Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

lastik soru kısa

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    yzf r125
    130/70-17 arkadaşlar 130 neresi 70 neresi 17 neresi cvp yazan herkese teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı w_akut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    130/70-17 arkadaşlar 130 neresi 70 neresi 17 neresi cvp yazan herkese teşekkürler
    beni makaraya almıyorsan
    130 cm tam tur yere basan çevresi
    70 mm yanak yüksekliği
    17 inc x 2,54 cm = jant çapı
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    130 lastiğin tabanı yola basan yeri.70 lastiğin çapı.17 inç jantın büyüklüğüdür
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  4. #4
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    sorun kısa ama lastiği ne kadar çekersen okadar uzar.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  5. #5
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    130 mm lastiğin taban genişliği,
    70 (130mm x %70) lastiğin yanak ölçüsü; yani lastik taban ölçüsünün % 70 i,
    17 inç jant çapı..

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bende 130 un lastiğin taban genişliği olduğunu biliyodum ama gerisini bilmiyodum. Böylemidir yani, doğru anlamışmıyım

    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı ersinisdj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    130 mm lastiğin taban genişliği,
    70 (130mm x %70) lastiğin yanak ölçüsü; yani lastik taban ölçüsünün % 70 i,
    17 inç jant çapı..
    Doğrusu budur
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  8. #8

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    70 değil. Daha öncede yazılmış. Taban genişliğinin 70% i. Yani her lastikte oran aynı olsa bile gerçek değer değişken olabilir (tabanın genişliğine bağlı)

  9. #9

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    forumdan faydalanın arkadaşlar. faydalı bilgiler başlığını ziyaret edin

    lastiklerin üzerindeki rakamların ne anlama geldiğini açıklayalım.
    Örnek olarak P 205/50V15 ölçülerindeki lastiği alırsak:

    İlk harf olan ‘P’, ‘Passanger Car’ anlamındadır.
    Tam olarak karşılığı ‘Yolcu Otomobili’ ama biz sadece ‘otomobil’ diyelim.
    Bu harf çok da önemli değil aslında, isterseniz gelin diğer harf ve rakamların anlamına bir göz atalım....

    İlk rakam ‘205’, lastiğin mm. olarak genişliğidir. 205 mm. yani 20,5 cm.

    İkinci rakama dikkat! Bu rakam ‘Aspect Ratio’ olarak adlandırılır ve ilkinden farklı olarak mm. veya cm. şeklinde bir uzunluk belirtmez.
    Lastik yanak yüksekliğinin yani profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir.
    205/50 boyutunda bir lastikte profil, lastik taban genişliği olan 205mm.’nin %50’si kadar, yani 205 x %50 = 102,5mm.’ dir.

    Şimdi en önemli kısma geldik: Hız Değerleri... H, V, Z gibi harflerle ifade edilen bu değer,
    astiğin normal şartlar altında uygun bir basınçla ve aşırı yüklenmeden çok uzun süreli olmamak şartıyla ne kadarlık bir hıza dayanıklı olduğunu gösterir.
    En sık rastlanılanları şunlardır:

    Q (max.160 km/s)
    R (max.170 km/s)
    S (max.180 km/s)
    T (max.190 km/s)
    U (max.200 km/s)
    H (max.210 km/s)
    V (max.240 km/s)
    Z (240 üzeri)
    W (max.270 km/s)
    Y (max.300 km/s)

    Genel olarak bir lastiğin hız değeri ne kadar büyük olursa,
    yüksek hızlarda oluşan ısınmaya karşı o kadar dayanıklı olacağını söyleyebiliriz.
    Özellikle modifiye edilmiş bir otomobilde stabilite, daha başarılı hızlanma, frenleme ve viraj kabiliyeti için bu tip lastik kullanımının şart olduğuna inanıyorum.
    Bu sebeptendir ki aile tipi normal bir sedan otomobil için ‘S’ veya ‘T’ tipi lastikler yeterli olabilirken, bir Ferrari fabrikadan ‘Z’ değerinde lastiklerle çıkmaktadır.

    Son harf olan ‘R’ stands for ‘Radial’ anlamındadır.

    Son rakam, lastiğin üzerine oturduğu jantın inch olarak çapını verir.
    Bu örnekte lastik 15inch’ lik bir janta monte edilebilir anlamındadır..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler