Kazalardan Ders Alırmısınız Hangi Kazadan Ne Ders Çıkardınız?
Reklamlar
-
19 Temmuz 2007, 12:45
#21
Sevgili Barış,
Çok önemli bir konuya parmak basmışsın. Kendi adıma teşekkür ederim.
Tabii ki, kaybettiğimiz arkadaşlarımızın acısı hala içimizde. Pek kolay da gitmeyecek. Ancak şu anda yaşayan arkadaşlarımızın da hayatları en az kaybettiklerimiz kadar değerli ve onlar için ufak bir katkı olacaksa, bu konuları konuşmakta bir mahsur görmüyorum. Kaybettiklerimizi ise dualar ve tatlı hatıralar ile anmaya devam edeceğiz.
Ben özellikle Ertuğrul ve Hasan'ı iyi tanırdım. İkisi de son derece aklı başında ve gerek sürüş güvenliğine gerekse korumalara çok fazla önem veren kişiler idi...
Yapılan ölümlü kazaların daha çok "spor" tip motorlar ile olduğu istatistiğine ben de katılıyorum. Bu tür motorların tehlikeli olduğunu değil de, kullanıcıların bu motorlar üzerinde yanlış düşüncelere gark olduğunu düşünüyorum.
Hani şu meşhur replikteki gibi : "Hakkını ver motorun, Mayk !"
Çok kısa süre içerisinde inanılmaz devirlere çıkabilen bu motorların, pratik eğitimle, yani kişisel tecrübeler ile ( 50.000 km dahi olsa ) kullanılmasının sakıncalı olduğunu ve bu konunun da yeni ehliyet kanunu ile bir düzene sokulması gerektiği düşüncesindeyim.
Bu spor tipler yatarak kullanıldığında, aynalar iptal oluyor. Bu durumda herkesin bildiği tek çare, diğer tüm araçlardan hızlı olmak ! Yani arkadan bir tehlike gelmemesi için yüksek süratlere çıkmak. Bu durum ancak kısa mesafeler için bir çözüm olabilir, sonrasında ise dikkat kaybı yaşanması kesin.
Tam bu noktada seçimini spor motosikletler için kullanmış kişilerin, bu motorlar ile uzun yola gitmelerini anlayabilmem mümkün değil. Aslına bakarsanız, trafiğin müsaade ettiği hız sınırları içinde su kaynatan birçok spor model var.
Neticeye gelince, yeni motora başlamak isteyen genç insanların çoğu spor modelleri hayal ediyor. Ancak bu tiplerin kullanım gerçekleri ile ilgili ne kadar sağlıklı bilgi verebiliyoruz ?
Bu forumlarda birçok spor model kulanan arkadaşımız var. Bunların bazıları konuya hakim ve yeterli bilinçte kişiler. İsim vermeye gerek yok, kimler olduklarını herkes 3 aşağı 5 yukarı biliyor
Ama geri kalan büyük bir bölüm için söyleyebileceğim tek bir cümle var : Allah ( CC ) korusun !
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Reklamlar
-
19 Temmuz 2007, 12:52
#22
efendy_iso adlı üyeden alıntı
Barış abi bilgiler için teşekkürler kazaların oluş şekillerini okurken tiylerim diken diken oldu
Songokhu tişört etiketiyle ilgili konuyu biraz açarmısın
Sürüş esnasında ufak gözüken sıkıntılar mesela, ayakkabının içindeki ayağınıza batan taşa dakikalarca takıp dikkati dağıtmak, cepte çalan telefondaki kim acaba demek, keşke şu enseme batan tshirt ün etiketini kesseymişim diye abuk şeylere takıp yoldan alakayı kesmek vb
ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ
-
19 Temmuz 2007, 13:07
#23
[QUOTE=songokhu;741237]Trafikte intikam almak,
haddini bildirmek,
2 dubleylede sürerim ben bunu demek,
yanından teğet geçmek,
şu 270 nasıl oluyormuş acaba? demek,
gruptakilere ss in ne olduğunu göstermek,
arkadaşlara motosiklet nasıl kullanılır göstermek,
sen bunun hakkını veremiyorsun diyenlere "seyret şimdi demek",
tünelde egzostu dinletmek,
ışıkta kaç yapıyo abi diyenlere yeşil yanınca izle demek.........
Bunları yapmak size düştüyse ve yaparkende yerdeki değil çukurun, çatlamış asfaltın kafadaki değil büyük sorunların, ensenize batan yeni aldığınız tshirt ün etiketinin size yapacaklarından bihaber olmak sonun başlangıcı oluyor galiba.
Birde gerçek kaza diye adlandıracaklarımız var, onlar için ne yazıkki elden gelen birşey yok. Vakit geldi azrail üstünüze kırdı ve gözler karardı.
Altınızda diğerlerine kıyasla neredeyse sınırsız bir güç varsa, yıllardır tv de kendi motosikletinizi sadece yarışırken görüyorsanız ister istemez birşeyler dürtüyor
cok guzel, az-ama-oz, tek cumlelik yorumlar; ben de benzer sekilde katkida bulunmak istiyorum;
motosiklet kullanmak sadece tecrube gerektiren bir spordan daha farkli olarak ayrica insanin kendi kendini psikolojik ve zihinsel olarak egittigi, disipline aldigi (ya da oyle olmasi gereken) bir aktivite degil midir?
motosiklet sadece bir vasita midir? gezmek, gormek, eglence araci midir? spor aleti midir? adrenalin makinesi midir? yoksa butun bunlara ek olarak, insanin kendini dizginlemeyi ogreten ve dikkatini gelistiren bir icat midir?
bazen de dayanamayip kendime soyluyorum, bu kadar derin dusunulmesi gerekiyorsa motorcu motordan zevk almayi birakir, filozof olur cikar diye... hakli miyim, haksiz mi?
-
19 Temmuz 2007, 14:38
#24
Sağoll kardeş Motor Tecrübesi Bu kadar Ucuzmuş
-
19 Temmuz 2007, 14:49
#25
Race lere yapılan haksızlık olsada doğru
Aynı hızlara çıkan Gs 1200 gibi bir makinada aynı kazalara karışabilir
Hatırlıyorum Çanakkale Güzelyalı önünde bir Capanord kaza yapmıştı , sürücü sanırım vefat etmiş eşi kurtulmuştu full koruma ile . olay Capanord un çok hızlı olması ve önüne fırlayan arabaya bodoslama girmesi , o yolları bilirim 100 km üstü araba için bile tehlikeli aradan kimin çıkacağı belli olmayan yollar .
Kaza adı üstünde sebepleri ise şartlar , tecrübe ( ki genelde acemiler akıllı ise okadar hızlı gitmez ölümlü kazaların büyük çoğunluğu tecrübesine çok güvenenlerin sebep olduğu kazalar) , o günkü psikoloji bir manyak sürücü ( hem motor hem araç olabilr) gibi sebepler olabilir .
Race , Enduro , Cruiser farketmez bence . Race güzeldir de biraz daha fazla risklidir okadar .
Akılsız adamın Race kullanmaması lazım . Kaç basıyo diye soran adama bu makina verilmemeli . zaten kaç bastığı tipinden belli , bu soruyu soran adam sen bastın mı demekten başka bişey demek istemiyordur.
Olayları kendi içinde değerlendirmek ve sonuçlarına bakmak daha uygun bence motorları genellemeyelim.
Ölen arkadaşlarımıza tekrar Allah rahmet eylesin , kalanlar esas çekiyor gidenlerin yokluğunu .
Saygılar
-
19 Temmuz 2007, 15:14
#26
barış ağbi çok saol.. herkez yazıyı okursa gereken dersi alıcağına inanıyorum.. çok yararlı ve aydınlatıcı oldu kendi açıma
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
19 Temmuz 2007, 15:46
#27
@BBRR
Sport modeller üzerinde tecrübe yapmış.. 3-5 yıl veya 50000 km üstü tecrübeye ulaşmış arkadaşlar lütfen bu konuda bizleri aydınlatsınlar.
Bu konuda defalarca aynı şeyleri söylemekten bıktım ancak konu tekrar açıldığına göre özet olarak birşeyler yazmakta fayda var sanıyorum. Barış arkadaşımız tecrübeli arkadaşlardan yorum istemiş, yorum yapmadan önce beni tanımayanlar için motor geçmişim konusunda ufak bir detay vereyim : 18 senedir neredeyse bütün tarz motorları kullandım, son 9 senedir de 600cc ve 1000cc yarış motorları kullanmaktayım. Bu sene de Honda CBR 1000RR ile Türkiye Pist Şampiyonası'nda Superbike (1000cc) kategorisinde yarışmaktayım.
Gelelim yapılan kazalara, kazalardan ne gibi sonuçlar çıkartmak gerektiğine ve daha iyi motosiklet kullanmak için ne gibi şeyler yapmak gerektiğine... Barış'ın da dediği gibi kazaların çoğu Sport tarzı motorlarla yapılıyor. Buradan Sport motorlar tehlikelidir, kimse Sport motor kullanmasın sonucu çıkar mı? Çıkmaz. Buradan çıkartılacak sonuç, Sport motorların tehlikeli, dolayısıyla sürmek için çok fazla deneyim sahibi olmak gerektiği, uzun süre motor kullandıktan ve belli bir deneyim seviyesine gelindikten sonra tercih edilmesi gerektiği sonucu çıkar. Ben bunda senedir büyük motorla hiç kaza yapmadım. Tüm motor hayatımda ikisi caddede, birisi yarışta olmak üzere sadece üç kazam var. Caddedeki kazalarımın ikisi de küçük motorladır, biri scooter diğeri CBR125R ile. Sonuç olarak yeterli deneyime sahipseniz, altınızdaki motora çok iyi şekilde hakimseniz bu motorlarla kaza yapmanız çok düşük bir ihtimaldir. Genelde insanlar Sport modelleri beğeniyor ve daha doğru düzgün deneyim sahibi olmadan bu motorlardan alıyorlar. Bu tip motorlar hatayı kabul etmez. Zaten güçlü motorlar olduklarından motora hakimiyet de diğer motorlara göre çok daha zordur. Aynı tip bir kazada ufak bir motorla az hasarla kurtulma şansınız varken, Sport bir motorda ölmeniz olasıdır.
Peki ne yapmak gerekiyor? Bu işin doğru yolu nedir? Öncelikle doğru motor seçimi yapmanız, altınızdaki motora uzun süre binmeniz ve motoru çok iyi tanımanız gerekiyor. Motor ile uzun süre geçirdikten sonra motorunuzu büyütebilirsiniz. Onun dışında eğitimin size çok büyük faydası olacaktır. Ben MT'de motosiklet eğitimi almış çok az insan biliyorum. Ne kadar iyi motor sürerseniz sürün, en basit eğitimin bile faydasını görürsünüz. O yüzden eğitime gidin, bu kendinize yatırım yapmak anlamına geliyor...
Ben bir ay kadar önce Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden? adlı bir başlık açmıştım. Sanıyorum benzer konular orada da konuşulmuştu. Bence en önemli şey bu işi bilinçli şekilde yapmak...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
19 Temmuz 2007, 15:47
#28
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
bence en büyük sorun kendisine fazla güvenmek ve eğitimsizlik eğitimde virajlara yavaş gir hızlı çık derler mesela ama eğitim görmesen nerden bileceksin bu basit teknikleri ve eminimki kaza yapan arkadaşların en azından yarısı eğitim görmeden motora biniyordu
-
19 Temmuz 2007, 18:33
#29
Yıllardır motosiklet kullanırım.SS ye (GT250R) geçeli 1.5 ay oldu.Viraja her sert girdiğimde, motosikletimi mümkün oldukça yatırdığım halde beni diğer şerite çektiğini (MKK) hissediyorum ve gaz kesiyorum.Belkide makinemin yapısı ve lastik çapından dolayıda farkediyor olabilir, bu konuda diyebileceğim eğer SS kullanıyorsanız ve tecrübeniz fazla yoksa, makinenizi fazla yatıramıyorsanız, viraja uygun hızda girin. Yoksa ya yoldan çıkarsınız yada karşı şeritteki araçla kafa kafaya gelirsiniz.
Herkese kazasız sürüşler dilerim...
-
19 Temmuz 2007, 18:39
#30
arkadaşlarımızda ne hikmetse ss ve yüksek bg hobisi var.altından kalkabilirmiyim tecrübem yeterlimi malesef düşünen yok..hatta acıdırki bu kadarda olurmu tarzından topic açıp trafikte resmen intihara teşebbüs eden arkadaşlara övgüler yağdırılmakta..herkes birbirini gazlamakta..ben 50 yaşındayım ve uzun senelerdir motosiklete binerim..hala 250cc geçmedim geçmekte istemedim..ben motora keyif için biniyorum ve 250cc benim ihtiyacımı fazlasıyla karşılıyor..bazen otobanda güç istediğim zamanlar oluyor kafam karışıyor acaba bir üst sınıfa atlasammı diye..ama 10 dakika düşündükten sonra vaz geçiyorum..kendi kendime oğlum kendine gel yaşın 50 eskisi gibi reflekslerine hakim değilsin buda işini rahat rahat görüyor otur oturduğun yerde diye kendimi frenliyorum..daha 2-3 aylık tecrübeyle yolları pist zanneden arkadaşlarada akıl sır erdiremiyorum..motosiklete binmek belli bir eğitim ve disiplini gerektirir bence..bu makinalara sırf hız tutkusunu gerçekleştireceğimiz adrenelinimizi yüksek tutan aletler olarak gördükçe allah esirgesin barış bey daha çok kaza analizi yapar..lütfen arkadaşlar heyecanınızı bir kenara bırakıp tecrübenize ve ihtiyacınıza göre aletler seçin..bu işin şakaya gelmediğini her binici bilir..keyfi acıya dönüştürmeyelim...genç arkadaşlar tarafından açılan topiclere lütfen dikkat edin..abi 17 yaşındayım hayabusa almayı düşünüyorum ne dersiniz..yahutta abi seneye ehliyet sınavına girip motor almayı düşünüyorum (oraya birde resim eklemiş enaz 1100 ss)bu makina hakkında ne dersiniz vs vs dahada çoğaltmak mümkün örnekleri..yorum sizin..hoşca kalın
-
19 Temmuz 2007, 19:10
#31
motorcu olmak rüzgarı hissetmekmidir yoksa hız yapmak mı?? bence rüzgarı hissetmektir önemli olan.. ayrıca kurallar eğer 60 km diyorsa bir bildiği vardır.. eğer 70 km ile gidilebilecek bir yol olsa 70 yazarlar değil mi? ss veya enduro veya bir cruiser.. hangisiyle hız yapılırsa ölüm kaçınılmaz olur.. insanı öldüren motor tipi değil hız ve dikkatsizliktir sadece.. benim anlayamadığım tek şey şu: hem 200 küsür km hızlara çıkabilecek motorları yapıp satıyolar hem kural koyuyolar.. bundan birisi yanlış.. ya kural koyulmıcak ya da bu kadar sürate çıkan motorlar trafiğe çıkarılmayacak.. bunun mantığını hala anlıyabilmiş değilim.. yanlışım varsa uyarın lütfen..
-
19 Temmuz 2007, 19:36
#32
henüz bir motosikletim yok ama uzun zamandır sevdalıyım
bi 5 yıl öncesinde deli çağlarımda ne korumayı önemserdim
ne de alkol durumunu
ama geçen 5 yılda özelliklede mt sürecimdeki 1 yılda
gerek erhanın vefatı gerek bi çok arkadaşın kaza paylaşımı vb
bana çok şey öğretti.
sport enduro vb ne olursa olsun koruma ve alkol almamak 1. kural
artçı da olsanız
10km yolda gidiyor olsanız.
kişi ne kadar tecrübelide olsa motorunu tanısada
bazen siz değil karşı tarafın hatası çok büyük üzüntülere sebep oluyor.
Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!
-
19 Temmuz 2007, 19:49
#33
Ellerinize sağlık nefis bir konu açılmış ve aklı başında yorumlar yapılmış. Bence bu tip konuları ve yapılan yorumları dikkatle okuma sabrına ve merakına sahip insanlar bindikleri motosiklet ne olursa olsun daha az kazaya karışma riski olan insanlardır. Yıllardır motosiklete ilişkin her haberi okurum, araştırırım, incelerim, irdelerim ve muhakeme yaparım. Yaşım 40. Henüz ben 3 yaşındayken amcam motosiklet kazasında öldü, ondan 20 sene sonra diğer amcamın oğlu motosiklet kazasında öldü. Ailede motosiklet kullanma yasağı olduğu halde biz inadına extra ilgi duyduk bu makinelere. İlk olarak: En tecrübesiz insanlardan bile tecrübe edinilebileceğini anlamamız gerekir. Tecrübe yaşla değil yaşanmışlıkla edinilebilir, yaş ancak olaylar karşısında daha soğukkanlı olmamızı destekler diye düşünüyorum. Geçen sene Ayvalık'ta bir CBR1000RR Repsol sahibi bir arkadaşla sohbet ettik. Geyik olsun diye bundan alıcam bir tane dedim. Arkadaş aman dedi ve tecrübemi sordu, gülümsedim. Sonra nasıl başladığını ve nasıl devam ettiğini anlattı. Beni en çok etkileyen şu cümlesi olmuştu: "Ben bu motora hakim olabilmek için günde en az 4-5 saat bisiklete binip form tutuyorum". Çıkardığım sonuç şu: Arkadaş profesyonel yaptığı işi seviyor ve ciddiye alıyor. Şimdi soruyorum. Hangi aklı başında insan hiç deneyimsiz ya da az deneyimli olarak 1000 CC,180 Beygir,2 saniyede 0 dam 100 km ye ulaşan bir alete biner? Bana bir şey olmaz diye mi yoksa ben doğuştan yetenekliyim bu işi de kıvırırım diye mi. Lütfen arkadaşlar... Bu iş şans ya da kendini yetenekli sanma işi değil. BU aletler mühendislik harikası bu aletler pistler için üretilmiş, bu aletler belki 100 yıllık deneyim ve mühendislik çalışması sonucu ortaya çıkarılmış. Herkes birinci olmak ister ama bir kişi birinci olur. ROSSI bile bazen kaza yaptığı için yarış dışı kalıyor, var mı aramızda ondan daha iyi ss kullanıcısı. Aslında yazmak istediğim o kadar çok örnek,anlatmak istediğim o kadar çok tecrübe var ki.. Forumu daha fazla meşgul etmeden son olarak şunu söylemek istiyorum. Annem ben küçük bir çocukken yaptığım bir şımarıklık sonucu şu lafı etmişti. "Haddini bil, haddini bildirmesinler" Kulağıma küpe oldu o gün bu gündür haddimi bilmeye çalışırım. Bu iş de birez haddimizi bilmek le ilgili değil mi? Sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın unutmayın bu dünyada size ihtiyacı olan en az 1 kişi var...
-
19 Temmuz 2007, 20:15
#34
ertuğrulun (akira) kazası hakkında düzeltme.
yol 2 gidiş 2 geliş şeklinde fakat çizgi ile değil ortada düşük banket olacak şekilde, yani bir araç karşı tarafa geçemez.
bizim uyanık milletimiz ilerdeki dönüşe kadar gitmemek adına o bölgede araya toprak yığıp bir aracın geçebileceği genişlikte bir yol yapmış.
yol dümdüz, asfalt mükemmel. hatta o bölgede tek adam gibi bölüm diyebilirim.
hızlanılabilecek mesafe var.
buraya kadar olan bölümü kesin, inceledim.
bundan sonrasını tanıklardan dinledim:
araç bir reno toros ve bölgenin yabancısı. sinoptan gelmiş ve kendine kazık atan birinin peşinde. muhtemelen sinirli ve dalgın, araç kendi aracı değil. yolun sağ şeridinden gidiyor ve yolun karşı tarafına geçmesi gerekiyor. son anda bu toprakla doldurulmuş yeri görüyor aniden yavaşlayıp oraya kırıyor. muhtemelen hiçbir şekilde arkadan gelen var mı diye kontrol etmiyor.
tam bu esnada onu sollamaya çıkmış olan ertuğrul gazı kısıyor ama fren yapmaya fırsat bulamıyor, aracın burun kısmına vuruyor.
ama asıl ağır yarayı muhtemelen vurduktan sonra motorla aracın üstünden takla atıp yol arasındaki kayaların üzerine düşünce almış. ölüm sebebi göğüs bölgesinde oluşan iç kanama.
ertuğrul herzamanki gibi kaskı korumalı montu ve korumalı pantolonu ile sürüyor. kafa bölgesinde yaralanma yok, vücudunda çok fazla kırık var.
ertuğrulun motor sürüşünü çok iyi bilirim. hiçbir şartta agresif ve tehlikeli durum oluşturabilecek bir şekilde motor sürdüğünü görmedim. motoruna sürüş tarzına uyacak kadar hakim, işi kitabına göre yapan çok temkinli biriydi.
kaza yeri hızlanmaya müsait ve ertuğrul muhtemelen hızlıydı. yavaş ta olsa o kazayı yapardı ama bu kadar ağır olmayabilirdi. Allah bilir.
ortada çok fazla ihmal ve suçlu var ama kader işte. hesapladım, herşey 2-3 sn lik bir zaman diliminde oluyor.
Rabbim ona da, diğer kardeşlerimize de, şu mübarek kandil gecesi hürmetine, gani gani rahmet eylesin, bizleri de bu tür görünür görünmez kazalardan muhafaza eylesin (amin).
-
19 Temmuz 2007, 20:19
#35
@ledo
Neticeye gelince, yeni motora başlamak isteyen genç insanların çoğu spor modelleri hayal ediyor. Ancak bu tiplerin kullanım gerçekleri ile ilgili ne kadar sağlıklı bilgi verebiliyoruz ?
Çok kısa süre içerisinde inanılmaz devirlere çıkabilen bu motorların, pratik eğitimle, yani kişisel tecrübeler ile ( 50.000 km dahi olsa ) kullanılmasının sakıncalı olduğunu ve bu konunun da yeni ehliyet kanunu ile bir düzene sokulması gerektiği düşüncesindeyim.
Levent abi, biliyorsun ben senelerdir Sport motor kullanan ve hatta yarışarak bu işi profesyonel olarak yapmaya çalışan biriyim. Senelerdir bu motorlar hakkında insanlara bilgi vermeye çalışıyorum. Bu motorlara binmek için çok fazla deneyim sahibi olmak gerektiğini, aksi taktirde kazaların ve bu kazalar sonucu kalıcı hasarların hatta ölümlerin kaçınılmaz olduğunu vurguluyorum. Ama herşey bunları anlatmakla bitmiyor. Karşındaki insanın da bilinçli olup bu anlatılanları beyninde düşünüp işin mantığını anlaması gerekiyor. Bence bunun tek yolu senin de dediğin gibi yasal olarak çözmek. En azından bazı ülkelerde bunun örneklerini görüyoruz. Bilinçli olanlar hayatta kalıyor, olmayanlar da göçüp gidiyor bu hayattan...
@mavimerdiven
"Haddini bil, haddini bildirmesinler"
Bence çok güzel bir laf. Haddini bilmeyip kapasitesinin üzerinde motora binenlere, altındaki motorlar bir gün haddini bildiriyor. Sonuç sakatlık veya ölüm olduğunda da bunun nedenini sorgulayıp duruyoruz. Bence de herkes kendini bilecek, haddini bilecek. Kimse üzülmeyecek...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
19 Temmuz 2007, 20:28
#36
Süper Moderatör (BBRR)
deneyimli arkadaşlarımızdan güzel yazılar gelmiş. Benimde şahsi kanaatim şu 1983 yılında tanıştım 2 tekerlerle şu yaşıma kadar endurom oldu nakedım oldu crosum oldu scoterim oldu.. chopperim ve sportum hiç olmadı her iki motor tipi ile uzun yol yaptım ama almadım sport modellerin ciddi bir motor tecrübesi sonunda kullanılması gerektiğine inanıyorum yani cbr125 i al 3 ay kullan sonra bi GS500 al 3 ayda onu kullan git 600 cc ss al olmadığını 23 yıllık motor tecrübemle söyliyebiliyorum..
Bir arkadaş sport modelle uzun yola çıkacam demiş başka bi topikte aman yorulursun, belin ağrır, sakın haaa 3 gün oturamassın falan denmiş. şehir içi hız limiti 50 km/h bu tip motorlkar bu süratte 20 dakka giderse hararetten şişer kalır. ee uzun yoldada mahfediyo soruyorum bu motora nerde binecek alan ..
hani büyük konuşmiyim ama hayatımın sonuna kadar hiç ss alma niyetim yok. Enduro alırım keyfime bakarım veya naked ..
SS çok zevkli bir motordur buna inanıyorum.. ama o tecrübeye gelmeden bir ölüm makinesi olduğu gerçeğide göz ardı edilmemeli..
scoterlede nakedlede yani her türlü motorla ölümlü kaza olur bu bir gerçek ama ss lerde bu oran azımsanamıyacak oranda fazladır.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
19 Temmuz 2007, 20:35
#37
Teşekkür ederim "boy"
Ama yine bu yazılanları, senin gibi bu işi profesyonelce yapan insanların deneyimlerini ve yorumlarını, başkalarının başına bişey gelmesin düşüncesiyle aktarmaktan başka bir niyeti olmadığını anlayabilecek ve unutmayacak çok az insan çıkacaktır. En büyük hastalığımız unutkanlık değil mi zaten...
-
19 Temmuz 2007, 21:15
#38
dikkat ederseniz ss makineler olum sacıyor.. Ve bizim milletimizinde cogu gosteriş meraklısı oldugu için bu tür motorlara akın edip hayatlarında olmayı isteyebiliyorlar... Harbi gerçek SS i Tarzı oldugu için binen kullanıcılara sozum yok ki onlarda elle sayılabilecek kadar az nitelikte...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
25 Temmuz 2007, 16:46
#39
Süper Moderatör (BBRR)
@ELINT
Arkadaş kim tanımıyorum deneyimi nedir onuda bilmiyorum .. ama kaza anı saniye saniye görüntülenmiş.. yine bir SS .. Kaza tekirdağda oluyo ve kazayı yapan arkadaş yerlisi .. yani yolu biliyor orada kontrolsuz bir kavşak olduğunun bilincinde ...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
25 Temmuz 2007, 17:24
#40
bazen bu tür başlıklar hayat kurtarabiliyor. bir seferinde sağa virajın ne kadar tehlikeli olduğu konuusunda bir başlık okumuştum. onun akabinden bu marmarmis dönüşü sağa virajda karşı tarafa geçen arkadaşımızın kazası (Allah rahmet eylesin) olunca artık her sağ virajda kendime kendime "Sağa viraj dikkat" diyorum.
bu tip olayların sürüş alışkanlıklarında büyük etkisi oldunua inanıyorum. başka bir örnek vereyim. Yine okuduklarımdan birinde şöyle diyordu " çevre yollarında çıkışı son anda farkeden bir araç sizi farketmeden sağa doğru hamle yapabilir." bundan sonra yol ayrımlarına yaklaşırken bu cümleyi hatırlayarak 2-3 kez tehlikeden kurtulduğumu söylebilirim.
==============================
==============================
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler