Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

bir bilenden rica

    REKLAM ALANI
  1. #1
    scoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    selam
    çocukluktan beri scooter tutkunuyum.
    şu anki motorum piaggio x9 250. hanımın da istemesiyle bir ara burgman 400'e takmıştım. ama şu an kafamda netleşti: aprilla scarabeo 500'lük alacağım. lakin bu motordan piyasada pek görmüyorum, dolayısıyla bir tane bile kullanıcıya rastlamadım. aranızda bu cihaz hakkında bilgisi olan bir usta var mı acaba. tekerlek çapının büyüklüğünün virjlarda bir artı olmasının yanında torkun da kendinden küçük cantlara kıyasla daha az olduğundan bahsediyorlar.
    yamaha tmax'lada ilgilendim ama bu cihazın fiyat feci.
    varsa yoksa scarabeo 500 oldu.
    bu konuyla ilgili beni aydınlatacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür.

    herkese güneşli günler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TYP-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2005
    Şehir
    Çavuşbaşı-Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    SES150 Dylan(2008)
    Engine type Single cylinder, four stroke, liquid cooled, SOHC, 4 valves per cylinder

    Fuel Lead-free petrol
    Bore and stroke 92 x 69 mm
    Capacity 460 cm³
    Compression ratio 10.5:1
    Carburettor Electronic injection
    Ignition Electronic
    Starter Electric
    Alternator 12V - 380W
    Lubrication Wet crankcase, forced circulation with troichoidal pump
    Gear box Automatic converter
    Primary transmission "V" belt
    Secondary transmission Adapter with gears
    Clutch Automatic centrifugal
    Frame High-tensile double-cradle tubular lattice with high flexional and torsional rigidity
    Front suspension Hydraulic fork, sleeve diameter 40 mm, 100 mm travel
    Rear suspension Engine functions as swinging fork swingarm, linked to the frame by dual connecting rods and two radial silent blocks. Two double-action gas shock absorbers with preload adjustment, travel 110 mm
    Brakes Front: double stainless steel disk, 260 mm dia. with two-pot floating calliper, integral braking system with distribution valve

    Rear: stainless steel disk, 220 mm dia. with floating calliper and two opposed pistons, integral braking system with distribution valve

    Rims Light alloy, 5 spokes.

    Front 3.00 x 16"; Rear: 3.75 x 16"

    Tyres Front 110/80 x 16"; Rear: 140/70 x 16"
    Dimensions Max length 2310 mm

    Max width 785 mm

    Max. height 1450 mm

    Saddle height 800 mm

    Wheelbase 1605 mm

    Tank capacity 17 litres
    Colours Beige Mou\ Grigio Platino
    Grigio Piombo\ Grigio Platino
    Grigio Diamond\ Nero Shadow
    biraz ingilizce oldu idare et burda lastik ölçüleri yazıyor.
    [color=blue]Motosiklet Kullanmak Bir Düşünme Yoludur....![/color]
    [color=red]0Rh+[/color]

  3. #3
    scoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    bu bilgileri nette görmüş idim.
    ben diyorum ki hani pratikte ve teoride nedir olay. ben binliyorum o cihazı, şu'su farklı bu'su kötü filan olayı.
    mesela x9 dedin mi dikiz aynasını mutlaka kırarsın olayı vardır ya. bunun gibi.

  4. #4
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Aprilla nın scooterlarında "piaggio" motorları kullanılıyor. Yani Scarabeo 500 ün motoru senin motorunun 500 lüğü ile aynı. Bu motor 39 HP gücünde ve torku da oldukça iyi, yani iki kişi ile çok çok rahat seyahat edebileceğin düzeyde.
    Bu motor aslında scooter veya maxi scooter olmanın ötesinde, otomatik bir touring özellikleri taşıyor.
    Ancak büyük lastik çapı istiyosan Piaggio Beverly lerde de aynı ebatta jant ve lastik kulanılmaktadır. Alternatif olsun diye belirtiyim.
    Kullanım amacın eğer uzun yolculuklar değil de şehiriçi ağırlıklı ise onu da incele derim...
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  5. #5
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    mastergenie nickli arkadaşımız demişki

    Sadece T-Max’ı yazmıştım rahat edemedim. Baktığın modellerin What Bike?Dergisinden kısa yorumlarını toparladım, seç beğen artık. Bu arada X9 düşünmemişsin ama oda benden olsun. Merak ettim niye listende yok? Sadece Atlantik yok, İngiltere’ye bu yaz geldiğinden testini yetiştirememişler daha.

    Burgman 650:
    Dünyanın bugüna kadar gördüğü en hızlı, ferah, ve en konforlu mega scooter’ı. Aynı zamanda en büyük, geniş, ağır, pahalı olanı. Ama bu ağırlığı, oldukça alçak olan ağırlık merkezi sayesinde, yürüme hızında bile rahat taşıyor. Maximum hızı olan 110 mil’e (176 km) kadar sürüşü ve yol tutuşu çok iyi. Scooter’lardan çok Touring motosikletlerine benziyor. Sele altı bagaj alanı çok geniş. İyi yanları: Hızlı, rahat, 2 Sumo güreşçisini rahat ettirecek kadar yeri var. Kötü yanları: Ağır (238 kg), çok geniş, benzin tüketimi yüksek.

    Silver Wing:
    Saat’te 160 km’yle giden bir uçan halı!!. En konforlu scooter’lardan biri. Ama yakıt tüketimi çok yüksek. Silwer Wing uzun yol için ideal. Ama fazla virajlı yollara biraz dikkat gerekiyor. İyi yanları: Hızlı, rahat. Kötü yanları: Ön cam ses yapıyor, benzin tüketimi.

    Nexus 500:
    Direk T-Max’a rakip olarak çıkarıldı. Fiyatta çok daha cazip olsada sürüşte T-Max’ı hanüz yakalayan yok. Sportif görünümü ve 40bhp üreten motoru ilsada, yinede klasik scooter stilinde arka lastik üzerinde zıplayan 50 kg.’lik bir motor var. Ama Piaggio’nun mühendislerinin geliştirdiği ‘Power Drive2 sistemiyle ağırlık ön’e %48 arkaya %52 dağılıyor, ve bu sayede virajlara 160km’yle rahat girebiliyor. Arka frenleri sıkınca ön frenlerde bir miktar devreye giriyor ki buda sportif kullanıcıların pek hoşlanacağı bir şey değil. İyi yanları: performans, ekipman. Kötü yanları: Ağır, rakiplerinden biraz daha fazla sarsıntı yapıyor.

    X9:
    X9 oldukça medeni ve esnek kullanımlı bir alet. Uzun yol için ideal, ama tabii arka teker üstünde zıplayan 50kg’lik motoruyla hiç bir zaman T-Max gibi bir sürüşü olamayacak. X9 en fazla teknolojik oyuncağı olan scooter. Ön cam sınıfında en iyi korumayı sağlıyor. Yine, sınıfının yakıt ekonomisi lideri. İyi yanları: Mükemmel motor, faydalı electronik oyuncaklar. Kötü yanları: Sık servis gerektiriyor.

    Karşılaştırma yaparken önceki meil'e gitmene gerek kalmaması için için, bir daha T-Max:
    2000 yılında piyasa çıktığında scooter'lar için yeni standartları belirleyen T-Max'in virajlı yollarda hala rakibi yok. Aslında bırakın scooter'ları, yol tutuşu ve sürüş özellikleri birçok motosikletten bile daha iyi, özelliklede yağmurlu havalarda. Bu sürüş özelliklerini, diğer scooter'ların aksine, 2 tekere birden hemen hemen eşit dağıtmasından alıyor. Geçmişte çok yüksek olmayan performansını düzeltmek için 2005'te extra 4 bhp güç eklediler. En iyi yanları: Yol tutuş ve mükemmel frenler. Kötü yanları: rakiplerine göre küçük bagaj hacmi.


    Beverly 500'ün avantajları, bence, büyük tekerlekleri (bizim çukurlu yollar için daha ideal), ve boyutları. Burgman'dan daha küçük, çok daha dar, ve zannedersem biraz daha yüksek. Şehir içinde daha rahat kullanılır yani.
    Ama tabii Burgman, boyutlarından dolayı uzun yolda daha rahat olacaktır.
    Sırf köprüden geçmekse amaç ikiside problem çıkartmaz bence.
    Köprüden geçip şehir trafiğine gireceksen Beverly biraz daha öne çıkabilir belki.
    Yok, sırf otobanda kullanacaksan Burgman.
    bu eski bir başlıktan alıntı scarbeo yok içinde ama sağlam kıyaslamalar var istersen bi bak bakalım
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #6
    scoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005

    eyvallah

    evet listede eksik olan scarabeo, fazla olan ise bende yeniden başlayan kafa karışıklığı.
    ama galiba ben performanstan ziyade biraz estetik arıyorum ve scarabeo'nun stiline tek yakın beverly ama onda da bagaj eksik.
    biraz daha zaman geçsin bakalım ne olacak.

  7. #7
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı scoo adlı üyeden alıntı
    evet listede eksik olan scarabeo, fazla olan ise bende yeniden başlayan kafa karışıklığı.
    ama galiba ben performanstan ziyade biraz estetik arıyorum ve scarabeo'nun stiline tek yakın beverly ama onda da bagaj eksik.
    biraz daha zaman geçsin bakalım ne olacak.
    amma da yaptın, beverly nin hem arka çantası hem de yan çantaları mevcut.
    Üstelik özellikle de yan çantalar çok güzel duruyor, yurtdışındaki forumlarda birçok insan sırf yan çantaları için bu modeli terch ettiğini söylüyor.

    Oysa Scarabeo larda sele altı bölüm hiç yok bu yüzden bir çok ülkede arka çanta, her tipte, standart donanım olarak kullanılıyor.

    İstersen piaggio nun ingiltere sitesine gir orada tüm modeller üstünde aksesuarların nasıl durduğu similasyon ile gösteriliyor. Ben becerebilseydim yanm ve arka çantaları yüklerdim ama maalesef beceremiyorum.

    Yine de tekrar ediyorum, senin beğendiğin model ile b 500 ün motor farkı yok,
    jantlar b500 de ön 16 arka 14, b 250 de her ikisi de 16".
    B250 ile B500 ün ön far stilleri farklı bir de arka lastik ve motoru...

    Buna karşılık Scarabeo 500 ile 250 arasında ciddi kasa farkları var.
    Eğer illa 39 HP lik bir "canavar" şart değilse B250 de çok iyidir. Ben kullanıyorum ve tavsiye ederim.

    Bununla ilgili geniş bilgi "Piaggio+Vespa+Gilera Kullanıcıları Buraya" adlı topic te mevcut, istersen bir bak.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler