http://www.motosiklet.net/forum/test...-tr-125-r.html
kullanıcı buldum :D
http://www.motosiklet.net/forum/test...-tr-125-r.html
kullanıcı buldum :D
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
bu motor malezya menşei.. gerçekten cup motorların içnde en iyilerinden ama türk malı değil malesef:(
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
ne yazik ki benin kusagim ac Kalacak(90'li kusak). Neyse konu bu degil. Arkasinda modenas varsa kaliteli bir uretim olur bence.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
bir ara mct250 ler 2,3-2,4 gibi rakamlara satılırken motosikletlerin giriş bedelini duyduğumda vazgeçmiştim almaktan.. tüm vergiler dahil 500 tl yi bulmuyordu o zaman içeri girişi.. ondan sonra sat tutturabildiğine..
çin malı ile rekabet edebilmek elbette zor. hele güzel ülkemiz insanı gibi kalite bilinci oturmamış, nereden ne kazanırım zihniyetinde olan insan güruhunun olduğu yerlerde daha da zor..
ama imkansızsızlaştırılıyor bir yandan da.. evladının gemiciklerini düşünen yöneticilerle bu işin olmayacağı açık. bir şekilde durduruluyorsun. iş sadece devlet yasaları ile bitmiyor, başka güçler de var aşman gereken..
Modenas ile iş birliğinlen üretilen bir motosiklet.ÇİN MALI DİYEMEYİZ.Modenas Malezya malıdır ve yıllar önce Jet Fadıl tarafından ülkemize getirilmişti.Çok sağlam ve ekonomik motordu.Halen eski modelleri bile kullanılmaktadır.
Şimdi,çin malı cup motor almak isteyenler bu Türkiyede imal (montaj)edilen motoru gönül rahatlığı ile tercih edebilirler.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
birazcık adam olsak neler yaparız da malesef birbirimizin kuyusunu kazmaktan başka bir şey yapamıyoruz,
geçenlerde haberlerde gösterdi,tamamen İTÜ öğrencilerinin ve okulun katkılarıyla yapılan ilk araba, hidrojenle çalışıyor ve 1 litre ile 700 km menzile sahip, 240 km sürate ulaşabiliyor her şeyi ile türk ama bizde bu tür icatlarla uğraşanlara deli deyip tımarhaneye gönderiyorlar yorum sizin
herşeyin özeti bu yazı...esas problem burda hatta çoğu sektörde problem ithalat ile baş edememek...örneğin türkiyede üretilen yassı çeliği sadece erdemir üretiyor fakay ülkenin ihtiyacının ancak %50sini karşılayabiliyor.geriye kalan %50 yurtdışından ithal ediliyor...diğer çelik firmaları yassı çelik üretmezmi tabiki üretir ama çok büyük yatırım gerekiyor ve bunun içinde ithalat daha az maliyetli ve kolay olduğundan hiç bulaşmıyorlar...motosiklet sektörü de buna benziyor bence...
Even the english word "believe" also has a "lie" hidden in the middle...
tüm ülke bizim gibi düşünüyor ama yapmamıza engel olan şey nedir sizce???
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Devlet teşvik etmiyooooooooooooor.... Devlet teşviği olmadıkça sanayi geri kalmaya mahkumdur. O zaman da kendi imkanlarınızla şase ve kasa yapmaktan öteye geçemiyorsunuz işte böyle. Yoksa sanayicimizin beceriksizliğinden, iş bilmemesinden değil.
http://www.uzeltraktor.com/Portal/P.aspx?Page=540
Uzel Ailesi, 1878 Rus Savaşı sonrası Rumeli'den Bursa'ya göç etmiştir. Yeni yurtlarında da bir öncekinde olduğu gibi fayton üretimi yapmaya devam eden Uzel Ailesi, fayton üretiminde o günün koşullarına göre ileri bir yöntem olan seri üretim bandını kullanmış ve seri üretim tekniğinin Türkiye'de ilk örneğini vermiştir. Kurucumuz İbrahim Uzel sınai üretim konusunda ilk deneyimlerini seri fayton üretiminden kazanmıştır.
1964: UZEL, motor üretimine başlamak üzere, Perkins Engines Limited ile lisans anlaşması imzalar ve dizel motor fabrikası girişimini gerçekleştirir. Türkiye'de bir ilke imza atılmıştır.
2006:
* Uzel, Mirage Scooter lansmanı gerçekleştirilir. (çin malı)
* Uzel-İşbir güç jeneratörlerinin tanıtımı yapılır.
* Uzel, Tinsley Bridge firmasının varlıklarını ve müşteri tabanını satın alarak yaprak yay üretim kapasitesini arttırır.
* Pamuk Hasat Makinası’nın yatırımları tamamlanır.
* Pamuk Hasat Makinası lansmanı İstanbul Tarım Fuarı’nda gerçekleşir.
2007:Uzel, Hindistan’ın Pune şehrinde kurulan yeni üretim tesisini faaliyete geçirir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:33 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 PM ----------
http://img213.imageshack.us/img213/5104/idef381.jpg
üstat buna nedicez , neresine göre karar vericeğiz üretimmi , toplamamı olduğuna )
aslında bu adamlara destek olmalı. neden derseniz cebinde 500 600 bin lirası olan kendi isminde motor ürettirip piyasaya sürdü. ne bir servis agı ne bir yedek parça deposu hiçbişe olmadan motor sattılar. bırakın montaj bandını merdiven altı gibi yerde alalade toplayıp kasaplara manavlara bakkallara bile alın satın satınca parasını ödeyin dediler. geçenlerdebi haber okumuştum. bu çin malı motosikletleri ilk parladıgı zaman bakkallar manavlar hata kasaplar bile başvuru yapmış motor satmak için.
bu adamlar en azından bir fabrika kurmuş üretim bandına sahip. ayrıca ülkemize gelen en saglam cup modeli olan modenası türkiyeye getiren adamlar.
olaya sadece çin malı deyip kestirip atmamak lazım.
çin mallarının çabuk dökülmesinin ana sebebi vibrasjonu yüksek motorlardan dolayı civataların zamanla gevşeyip bir çukura yada kasise girdiginde çabuk deforme olmasıdır. kullanılan gerek plastik gerkse metal aksamı japonlardan pekde aşagı kalır yanı yoktur. eger bunlar motosikletlerde kullandıkları civatayı türkiyede adam gibi üretim yapan bir civata fabrikasından alıp dogru basınçla montajını yapıyorlarsa motosiklet daha uzun ömürlü olacaktır.
Hiç olmassa bir üretim bandı kurulmuş ve insalarımıza ekmek kapısı açılmış.Motorunun Malezya da üretilmiş olması Çin de üretilmiş olmasından çok daha iyidir.Ayrıca motosiklet motoruna gelene kadar neler var memleketimizde üretmemiz gereken.Motosiklet motoru üretsek bile inan çoğumuz beyenmez, bizde bu yabancı hayranlığı varken
Verilen emeğe ve çabaya biraz saygılı olmamız lazım.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
modenas malezyada üretilen kaliteli sağlam bir motosiklettir fakat manisada üretilen motosikletin uzaktan yakından modenasla ilgisi yok.
manisadaki üretilen motosikletin motor kısmı honda wave nin kopyası .
benim bildiğim ramzey kanunu bisan ve motosan aynı motoru kullanıyor. (silindir kapaklarında ufak değişiklik var) bu motosikletlerin granajlarıda aynı renklerini değiştirip farklı motosikletlerde kullanıyorlar.
hiç motordan anlamayan adamı artcı olarak alsan iki modenasdaki farkı anlar.
Türkün gururu.. Bu tür atılımlar yapmamız gerekiyor..
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Benim şahsi düşüncem, teşvik vs değil, tamamen hazıra alışmışlık var. Yani düşünün ki bu ülke de böyle bir işe para ayırabiliyorsanız, gücünüz var demektir. Ama oturup da dizayn hatalarıyla dolu motor yaparsan olmaz. Parçaları Çin'den veya bilmem nereden getir, hepsini topla başına TR koy sür piyasaya. Ne oldu, motor ürettik, bırakın Allah aşkına...
Öncelikle biz kendi içimizde hazırcılıktan kurtulmamız lazım. Koskoca Casper bilgisayar dersin (300 tane bilgisayar mühendisi çalışıyor) , bir tanesi de oturup demiyor ki kardeşim, bir anakartta biz üretelim, biz işlemci üretelim, nerede kaldı Türk malı biligsayar.
Yapabiliyorsan komple üretimi sen yap! Ekonomiye can ver. De ki kardeşim ben Honda-Suziki mühendisi aldım, onlarla çalışıyorum, o taasrlıyo biz üretiyoruz. Motorun fiyatına da 2000 lira deme, 5000 lira de. Taiwandan damı gerisin be Türkiye, sen herşeyin en güzeline layıksın ama anlayana ve bu millet için çalışana.
Emek harcanır, desinler bizde çizim yapıp gönderelim firmalara, 50-100 liraya gidin size motor çizimi yapsın öğrenciler. Otur sende malzeme üret. Plastiği sanayi üret, motoru sanayide üret ve bu işleri bizden birilerine, ama kalite.
Bi suziki burgman çıkart bakalım almayan ne olsun 10 bin lira verip. Ama bunu yaparken, insanlarla dalga geçer gibi değil. Samimiyetle, azimle, istikrarla yapacaksın. Reklamını yapacaksın, fuara gittiğin zaman "Türkiyede fuar, Türk malı standı en küçük stand" diyorlar. O da bizim dğeil çoğusu. Reklamın kralını yapacaksın ki, değerin ortaya çıksın. Bir web sitesi yapacaksın maliyeti düşünmeyeceksin, öyle fotoğraflar çektireceksin ki, motora bakan almak istiyecek. Öyle reklam çekeceksin ki, ismi duyulmadık yerel kanallarda değil, en büyük kanallarda yayınlanacak.
Bu kadarını yaparsak işte o zaman bizde yurt dışına satarız bu motoru. Böyle topla topla nereye kadar. Amannnn kime diyorum ki ben, öyle ortaya yazdım kusura bakmayın artık, içim dolmuş biraz.
Devrim arabaları filmi aklıma geldi.Keşke şasesi değilde motoruyla birlikte üretilse tipi mipi demem binerim.
bizi bu hale getirenler utansın alayını.................
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
Aynen öyle maalesef..
Yüksek vergiler, iş gücünün uzak doğudaki kadar ucuz olmaması ve pahalı enerji de üretimi resmen imkansızlaştırıyor.
Devletin sanayiciyi teşvik etmesi gerekirken üretimi baltaladığı ve ithalatın daha avantajlı olduğu bir ülkede, markalaşabilmenin neden bu kadar zor olduğu gün gibi ortada işte.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)