center hub direksiyon sistemi
Reklamlar
-
Arkadaşlar konu ile ilgili yazılanları okudum ve videoları izledim. Bu sistemde diğer motosikletlerde olan kaster açısı denilen (ön dikmelerin yere olan açısı) motosikletin denge ve manevra kabiliyetini etkileyen bu olay dikmeler olmadığı için nasıl çözülmüş dersiniz???
Aklıma yatmayan tek tarafı bu. En ufak yatışta veya manevrada denge sorunu ortaya çıkmıyormu acaba. Bilgisi olanlar açıklarsa sevinirim. Saygılar...
[B][COLOR="Red"]JET GÜRÜLTÜSÜ ÖZGÜRLÜĞÜN SESİDİR.[/COLOR][/B]
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
toocold adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar konu ile ilgili yazılanları okudum ve videoları izledim. Bu sistemde diğer motosikletlerde olan kaster açısı denilen (ön dikmelerin yere olan açısı) motosikletin denge ve manevra kabiliyetini etkileyen bu olay dikmeler olmadığı için nasıl çözülmüş dersiniz???
Aklıma yatmayan tek tarafı bu. En ufak yatışta veya manevrada denge sorunu ortaya çıkmıyormu acaba. Bilgisi olanlar açıklarsa sevinirim. Saygılar...
Ben tam anlayamadim ama sanirim bahsetmek istediginiz sey, Rake açisi.
Bu motosiklet için bir problem degil.
Yani problem degil derken, sizin nasil bir motosiklet kullanmak istediginizle alakali bir durum bu.
Bu bir problem olsaydi, bu gun cruiser dedigimiz motosikletler var olmazdi.
Hatta herkez yaris motosikleti kullaniyor olurdu.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Aklıma bu makina geldi. Posteri var dükkanda kaç senedir.
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ...
www.facebook.com/ugurbas
-
coq adlı üyeden alıntı
Bu motosiklet için bir problem degil.
Yani problem degil derken, sizin nasil bir motosiklet kullanmak istediginizle alakali bir durum bu.
Bimota bunu sport motosikletlerde kullandığına göre güzel bir çözümü var demektir.
Çözümden ziyade , benim düşündüğüme göre rake açısını:
fotografta , ortadaki (göbeğin çatala bağlandığı) parçanın açısıyla ayarlıyorlar.
-
Motosiklet Eğitmeni
GorkeM adlı üyeden alıntı
Bimota bunu sport motosikletlerde kullandığına göre güzel bir çözümü var demektir.
Çözümden ziyade , benim düşündüğüme göre rake açısını:
fotografta , ortadaki (göbeğin çatala bağlandığı) parçanın açısıyla ayarlıyorlar.
Olmaz oyle Gorkem.
Rake açisi, o on tekerin yere tam bir dikme indiginde olusacak çizgiyle, on tekerin yatay dikmesinin arasinda kalan açidir.
Degisken bisey degil diyecem ama yaris anlaminda oynanabilen bisey.
Ustelik resimdeki motosiklette oldukça iyi bir açi var zaten.
Ya arkadas baska bir sey soruyor ve ben anlamadim.
Ya da arkadas otomobille karistiriyor olayi.
DD'nin bir tarifi vardi bu mevzuyla ilgili.
bulabilirsem eklerim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
bişey sorucam gereklimi sizce bu sistem.
ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."
-
scooterdeki uygulaması bayağı sakat olmuş ancak tasarım olarak şık ..
sıradışı olmak her zaman güzeldir.
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
-
http://www.google.com/patents/about?...Patent+5069303
Burada da birçok bilgi mevcut. Özellikle trail ve rake ile ilgili.
-
Motosiklet Eğitmeni
Rake açisi, motorun surus dinanizmini ve dengesini etkileyen onemli bir unsurdur.
Yaris motosikletlerinde bu açinin dar olma sebebi budur.
senin koydugun resimdeki trail denilen mesafe ozellikle viraj donmede oldukça etkili bir konudur.
Bu mesafeyi kisaltabilen yarisçilar(trail braking) daha iyi viraj donerler.
Yani sert on fren, neredeyse arka tekeri yerden kesecek kadar bir arka yukleme, motorun one yigilmasi ile birlikte kontranin verilmesi, diger yarisçinin içine-disina dalarak geçilmesi mevzusunu kolaylastiran bir teknik.
Aslinda burada bir hiyarlik var ama benim ingilizcem konuyu çozecek kadar iyi degil.
çunku burada degisen trail degil rake açisidir.
O zaman neden trail diyorlar onu anlamadim.
Benim anladigim kadariyla dogrusu Rake Braking olmali.!!!!
Ordek amca ortalikta yok, aslinda ona sormak lazim.
Ben bu ingizce teknik terimleri tam anlayamiyorum.
Biz burada baska adlandirdigimiz için ne neyin karsiligi tam çozemiyorum.
Canim Turk milleti de her halti ingilizce terim kullanarak tarif etmeyi sevdiginden kitlenip kaliyorum.
Ben bir mail atayim DD'ye kendisini de merak ettim bak simdi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
coq adlı üyeden alıntı
çunku burada degisen trail degil rake açisidir.
O zaman neden trail diyorlar onu anlamadim.
Rake açısı Trail ile doğru orantılı değil mi?
Yukarıda verdiğim patent'te birçok bilgi var.
Ama okuyamıyorum bu saatte , yarın yine bi göz gezdiririm.
Anladığım kadarıyla bu sistemin getirilerinden biri de , yukarıda bahsettiğin sert frenaj halinde normal çatalda ön tarafta meydana gelen baskı , ve aynı zamanda manevra kabiliyetinin zorluğunu azaltmak.
Tabi eksileri de fazladır , ki dünyada pek kullanılmıyor.
-
Motosiklet Eğitmeni
GorkeM adlı üyeden alıntı
Rake açısı Trail ile doğru orantılı değil mi?
Yukarıda verdiğim patent'te birçok bilgi var.
Ama okuyamıyorum bu saatte , yarın yine bi göz gezdiririm.
Anladığım kadarıyla bu sistemin getirilerinden biri de , yukarıda bahsettiğin sert frenaj halinde normal çatalda ön tarafta meydana gelen baskı , ve aynı zamanda manevra kabiliyetinin zorluğunu azaltmak.
Tabi eksileri de fazladır , ki dünyada pek kullanılmıyor.
Kagit uzerinde dogru orantili oldugu asikar.
Ama biz sola donmek için tekeri saga donduruyoruz.
Dedim ya otomobille karistirilmasin mevzu diye.
etki ve geri donus ayni degil.
Sistemin bir getirisi, onde dalmanin gidona etkisinin azaltilmasi olabilir.
Olabilir diyorum;
Olur demiyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Asıl olay buradaymış :
http://www.google.com/patents/about?...q=steering+hub
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:51 ----------
Hmm yarına ben bunu iyice bir okuyayim...
-
coq adlı üyeden alıntı
Ama biz sola donmek için tekeri saga donduruyoruz.
Anlatmak istedigin burada harika anlatiliyor ama almanca
http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20
-
Zevkine hayranım doğrusuZaten o geçenlerde resmini gönderdiğin disel motosiklette bir dünya harikasıydı
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
benim gönderdiğim dizel motosikletmi necatik35.?
-
evet o bahçe traktörüne benziyenHerhalde avatarındakide aynı motor
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
avatarımdaki benim tasarımım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:20 ----------
remzi66 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar anatemaya geri dönebilirmiyiz acaba.?
Soru center hub sistem.
-
Anladığım kadarıyla sen tasarımına direksiyon sistemi arıyorsun.Ancak o kadar kalın bir ön tekerlekle motorun direksiyonunu sadece durduğu yerde çevirebilirsin.Ama yolda kesinlikle çeviremezsin.Bu araştırma yaptığın sistemlerde bir işe yaramaz sanıyorum.Motosikletler süratlendikleri zaman yatarak dönüş yaparlar.Bu esnada direksiyon çok az çevrilir ve hatta kontra tekniğinde dönülecek yönün biraz aksine doğru çevrilir.Şimdi sen anladığım kadarıyla tasarımına bir hidrolik direksiyon takmak istiyorsun ancak bu şartlarda motosiklet dönse bile sen üzerinde duramazsın!!!Zira merkezkaç kuvveti seni motosikletin üzerinden atmaya çalışır.Zaten bu merkezkaç kuvettinden kurtulmak için motosikletler yatarak dönüş yapar.Gördüğüm kadarıyla senin tasarımında lastikler düz ve geniş.Bu durumda motosikleti döndüreyim derken ters tarafa devirirsin.Deneyerek doğru yolu bulacağını sanıyorum.Yinede motosiklet adına bir şeyler yapmaya çalışmanı takdir ediyorum.Başarılar.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler