Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150km hızla giderken lastik patlarsa ne olur?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    dostum scooter motorumda lastik 5 defa patladı 3 ü otobanda oldu ve en yüksek hızım 70 km idi arka lastiğim patladı hep zaten ve arka taraf çok kötü derecede sallamaya başlıyor ne gaz ne fren serbest bırakıyorsun ve olabildiğince direksiyonu dengede tutman gerekiyor durana kadar ama 150 km hızda tahminimce dengede tutman imkansız
    ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Motosikleti
    Mondial 100KH
    Arkadaşlar 150 km/h ne demek siz biliyonuz mu? Aman ha, ne şeytanı görün ne salavat getirin.Düşünmek bile istemiyorum. Aman ha!
    Don't speed, take helmet.

  3. #43
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    120 km. de arabamın ön lastığı gümlemişti. Kendimi florya polis merkezinin bahçesinde bulmuştum. Motosikletle bahsettiğiniz hızda düşünmek bile istemiyorum. Allah korusun.

  4. #44
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    150 km hızda lastik patlasada jant asfaltla temas etmeyeceği için usta bir plotajla kurtarabilirsiniz.....

    Teker hızla dönerken merkezkaç kuvvetinin yardımıyla bir süra daha yol almanızı sağlıyor... Bu aldığınız yol lastiğin kalitesiyle doğru orantılıdır.... Lastik kaliteli ise lastik p0atladığı anda sallama yapıyor.... Eğer farkedemezsseniz viraja girerseniz tehlike çanları çalmaya başladı demektir....

    Yapılacak tek şey paniklememek...Debriyajı sıkıp kendi kendine yavaşlamasını beklemek ve yavaşladığın hıza göre vites küçültüp ani olacak tersliklere hazırlanmak.... Kesinlikle debriyajı bırakıp motoru kompresöre bindirmeyin...... Bu arada kendinizi duracağınız yere göre hazırlamayı da ihmal etmeyin.......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #45

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    arka teker patlarsa hiç bişe olmaz. cunku pıs diye inmiyor lastik tamamı inene kadarda hissetmiyosun bile. ama ön teker hakkında bir bilgim yok, Allah göstermesin aklıma kötü şeyler geliyor.

  6. #46
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla bu soruya yanıt vermek için denemiş görmüş olmak lazım.bu konuda tecrübesi olan birisi de sanırım forumda yoktu değilmi? varsa bi adım öne çıksın!!
    var kardeş...

    Alıntı bedri_somon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir kazada sağ kalma ihtimali nedir?
    direksiyon hakimiyetinle ve soğukkanlılığınla sağ kalabilirsin ama ilk başta takdiri ilahi..

    Alıntı muRRat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızlı giderken lastik patlarsa cart diye cant üzerine oturmaz. Hızı düşürmeye başlayınca sarsmaya başlar. Patlama var patlama var tabi
    Sağa çekip değiştirirsin olayına katılıyorum.
    Emin ol motosiklet üreticileri ve lastik üreticileri bunu düşünüyorlar
    arkadaş zaten açıklamış fazla bişeye gerek yok çünkü aynısı oldu hatta 2 kişiydik bide artçım vardı arkada arka lastik patladı biraz tırstım ama allaha çok şükür allahın yardımıyla ve tecrübemle sağ salim durdum ama otobanda patladığı için aşa yukarı 50 km felan üstünde gittim gecenin 3 ünde açık lastikci nerde bulucanda yaptırıcann

    Alıntı s3ns4t10n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka teker patlarsa hiç bişe olmaz. cunku pıs diye inmiyor lastik tamamı inene kadarda hissetmiyosun bile. ama ön teker hakkında bir bilgim yok, Allah göstermesin aklıma kötü şeyler geliyor.
    ön lastikler kolay kolay patlamaz arka lastikler çabuk aşındığı için ufacık çivilere bile hassastırlar ama ön lastikler kolay kolay patlamaz ama tabi kısmet herşey...
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......

  7. #47
    kayku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul-avrupa yakası
    Motosikleti
    hiç belli olmuyo :D
    Alıntı bedri_somon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilsem sana sormam,biliyorsan cevapla...
    valla böyle bi soru sorma tarzını ölüm döşeğinde sorsalar cvplamam....
    [url] www.myspace.com/kayku34 [url]
    [url] www.herkesdinlesin.com/kayku34 [url]

  8. #48

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Vespa LX 125
    lastik patlayan değilde forumda arka lastiği çıkan vardı yanlış hatılamıyorsam.

  9. #49
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Yada tek kelımeyle cıllop dıger memleketi boylarsın

  10. #50
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    Alıntı kurzweil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 150 km/h ne demek siz biliyonuz mu? Aman ha, ne şeytanı görün ne salavat getirin.Düşünmek bile istemiyorum. Aman ha!
    Bunları söylemek için mi 1,5 yıl önceki topiği hortlattın be kardeşim?
    Neyse, soru sorudur; ben bildiğim cevabı vereyim: 150 km/h hız, 125-250 cc aralığındaki ÇanÇinÇon motoru sahiplerinin ulaşmak için kafa kırdıkları sürat demek! Gerçi Japonların da çoğu ulaşamıyor bu hıza ama dedim ya hayal işte...

    Alıntı kayku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla böyle bi soru sorma tarzını ölüm döşeğinde sorsalar cvplamam....
    Evet, AYNEN...
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  11. #51

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    BAYBURT
    Motosikleti
    rmz 200 gy
    valla patladıgında olabılecekler 1. iyi bir kulanıcıysan hıç bışı olmaz 2.acemıysen ve tum korumalar mevcutsa cızık sıyrık 3.korumalar kask yoksa iyi bir surucu de olsan vatan mıllet sakarya. anladın sen onu şansın varsa sag yoksa allah rahmet eylesın
    !! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::

  12. #52

    Üyelik
    13 Şubat 2007
    Şehir
    OSMANİYE
    Motosikleti
    HONDA 1000 RR SUZUKİ GSXR1000
    hiçbirşey olmaz tabii direksiyonun ve tecrüben varsa 250 km le patladı benim lastik tam 250 di sürat r1 le motor sıfırdı ve tabi lastikte yalnız top atmadı patladı durana kadar tabi paramparça oldu lastik 250 le bişey olmadı 150 liyle ne olur diyemem tabii allah korusun ve beni o an için korudu verilmiş sadakam varmış benim ve artçımın

  13. #53

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı akburak1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiçbirşey olmaz tabii direksiyonun ve tecrüben varsa 250 km le patladı benim lastik tam 250 di sürat r1 le motor sıfırdı ve tabi lastikte yalnız top atmadı patladı durana kadar tabi paramparça oldu lastik 250 le bişey olmadı 150 liyle ne olur diyemem tabii allah korusun ve beni o an için korudu verilmiş sadakam varmış benim ve artçımın
    geçmiş olsun tek teker yapıpta durdura bilirdiniz ama scooter motorda heleki önlastik patlayacak kesinlikle zaptedemezsiniz 250 km süratle duruncayakadar motorun heryerini paralamış olsa gerek lastiğiniz artçınızın olması belki osizi kurtarmış olabilir ağırlık arkada olduğu için
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  14. #54
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    Alıntı akburak1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiçbirşey olmaz tabii direksiyonun ve tecrüben varsa 250 km le patladı benim lastik tam 250 di sürat r1 le motor sıfırdı ve tabi lastikte yalnız top atmadı patladı durana kadar tabi paramparça oldu lastik 250 le bişey olmadı 150 liyle ne olur diyemem tabii allah korusun ve beni o an için korudu verilmiş sadakam varmış benim ve artçımın
    250 liyle lastik patladı pek normal birşey değil ilk defa duydum ama yinede çok geçmiş olsun.. ayrıca R1 lastiği dublex değilmi benmi yanlış hatırlıyorum zaten patladığında hemen inmez onların lastiği ayrıcanada kolay kolay patlamaz
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......

  15. #55
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Çok eski bir lastik değil ise:

    bu süratlerde, lastiğe etkiyen merkezkaç sebebi ile bir anda taklalar falan olmuyor. Bilinenin aksine: arka teker patladığında çok daha kötücül sonuçlara sebep veriyor! Arka patladığında hiç kontrol kalmıyor! Arka bir anda savurup bitiriyor işi!!
    Ön patladığında ise daha kontrollü durulabiliyor. Bu durumlarda, araka savurmamış ise ve ön lastik parçalanmamış ise: durabileceğiniz yada düşmeyi gözünüze kestirebildiğiniz yere doğru BAKIN, asla başka bir iş ile ilgilenmeyin (umarım boş trafikte bu iş başınıza gelmiştir diyerek yazıyorum..). Asla ani fren yapmayınız, motor yavaşlamaya başlar ki patlak lastik zaten bunu sağlar, önünüze bakın, allah kolaylık versin.

    eklemeden edemeyeceğim, ölümlü motosiklet kazalarında Amerika da en büyük sebep Lastik Patlamasıdır!!!

    Lastikleri miadı dolmadan değiştirelim, KM ile ölçülmez tekerin eskiliği, eğer bir teker 2 yıllıktan eski ise, hiç kullanılmamış olsa bile, güvenebilmemiz için yenisi ile değiştirilmesi zorunludur. okside olan lastik Gevrer!

    Kazasız belasız sürüşler arkadşalar.
    Poturdak

  16. #56
    hgunarbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-karşıyaka
    Motosikleti
    BMW F 650
    bu soruyu mrcool ( selim ) abiye sormak lazım zx 9 ile 200 ile giderken ön lastik patlamıştı ama kurtarmıştı

  17. #57

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul-pendik
    Motosikleti
    tvs apache
    ...sene 2001 kartal yönünden gebze yönüne e-5 karayolundan giderken başıma geldi 251 mz kullanıyordum hızımda 140 dı.motoru yolda tutabilmek için olaganüstü çaba sarfettim .altımda motosiklet tıpkı kasabın elinden kaçan kurbanlık boğa gibi zıvanadan çıktı.zaptetmek çok zorlaştı inatçı olmanın faydasını ilk kez o an gördüm durana kadar inatla direksiyona yapıstım yaklasık 150 metre sonra sağ salim durabildim.çok şükür.tekeri incelediğimde jantında kırılmış olduğunu gördüm. yaklaşık 3 ay kadar süreyle motora her bindiğimde arkamda yusuf u hissettim
    ....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...

  18. #58
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    ben bi geyik cevap vereyim
    bu olaylara karsi stoppie ve wheellie calismak lazim.
    on teker patlayinca tek teker kalkcan ve o sekil girmeye tarlalik araycan
    arka teker patlarsa daha rahat.stoppie'ye kalkip durmayi basarabilirsin
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  19. #59

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    arkama artçı olarak yusufu almak istemem doğrusu
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  20. #60
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    geçen sene çanakkale şehitlikler gezisi dönüşü, bir arkadaşımızın artçısı olmasına rağmen, arka lastiği tem otoyolunda gümledi.fazla hava basıncından dolayı. görgü tanığı hemen arkasındaki diğer arkadaşımızın anlattığına göre, bir anda toz duman olmuş sanırım lastiğin gümlemesiyle sele oturmuş bir anda.

    hızımız ortalama 120-130 civarındaydı. ve ALLAH tan en tecrübeli arkadaşımızdı. motosikleti (suzuki burgman) hemen emniyet şeridine yanaştırdı. ve bir kamyonun üzerine atıp, doğru servise..

    ALLAH göstermesin.. ama tabii ki miadı dolmuş lastiklerlede fazla tasarruf yapmaya kalkmayalım ve değerlerinin üzerinde hava basmayalım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler