"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
gecend e ben de ankaradaydım ben pek motorcu göremedim genelde bmw e 30 ve kapışmalar gördüm :d
[QUOTE=_ferkan_;1803677]Yok be abi bu motorda iki tane vites kolu var.Biraz karışık ama çözecem inşallah.Ben bilmeden etmeden iş yapıp bozmayayım diye siz değerli abilerime sordum.[COLOR="Silver"]
2 numaralı kola bastırdığında bir nuamralı kalkıyor mu
evet ise demek ki iki kol yok
aslında tek bir kol var ama tahteravalli misali bir taraf inerken diğer taraf kalkıyor
ayağının burnunu vites kolunun altına geçirip yukarı ittirerek vites arttırmak yerine ayağının topuğu ile basarak vites arttırıyor.
motor dururken 2ye geçebilir ama daha üst viteslere geçmeyebilir
normaldir
duran motorda istediğin kadar vites kolu il eoyna, kolay kolay güç aktarma organlarına zarar veremezsin
eğer durduk yerde zarar görüyorsa da şükretmelisin ki yolda başına gelmemiş diye
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
vites sisteminden kaynaklanıyor. Vites Kolları istediğin vitese yönlendiriliyor fakat geçmesi için ektra olarak tekerleğin hareketinden güç alarak geçmek istediğin vitese geçiyor. (1 vites hariç) Aynı şekilde motor sabit dururken vites gecirmek istersen her vites geçişinde vites koluna bas sonra arka tekerin öne doğru hareket etmesini sağlarsan vitesin gecer.
(Biraz daha ayrıntılı-basit açıklama yapayım istedim)
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
[COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]
Marşı biraz tıklayıver geçtiğini göreceksin
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
kardeşim sende heryere topik açıyorsun topicle vitesi ögrernemessin boşuna milletide ugraştırma bir bilenden uygulamalı biraz teknik almalısın. hoşçakal
Yolver gitsin .
Ankaradan şöförmü çıkıyorda motorcu çıksın. Ticari taksilerin hepsinin orjinal jantları sökük, arkaları 1 metre havada. kırmızı ışık trafik kuralı güvenli araç kullanımı gibi olaylardan çok çok uzaktalar..
motorcuları desen ybr ye ve cbf 150 lere müzik sistemi kurmak ile meşguller. yani anlayacağın motorun kendisi ile bir alakaları yok.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
[COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]
arkadaşım motosiklet dururken (stop halindeyken) kontak açık da olsa kapalı da olsa vites değişimi olmaz. olmaz derken yapılamaz. yani senin bire takman olabilir ama sonrasında ikiye takabilme gibi bir imkanın yok. araba değil bu..
kontak ile de alakası yok. biri elektrik biri mekanik kısım..
sende iki tane vites kolu yok.. vites ayaklığın çift yönlü sadece.. böylece topuğunu da ayağının burnunu da vites değiştirmek için kullanabilirsin. bir çeşit rahatlık yani..
ayağının ucuyla 1 i aşağıya vurursan 1. vites..
topuğunla hafifçe ağaşı itersen 2 yi boş..
topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 2. vites..
topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 3. vites..
topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 4. vites..
bu şekilde vitesleri artırabilirsin.
1. i aşağıya doğru ittirdikçe de vites düşürürsün.
anlamadığım sen nasıl motosiklet aldın ehliyeti alırken sana ders veren hocanı öpüyorum en içten şeilde..
sakın ola trafiğe çıkma kardeşim. cidden sakın yola çıkma.. boş bir arazide öğren iyice öncelikle. bir gün bluşup hoş beş etmek dileğiyle.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:46 AM ----------
unutmadan.. bahsettiğin ilk şeyin cevabı ilk paragrafta açıkladığım gibi gayet normal bir durum. motosiklete verebileceğin tek zarar kontağı açık unutup aküyü bitirmen olabilir şu safhada..
senden ricam mümkünse yamaha servisi motoart tan yada, incek te bir üstat var ondan, yada ulusan motor da verilen eğitimlere katılıp bilgi donanımının ilk basaklarını çıkman..
1 deli kuyuya taş atmış 100 akıllı çıkaramamış.....
sol ayakkabıların üst kısmı zarar görmesin ayakkabıcılar para kazanmasın die AR-GE ci bi abi bu vites kolunu (manivelayı) icat etmiş ...
hepsi bu...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Niye duran bir motoru ikinci vitese geçirmek istiyorsun ki, bu da benim sorum
topik açılmış ve soruyu soran arkadaş cevabını almış.. yani konu amacına ulaşmış.. herkes herşeyi bilecek diye bir kaide yok.. bilmemek değil öğrenmemek ayıp..
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
Yani İlla ellerine bir dedikodu malzemesi geçti ya onu sonuna kadar kullanacaklar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:28 PM ----------
Üstad baya bi çaba sarfetmişin sağolasın ,bunlardan haberim var ben sadece motor dururken vites değişmemesinin normal olmadığını sanıyordum ama normalmiş,Bilmemek ayıpmıEhliyeti nasıl aldığıma gelince,yarı otomatik bir cup la bir ileri bir geri gittim 8 tane dubanın arasından süzüldüm ve sınavı geçtimBeni değil o hocayı ve 5 kişilik heyeti ayıpla.
[COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]
dişliler karşı karşıya geldiği için stop halindeyken vites gecmeyebilir matoru biraz ileri ittirirsen çok rahat geçecektir.
Moderatör arkadaşlardan bu topiği kapatmalarını rica ediyorum.Topic amacına ulaşmıştır
[COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)