucunda 4 ay yürüyemedim.
bütün kamyoncular böyle allah bildiği gibi mi yapsın diyelim.
yazılan ve tartışılanlardan ders çıkarmamız gerekiyor şu an bu topiği okuyan bir kurye yok diye yazın istediğinizi.
sen motosiklet kullanıcısı olarak böyle düşünürsen olaya böyle yaklaşırsan
motosikletten ciddi anlamda vaz geçmeyi düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:32 ----------
dreamdark adlı üyeden alıntı
Kitap üzerinde geçerli olan ve kitapta yazmayan ama şartların oluşturduğu şekilde gerçek hayatta yerleşmiş ve kabul görmüş olan birtakım kurallar ve olgular sözkonusudur her zaman. Biz gerçek hayat ve ülkemiz trafiği üzerine konuşalım.
Öncelikle, araç aralarını değil de; en sağ şeridin sağındaki boşluk ya da emniyet şeridini kastediyorum ben. Sıkışık trafikte düzenli motosiklet trafiği buradan akıyor çünkü. Kaldıki sürücüler dahi bahsettiğin aralardan geçişler için bu hoşgörüyü gösterebiliyorsa, şu an üzerine konuştuğumuz mevcut kullanım şartlarında motosiklet sürücülerinin birbirlerine daha da fazla hoşgörüyle yaklaşması gerekir bence. Demek istediğim bu işte.
çok haklısın sana katılıyorum,
ayrıca kuralları hiçe sayıp emniyet şeridini tam gaz kullanan motorcuları polis yakaladığında gereken cezai işlemi uyguluyor. emniyetli, dikkatli yavaş şekilde köprü geçişlerinde giden motorlulara poliste müsama gösteriyor, yani hatalı kullananlarla aynı kefeye koymuyor herkezi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:37 ----------
[QUOTE=teskocu;1867270]abi yaptığımı övünerek anlatmadım farkındaysan hatta çokta üzgünüm ancak şimdi olsa eminim yine kendimi tutamam gibi geliyo o anı benim yaşadığım gibi yaşar ve sakinliğini korursun inş.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
evet ben 10 yıl motorlu kuryelik yaptım, yaşı yetmeyenler sizler okula giderken biz ekmeğimizn peşinde koşuyorduk. ben hala motorlu kurye firmasında yöneticilik yapıyorum ben milyon km yi devirdim YA SİZLER bilgi ve tecrübe olarak neleriniz var!
ss makineye binip yavaş giden araçlara sıfır yanaşıp tapa gazı geçenlere ne diyeceksiniz. sinyal vermeden dönen araçlara, konuyu açan arkadaşımız yazdıklarına dikkat edin emniyet şeridi içinde olan bir olayı anlatıyor, sorarmısınız kendisine emniyet şeridi hangi haller dahilinde kullanılır. başkasını suçluyor ama kendiside suçlu. hanginiz motor sürerken gaza gelmiyenlerdenim diyor. arkadaşlar bir birinizi suşlamayın ÖRNEK OLUN!!![COLOR="Silver"]
ABİ SEN ON YIL YAPTIN BEN HİÇ YAPMADIM AMA BEN 12 YAŞINDA MOTOSİKLET AŞKIYLA TAMİRHANELERDE ÇALIŞMAYA BAŞLADIM.YİNE 12 YAŞINDA MOBİLET SAHİBİ OLDUM HER SOMUNUNU KENDİ ELLERİMLE SIKTIM. O GÜNDEN BERİDE DURMAKSIZIN USLANMAKSIZIN KULLANMAYA DEWAM EDİYORUM. ŞİMDİ YAŞIM 23 TMM BELKİ TECRÜBEN ÇOKTUR BENDEN AMA KABUL ET ABİ EKMEĞİNİN PEŞİNDEN KOŞANLARA DEĞİL BİZİM BU SERZENİŞİMİZ SADECE BU GÜZEL AŞKI TRAFİKTE BİZE ÇEHENEME ÇEVİRİP YAŞATAN MESLEKTAŞLARINA KUSURA BAKMA
bende aynı fikirdeyim, ama birbirimize böyle yaklaşırsak yarın dara düştüğümüzde kim elini bize uzatır
-
bak kardeşim ben burdan ilan ediyorum.kurye avına çıkıcam demedim sana.sapıkı sapık konuşma,bende yıllardan motor kullanıyorum 14 yaşımda başladım motosiklet sürmeye,yanlız kimseyi zordurumda bırakmadım.kimseyle dalaşmak felanda istemiyorum.kardeşim sözün özü.beni tehlikeye atacak olankişiye benim tahammülüm heleki evlendikten sonra birde çocuğum olduğundan beri tahammül sınırım zayıfladı.yüzde yüz diş dökerim demiyorum.yanlız yanımdan basıp gitmesinede artistlik yapmasınada müsade etmem.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler