düşük süratte 180 derece dönüş yaparken (gidon tam kırık , 1.vites ) yarım debriyaj yaparak mı dönülür yoksa sadece gazla mı dönülür ? bunu 1543684153494 kişiye sordum ama herkes farklı bişe söyledi .
düşük süratte 180 derece dönüş yaparken (gidon tam kırık , 1.vites ) yarım debriyaj yaparak mı dönülür yoksa sadece gazla mı dönülür ? bunu 1543684153494 kişiye sordum ama herkes farklı bişe söyledi .
bir çok arkadaşta demiş.
ama ben yine tekrar ediyim.
debriyaj sıktığında motor boşa alır ve tekerlerdeki jiroskopik kuvvet azalır. yani motor düşme isteği artar bu durumda yatırman ölüm olur. hadi aldın virajı sen kalkmak istediğinde debriyajı bırakacaksın bu
harekette motor ağırlığının arkaya kaymasına sebep olucak ve arka sürüklenicek.
yani virajda ön tekeri yavaşlatan yada etkiyen hareketler(ön fren vb..)
sizin motorun doğrulmasına açıyı kaybetmenize neden olur
arka tekere etkiyenler. arka fren gibi
motorun halk tabirinde kıç atması, yanlamasına sebep olucak motor bi kayacak. biraz daha yatacak. ve kontrol edilmezse düşüş gerçekleşir.
ben bildiğimi anlattım. ben bu işin hocası deyilim. ama gerek fizik bilgilerim gerek motor deneyimimle yazdım. kusrumuz varsa affola.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
virajdan önce hızını viraja göre ayarlarsın ve virajda sabit hızda olmalısın derler.. ama geçenlerde bi yerde okuduğuma göre virajda hafifçe gaz açılmalıymış. bunun da sebebi ağırlık merkezinin arkaya alınarak kalın tekerleğin yeri daha iyi tutulmasının sağlanmasıymış.
Motosiklette debriyaj sadece kalkış duruş ve vites değiştirmek için kullanılır.Hangi kurs hocası virajda debriyaj sıkın dediyse başına motosiklet kadar taş düşsün inşallah.
Viraja girerken öncelikle doğru viraj çizgisi yakalanmalı daha sonra viraja gelene kadar emniyetli dönüş hızına kadar vites küçültülmeli ve yeterli hızda sabit hız verilerek girilmeli ve viraj içerisinde hafifçe gaz açılarak virajdan çıkılmalıdır.Gözünüz devamlı viraj çıkışında olmalıdır.Nereye bakarsanız motosiklet oraya gider.
Şimdi genç sürücü arkadaşlar için yukarıda bahsettiğim "doğru viraj çizgisi" lafını açayım; bir viraja yaklaşırken kabaca,sola viraj varsa önünüzde seyahat eden araçların sağ tekerlek tarafına geçin ve viraja yolun dış tarafından girin.Sağa virajlarda ise araçaların sol teker izine girin ve mümkün olduğu kadar virajın iç tarafından girin.Kavram kargaşası olmaması için şunuda açıklayayım;yolun dış tarafı emniyet şeridi tarafıdır,yolun iç tarafıda yolun orta çizgilerinin tarafıdır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
mantık arabada karda buzda ayağını debriyaja basıp frenle durmaya-dönmeye çalışınca gümlemek ile aynı.
hız sabitlenip dönülür, eğer hız aşırıysa gaz kesilir ve motor viraj çizgisine döner...
debriyaj mı? hımmm
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
olaki viraja debriyajı sıkarak girdin olucaklara bir bakalım istersen..
viraj içinde bir cisimle karşılaşsan aniden motoru biraz daha yatırıp. bu esnada motoru yatırıyım derken o debriyajda olan elin yanlışlıkla debriyajı bırakırsa sipin atarsın ve %100 düşme yaşarsın..
bu viraj içinde debriyajı aniden bıraktığındada geçerli..
kesinlikle ve kesinlikle debriyaj sıkılarak dönülmez viraj içinde gerekilen durumlarda motosiklet gaz ile kenidini toparlar ..
virajda debriyajı çekmeyiniz. sabit gazda dönünüz eğer tecribeli değilseniz viraj içinde sert gaz açıp drift yapmayada çalışmayınız..
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
viraj dediğimiz mahalle arasının köşesini dönmekse debriyaj sıkılır.asla virajda sıkılmaz.çünkü debriyajı sıkma amacı stop ettirmeden , devrin düşüp lastiği kilitlemesini önlemektir.ve motor freni köşe dönerken motoru bayağı yavaşlatır , debriyajda boşa aldığı için motor süzülerek köşeyi güvenli olarak döneriz.
ilk başlarda benimde viraj korkum vardı.daha sonra alıştım tabi ki.
ama abi benim yaşım 16...
sana neden bu olay denk geldi :S Allah büyük kazadan hepimizi korusun vallahi.
gerizekalı öğretmenlerde çok yönlü düşünse olay bu kadar uzamayacaktı :S
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
inişli virajda eli hem gazdan hem de debriyajdan çekmek gerekir. artı fren kontrollü olarak hafif ara ara yapılabilir. motor fren etkisi yeterli ise debriyajı ve de gazı kullanmak gerekmez. yokuş yukarı virajlarda kontrol daha kolaydır, debriyaja zaten hiç gerek kalmaz 1/4 gaz verilerek rahatlıkla dönülebilir. düz virajlarda ise gaz kesilerek debriyajsız alınır viraj. tabii yol şartları viraj açıları motosklet faktörleri de duruma etki eder. lakin düşe kalka en iyi tecrübe kazanılı
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
bence bu iş klavyede anlatılacak bişey değil zaman ile oturur diye düşünüyorum... engin tecrübelerrime dayanarak
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
frenajın bittiği yerde gaz açılarak viraj alınır..
http://www.uzmantv.com/motosiklet-il...kkat-etmeliyiz
"Please refresh page for player"
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)