silindir temizlemek icin benzin katkisi
Reklamlar
-
arkadaslar benim motorumda bi rolanti sorunu var.hava filtresini actim ve icinde kelebek falan vardi.temizledim ancak ben karburatorlerinde tikandigini dusunuyorum.bugun bi benzin katki maddesi aldim kasadaki adama sordum oda ustundekini okudu bana ve silindirleri temizlemek icin oldugunu soyledi.ama bence silindirleri temizledigine gore karboratorleri de temizlemesi gerekmezmi,ve araba icin oldugunu soyledi ama arabayla motosiklet calisma mantigi aynidir.sizce kullanmaliyim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:01 ----------
hadi beyler yokmu bilgisi olan
Reklamlar
-
aldığın ürünün markası nedir bilmiyorum ama biz iş yerinde (nissan servisi) pro-tech markaydı sanıyorum bir ürün kullanıyoruz. ürünün uygulama şekli aslında belli bir devir aralığında motora ürünü yaktırarak kurum temizliği yapmasını sağlamak. ancak bize depoyada atabileceğimizi söylediler. bu ürün depo içerisindeki benzinle gelen ve belli bir müddet sonra biriken ve benzin pompası, yakıt hattı ve enjektör gibi yakıt sistemi benim elemanlarını tıkayabilecek pisliklerin temizlenmesini sağlayacağını belirttiler. en uygunu birtane depoya atmak birtanede direk motora yaktırmak olacaktır. bu tip ürünlere pek itibar etmezdik, palavra gözüyle bakardık ama bu işlemleri yaptıktan sonra silindir kapağı sökülen bir müşterimizin (hararet sorunu yüzünden söküldü, bu ürün yüzünden değil) aracında gördükki gerçekten işe yarıyormuş.
geçen hafta sonu benim motorunda yağını falan değiştim ve deposunu doldurup bitane bu temizlik katkısından depoya attım. depo bitene kadar mümkün oldukça sabit devirde gitmeye çalışarak bitiridim depoyu. sende şöyle bir yarım depo benzine katarak kullanırsan temizlik yapacaktır. bu ürünler tamamen tıkanan karbüratör, enjektör yada tamamen kurum kaplamış piston yüzeylerinde işe yaramaktan çok kurum ve pislik önleme amaçlıdır. yani kirlenmeyi baştan önleme amaçlıdır.
benim dediğim ürün alman malı, sanıyorum isminide yanlış yazmadıysam temin edebilirsin ve sorunsuzca kullanabilirsin.
-
vlad1462 adlı üyeden alıntı
aldığın ürünün markası nedir bilmiyorum ama biz iş yerinde (nissan servisi) pro-tech markaydı sanıyorum bir ürün kullanıyoruz. ürünün uygulama şekli aslında belli bir devir aralığında motora ürünü yaktırarak kurum temizliği yapmasını sağlamak. ancak bize depoyada atabileceğimizi söylediler. bu ürün depo içerisindeki benzinle gelen ve belli bir müddet sonra biriken ve benzin pompası, yakıt hattı ve enjektör gibi yakıt sistemi benim elemanlarını tıkayabilecek pisliklerin temizlenmesini sağlayacağını belirttiler. en uygunu birtane depoya atmak birtanede direk motora yaktırmak olacaktır. bu tip ürünlere pek itibar etmezdik, palavra gözüyle bakardık ama bu işlemleri yaptıktan sonra silindir kapağı sökülen bir müşterimizin (hararet sorunu yüzünden söküldü, bu ürün yüzünden değil) aracında gördükki gerçekten işe yarıyormuş.
geçen hafta sonu benim motorunda yağını falan değiştim ve deposunu doldurup bitane bu temizlik katkısından depoya attım. depo bitene kadar mümkün oldukça sabit devirde gitmeye çalışarak bitiridim depoyu. sende şöyle bir yarım depo benzine katarak kullanırsan temizlik yapacaktır. bu ürünler tamamen tıkanan karbüratör, enjektör yada tamamen kurum kaplamış piston yüzeylerinde işe yaramaktan çok kurum ve pislik önleme amaçlıdır. yani kirlenmeyi baştan önleme amaçlıdır.
benim dediğim ürün alman malı, sanıyorum isminide yanlış yazmadıysam temin edebilirsin ve sorunsuzca kullanabilirsin.
dostum benimkinin markasi Automotive Restore products buranin mali (yani belcika)zaten kutuda depoya olcu ile atip kullanin yaziyor,benim amacimda zaten daha onceden onlem almak karburatorlerim tamamen tikali deil ancak benim fikrimce tikanmaya baslamis.sanirim benzin filtersi,benzin pompasi,karburator,silindir temizliginde faydali olacaktir.neyse o zaman ben de yarim depo benzine ekleyip kullanicam.tavsiyen icin cok tesekkur ederim..
-
benzin filtren varsa onla uğraşma. benzin filtresini değiştir, katkıyı öyle kullan. eğer gene olmuyosa motor ayarlarına el atman gerekecektir. kullanacağın katkıda az yada çok temizlik vazifesi görecektir. hiç kullanmamaktan iyidir.
-
once katkiyla denicem eyer olmazsa servise gitmek zorundayim.motor soguk iken cok guzel calisiyor.ancak 70 dereceden sonra rolantide calisirken devirler birden bire disuyor ve duzeliyor.bazende motor stop ediyor.
-
hiç denemedim ama
bujilerin kablolarını söküp bir süre marşa basarak yanmayan benzin veya benzin-katkı karışımının silindir içinde dolaşımını sağlamak daha da mantıklı değil mi?
-
Söylediğin ürün diş macunu gibidir,çürük dişi onarmaz,sağlam dişin çürümesini engeller....
Dolu depoya bi tane atmanda bi zarar olmaz....
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
hiç denemedim ama
bujilerin kablolarını söküp bir süre marşa basarak yanmayan benzin veya benzin-katkı karışımının silindir içinde dolaşımını sağlamak daha da mantıklı değil mi?
arkadasim bu urun sadece silindirleri deil karburator,benzin pompasinida temizlemeye yardimci oluyor.ayrica bu urun benzinle karistiriliyor ve surekli temizleme yapiyor.
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
hiç denemedim ama
bujilerin kablolarını söküp bir süre marşa basarak yanmayan benzin veya benzin-katkı karışımının silindir içinde dolaşımını sağlamak daha da mantıklı değil mi?
bujiyi söküp pistonların üzerine bir miktar bu temizleyici katkılardan veya selülozik tiner dökülür,buji yerine tutturulup bir iki gün bekletilebilir. bekleme süresinin sonunda bujiler tekrar sökülüp marşa basılarak içerde kalan katkı veya tiner artıkları dışarı atılmalıdır. bu yöntemle piston üzerindeki kurum yumuşayacaktır. hazır kurum yumaşamışken benzinle karışık temizleyici uygulaması ve araçla yola çıkılıp birazda motorun sıkıştırılmasıyla yumuşamış olan kurumda kendini egzoz yoluyla dışarı atacaktır. en azından biz öyle yapıyoruz.
(uygulayıpta motoru eline alanlardan mesul değiliz)
-
ben daha önceden 50 cc kanuni turbo GXL koldan vitesli motorumda ve mondial 100kh motorumda bu katkı maddesini denedim motor daha seri gitti fakat fazla kullanıldığındada zararlı olduğunu biliyorum aldığın litreye göre benzine karıştırıyorsun.buna dikkat et. onun dışında kullandıktan sonra bir sorun yaşamadım ama senin sorununu çözermi bilemem.
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
-
zaten dozaji biliyorum ve 2000 km de bi tup kullanin yaziyor.bunlari biliyorum.sorunumu cozeceginden de emin degilim ancak yinede onceden onlem almak istiyorum.
-
26 Temmuz 2010, 20:45
#12
bu dediğiniz maddeyi nerden alabilirim ve fiyatı ne kadar verdır ki?
-
26 Temmuz 2010, 21:14
#13
lazrail 6154 adlı üyeden alıntı
bu dediğiniz maddeyi nerden alabilirim ve fiyatı ne kadar verdır ki?
dostum butun benzincilerde cesitli markalar vardir.
RIDE or DIE
-
26 Temmuz 2010, 22:22
#14
McWarnaly adlı üyeden alıntı
zaten dozaji biliyorum ve 2000 km de bi tup kullanin yaziyor.bunlari biliyorum.sorunumu cozeceginden de emin degilim ancak yinede onceden onlem almak istiyorum.
selam dostum.senin bahsettiğin rolentinin dengesizliğini arabalarda çok yaşarız.özellikle volkswagen motorlarda.bora,golf,polo da çok yaşadık.sorunun nedeni ise karbüratörün tıkanması değilde gaz kelebeğinin içinde bulunduğu ortamın aşırı pişlenmesi...o kelebek tabiri caizse kısa bir boru gibi yerdedir.hava buradan geçer ve benzinle buluşur silindire girer.( burya rolenti regülatörüde diyorlar) o kelebeğin etrafının kirlenmesi ve kapandığında pislik nedeniyle dengeli akışın olamaması rolenti dengesizliğine yol açıyor.temizleniyor ama açarak ama kelebek tam açık konuma getirilip bir bezle uzanılabilen yere kadar uzatılarak....temizlik sonunda bez simsiyak oluyor ve dengesiz çalışma sona eriyor.senin motorda da bu olay olabilir ama sende 4 karbüratör var bunun yanısıra 4 tane de kelebekve bunların senkronunun milim şaşmaması lazım.sadece bir fikirdi.olabilir diye düşünüyor değerlendirilmesinin faydalı olacağını düşünüyorum...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
26 Temmuz 2010, 22:25
#15
Kuzeniminarabasına BaTuM'dan ucuz benzin alıyoruz. Petrol Ofisinden Aldığımız katkıyı da B Temizlemek için karıstırıp kullanıyoruz. Herhangi bir sorun olmuyor. Ama motosikletlerde oluyor mu bilmiyorum.
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
26 Temmuz 2010, 22:51
#16
Arkadaslar, karburetorlu arac ile enjektorlu arac arasinda baya bi fark var. Katki maddeleri enjectorlu aracta fayda eder cunku benzin pompasi basincli bi sekilde benzini enjectorden verir ve temizlenmesine yardimci olur. Karburetor bu sistemle calismaz, motorun yaptigi emme ile benzin ceker. Karburetorun acilip temizlenmesi gerekir. Buna baska cozum aramayin. Belki katki maddesi benzinin oktanini degistirdigi icin bi degisiklik hissedebilirisiniz ama bu degisiklik kisa vadelidir ve kalici olmaz.
Aracinin markasini modelini verirsen bi calisma sistemine bakip yardimci olmaya calisirim. Problem belirli bi isinmandan sonra oluyorsa cok farkli sebepleri olabilir.
Sen bana aracin bilgilerini, problemin nasil oldugunu, ne zaman basladigini felan butun detaylariyla soyle.
Buji sokup silindirin ustene madde dokuldugunde bu madde zamanla piston cemberlerinin etrafindan kayip yaga karisir ve yagin kalinligini etkiler. Yag degistirilmeden marsa basmak zararli olabilir. Uzun vadede problem cikarabilir. Ayrica silindirden cikan pislikler siboplarda yada piston cemberinde sIkIsma yapip kompressoru dusurebilir, silindir ici hasara sebep olabilir. Sibop ve silindir temizlemenin en saglikli yontemi nitrojen orani yuksek benzini uzun vadeli kullanmaktir. Turkiyede bilmiyorum ama Amerikada BMW, Audi, VW ve Mercedes bu konuda Tier 1 denilen Shell, Texaco ve Chevron Benzinini tavsiye ediyor.
-
27 Temmuz 2010, 15:41
#17
Eğer karbutatoru temizlemek istiosan wurth marka kaburator sprey al en iyisi o sanırım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler