Yağmurda motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?
Reklamlar
-
Yağmurda motosiklet kullanmak kimine göre zevkli,kimine göre berbat bir olaydır.Yağmurda motosiklet kullanırken güvenli bir sürüş için nelere dikkat etmeliyiz?Malum önümüz kış ve yağmurlar başladı bile.Bu konuda bilgi ve yaşadıklarımızı paylaşalım istedim.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Reklamlar
-
-
okanco adlı üyeden alıntı
Ben sizin tecrübelerinizi ve yaşadıklarınızı sormuştum.okanco sen hiç yağmurda 500 km.motor kullandınmı?
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
lastiklerin yeni ve kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Ben sizin tecrübelerinizi ve yaşadıklarınızı sormuştum.okanco sen hiç yağmurda 500 km.motor kullandınmı?
Yok abi motorum yok ki kullanayım.. Ama ehliyetimi ve motorumu alayım Türkiye'yi feth edecem de..
-
Karşı yoldan gelen arabaların su sıçratmasına illet oluyorum ona çözümüde şöyle buldum suyu içine giriyorum lavuk haliyle kaçıyor tabi bi gün bitanesi bindircek o ayrı.
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
lastiklerin yeni ve kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz
Evet yağmurda kullanımda lastiklerde önemli bir etkendir. Lastiklerinizin bitmiş olması veya havalarının düşük olması yağmurda daha da tehlikelidir. Düşük hava basınçlı lastiklerin dişleri, yağmurda tam yere basmayacağı için, suyu olması gerektiği gibi aktaramaması sebebiyle, çok daha fazla kaymaya neden olur.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
-
sularseller adlı üyeden alıntı
Karşı yoldan gelen arabaların su sıçratmasına illet oluyorum ona çözümüde şöyle buldum suyu içine giriyorum lavuk haliyle kaçıyor tabi bi gün bitanesi bindircek o ayrı.
Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.
Benim süratle işim yok Necati abi ama haklısın lastik önemli marka ve fiyat aldım alacağım not aldım onu.Trafikte adam yerine konulmama gücüme gidiyor.Seneye bu sorun birazcık ortadan kalkacak scooterları bisiklet yerine koyuyorlar.
-
[QUOTE=ufuktan;1846633]valla ben yağmurda ,çamurda, soğukta motor kullanmaktan nefret ediyorum ....
necatik35 sen endurocusun her koşul hoşuna gidiyor değil mi ??
Herkes sonunda doğru yolu bulacak ve endurocu olacak
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Yağmurda motor kullanmayı en iyi Mete bilir,4 mevsim motorcusudur kendisi
üzerimizde
öncelikle üşümekten koruyacak yeterli giysi.
Tam koruma üzerine yağmurluk,
su geçirmeyen eldiven,
su geçirmeyen bot muhakkak şart.
Kask vizorü için yağmur kaydırıcı da iyi olur.
yedek çorap bulundurmakta fayda var.
motorda
-kesinlikle dişli lastik ,
-mümkünse sis farları
-kuru bir bez olursa yeterli olacağını düşünüyorum.
-
by_001 adlı üyeden alıntı
Doğru kıyafet ve ekipmanla yapılacak yağmur yolculuğu zevklidir.Ama yağmurda sürüş kuralları unutulmadan sürülülmelidir.Hiç aralık vermeden yağan bir yağmurda yaptığım 500 km.yolculuk en zevkli anılarımdan biridir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:14 ----------
savaskayan adlı üyeden alıntı
Yağmurda motor kullanmayı en iyi Mete bilir,4 mevsim motorcusudur kendisi
üzerimizde
öncelikle üşümekten koruyacak yeterli giysi.
Tam koruma üzerine yağmurluk,
su geçirmeyen eldiven,
su geçirmeyen bot muhakkak şart.
Kask vizorü için yağmur kaydırıcı da iyi olur.
yedek çorap bulundurmakta fayda var.
motorda
-kesinlikle dişli lastik ,
-mümkünse sis farları
-kuru bir bez olursa yeterli olacağını düşünüyorum.
Evet hele o Mete nin sarı çizmelri bir harika idi.Motosiklet giyim kuşamına yeni bir boyut getirmişti
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Doğru kıyafet ve ekipmanla yapılacak yağmur yolculuğu zevklidir.Ama yağmurda sürüş kuralları unutulmadan sürülülmelidir.Hiç aralık vermeden yağan bir yağmurda yaptığım 500 km.yolculuk en zevkli anılarımdan biridir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:14 ----------
Evet hele o Mete nin sarı çizmelri bir harika idi.
Motosiklet giyim kuşamına yeni bir boyut getirmişti
o sarı çizmeler iyi de,sadece sudan korur bilek koruması filan olmadığı için tehlikeli..Uzun yolculukta hem üşütür hem de vites yükseltirken ayağı zedeler.
Onun yerine yağmurluğu bir beden büyük alıp paçalarını botun üzerine indirmek
daha uygun.
-
ben arabadayken seviyorum yagmuru..necatik35..
kawasaki er5
yamaha xjr 1300
-
by_001 adlı üyeden alıntı
Görüş mesafesi sıfıra indiğinde yapılacak en doğru hareket yağmurun dinmesini
ya da şiddetinin azalmasını beklemektir.
Otomobil için de böyle ,motor için de böyle.
Doğa ile inatlaşmak her zaman insanın yenilgisi ile sonuçlanır.
Yol tutuşu elbette azalacaktır ama devam etmek mecburiyeti varsa daha düşük vitesle gitmek sorunu nisbeten azaltır.
Kıyafet su alıyorsa yolculuk orada biter zaten
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
o sarı çizmeler iyi de,sadece sudan korur bilek koruması filan olmadığı için tehlikeli..Uzun yolculukta hem üşütür hem de vites yükseltirken ayağı zedeler.
Onun yerine yağmurluğu bir beden büyük alıp paçalarını botun üzerine indirmek
daha uygun.
Bende sarı çizmeleri şaka anlamında yazmıştım zatenAma bot alırkende çok dikkat etmek lazım su geçirmez olduğuna ve kalitesine.Bir keresinde su geçirmez diye aldığım botlar ancak yolculuğun 200 km.sine kadar dayanmış ve su almaya başlamıştı.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Sabah 06:30 da Göztepe'den Avrupa yakasına doğru yola çıktım..
Gökten bildiğiniz buz yağıyordu..
Köprü geçişinden sonra buz yağışı yerini yağmura çevirdi..
Varacağım yer olan Kemerburgaz'a ulaştığımda sağanak iyice şiddetini arttırmıştı ve ben gideceğim yere varmıştım nihayet..
Kıyafetlerim nedeniyle pek ıslanmamıştım..
Esas olay akşammış..
Akşam 17:00'da Kemerburgaz'dan yola çıktım dolu ve sağanak yağmur altında..
Görüş mesafesi yağış ve hava kararmasından dolayı 5-6 mt.'ye düşmüştü..Allahtan geçen hafta sarı camlı gözlük almıştım..Bugün beni o kurtardı diyebilirim..
Neticede sağlimen eve ulaştım..Daha doğrusu motoru servise bıraktım..(bir iki ufak işi var)
Ekipmanlarım;
- 4 mevsim motor montu (içlikli, windstoplu) --> Su geçirmedi ama sonlara doğru üşümeye başlamıştım..
- Kışlık içi miflonlu, dışı deri uzun konçlu eldiven --> yolun yarısında parmak uçlarımı hissetmemeye başlamıştım..Yetersiz kaldı..İçlik gibi bir şey giymek gerek..
- %100 deri, içi miflonlu motosiklet chap'i --> %100 su geçirmedi, işe yaradı ama bacak arası kısmı açık olduğu için yetersiz kaldı..
- Zeus zs3000 A flip-up kask --> Rüzgar ve su geçirmedi, işini gördü..
- Balaklava --> Hayatımı kurtardı desem yeridir
- Su geçirmez bot --> İşini gördü..Su geçirmedi ama yün çorapla kullanmak gerek..
Ekipmanlar ne olursa olsun..Bir şekilde ıslanıyor ve üşüyorsunuz..O soğuk havada ve o rüzgarda su bir şekilde giriyor içeri ve buzzzzz gibi yapıyor insanı..
Şuanda bacaklarımın üstü hala soğuk..ki eve gelir gelmez 20 dk kaynar suyla duş almama rağmen..
Şunu anladım ki;
Bu tür aşırı havalarda gerçekten gerek yok motor sürmeye..Ama soğuk yok ve yağmur varsa o olabilir..
-
Yağmur yeni başladığı zaman çok kötü kayıyor biraz daha yağdımı tehlike kalmıyor.
Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler