Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yağmurda motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Yağmurda motosiklet kullanmak kimine göre zevkli,kimine göre berbat bir olaydır.Yağmurda motosiklet kullanırken güvenli bir sürüş için nelere dikkat etmeliyiz?Malum önümüz kış ve yağmurlar başladı bile.Bu konuda bilgi ve yaşadıklarımızı paylaşalım istedim.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

  3. #3
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Ben sizin tecrübelerinizi ve yaşadıklarınızı sormuştum.okanco sen hiç yağmurda 500 km.motor kullandınmı?
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    lastiklerin yeni ve kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz

  5. #5

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sizin tecrübelerinizi ve yaşadıklarınızı sormuştum.okanco sen hiç yağmurda 500 km.motor kullandınmı?
    Yok abi motorum yok ki kullanayım.. Ama ehliyetimi ve motorumu alayım Türkiye'yi feth edecem de..

  6. #6
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    Karşı yoldan gelen arabaların su sıçratmasına illet oluyorum ona çözümüde şöyle buldum suyu içine giriyorum lavuk haliyle kaçıyor tabi bi gün bitanesi bindircek o ayrı.

  7. #7
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiklerin yeni ve kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz
    Evet yağmurda kullanımda lastiklerde önemli bir etkendir. Lastiklerinizin bitmiş olması veya havalarının düşük olması yağmurda daha da tehlikelidir. Düşük hava basınçlı lastiklerin dişleri, yağmurda tam yere basmayacağı için, suyu olması gerektiği gibi aktaramaması sebebiyle, çok daha fazla kaymaya neden olur.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  8. #8
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    valla ben yağmurda ,çamurda, soğukta motor kullanmaktan nefret ediyorum ....

    necatik35 sen endurocusun her koşul hoşuna gidiyor değil mi ??





  9. #9
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı sularseller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karşı yoldan gelen arabaların su sıçratmasına illet oluyorum ona çözümüde şöyle buldum suyu içine giriyorum lavuk haliyle kaçıyor tabi bi gün bitanesi bindircek o ayrı.
    Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  10. #10
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    zewk almak mı

    görüş mesafesi neredeyse sıfıra iniyor,

    yol tutuşu azalıyor,eğer kıyafetlerin su alırsa üşümeyede başlıyon

    bunun neresinden zewk alınacak ki

    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  11. #11
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.
    Benim süratle işim yok Necati abi ama haklısın lastik önemli marka ve fiyat aldım alacağım not aldım onu.Trafikte adam yerine konulmama gücüme gidiyor.Seneye bu sorun birazcık ortadan kalkacak scooterları bisiklet yerine koyuyorlar.

  12. #12
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    [QUOTE=ufuktan;1846633]valla ben yağmurda ,çamurda, soğukta motor kullanmaktan nefret ediyorum ....

    necatik35 sen endurocusun her koşul hoşuna gidiyor değil mi ??

    Herkes sonunda doğru yolu bulacak ve endurocu olacak
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Yağmurda motor kullanmayı en iyi Mete bilir,4 mevsim motorcusudur kendisi
    üzerimizde
    öncelikle üşümekten koruyacak yeterli giysi.
    Tam koruma üzerine yağmurluk,
    su geçirmeyen eldiven,
    su geçirmeyen bot muhakkak şart.
    Kask vizorü için yağmur kaydırıcı da iyi olur.
    yedek çorap bulundurmakta fayda var.
    motorda
    -kesinlikle dişli lastik ,
    -mümkünse sis farları
    -kuru bir bez olursa yeterli olacağını düşünüyorum.

  14. #14
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı by_001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zewk almak mı

    görüş mesafesi neredeyse sıfıra iniyor,

    yol tutuşu azalıyor,eğer kıyafetlerin su alırsa üşümeyede başlıyon

    bunun neresinden zewk alınacak ki

    Doğru kıyafet ve ekipmanla yapılacak yağmur yolculuğu zevklidir.Ama yağmurda sürüş kuralları unutulmadan sürülülmelidir.Hiç aralık vermeden yağan bir yağmurda yaptığım 500 km.yolculuk en zevkli anılarımdan biridir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:14 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmurda motor kullanmayı en iyi Mete bilir,4 mevsim motorcusudur kendisi
    üzerimizde
    öncelikle üşümekten koruyacak yeterli giysi.
    Tam koruma üzerine yağmurluk,
    su geçirmeyen eldiven,
    su geçirmeyen bot muhakkak şart.
    Kask vizorü için yağmur kaydırıcı da iyi olur.
    yedek çorap bulundurmakta fayda var.
    motorda
    -kesinlikle dişli lastik ,
    -mümkünse sis farları
    -kuru bir bez olursa yeterli olacağını düşünüyorum.
    Evet hele o Mete nin sarı çizmelri bir harika idi.Motosiklet giyim kuşamına yeni bir boyut getirmişti
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru kıyafet ve ekipmanla yapılacak yağmur yolculuğu zevklidir.Ama yağmurda sürüş kuralları unutulmadan sürülülmelidir.Hiç aralık vermeden yağan bir yağmurda yaptığım 500 km.yolculuk en zevkli anılarımdan biridir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:14 ----------



    Evet hele o Mete nin sarı çizmelri bir harika idi.Motosiklet giyim kuşamına yeni bir boyut getirmişti
    o sarı çizmeler iyi de,sadece sudan korur bilek koruması filan olmadığı için tehlikeli..Uzun yolculukta hem üşütür hem de vites yükseltirken ayağı zedeler.
    Onun yerine yağmurluğu bir beden büyük alıp paçalarını botun üzerine indirmek
    daha uygun.

  16. #16
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    ben arabadayken seviyorum yagmuru..necatik35..
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı by_001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zewk almak mı

    görüş mesafesi neredeyse sıfıra iniyor,

    yol tutuşu azalıyor,eğer kıyafetlerin su alırsa üşümeyede başlıyon

    bunun neresinden zewk alınacak ki

    Görüş mesafesi sıfıra indiğinde yapılacak en doğru hareket yağmurun dinmesini
    ya da şiddetinin azalmasını beklemektir.
    Otomobil için de böyle ,motor için de böyle.
    Doğa ile inatlaşmak her zaman insanın yenilgisi ile sonuçlanır.
    Yol tutuşu elbette azalacaktır ama devam etmek mecburiyeti varsa daha düşük vitesle gitmek sorunu nisbeten azaltır.
    Kıyafet su alıyorsa yolculuk orada biter zaten

  18. #18
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o sarı çizmeler iyi de,sadece sudan korur bilek koruması filan olmadığı için tehlikeli..Uzun yolculukta hem üşütür hem de vites yükseltirken ayağı zedeler.
    Onun yerine yağmurluğu bir beden büyük alıp paçalarını botun üzerine indirmek
    daha uygun.
    Bende sarı çizmeleri şaka anlamında yazmıştım zatenAma bot alırkende çok dikkat etmek lazım su geçirmez olduğuna ve kalitesine.Bir keresinde su geçirmez diye aldığım botlar ancak yolculuğun 200 km.sine kadar dayanmış ve su almaya başlamıştı.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  19. #19
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Sabah 06:30 da Göztepe'den Avrupa yakasına doğru yola çıktım..
    Gökten bildiğiniz buz yağıyordu..
    Köprü geçişinden sonra buz yağışı yerini yağmura çevirdi..
    Varacağım yer olan Kemerburgaz'a ulaştığımda sağanak iyice şiddetini arttırmıştı ve ben gideceğim yere varmıştım nihayet..

    Kıyafetlerim nedeniyle pek ıslanmamıştım..

    Esas olay akşammış..

    Akşam 17:00'da Kemerburgaz'dan yola çıktım dolu ve sağanak yağmur altında..
    Görüş mesafesi yağış ve hava kararmasından dolayı 5-6 mt.'ye düşmüştü..Allahtan geçen hafta sarı camlı gözlük almıştım..Bugün beni o kurtardı diyebilirim..

    Neticede sağlimen eve ulaştım..Daha doğrusu motoru servise bıraktım..(bir iki ufak işi var)


    Ekipmanlarım;
    - 4 mevsim motor montu (içlikli, windstoplu) --> Su geçirmedi ama sonlara doğru üşümeye başlamıştım..

    - Kışlık içi miflonlu, dışı deri uzun konçlu eldiven --> yolun yarısında parmak uçlarımı hissetmemeye başlamıştım..Yetersiz kaldı..İçlik gibi bir şey giymek gerek..

    - %100 deri, içi miflonlu motosiklet chap'i --> %100 su geçirmedi, işe yaradı ama bacak arası kısmı açık olduğu için yetersiz kaldı..

    - Zeus zs3000 A flip-up kask --> Rüzgar ve su geçirmedi, işini gördü..

    - Balaklava --> Hayatımı kurtardı desem yeridir

    - Su geçirmez bot --> İşini gördü..Su geçirmedi ama yün çorapla kullanmak gerek..

    Ekipmanlar ne olursa olsun..Bir şekilde ıslanıyor ve üşüyorsunuz..O soğuk havada ve o rüzgarda su bir şekilde giriyor içeri ve buzzzzz gibi yapıyor insanı..

    Şuanda bacaklarımın üstü hala soğuk..ki eve gelir gelmez 20 dk kaynar suyla duş almama rağmen..


    Şunu anladım ki;
    Bu tür aşırı havalarda gerçekten gerek yok motor sürmeye..Ama soğuk yok ve yağmur varsa o olabilir..

  20. #20
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    Yağmur yeni başladığı zaman çok kötü kayıyor biraz daha yağdımı tehlike kalmıyor.

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler