Okulda aldigim dersler.. Her motorcu bunlari ögrenmeli
Reklamlar
-
Reklamlar
-
ayaklar önemli geçen arkadaş R6 sını yatırdı ayağı su giderine girdi,ben 2 ayağımıda koyarım =) rn garantisi yaşasın ön fren :D
-
kuyucadısı adlı üyeden alıntı
son bölümde dur git yaparken önce sol ayagını sonra sag ayagını yere koyuyosun. bu egitimin parçasımı sana oan o ayagın kolay geldiği içinmi yaptıgın bişey?
dogrusu güzel bir egitim almışsın. Türkiyede ehliyet verilen kursların istisnalar hariç bırak detaylı bir egitimi motosiklet hocaları bile yok. butür egitimler ancak özel dersler özel kurslarla alınabilir malesef...
yok sana kolay gelen degil..
Hangi ayaginla baslarsan o ayagi iki kere sonra ötekini iki kere koyuyorsun..
Bunu yapamayanlar var inanin..
Ben gecen gün duydum arkadastan.. Arkadas ehliyet yapiyor. Benden önce basladi ama hala devam.
Bir bayan sürücü iki kere düsmüs durdugu yerde.. Yanlis anlamayin simdi bayanlara karsi birseyim yok.
-
remzi66 adlı üyeden alıntı
yok sana kolay gelen degil..
Hangi ayaginla baslarsan o ayagi iki kere sonra ötekini iki kere koyuyorsun..
Bunu yapamayanlar var inanin..
Ben gecen gün duydum arkadastan.. Arkadas ehliyet yapiyor. Benden önce basladi ama hala devam.
Bir bayan sürücü iki kere düsmüs durdugu yerde.. Yanlis anlamayin simdi bayanlara karsi birseyim yok.
konu bayan erkek olayına girerse çıkamayız işin içinden
ayagı yere koymak gerekiyosa iki ayagıda koymak daha saglıklı değilmi?
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
-
kuyucadısı adlı üyeden alıntı
konu bayan erkek olayına girerse çıkamayız işin içinden
ayagı yere koymak gerekiyosa iki ayagıda koymak daha saglıklı değilmi?
Yok.. Imtahanda sizden istenen bu.. Ilk önce farzedelim sag ayak.
ikincisindede sag ayak. sonra sol ayak iki kere..
yada tam tersi..
anlatabildimmi?
inaninki bunu yapamayanlar var..
Dedigim gibi ben cok kere iki ayagimi koyuyorum yere.. Lamba nin uzun kirmizi yanacagini farkettigim zaman iki ayak yerde..
-
remzi66 adlı üyeden alıntı
Tesekkürler...
-----------------------------
Bu durma meselesine benim aklim ermedi daha sanirim.
Durunca sol ayak yok sag ayak. frene basili..
Ben basindan beri nasil hosuma giderse öyle duruyorum..
Bu tartisma öncedende vardi burada nasil durulur yapilir..
Dayanamadim hocama sordum.
Durunca hangi ayagimi koyayim falan..
Remzi nasil rahat ediyorsan öyle dur. ister sag ister sol ama en iyisi hicbirini koymadan durmayi dene bakalim ne olacak.
Birde benimle dalga gecti.
Ben nasil istersem öyle duruyorum.. Daha sorun olmadi..
bunun açıklasması esasen şu şekilde
sürekli olarak yokuş yukarı gittiğini farz et ve dikçe bir yokuş kırmızı ışık yandı orada nasıl duracaksın?
ön lastikler eğim nedeniyle sana yön verme kabiliyeti dışında yola tutunup seni aşağı kaymaman için yukardan çekicek bir kuvetti kalmıyor bütün yük arkaya geliyor nerdeyse bu durumda sen sağ ayağını fren pedalından ayırmadan tutmak zorunda kalıcaksın kalkışa kadar
alışık değilsen duruma hakim değişsen düşeceksindir neden motoru 90 derece açıyla tutmaya çalışırsın rahat olucaksın diye ama motor sağa doğru bir ufak harekette düşeceksin
bu durumda motoru hep az sola eğim vererek tutmayı alışkanlık haline getirmiş oluyorlar
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Mersin İl Temsilcisi
valla nasıl söylesem,
ben ehliyet alırken 2. vitese geçmeyen bir minsk vardı. öyle pist, alan filan yoktu pekçoğumuzunki gibi.
ben ilk vitesli motorumu aldığımda 2 gün haftasonu olmasını bekledim. sonra mersinin bir haziranında 4-5 saat dur kalk yaptım, pet şişeleri dizip fren çalıştım, slalom çalıştım, frenaj mesfasi çalıştım.
sonra otobanda en sağdaki reflektörlerle slalom çalıştım, park alanlarında ( özellikle opetinkiler geniş oluyor, viraj ve kontra çalıştım...hey gidi günler heeeyyyy
şimdi mi, hala ne çok eksiğim varmış diyorum ve böyle videoları izledikçe yapmam gerekenleri anımsıyorum, mesela hiç çok düşük hızda slalom çalışması yapmadım. teşekkürler remzi kardeş
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
bunun açıklasması esasen şu şekilde
sürekli olarak yokuş yukarı gittiğini farz et ve dikçe bir yokuş kırmızı ışık yandı orada nasıl duracaksın?
ön lastikler eğim nedeniyle sana yön verme kabiliyeti dışında yola tutunup seni aşağı kaymaman için yukardan çekicek bir kuvetti kalmıyor bütün yük arkaya geliyor nerdeyse bu durumda sen sağ ayağını fren pedalından ayırmadan tutmak zorunda kalıcaksın kalkışa kadar
alışık değilsen duruma hakim değişsen düşeceksindir neden motoru 90 derece açıyla tutmaya çalışırsın rahat olucaksın diye ama motor sağa doğru bir ufak harekette düşeceksin
bu durumda motoru hep az sola eğim vererek tutmayı alışkanlık haline getirmiş oluyorlar
Hmmmmmmmmmmm
simdi isin detaylarina geliyoruz..
Birkeresinde lambada duruyorum okuldayken.. Rampada..
Isik yesil yandi ama ben motoru birkackere bogdum.. Kaldiramiyorum.
ön freni cektigimden beceremiyorum freni birakip debriyajida birakmayi..
Acemilik.
Hocam sadece remzi sakin ol arka frene bas ve yavas yavas debriyaji birak. Debriyajin tuttugu an ayak freni birak diyor..
Araba olsa kolay benim icin ama motorda ilk..
Rampada arka fren basili devamli.. ögrendim bunu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:42 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:40 AM ----------
yürekçe adlı üyeden alıntı
valla nasıl söylesem,
ben ehliyet alırken 2. vitese geçmeyen bir minsk vardı. öyle pist, alan filan yoktu pekçoğumuzunki gibi.
ben ilk vitesli motorumu aldığımda 2 gün haftasonu olmasını bekledim. sonra mersinin bir haziranında 4-5 saat dur kalk yaptım, pet şişeleri dizip fren çalıştım, slalom çalıştım, frenaj mesfasi çalıştım.
sonra otobanda en sağdaki reflektörlerle slalom çalıştım, park alanlarında ( özellikle opetinkiler geniş oluyor, viraj ve kontra çalıştım...hey gidi günler heeeyyyy
şimdi mi, hala ne çok eksiğim varmış diyorum ve böyle videoları izledikçe yapmam gerekenleri anımsıyorum, mesela hiç çok düşük hızda slalom çalışması yapmadım. teşekkürler remzi kardeş
Bukadar ugrastin yani.. Sapkami cikaririm karsinda dostum... helal sana..
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Yazdıklarınızı bir kere daha anlıyarak ve yaptığınızı canladırarak okurmusunuz!
Ayak frendeyken sert vucut hareketiyle motor dik hale getirilir, motor sağa düşmüşse ayaklığı sol ayağınızla kapatmak için yeterince süreniz var, ama geri sola düşecek gibiyse ayaklığı kapatıp ayağınızı hemen yere koymalısınız veya hemen gaz vermelisiniz.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
valla nasıl söylesem,
ben ehliyet alırken 2. vitese geçmeyen bir minsk vardı. öyle pist, alan filan yoktu pekçoğumuzunki gibi.
ben ilk vitesli motorumu aldığımda 2 gün haftasonu olmasını bekledim. sonra mersinin bir haziranında 4-5 saat dur kalk yaptım, pet şişeleri dizip fren çalıştım, slalom çalıştım, frenaj mesfasi çalıştım.
sonra otobanda en sağdaki reflektörlerle slalom çalıştım, park alanlarında ( özellikle opetinkiler geniş oluyor, viraj ve kontra çalıştım...hey gidi günler heeeyyyy
şimdi mi, hala ne çok eksiğim varmış diyorum ve böyle videoları izledikçe yapmam gerekenleri anımsıyorum, mesela hiç çok düşük hızda slalom çalışması yapmadım. teşekkürler remzi kardeş
Bu dubalarin arasinda yavas gecme olayinda az kaldi ben imtahani kaybediyordum.. Benim icin en zor olani buydu... Adim hizi.. Düstün düsecen..
Yere baksan dengeni kaybediyorsun.. Her deney icin iki sansiniz var. ilk denemede ayaklarimi yere koydum imtahanda..
Tamam remzi isin bitti dedim kendime.. iki hafta sonra yine denersin artik.
ikinci denemede hic yere bakmadim. karsida agaclara bakiyorum. dubalari görmüyorum ama tahminimce gidiyorum yani..
-
Mersin İl Temsilcisi
remzi66 adlı üyeden alıntı
Bu dubalarin arasinda yavas gecme olayinda az kaldi ben imtahani kaybediyordum.. Benim icin en zor olani buydu... Adim hizi.. Düstün düsecen..
Yere baksan dengeni kaybediyorsun.. Her deney icin iki sansiniz var. ilk denemede ayaklarimi yere koydum imtahanda..
Tamam remzi isin bitti dedim kendime.. iki hafta sonra yine denersin artik.
ikinci denemede hic yere bakmadim. karsida agaclara bakiyorum. dubalari görmüyorum ama tahminimce gidiyorum yani..
her hareketin, her düşüncenin, her bakışın anlamı vardır ikiteker üstünde
NEREYE BAKARSAN ORAYA
NEREYİ DÜŞÜNÜRSEN ORAYA
NEREDEN DÜŞÜNÜRSEN ORADAN
Gİ-DER-SİN...
( kadim kitap lafı gibi oldu bu yahu... sanırım içtiğim yeşil çin çayından oldu böyle )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
her hareketin, her düşüncenin, her bakışın anlamı vardır ikiteker üstünde
NEREYE BAKARSAN ORAYA
NEREYİ DÜŞÜNÜRSEN ORAYA
NEREDEN DÜŞÜNÜRSEN ORADAN
Gİ-DER-SİN...
( kadim kitap lafı gibi oldu bu yahu... sanırım içtiğim yeşil çin çayından oldu böyle
)
Aynen... Nereye bakarsan oraya gidiyorsun..
Cin cayi?????
icinde ne var o cin cayinin??????
-
Mersin İl Temsilcisi
remzi66 adlı üyeden alıntı
Aynen... Nereye bakarsan oraya gidiyorsun..
Cin cayi?????
icinde ne var o cin cayinin??????
cin değil yaaa, "Ç"in çayı sanırsam sen başka bişey içyosun
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
cin değil yaaa, "Ç"in çayı
sanırsam sen başka bişey içyosun
Bende c nin noktalisi yok.. mecburen c yaziyorum...
-
remzi66 adlı üyeden alıntı
Hmmmmmmmmmmm
simdi isin detaylarina geliyoruz..
Birkeresinde lambada duruyorum okuldayken.. Rampada..
Isik yesil yandi ama ben motoru birkackere bogdum.. Kaldiramiyorum.
ön freni cektigimden beceremiyorum freni birakip debriyajida birakmayi..
Acemilik.
Hocam sadece remzi sakin ol arka frene bas ve yavas yavas debriyaji birak. Debriyajin tuttugu an ayak freni birak diyor..
Araba olsa kolay benim icin ama motorda ilk..
Rampada arka fren basili devamli.. ögrendim bunu..
[COLOR="Silver"]
Şu yokuş yukarı çıkma olayı beni de ilk başta zorlamıştı ama İlkay'ın da dediği gibi sol ayağı yere basmanın mantığı burada devreye giriyor çoğunlukla. Yokuştasın sağ ayak arka frende sol el debriyajda sol ayak yerde. Ayağını frenden çekerken aynı oranda yavaşça debriyajı bırakıyorsun tabi aynı zamanda gazı da açıyorsun yavaşça fakat buradaki püf noktası tam düzlüğe çıkmadan debriyajı kesinlikle tam olarak bırakmıyorsun. Bize kursta öğretilen bu ve herkese de sol ayağı kullanmayı alışkanlık edinmeleri tavsiye ediliyor tabi ki bazı durumlarda sağ ayak da yere konabilir ki benim gibi kısa boylular için bazen zoraki olabiliyor bu
-
İstanbul trafiğinde bunları canlı olarak hergün defalarca yapıyoruz zaten.
-
remzi66 adlı üyeden alıntı
Mete_han bey zaten sizin icin degil bu video.
Benim ve benim gibi acemi arkadaslar icin. Siz zaten bunlarin hepsini biliyorsunuzdur. Bundan eminim.
Banada ögrettiler bu bir harf bir kelimeyi. Ama ehliyetimi aldiktan sonra kimseye 600cc kullanabilirmiyim diye sorma ihtiyacini duymadim. Gittim aldim motorumu.
Vidoada yapilanlara kolay seyler diyebilmek icin
1. Bunlari hic yapmadan klavye motorcusu olmak. Kolay seyler diyebilmek.
2. Bunlari gözü kapali yapabilmek.
Eminimki siz 2. guruptansiniz.
Neden yalan söyliyeyim öyle bir kelime bir harf degil yapilanlar.
Benim zorlandigim anlar cok oldu bunlari yaparken.
Eger bende sizin gibi egitim alsaydim sanirim bir hayabusa alirdim kendime direk.
Ama malesefki bize böyle bir harf bir kelimeleri ögrettiler bir 600 la bas edebiliyorum.
Sanirim 600cc lere bir takintiniz var..
Remzi bey bir takıntı falan yok...size veya motorunuzun cc sine karşı bir garezim olamaz...sadece sizin bu yaşam standartlarınıza uyuz oluyorum...
yaşadığınız ülkenin ekonomik şartlarına...
bu pembe tabloya...
bu sosyal devlete...
yani hayatı hayat yapan ülkenize ait faktörlere takıntılıyım...insanların değerinin anlaşıldığı...
bilincli motorcular yetişme yetiştirme konusunda devlet katkılı bireyler olmanızı sağlayan bu mükemmel sisteme takıntılıyım...
size değil...siz veya size dair birşeylere değilde...
siz veya sizi bilinclendirip bu eğitime sokan bu aşkı yaşamanızdaki faktörlerden en küçük detay "cirlop gibi asfaltlara" takıntılıyım...
doğayla barışık kent yaşamına takıntılıyım...
kaskınızı çıkarmaktan korkmanıza takıntılıyım...
kasksız korumasız gezemeyişinize takıntılıyım...
polisin bir çoban olarak görülmemesine takıntılıyım...
sellerde ölmemenize takıntılıyım...
motosiklet kültürünüze başlangıc modunda bile olsanız azcık takıntılıyım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Teşke bizim buralardada böyle duyarlı sürücü kursları olsa hak eden alsa en zor sınavlar yapılsa bilinçli motosiklet sürücüsü olsa kimse motor tehlikeli yok şeytan işi,tamam belki vites değiştirmeyi bilebilir dengedede durabilir ama tırafikte seyrederken insanlara biraz daha saygılı olurlar diye düşünüyorum ...
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
-
Mete yi tam sevmeye baslamistim banlandi.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler