Çin işkencesini bende çekmiştim bir tam bir sene, 18000 km yapmıştım bir senede, yolda hiç kalmadım ama, o zaman bir senede 18000 km içersinde o motora yaptığım masrafla Bi sene Burgman 400 kullanarak 18-20 bin km de yapsaydım ne kadar masraf ederdim bunu karşılaştırmıştım ve o zaman parçaları ve teknik servis hizmetinin pahalı olduğu bilinen Burgman 400 daha karlı çıkmıştı.
1000 km de bi yağ değiştir.
5000-6000 de bir kayış değiştir.
8-10 binde bir fren balataları, biter varyatör biter.
Buji hava filtresi seri değişir zaten.
Bunun dışında defalarca yaptığım sürpriz masrafları hiç saymıyorum bile.
Elinden bir an önce çıkar ve japon al kardeşim, servise daha az işin düşer, sürpriz olarak bakımların haricinde servisle zaten işin olmaz.
Japonun parçaları pahalı ok ama motoru yakmadığınız, kaza yapmadığınız, grenajları kırmadığınız sürece bujidir hava filtresi vs, balatalar vs gibi sarf malzemeleri kesinlikle (oo çok pahalı ya biz kaldıramayız) şeklinde pahalı değil. İkinci el alın yine japona binin. O parçalarında biraz pahalı olduğu düşünülürsede Örneğin çinlinin fren balatası diyelim 10 lira ise 10 bin 15 bin gider, ama japonun balatası 20 liraysa 20 bin 25 bin gider. Bu şekilde düşünün. Bence çin kullanan tüm kullanıcıların keselerine uygun ikinci el japon mutlaka var. Yani ucuz diye sıfır çin alacağınıza ikinci el japon alın, satarkende az zarar edersiniz. Bir tanıdığım Salcano QM 250 chapper ini sıfır 3300 tl ye aldı bir sene önce. Sadece 8000 km yaptı hepsi bir sene içinde temmuz ayından beri 2000 tl ye müşteri arıyor, ama satamıyor. 1500-1600 e çekse fiyatı ok belki satar ama o da külliyen zarar. Yazık günah. Kullanıcılar bilinçlenmeye başladı haberiniz olsun. 2. el çin malları esksi gibi rağbet görmüyor.