Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Viraja Girerken!..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    düşük süratte 180 derece dönüş yaparken (gidon tam kırık , 1.vites ) yarım debriyaj yaparak mı dönülür yoksa sadece gazla mı dönülür ? bunu 1543684153494 kişiye sordum ama herkes farklı bişe söyledi .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    bir çok arkadaşta demiş.
    ama ben yine tekrar ediyim.

    debriyaj sıktığında motor boşa alır ve tekerlerdeki jiroskopik kuvvet azalır. yani motor düşme isteği artar bu durumda yatırman ölüm olur. hadi aldın virajı sen kalkmak istediğinde debriyajı bırakacaksın bu

    harekette motor ağırlığının arkaya kaymasına sebep olucak ve arka sürüklenicek.


    yani virajda ön tekeri yavaşlatan yada etkiyen hareketler(ön fren vb..)
    sizin motorun doğrulmasına açıyı kaybetmenize neden olur

    arka tekere etkiyenler. arka fren gibi

    motorun halk tabirinde kıç atması, yanlamasına sebep olucak motor bi kayacak. biraz daha yatacak. ve kontrol edilmezse düşüş gerçekleşir.

    ben bildiğimi anlattım. ben bu işin hocası deyilim. ama gerek fizik bilgilerim gerek motor deneyimimle yazdım. kusrumuz varsa affola.

  3. #23
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düşük süratte 180 derece dönüş yaparken (gidon tam kırık , 1.vites ) yarım debriyaj yaparak mı dönülür yoksa sadece gazla mı dönülür ? bunu 1543684153494 kişiye sordum ama herkes farklı bişe söyledi .
    düşük hızda tam tur dönüş yapabilmen için debriyajla oynaman gerekir ancak rölantideki hıza hakim olabilirsen debriyaj ile oynamana gerek kalmaz

    yorumlarının farkından ziyade kullanım şekli belirler debriyajı kullanıp kullanmayacağını
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  4. #24
    alperiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    125 zn, cbr 600f
    virajdan önce hızını viraja göre ayarlarsın ve virajda sabit hızda olmalısın derler.. ama geçenlerde bi yerde okuduğuma göre virajda hafifçe gaz açılmalıymış. bunun da sebebi ağırlık merkezinin arkaya alınarak kalın tekerleğin yeri daha iyi tutulmasının sağlanmasıymış.

  5. #25
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Motosiklette debriyaj sadece kalkış duruş ve vites değiştirmek için kullanılır.Hangi kurs hocası virajda debriyaj sıkın dediyse başına motosiklet kadar taş düşsün inşallah.
    Viraja girerken öncelikle doğru viraj çizgisi yakalanmalı daha sonra viraja gelene kadar emniyetli dönüş hızına kadar vites küçültülmeli ve yeterli hızda sabit hız verilerek girilmeli ve viraj içerisinde hafifçe gaz açılarak virajdan çıkılmalıdır.Gözünüz devamlı viraj çıkışında olmalıdır.Nereye bakarsanız motosiklet oraya gider.
    Şimdi genç sürücü arkadaşlar için yukarıda bahsettiğim "doğru viraj çizgisi" lafını açayım; bir viraja yaklaşırken kabaca,sola viraj varsa önünüzde seyahat eden araçların sağ tekerlek tarafına geçin ve viraja yolun dış tarafından girin.Sağa virajlarda ise araçaların sol teker izine girin ve mümkün olduğu kadar virajın iç tarafından girin.Kavram kargaşası olmaması için şunuda açıklayayım;yolun dış tarafı emniyet şeridi tarafıdır,yolun iç tarafıda yolun orta çizgilerinin tarafıdır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  6. #26
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    mantık arabada karda buzda ayağını debriyaja basıp frenle durmaya-dönmeye çalışınca gümlemek ile aynı.

  7. #27
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    hız sabitlenip dönülür, eğer hız aşırıysa gaz kesilir ve motor viraj çizgisine döner...
    debriyaj mı? hımmm
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #28

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    olaki viraja debriyajı sıkarak girdin olucaklara bir bakalım istersen..

    viraj içinde bir cisimle karşılaşsan aniden motoru biraz daha yatırıp. bu esnada motoru yatırıyım derken o debriyajda olan elin yanlışlıkla debriyajı bırakırsa sipin atarsın ve %100 düşme yaşarsın..

    bu viraj içinde debriyajı aniden bıraktığındada geçerli..

    kesinlikle ve kesinlikle debriyaj sıkılarak dönülmez viraj içinde gerekilen durumlarda motosiklet gaz ile kenidini toparlar ..

    virajda debriyajı çekmeyiniz. sabit gazda dönünüz eğer tecribeli değilseniz viraj içinde sert gaz açıp drift yapmayada çalışmayınız..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  9. #29
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olaki viraja debriyajı sıkarak girdin olucaklara bir bakalım istersen..

    viraj içinde bir cisimle karşılaşsan aniden motoru biraz daha yatırıp. bu esnada motoru yatırıyım derken o debriyajda olan elin yanlışlıkla debriyajı bırakırsa sipin atarsın ve %100 düşme yaşarsın..

    bu viraj içinde debriyajı aniden bıraktığındada geçerli..

    kesinlikle ve kesinlikle debriyaj sıkılarak dönülmez viraj içinde gerekilen durumlarda motosiklet gaz ile kenidini toparlar ..

    virajda debriyajı çekmeyiniz. sabit gazda dönünüz eğer tecribeli değilseniz viraj içinde sert gaz açıp drift yapmayada çalışmayınız..
    görkemin şahsen tecrübesi var bu konuda
    dediklerini dikkate al ondan
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  10. #30
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    viraj dediğimiz mahalle arasının köşesini dönmekse debriyaj sıkılır.asla virajda sıkılmaz.çünkü debriyajı sıkma amacı stop ettirmeden , devrin düşüp lastiği kilitlemesini önlemektir.ve motor freni köşe dönerken motoru bayağı yavaşlatır , debriyajda boşa aldığı için motor süzülerek köşeyi güvenli olarak döneriz.

    ilk başlarda benimde viraj korkum vardı.daha sonra alıştım tabi ki.
    ama abi benim yaşım 16...

    sana neden bu olay denk geldi :S Allah büyük kazadan hepimizi korusun vallahi.

    gerizekalı öğretmenlerde çok yönlü düşünse olay bu kadar uzamayacaktı :S
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  11. #31
    viyana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    viyana & istanbul
    Motosikleti
    transalp 650 & ybr125
    inişli virajda eli hem gazdan hem de debriyajdan çekmek gerekir. artı fren kontrollü olarak hafif ara ara yapılabilir. motor fren etkisi yeterli ise debriyajı ve de gazı kullanmak gerekmez. yokuş yukarı virajlarda kontrol daha kolaydır, debriyaja zaten hiç gerek kalmaz 1/4 gaz verilerek rahatlıkla dönülebilir. düz virajlarda ise gaz kesilerek debriyajsız alınır viraj. tabii yol şartları viraj açıları motosklet faktörleri de duruma etki eder. lakin düşe kalka en iyi tecrübe kazanılı
    motorsiklet değil MOTOSİKLET.

  12. #32
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gazı kesersin, virajı kompresör ile dönersin çıkışına gelince gaza basarsın motor kendini toparlar yere basar..
    çok doğru aynen katılıyorum motor250 kiloluk ss değilse 100cc 150cc arası hafif bir motorsa lastiklerin kalitelide olsa viraja yavaş giricen

  13. #33
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    Alıntı muzaffer1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En doğrusu bu, tabiki şehir içindeki virajdan bahsetmiyorsak

    hocam adanalısın sanırım sizin oralarda viraj vamı


    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girerken öncelikle doğru viraj çizgisi yakalanmalı daha sonra viraja gelene kadar emniyetli dönüş hızına kadar vites küçültülmeli ve yeterli hızda sabit hız verilerek girilmeli ve viraj içerisinde hafifçe gaz açılarak virajdan çıkılmalıdır.Gözünüz devamlı viraj çıkışında olmalıdır.Nereye bakarsanız motosiklet oraya gider.
    bir viraja yaklaşırken kabaca,sola viraj varsa önünüzde seyahat eden araçların sağ tekerlek tarafına geçin ve viraja yolun dış tarafından girin.
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  14. #34
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilginç cevaplar
    abi ben dün 180 ile girdiğim virajı 200 le bitirdim bu caiz midir....
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  15. #35
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    bence bu iş klavyede anlatılacak bişey değil zaman ile oturur diye düşünüyorum... engin tecrübelerrime dayanarak
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  16. #36

    Üyelik
    15 Haziran 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Alıntı hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ben dün 180 ile girdiğim virajı 200 le bitirdim bu caiz midir....
    hangi hocaya sordun hasancım..

  17. #37

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    frenajın bittiği yerde gaz açılarak viraj alınır..

  18. #38
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    http://www.uzmantv.com/motosiklet-il...kkat-etmeliyiz

    "Please refresh page for player"

  19. #39
    vukuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 TrAnSaLp SİYAH İNCİ
    Alıntı hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ben dün 180 ile girdiğim virajı 200 le bitirdim bu caiz midir....
    tam yerinde bi cevap olmuş
    booş kooooooooooyyyy gitsin

  20. #40
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Alıntı hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ben dün 180 ile girdiğim virajı 200 le bitirdim bu caiz midir....
    bendede hep aynısı oluyor motorumda bi arızamı var acaba

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:18 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:16 AM ----------

    Alıntı demirgursel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam adanalısın sanırım sizin oralarda viraj vamı




    evet hocam adanalıyık, ancak çukurovada pek viraj bulunmaz hocam siz nerelisiniz
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler