Motosiklet düşünüyorum ama...
-
Merhabalar arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım ve tanışma bölümünde yazdığım gibi motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda hiç tecrübem yok ve hiç motosiklet kullanmadım şimdiye kadar
Ancak araştırma yapıyorum uzun süredir. Küçük hacimden başlamak gerekiyor. Racing tarzı düşünüyorum (125 veya 250cc) Honda CBR 125R ve Hyosung GT250R hoşuma gidiyor. 190 cm boy ve 95kg. Sizlere birkaç sorum olacak:
1. İki zamanlı ile 4 zamanlı motorsikletlerin kullanım, servis, maliyet vb. açısından ne farkı vardır? (teknik farklarını biliyorum)
2. Bir motosikletin ömrü kaç bin km dir? Esasen otomobilciyim; ortalama 300.000km rektifiyesiz ömürdedirler; motosiklette bu kaç km?
3. Boyum ve ağırlığım düşünüldüğünde bana hangi model önerirsiniz ve niçin?
Teşekkür ediyorum..
[B]Önce eğitim (her konuda)[/B]
Reklamlar
-
İki zamanlı ile 4 zamanlı motorsikletlerin kullanım, servis, maliyet vb. açısından ne farkı vardır? teknik farklarını biliyorsanız cevabı içinde gizli
2. Bir motosikletin ömrü kaç bin km dir? Esasen otomobilciyim; ortalama 300.000km rektifiyesiz ömürdedirler; motosiklette bu kaç km? devir saatine bağlı bir durum yüksek devirlerde çalışan makineler için farklı düşük devirler için farklı cevap olacaktır. almayı düşündüğün makineler için 150,000 km. denilebilir , yapabilirsen
3. Boyum ve ağırlığım düşünüldüğünde bana hangi model önerirsiniz ve niçin?
africa twin
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
ilk motorum MZ 251 sonra Yamaha Ybr 125 şimdi de Suzuki GSR-600. kullandığım tüm motorlar altımda oyuncak gibi kaldı. ben ve benim gibi uzun boylulara uygun 2 farklı seçenek var.
1- BMW R serilerinden herhangi birisi (tercihim R 1200 GS Adventure) (fiyatı pahalı binimi çok rahat)
2- Suzuki DL 650 V-Strom ( daha uygun fiyatlı ve yakıt ekonomisine sahip)
tercihlerini belirle önce ancak bu boya race makine olmuyor malesef. biyolojik olarak uygun değiliz. race tarz motorlara minyon az kilolu olacaksın.
Not : boyum 1,94 kilom 84
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
-
Bir kere racing makine için boyun çok uzun.Omakine 175 ekadar boyu olanlara yakışıyor.Sana gidecek makine endro tuoring tarzı bir makinadır.Zaten iki zamanlı makina üretilmiyor artık.dört zamanlıların servis ve parçaları biraz pahalıdır ama yakıt ekonomisi vardır.iki zamanlılar benzin düşmanıdır.Motosikletlerde motor ömrü markasına göre değişir.30.000 den 300.000 e kadar değişir.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Omicron adlı üyeden alıntı
ilk motorum MZ 251 sonra Yamaha Ybr 125 şimdi de Suzuki GSR-600. kullandığım tüm motorlar altımda oyuncak gibi kaldı. ben ve benim gibi uzun boylulara uygun 2 farklı seçenek var.
1- BMW R serilerinden herhangi birisi (tercihim R 1200 GS Adventure) (fiyatı pahalı binimi çok rahat)
2- Suzuki DL 650 V-Strom ( daha uygun fiyatlı ve yakıt ekonomisine sahip)
tercihlerini belirle önce ancak bu boya race makine olmuyor malesef. biyolojik olarak uygun değiliz. race tarz motorlara minyon az kilolu olacaksın.
Not : boyum 1,94 kilom 84
Kim Demiş olmaz diye, 1,92 95 kiloyum 11.000km dir de paşa paşa da biniyorum. Lütfen Kulaktan dolma bilgilerle insanları yanıltmayalım.
"race tarz motorlara minyon az kilolu olacaksın"
600cc 100hp ortalama bir racing en hafifi 150-160kg desen, hareket halinde neyse de durduğunda nasıl kontrol edeceksin.
Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km
-
istanbulccc adlı üyeden alıntı
Kim Demiş olmaz diye, 1,92 95 kiloyum 11.000km dir de paşa paşa da biniyorum. Lütfen Kulaktan dolma bilgilerle insanları yanıltmayalım.
"race tarz motorlara minyon az kilolu olacaksın"
600cc 100hp ortalama bir racing en hafifi 150-160kg desen, hareket halinde neyse de durduğunda nasıl kontrol edeceksin.
Biz binemezsin derken yakışma anlamında söyledik.Benimde boyum 1.91 BMW R 1150 GS ye biniyorum ama o bile altımda küçük kalıyor.Senin motor üzerindeyken bir fotorafını çeksinlerde bakıver bi zahmet
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Biz binemezsin derken yakışma anlamında söyledik.Benimde boyum 1.91 BMW R 1150 GS ye biniyorum ama o bile altımda küçük kalıyor.Senin motor üzerindeyken bir fotorafını çeksinlerde bakıver bi zahmet
ben yakışma anlamında söylemedim zaten, kullanamazsın olmaz gibi bir düşünceye katılmadığımı söylüyorum. Zaten motorun üzerinde bana yakışıp yakışmadığına bakmam gücüne/performansına bakarım gerisi teferruat
Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km
-
Süper Moderatör (BBRR)
2 zamanlı motor 4 zamanlıya göre fazla güç üretir ama daha fazla yakar .. 2 zmaanlının tamiratı 4 zamanlıya göre daha ekonomik ve daha basittir. CBR125 altında oyuncak gibi durur .. gt 250R 600 cc abileri ile aynı ebatlara sahiptir .. ama gv250 boy ve kilona daha çok yakışır .. şu an sıfır olupta 2 zamanlı üretim yapan bi marka hatırlayamadım o yüzden 2 zaman ve 4 zaman ayrımını niçin yaptım anlamadım ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
eğer kendine yakıştırıyorsan her makineye binersin. benim boyum 1,94 kız arkadaşım 1,80 bindiğimiz zaman gsr 600 altımızda oyuncak gibi kalıyo. 600 rr da kullandım kısa süreliğine ama bel ağrısından duramadım yerimde. kullanmak istersen istediğin makinayı kullanabilirsin ama yakışmaz. güç dersen de al o zaman 2000 cc yamaha midnightstar bak bakalım güç neymiş performans neymiş. tarz meselesi diyorsan binmem ben o makinaya diyorsan o ayrı. benim de bahsettiğim makina altında oyuncak kalır. diğer türlü de uzun boylu olduğun için motorun üzerine yeterince yatamıyorsun gerektiği gibi yattığında ise dirseklerin dizlerine deyiyor ve kullanımını riske atıyorsun. eğer fark istiyorsan bu sitede püf noktaları diye bir kısım var veya sürüş teknikleri diye orada yeterince açıklanmış durumda uzun boyluların race kullanırken yaşadığı sorunlar. gerçi bu yazı sırf uzun kısa boy la alakalı değil ama incelerseniz içerisindeki ipuçlarını göreceksiniz.
saygılar.
http://www.motosiklet.net/forum/puf-...-ipuclari.html
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
-
1,90 boy varsa kıy parana al bi enduro atla motoruna istediğin yere git gez gör rahatlığına diyicek yoktur
-
[B]Önce eğitim (her konuda)[/B]
-
bişey değil
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler