İlk ciddi hata..(İllüstrasyonlu)..Alınacak dersler..
Reklamlar
-
6 ayda yaklaşık 7.000 km lik motosiklet tecrübesinden, defalarca orta ve uzun yol tecrübelerinden, hergün şehiriçi/otoban karışık 10 larca kilometre yol yapmaktan ve en önemlisi sayfalarca yazı okuyup, video izlemekten sonra yaptığım bu hatayı bir çizimle göstermek istedim..
By Osbourne__
Görüldüğü üzere hata tamamen bende..
Çünkü;
Arkamdan gelen ve beni takip eden motosikletli arkadaşıma (altın kuralı unutarak) 2 saniyeden fazla süreyle bakmam sonucu, gayet uygun sürat ve uygun açıyla girdiğim virajdaki su birikintisini görememem neticesinde önce ön, sonra arka tekerin kaymasına neden oldum..
Önce lowside sonra highside düşüş riski yaşamamın yanında birde sağ tarafımdaki yoldan gelen minibüsün altına girme riski de yaşamış oldum..
Minibüsün altına girmek haricinde düşüş gerçekleşseydi, düşük sürat ve korumalarım nedeniyle muhtemelen sıyrıksız atlatırdım..
Motosikleti bu yalpalama anlarından kurtarabilmem tamamen hatırımda kalan, "Motosiklet hep düz gitmek ister" bilgisi oldu..Elbette zihnimde tarama yapacak vaktim olmadığı için bu bilgi reflektif olarak çalıştı ve çok minik hareketlerle hafif ve anlık vücut kontraları basarak, ne fren ne de debriyaja dokunmadım..Ve sonunda motosiklet yolunu buldu
Panik anında yapılması olası majör hatalar neler olabilirdi;
- Su birikintisi fark edildiği anda, kazık fren..
- Su birikintisi fark edildiği anda, o anda viraj alan ve yatık durumda olan motoru dikleştirmemek/aksine kaçış amaçlı daha da yatırmak..
- Kaymaya başlayan lastikleri (güya) kontrol amaçlı frenaj yapmaya çalışmak..
- Motorun amortisör dengesini bozacak şekilde debriyajla oynamak ya da gaz kapatmak veya ani gaz açmak..
Biliyorum büyük bir olay değil ve belki bir çoğunuz pek çok kez bu tür durumlarla karşı karşıya gelmişsinizdir lakin benim için bir ilkti o nedenle biraz gece gece can sıkıntısı biraz da eğitim amaçlı çizip/paylaşayım dedim..
Konun özeti:
- Gözlerimizi asla ve asla 2 sn. den fazla süreyle bir noktaya sabitlemiyoruz.
- İstatistiki olarak kaza riski en yüksek yerlerden olan virajlara her zaman azami dikkatle yaklaşıyoruz.
- Frenaj, viraja giriş teknikleri vb. konularda internetten birşeyler araştırıp okuyoruz.
- Okuduğumuz/izlediğimiz/duyduğumuz bilgileri, arada sırada hatırımıza getirerek panik anında reflekse dönüştürüyoruz..
- Yaşadıklarımızı sonradan analiz ederek tecrübe kazanıyoruz..(cidden bu yapılmalı)
Reklamlar
-
bu resime göre ters yöndemisiniz ? onu çözemedim.sanrım düşmediniz geçmiş olsun
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
-
Motosiklet Eğitmeni
O kadar da çizmissin ama ben olayi anlamadim.
Su birikintisini gorunce frene mi bastin da kayma basladi?
Yoksa suya girip kaydin ve sonra diger hatalari mi yaptin?
Ya da hiç bir sey yapmadin, ben anlamadigim için uyduruyormuyum?
Geçmis olsun diycektim aslinda.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Anlatımım eksik olmuş sanırım..
Viraja girerken yavaşlama esnasında aynadan arkama baktığım için ve kuru bir zeminde olduğumu farz ettiğim için motorum yatık vaziyetteydi..
Neticede kaydım..
Düşme yok..o anlaşılıyor
-
Motosiklet Eğitmeni
Dusmedigini hemen anlamistim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
daha tehlikelisi dün başıma geldi, kadın birikintisine denk geldim viraj çıkışı. başlık açtım zaten, detaylar için bakarsınız
-
Biber muhakkak yakar; ya girerken ya çıkarken...
-
-
-
Gecmis olsun Engin..
En kötü sey panik sanirim..
Almanlarin dedigi gibi. Keine panik=Panik yok
Ölüme gidecegini bilsen bile panik yapmiycaksin ama söylemesi kolay..
En büyük hatayi panik yapinca yapiyorsun sanirim.
Güzel konusuyorsun sen yapmiyormusun diyceksin..
Nah yapmiyorum bazen.. Alasini. Bile bile
-
geçmiş olsun arkadaşım, sen iyisin ya. dikkat etmen gereken noktayı da farketmişsin..
-
ben anladım abicim ;) geçmişolsun ama 2 sn olayını bilmiyordum hakkatten
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
Mersin İl Temsilcisi
büyük bir tecrübeyi zararsız atlatmışsın. ama dikkat et, viraj korkusu başlamasın ( bir süre sonra geçiyor ama virajın tam ortasında birden -ya yine bir şey çıkarsa- deyip aniden gaz kesmişliğim olmuştu )
tecrübeleri bizlerle paylaşmanız gerçekten güzel. zaten son 5 satırda da oldukça araştırmacı olduğunuz gözlemleniyor. size bir tavsiyem olsun, yol ayrımlı/birleşimli kavşak ve virajlara mümkün olduğunca yavaş ve dik girmekte her zaman fayda var...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
virajdayken en güzel yöntem özellikle yatmaya korkanlar için virajın çıkışına odaklanmak ozaman 700 m lik bir virajın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz ve lastik sınırlarına baktığınızda yaklaşık 1.5 cm kadar daha fazla yattıgınızı görebiliyorsunuz ! ŞERİF ÜSTÜNDEN PİRİMLER 47
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
hatayı ve cevabı biliyorsunuz , kendi yaşadığınızı burada paylaşarak faydalı olmaya çalıştığınız için teşekkürler ... geçmiş olsun !!!
-
Mesleğinizi bilmiyorum ama öğretmen olsaydınız iyi bir öğretmen olurdunuz.
Anlatım ve ders çok güzel işlenmiş.
Bu arada geçmiş olsun.
Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;
Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.
-
Tedbir Senden Taktir Allahtan...
-
serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı
Mesleğinizi bilmiyorum ama öğretmen olsaydınız iyi bir öğretmen olurdunuz.
Anlatım ve ders çok güzel işlenmiş.
Bu arada geçmiş olsun.
Zaten öğretmen
[I]::angry2:: Kuşansam da tekrar Demir kanatlarımı , kaçabilsem her türlüsünden dertlerimin , birlikte çığlık atsak gene yollar bitinceye kadar ... ::angry2::[/I]
-
abicim büyük geçmiş olsun allah hiç birimize kaza belae göstermesin..ama nede olsa burası İSTANBUL.yollarında her'an birşey olabiliyor..
-
Geçmiş olsun. Ucuz kurtuluş. Ayrıca önerilerin de çok önemli..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler