şunu öğretti gördüklerim duyduklarım,
Her Nekadar kaskın montun tulumun olsada,
Dikkatsiz Bir Manevra Ölümle Veya Sakatlıkla Son Buluyor,
Dikkat Ve Tedbir Daima En Üst Seviyede Olmalı...
şunu öğretti gördüklerim duyduklarım,
Her Nekadar kaskın montun tulumun olsada,
Dikkatsiz Bir Manevra Ölümle Veya Sakatlıkla Son Buluyor,
Dikkat Ve Tedbir Daima En Üst Seviyede Olmalı...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Mühim olan kaza yapmadan önce yaşanan tehlikelerden ders çıkarmak ve ona göre sürüş yapmaktır.
Ayrıca ne kadar güzel dikkatli kullansakta karşıdaki araç sürücüleri, yayalar, yollar da kazaya sebebiyet verebilir.
Çamurlu yolda uzun süre gidecekseniz ya ön çamurluğu sökün yada tempolu gidin. Ön tekere çamur birikiyor ve kitliyor.
Yoksa 1-2km ancak gidersiniz ve düşüp parmağınızı kırabilirsiniz
Sollama yapacağım zaman asla önce sol şeride çıkıp yolun müsayit olduğunu görmeden gaz açmam. Gaz açıp sola çıktığımda sol şeritteki ani tıkanma sonucu büyük bir kaza yapmıştım çünkü.
Bir de asla şehir içinde öndeki arabaya çok yakın gitmem ve hep dikiz aynası hizasında takip ederim. Tam dönüş yaparken aniden duran mallar vardır çünkü. Dönüş esnasında öndeki arabaya çok yakınsan panik fren yapman gerekir ve viraj döndüğün için motoru yatırma şansın çok yüksektir.
Aynı şekilde yoğun trafikte makas yapmak da çok risklidir.
Not: Kazadan ders çıkarmadan motor kullanan adam bence motor kullanmasın zaten mümkünse. Bunların hepsi tecrübedir.
tabiki kazadan ders aldım..kaza yaptığım yerden yavaş geçiorum
Her kaza bir tecrübedir Dersler çıkartılmalı.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
hayatimda enaz 25 kere dusmusumdur,bunlardan 4 unden ders cikartirim herzaman..1.inonu standinin onunden geciyordum gece 02:00 sularinda..isik bana yesil yandigi halde yukardan asagi salagin biri kirmizida gecti..ve 120 km surat ile carptim herife,tek yaptigim akillica sey motoru yatirmam oldu.yatirdim ve herife sag arka kapidan carptim ..amcam korkutuk sarhostu..bu kazada sunu ogrendim;kaza aninda kesinlikle kafadan vurmayin..motoru yatirmak daima en mantiklisi..yoksa kafadan vurmalarda surucu enaz 20~25 metre ucar..2. kazam kirmizida bekleyen araclarin arasindan geciyordumki,salagin teki sofor kapisini acti..ve yere tukurdu.)) bende duramadim vurdum tabi..) 3. kazam..arabasini bol kopuklu bi sekilde sokakta yikayan bir amcamin sayesinde oldu..tamda virajda motoru yatirmis gidiyorsunuz..bianda yerdesiniz..salak adam bide pismis kelle gibi guldu bana yaa..cok sinirlenmistim..4. ders aldigim olay alkollu bi motorcu arkadasin oldugu kazayi gorunce kendi kendime soz vermistim ..bira dahi icsem aracimi kullanmiyacagim diye..hep o kaza aklima geliyor..cok uzuluyorum.:((( mahalledeki cocuklarla 100~150 metrelik bir alanda asfalttan et parcalari toplamistik..:(( buyuzden nerde icki icen alkol alan gorsem etkileniyorum..nefret ediyorum alkolden..lutfen icmeyin ..kucuklerde ornek olmayin...:(((
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
düz yolda yarı otomatik cup ile gidiyorum.arkamda motorun sahibi var.2. veya 3. motor kullanışım yol bos 60 70 yaptım.ben resimdeki turuncu aracım.maviler mıcır kırmızı yer kacşaktaki ada.düz gitmeyi planlıyorum.aniden artçı dönmemi söyledi.ben on yıllık bisiklet tecrübemle fren sıkıp dönmek istedim.tabii alışkanlıkla motorun ön frenine yapıştım(bisiklette o kol arka freni sıkıyor)motorbir kaydı.sağa yattı kaldırdım sola yattı kaldırdım tam 4 kere.sonunda kavşağın yanından geçerken motor yavaşladı atladık motor düştü.aldığım ders:bisiklette frenlerin yerini değiştirdim
MT 17 ÇANAKKALE
Her kazamın ayrı bi fantazisi var
Asfaltta sörf mü yapmadım..
asfaltla öpüşmediğim mi kaldı..
kaskın içine az kalsın takla atarken ekzoz giriyodu ondan sonrasını hatırlamıyorum..
Tabi Ders çıkarma ile ilgili cevabım..
Son kazada hızla giderken d*ngalağın biri yan yoldan çıktı..
Kaza olucağı belliydi..Duramıcaktım ben genede motoru kurtarcam derdine arabaya vurduktan sonra kemelrim sıkıştı bi yerlere motorla birlikte 4-5 takla attım..
He atlasaydım belki ağaçla bütünleşicektim oda ayrı
Çıkarılıcak ders:Şehir içinde bulvar mı diyolar nese düz yol hani 200 metrede bir 4 yol gelir..Oralarda yavaş gitmekBen yandım başkası yanmasın
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Ehliyeti aldığımın 8. gününde yaptım bir kaza.
Yer Kütahya caddesi 2+2 gidiş-geliş yol, artçım da var elleri ful dolu önünde kutu kaskı yok(hata).
Hız 80 km/h(hata) ,vay be bu motor da bayağı iyi gidiyor demiştim(hata).
Otobüsler önümde 2 tane araba falan gözükmüyor(hızı az kestim 70 hata),yol gözükmüyor, artçımın rahatı iyi değil hemen ulaştırayım(hata).
Otobüsleri sıralayım da çabucak yetiştereyim(hata),Tamam otobüsleri geçtim de bu araba da ne orta şeritte(hata).
Hadi onu da geçeyim hız 70 devam(hata).
Tam geçerken sola kıvırdı Şahinli!!! Ani karar (doğru davranış) Sol ön çamurluğuna ön lastikten bindirdim hızım 65'den aşağı değildi. Bilardo topu gibi vurup sola doğru gitmeye başladım,Sağdan da darbe almışım,sağ bacağım sıkıştı spor ayakkabılarım deri değiştirdi(hata)
30'a düştüm 50 mt sonra yerlerdeyiz,bereket karşıda araç yok
Motor yatıp sürüklendi bir 15 mt , Ben hemen kalktım ayağa şöförü kontrol ettim,değiştirmesinler.(5 kişilik genç şahinli ekibi) Alkışladım bravo diyorum bağırarak
Hatalı davranışlar sürer gider...
lastikler soğukken motoru fazla yatırmamak gerektiği hele cuiser tipi motorlarda... ayaklarını ayaklıklardan biraz dışarda tutmanın faydasının gerçekten olduğunu motor yerde kaymaya başlayınca öğrendim eğer ayağım 2 parmak dışarda dursaydı ayaklık yere değmeden önce anlardım dengem bozulmazdı... ve böyle bişeyi hiç yaşamamış olurdum
Teker değil de bende de bu var: Vitesli Scooter'dayız arkadaşımla. Arkadaş arkada. Gazı verdim sonuna kadar ve aniden elimi debriyajdan çektim (Küçüktüm, ne bekliyosam artık, pati falan bekliyodum heralde). Doğal olarak scooter dinamiğinde motorun kolayca önü kalktı. Teker için yapılmadığından arkası yere vurdu, arkadaş ve ben motordan arkadaşın kalçasının üzerine düştük. Beli bir süre ağrımıştı. Üzülmüştüm...
Şimdi düşününce ne komik işmiş.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
ben işlek bi caddede ayakcağı açık unutup kalkınca biraz ilerledikten sonra park halinde bi puntoyu yandan çizip motoruda yatırmıştım.ondan sonra bi kaç kez daha unuttum umarım bundan sonra unutmam
önüme köpek atladı düştüm.
şimdi nerde köpek meyletse bize doğru; duruyorum, bekliyorum, sövüyorum.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
Çok yeniydim.. Bigün mıcırlı yola girdim önceden de uyarı tabelası yoktu. Hava zifiri karanlık.. Bilmiyodum mıcırda ön frenin sıkılmıcağını. Sonra önüme bi toprak yığını çıktı son anda ön frene asıldım ama motor kaydı atladım ben de hem atlamayı öğrendim hem de mıcırda ilk önce ön frenin sıkılmıcağını
Turgut Çarıkcı / A rh (+) / 05399887738
geçen sene yamaha cygnus rs'mle bir kaza yaptım kollarım bacaklarım yerden kalktığımda kan revan içindeydi..o gün bugün asla gereksiz yere hız yapmadım..herkese kazasız belasız sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)