Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Normal, yarı ve tam sentetik motor yağları

    REKLAM ALANI
  1. #1
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Sevgili motosiklet kullanıcıları !!
    Herzaman olduğu gibi bu serfer de sitemizdeki arkadaşların motor yağları konusundaki deneyimlerine ihtiyacım var.
    Ben motosiklet veya özel arabalarımda olsun motor yağını her 1000 km. de mutlaka değiştiriyorum. Bu nedenle olacak ki bugüne kadar kullandiğim hiçbir aracımda motor sorunu yaşamadım. Araçlarımın motorundaki yağıma güvendiğim içinde uygun ortamlarda aracımı çok defa son gaz yaparım.
    Şu an kullanmakta olduğum motosikletım (Hohda Şhadow) 3000 km. de ve yağ değişimini yapmak istiyorum. Honda servislerinin birine sordum. Yarı sentetik 10 40 tevsiye ettiler.
    Tam sentetik motor yağları piyasa çıktığı dönemde aralarındaki farkı görmek için normal motor yağı ve tam sentetik yağı aynı hacimde ve aynı şiddetteki ateşte ısıtmaya başladım. Yaklaşık yarım saat sonra normal yağ yemek yağı gibi duman yapıp yanmaya başladı. Tam sentetik olan ise satlerce ateşin üstünde kalmasına rağmen hiçbir değişiklik oluşmadı. Ve ben bu tarihten sonra tüm araçlarımda tam sentetik yağ kullanıyorum.
    Peki neden bana servis yarım sentetik önerdi.
    Yağ konusunda teknik bilgim yok. Neticede tam sentetik yağ kullansam sorun yaşarmıyım Sizlerin bu konularda deneyim ve görüş varsa bekliyorum. İlgi ve düşünceleriniz için Teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    servis sana neden yarı sentetik önerdi ben söyleyeyim. yarı sentetiği servis daha ucuza alıyor da ondan

  3. #3
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Tam sentetik yağ 4 silindirli yüksek devirli motorlarda kullanılır.Senin iki silindir V motor olmasından dolayı yarı sentetik bile işe yaramaz aslında.Mineral yağ kullansan daha iyi olur.Castrol 15-40 yağ kullanmanı tavsiye ederim.V motorlarda bu yağ daha iyi randıman vermektedir.Hem sık yağ değiştiriyorum diyorsun.Sentetik ve yarı sentetik yağlar hem pahalı hemde senin motorun için uygun değil.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  4. #4
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    osmaniyeli ve necatik35 arkadaşlar; Görüş ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Motosikletinde bu yağları kullanan arkadaşlar varmi varsa netice nedir?

  5. #5
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Ben bir zamanlar Transalp ime yarı sentetik yağ koymuştum.Yaz ayları idi,servisten çıkıp daha 25-30 km gittiğimde farkettimki vitesler zor geçmeye geçerken ses çıkarmaya başladı.Hemen servise geri dönüp yarı sentetik yağı boşalttırıp mineral yağ dediğimiz normal motosiklet yağından koydurmuştum.Bu nedenle bu sentetik yağlara sempatik bakmam.Ayrıca senin motorun aynısından bir arkadaşımda var oda 15-40 castrol yağ kullanır.2005 senesinden beri kullanıyor bir sorunu yok.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    osmaniyeli ve necatik35 arkadaşlar; Görüş ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Motosikletinde bu yağları kullanan arkadaşlar varmi varsa netice nedir?
    tam sentetik yağın hiç bir zaman zararı olmaz . yararı olur. fiyatı biraz daha pahalı o yönden kötü.

    motosiklet otomobile göre çok daha devirli hareket ediyor. otomobillerde tam sentetik yağ kullanılıyor. motolarda da daha da önemli hale geliyor devirli olduğu için

    tam sentetik yağ kullanıyorum uzun süredir. yarı sentetik ve mineral yağlara göre motor daha az yağ tüketiyordu bir önceki motorda (tam sentetik yağ). ayrıca sabahları daha rahat çalışır. sürtünmeyi daha aza indirir vb.

    eskiden tam sentetik yağ yoktu. yeni teknoloji ve sentetik olmayan yağlara göre daha iyi yağlama yapıyor kesin olarak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 ----------

    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir zamanlar Transalp ime yarı sentetik yağ koymuştum.Yaz ayları idi,servisten çıkıp daha 25-30 km gittiğimde farkettimki vitesler zor geçmeye geçerken ses çıkarmaya başladı.Hemen servise geri dönüp yarı sentetik yağı boşalttırıp mineral yağ dediğimiz normal motosiklet yağından koydurmuştum.Bu nedenle bu sentetik yağlara sempatik bakmam.Ayrıca senin motorun aynısından bir arkadaşımda var oda 15-40 castrol yağ kullanır.2005 senesinden beri kullanıyor bir sorunu yok.
    abi seninki sentetik ten çok viskoziteyle alakalı değil mi.

    ince sentetik yağ koyunca bende de vitesler zor geçiyor. fakat bu şanzumanın boşluk yapmasıyla ilgili.ince mineral yağ koy yine vitesler zor geçer

    10w-40 yarı sentetik te var 10w 40 tam sentetik te bu durumda tabiki tam sentetik daha iyidir.

  7. #7
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Tam sentetik yüksek sıcaklıklarda motoru daha iyi korur ve eksilmeye karşı daha duyarlıdır. Uzun süreli yüksek hız+yüksek devir gibi kullanımda mineral yağlarda daha fazla eksilme olurken sentetik yağlarda bu eksilme ya hiç görülmez yada mineral yağlara nazaran çok düşüktür. Fakat mineral yağların motoru yağlama özelliği daha yüksektir. Bunu vites geçişlerindeki ses olayında ve sertlikte farkedersin. Bu ses olayı veya sertlik motora veya mevsime uygun kalınlıkta yağ kullanılmıyor olmasından da kaynaklanıyor olabilir. Bazı servisler yarı sentetik öneriyor olabilir. Tamamiyle sentetik olmayan yani mineral bazlı bi yağ kullanımıda zannımca yeni nesil yüksek devirli ve yüksek sıcaklarda çalışan motorları korumakta yeterli olamayabileceğinden yarı sentetik veya tam sentetik yağ kullanımı tercih edilirmekte. Bunlar şahsi görüş ve deneyimlerim. Mineral yağın rengi saydam sarıya yakındır. Yarı sentetik yağ açık sarıdır. Tam sentetik yağ ise cam gibi şeffaftır. Yani servisin yarı sentetik yağ önerisi bi tuzak vs olmayabilir. Yarı sentetik özellikli üretilen motosiklet yağları var piyasada. Üretildiklerine göre demekki bunlarda bazı motorlara uyumlu ve kullanılabilir. Geçen sene Valvoline yarı sentetik yağ kullanmıştım motorumda bi olumsuzluk yaşamıştım. Ama motorun özellikleri gereği arıza olmayan bi kronik yağ eksiltme vs gibi bi durum varsa tam sentetik kullanmanı öneririm. Cbf 150 kullanıyorum. Motor kronik yağ eksiltiyor. Bunu tüm kullanıcılar bilir. tam sentetik yağlardan aldığım sonuç oldukça iyi. Bu memnuniyet tabiki marma ve model değitiğinde değişebilir. En uygun yorumu seninle aynı motoru kullanan arkadaşlar yapacaklardır.

  8. #8
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Benim demek istediğim yaz aylarında sentetik yağlar çabuk inceliyor ve şanzıman sorunları başlıyor.Şanzımanda ince yağı sevmiyor.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim demek istediğim yaz aylarında sentetik yağlar çabuk inceliyor ve şanzıman sorunları başlıyor.Şanzımanda ince yağı sevmiyor.
    evet şanzıman ince yağı pek sevmiyor.15-40 da yarı sentetiği var sanırım . kullanmadım ama varsa daha iyi olabilir.

    benim şanzıman da bir burç boşluk yapmıştı. ince yağ koyunca vitesler geçmiyordu. değiştim parçayı şimdi denemek için 0w30 yağ aldım 35 liraya. onda bile vitesler atıyor ama her şanzıman farklılık gösterebilir.

    ince yağ kışın çok iyi küçük cc lerde tek marşta çalışıyor ayrıca yakıt tasarrufu da sağlıyor moto rahatladığı için.
    hızlanma da da iyileşme hissediyorum

  10. #10
    sero35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda TRANSALP 07
    motorun yuksek devırlı bır motor olmadıgı ıcın yarı sentetık yağ onerılmıs.ama rakam benım ıcın onemlı dıyorsan tam sentetık koyman motorun yararına.1000km de de yağ degıstırmen anlamsız.tam sentetık yağla 3000-4000km de değiştır.haa bısey var km yapmıyorum dıyorsan senede değiştırmelısın.
    MOTOR bence bır hastalıktır.

  11. #11

    Üyelik
    06 Haziran 2019
    ben de birşeyler eklemek istedim
    tam sentetik yağ gerçekten de ttam sentetik mi o önemli ,
    ince tam sentetik yağlar
    yeni az km li araçlara uzun süre kullanılır
    makina km arttıkca yağ kalınlaşmalıdır bu kalınlık da belli belirsiz olmalı.
    yeni makinaya kalın yağ konulmaz çünki yağlama yapmaz. akışkan olmaması gerekli aralıklara akıkcılık ile sızmaması gibi.
    makina km yaptıkca belirsiz olacak kadar ince boşlukları ince yağ doldurabilir. kalın yağ zor doldurabilir , km yapan makinaya az kalın yağ seçilebilir.
    devirli makinaya ince yağ olur az devirli makinaya da ince yağ olur
    vites konusun da ise vites ve maknina devrini ayarlanırsa yağ ince de olsa sessiz geçer
    ince ya da kalın fark etmez sonuçta her çeşit yağı vites deyişimlerde dişliler o yağı bir güzel eziyor . bu yüz den makinaya uykgun kalınlık ve kalite de yağ alınmalı
    özellik aynı olsa da, katkı maddesi iyi olmayan sentetik yağlar 100//200 km de, su gibi olması sonucun da yağlama yapsa da iş görmez su gibi olmuştur
    dişli deyişşimin de tak diye ses gelmesi ayrı , vites geçişlerin zorlanması ayrı
    vites geçişler zorlanıyor sa, bu yağ doğru yağ olmadığına kanıttır.
    mineral yağ da olsa , katkı maddesi iyi olmayan sentetik yağ da olsa bu Sorunlar olabiliyor
    fark edilince deyişim şart.
    her sentetik yağ doğru sentetik yağ olmayabilir. çünki katkı maddesi çok önemlidir.en ince sentetik yağlar bile,. 30/40 bin km götürebilir makinayı çünki doğru tam sentetik yağ dır .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler