Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Biri bana vites geçirmeyi öğretsin lütfen !!!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaja basıyorsun.... sonra ayağınla bir konumuna bas
    vites yükseltmek içinde ayağını 2 konumuna bas...
    soruya en net cevabı ramço vermiş.yanlız durduğu yerde vitese geçip geçmiceği hakkında birşey söyleyemicem hiç durduğu yerde ikiye takmak için çaba sarfetmedim
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Motosikleti
    pegasus

    ..

    gecend e ben de ankaradaydım ben pek motorcu göremedim genelde bmw e 30 ve kapışmalar gördüm :d

  3. #23
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    [QUOTE=_ferkan_;1803677]Yok be abi bu motorda iki tane vites kolu var.Biraz karışık ama çözecem inşallah.Ben bilmeden etmeden iş yapıp bozmayayım diye siz değerli abilerime sordum.[COLOR="Silver"]

    2 numaralı kola bastırdığında bir nuamralı kalkıyor mu
    evet ise demek ki iki kol yok
    aslında tek bir kol var ama tahteravalli misali bir taraf inerken diğer taraf kalkıyor
    ayağının burnunu vites kolunun altına geçirip yukarı ittirerek vites arttırmak yerine ayağının topuğu ile basarak vites arttırıyor.

    motor dururken 2ye geçebilir ama daha üst viteslere geçmeyebilir
    normaldir
    duran motorda istediğin kadar vites kolu il eoyna, kolay kolay güç aktarma organlarına zarar veremezsin
    eğer durduk yerde zarar görüyorsa da şükretmelisin ki yolda başına gelmemiş diye
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  4. #24
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    vites sisteminden kaynaklanıyor. Vites Kolları istediğin vitese yönlendiriliyor fakat geçmesi için ektra olarak tekerleğin hareketinden güç alarak geçmek istediğin vitese geçiyor. (1 vites hariç) Aynı şekilde motor sabit dururken vites gecirmek istersen her vites geçişinde vites koluna bas sonra arka tekerin öne doğru hareket etmesini sağlarsan vitesin gecer.
    (Biraz daha ayrıntılı-basit açıklama yapayım istedim)
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  5. #25

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Teşekkürler arkadaşlar yani bu gayet normal bir durum ALLAH razı olsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:19 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:18 PM ----------

    [QUOTE=ozan_bursa;1804213]
    Alıntı _ferkan_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok be abi bu motorda iki tane vites kolu var.Biraz karışık ama çözecem inşallah.Ben bilmeden etmeden iş yapıp bozmayayım diye siz değerli abilerime sordum.[COLOR="Silver"]

    2 numaralı kola bastırdığında bir nuamralı kalkıyor mu
    evet ise demek ki iki kol yok
    aslında tek bir kol var ama tahteravalli misali bir taraf inerken diğer taraf kalkıyor
    ayağının burnunu vites kolunun altına geçirip yukarı ittirerek vites arttırmak yerine ayağının topuğu ile basarak vites arttırıyor.

    motor dururken 2ye geçebilir ama daha üst viteslere geçmeyebilir
    normaldir
    duran motorda istediğin kadar vites kolu il eoyna, kolay kolay güç aktarma organlarına zarar veremezsin
    eğer durduk yerde zarar görüyorsa da şükretmelisin ki yolda başına gelmemiş diye
    Aynen kardeşim tahteravalli hesabı,ama genede iki kol var
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]

  6. #26
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Marşı biraz tıklayıver geçtiğini göreceksin
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  7. #27
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dururkende vites bazen denk gelir, şıkır şıkır geçer.
    madem duracan koltuk takımı alsaydın yau :D
    MUhaaaha
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  8. #28
    BerKToprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Burası İstanbul Hacı!
    Motosikleti
    HİLTİ
    kardeşim sende heryere topik açıyorsun topicle vitesi ögrernemessin boşuna milletide ugraştırma bir bilenden uygulamalı biraz teknik almalısın. hoşçakal
    Yolver gitsin .

  9. #29
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı rodman_91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gecend e ben de ankaradaydım ben pek motorcu göremedim genelde bmw e 30 ve kapışmalar gördüm :d
    Ankaradan şöförmü çıkıyorda motorcu çıksın. Ticari taksilerin hepsinin orjinal jantları sökük, arkaları 1 metre havada. kırmızı ışık trafik kuralı güvenli araç kullanımı gibi olaylardan çok çok uzaktalar..
    motorcuları desen ybr ye ve cbf 150 lere müzik sistemi kurmak ile meşguller. yani anlayacağın motorun kendisi ile bir alakaları yok.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  10. #30
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankaradan şöförmü çıkıyorda motorcu çıksın. Ticari taksilerin hepsinin orjinal jantları sökük, arkaları 1 metre havada. kırmızı ışık trafik kuralı güvenli araç kullanımı gibi olaylardan çok çok uzaktalar..
    motorcuları desen ybr ye ve cbf 150 lere müzik sistemi kurmak ile meşguller. yani anlayacağın motorun kendisi ile bir alakaları yok.
    hocam ne güzel acıkladın hele o taksicileri ben ankaraya ilk gittiğimde görmüştüm bune lan dedim taksicilerin arbalarının arkası 1 metre havada hemen hemen hepsinin
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  11. #31

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Alıntı BerKToprak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim sende heryere topik açıyorsun topicle vitesi ögrernemessin boşuna milletide ugraştırma bir bilenden uygulamalı biraz teknik almalısın. hoşçakal
    Tavsiyen için sağolda nedir bu öfke arkadaşım,millet gibi şu motorla şu motoru geçtim diye topicmi açıyoruz sanki,bilmediğim için 'dururken vites 2 ye atmıyor' normalmidir diye yazdım 'evet normaldir' dediler. Bunun nesi gereksiz topic.
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]

  12. #32

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    arkadaşım motosiklet dururken (stop halindeyken) kontak açık da olsa kapalı da olsa vites değişimi olmaz. olmaz derken yapılamaz. yani senin bire takman olabilir ama sonrasında ikiye takabilme gibi bir imkanın yok. araba değil bu..

    kontak ile de alakası yok. biri elektrik biri mekanik kısım..

    sende iki tane vites kolu yok.. vites ayaklığın çift yönlü sadece.. böylece topuğunu da ayağının burnunu da vites değiştirmek için kullanabilirsin. bir çeşit rahatlık yani..

    ayağının ucuyla 1 i aşağıya vurursan 1. vites..
    topuğunla hafifçe ağaşı itersen 2 yi boş..
    topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 2. vites..
    topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 3. vites..
    topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 4. vites..

    bu şekilde vitesleri artırabilirsin.
    1. i aşağıya doğru ittirdikçe de vites düşürürsün.

    anlamadığım sen nasıl motosiklet aldın ehliyeti alırken sana ders veren hocanı öpüyorum en içten şeilde..

    sakın ola trafiğe çıkma kardeşim. cidden sakın yola çıkma.. boş bir arazide öğren iyice öncelikle. bir gün bluşup hoş beş etmek dileğiyle.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:46 AM ----------

    unutmadan.. bahsettiğin ilk şeyin cevabı ilk paragrafta açıkladığım gibi gayet normal bir durum. motosiklete verebileceğin tek zarar kontağı açık unutup aküyü bitirmen olabilir şu safhada..

    senden ricam mümkünse yamaha servisi motoart tan yada, incek te bir üstat var ondan, yada ulusan motor da verilen eğitimlere katılıp bilgi donanımının ilk basaklarını çıkman..

  13. #33
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    1 deli kuyuya taş atmış 100 akıllı çıkaramamış.....

    sol ayakkabıların üst kısmı zarar görmesin ayakkabıcılar para kazanmasın die AR-GE ci bi abi bu vites kolunu (manivelayı) icat etmiş ...
    hepsi bu...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  14. #34
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Niye duran bir motoru ikinci vitese geçirmek istiyorsun ki, bu da benim sorum

  15. #35

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    topik açılmış ve soruyu soran arkadaş cevabını almış.. yani konu amacına ulaşmış.. herkes herşeyi bilecek diye bir kaide yok.. bilmemek değil öğrenmemek ayıp..
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  16. #36
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    Alıntı BerKToprak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim sende heryere topik açıyorsun topicle vitesi ögrernemessin boşuna milletide ugraştırma bir bilenden uygulamalı biraz teknik almalısın. hoşçakal
    gelsin ögretelim abi dururken nasıl vites geçirelecegini
    hem uygulamalı bemde pratik
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:

  17. #37

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    topik açılmış ve soruyu soran arkadaş cevabını almış.. yani konu amacına ulaşmış.. herkes herşeyi bilecek diye bir kaide yok.. bilmemek değil öğrenmemek ayıp..
    Yani İlla ellerine bir dedikodu malzemesi geçti ya onu sonuna kadar kullanacaklar.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:28 PM ----------

    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım motosiklet dururken (stop halindeyken) kontak açık da olsa kapalı da olsa vites değişimi olmaz. olmaz derken yapılamaz. yani senin bire takman olabilir ama sonrasında ikiye takabilme gibi bir imkanın yok. araba değil bu..

    kontak ile de alakası yok. biri elektrik biri mekanik kısım..

    sende iki tane vites kolu yok.. vites ayaklığın çift yönlü sadece.. böylece topuğunu da ayağının burnunu da vites değiştirmek için kullanabilirsin. bir çeşit rahatlık yani..

    ayağının ucuyla 1 i aşağıya vurursan 1. vites..
    topuğunla hafifçe ağaşı itersen 2 yi boş..
    topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 2. vites..
    topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 3. vites..
    topuğunla 2 yi aşağı iter ve geçme sesini duyarsan 4. vites..

    bu şekilde vitesleri artırabilirsin.
    1. i aşağıya doğru ittirdikçe de vites düşürürsün.

    anlamadığım sen nasıl motosiklet aldın ehliyeti alırken sana ders veren hocanı öpüyorum en içten şeilde..

    sakın ola trafiğe çıkma kardeşim. cidden sakın yola çıkma.. boş bir arazide öğren iyice öncelikle. bir gün bluşup hoş beş etmek dileğiyle.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:46 AM ----------

    unutmadan.. bahsettiğin ilk şeyin cevabı ilk paragrafta açıkladığım gibi gayet normal bir durum. motosiklete verebileceğin tek zarar kontağı açık unutup aküyü bitirmen olabilir şu safhada..

    senden ricam mümkünse yamaha servisi motoart tan yada, incek te bir üstat var ondan, yada ulusan motor da verilen eğitimlere katılıp bilgi donanımının ilk basaklarını çıkman..
    Üstad baya bi çaba sarfetmişin sağolasın ,bunlardan haberim var ben sadece motor dururken vites değişmemesinin normal olmadığını sanıyordum ama normalmiş,Bilmemek ayıpmıEhliyeti nasıl aldığıma gelince,yarı otomatik bir cup la bir ileri bir geri gittim 8 tane dubanın arasından süzüldüm ve sınavı geçtimBeni değil o hocayı ve 5 kişilik heyeti ayıpla.
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]

  18. #38

    Üyelik
    17 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100 Karaca
    dişliler karşı karşıya geldiği için stop halindeyken vites gecmeyebilir matoru biraz ileri ittirirsen çok rahat geçecektir.

  19. #39
    BerKToprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Burası İstanbul Hacı!
    Motosikleti
    HİLTİ
    Alıntı OGLUMVE BEN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gelsin ögretelim abi dururken nasıl vites geçirelecegini
    hem uygulamalı bemde pratik
    Evet sen gel taksimde vitesli vitessiz uygulamalı öğretiriz kardeşim yardımı uygulamalı yapalım öyle resimle vites geçirmeyi nasıl öğreneceksin seni 2 saatte pilot yaparız
    Yolver gitsin .

  20. #40

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Moderatör arkadaşlardan bu topiği kapatmalarını rica ediyorum.Topic amacına ulaşmıştır
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler