Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Okulda aldigim dersler.. Her motorcu bunlari ögrenmeli

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı yeschim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Remzi bey yazılarınızı ailecek beğenerek izliyoruz
    Bir kaç arkadaşın da dediği gibi Honda Eğitiminde bu gördüklerimizin hepsini öğretiyorlar ve daha fazlasını da. Yeni başlayan ya da bilen kişiler için her daim gerekli bilgiler bunlar, teşekkürler
    Sol ayak ekstra durumlar harici her zaman yere basan ayak olmalı
    Tesekkürler...

    -----------------------------

    Bu durma meselesine benim aklim ermedi daha sanirim.
    Durunca sol ayak yok sag ayak. frene basili..
    Ben basindan beri nasil hosuma giderse öyle duruyorum..
    Bu tartisma öncedende vardi burada nasil durulur yapilir..
    Dayanamadim hocama sordum.
    Durunca hangi ayagimi koyayim falan..
    Remzi nasil rahat ediyorsan öyle dur. ister sag ister sol ama en iyisi hicbirini koymadan durmayi dene bakalim ne olacak.
    Birde benimle dalga gecti.

    Ben nasil istersem öyle duruyorum.. Daha sorun olmadi..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    ayaklar önemli geçen arkadaş R6 sını yatırdı ayağı su giderine girdi,ben 2 ayağımıda koyarım =) rn garantisi yaşasın ön fren :D

  3. #23

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kuyucadısı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son bölümde dur git yaparken önce sol ayagını sonra sag ayagını yere koyuyosun. bu egitimin parçasımı sana oan o ayagın kolay geldiği içinmi yaptıgın bişey?

    dogrusu güzel bir egitim almışsın. Türkiyede ehliyet verilen kursların istisnalar hariç bırak detaylı bir egitimi motosiklet hocaları bile yok. butür egitimler ancak özel dersler özel kurslarla alınabilir malesef...
    yok sana kolay gelen degil..
    Hangi ayaginla baslarsan o ayagi iki kere sonra ötekini iki kere koyuyorsun..
    Bunu yapamayanlar var inanin..
    Ben gecen gün duydum arkadastan.. Arkadas ehliyet yapiyor. Benden önce basladi ama hala devam.
    Bir bayan sürücü iki kere düsmüs durdugu yerde.. Yanlis anlamayin simdi bayanlara karsi birseyim yok.

  4. #24

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok sana kolay gelen degil..
    Hangi ayaginla baslarsan o ayagi iki kere sonra ötekini iki kere koyuyorsun..
    Bunu yapamayanlar var inanin..
    Ben gecen gün duydum arkadastan.. Arkadas ehliyet yapiyor. Benden önce basladi ama hala devam.
    Bir bayan sürücü iki kere düsmüs durdugu yerde.. Yanlis anlamayin simdi bayanlara karsi birseyim yok.
    konu bayan erkek olayına girerse çıkamayız işin içinden

    ayagı yere koymak gerekiyosa iki ayagıda koymak daha saglıklı değilmi?
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  5. #25

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kuyucadısı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu bayan erkek olayına girerse çıkamayız işin içinden

    ayagı yere koymak gerekiyosa iki ayagıda koymak daha saglıklı değilmi?
    Yok.. Imtahanda sizden istenen bu.. Ilk önce farzedelim sag ayak.
    ikincisindede sag ayak. sonra sol ayak iki kere..
    yada tam tersi..
    anlatabildimmi?
    inaninki bunu yapamayanlar var..

    Dedigim gibi ben cok kere iki ayagimi koyuyorum yere.. Lamba nin uzun kirmizi yanacagini farkettigim zaman iki ayak yerde..

  6. #26
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkürler...

    -----------------------------

    Bu durma meselesine benim aklim ermedi daha sanirim.
    Durunca sol ayak yok sag ayak. frene basili..
    Ben basindan beri nasil hosuma giderse öyle duruyorum..
    Bu tartisma öncedende vardi burada nasil durulur yapilir..
    Dayanamadim hocama sordum.
    Durunca hangi ayagimi koyayim falan..
    Remzi nasil rahat ediyorsan öyle dur. ister sag ister sol ama en iyisi hicbirini koymadan durmayi dene bakalim ne olacak.
    Birde benimle dalga gecti.

    Ben nasil istersem öyle duruyorum.. Daha sorun olmadi..
    bunun açıklasması esasen şu şekilde
    sürekli olarak yokuş yukarı gittiğini farz et ve dikçe bir yokuş kırmızı ışık yandı orada nasıl duracaksın?
    ön lastikler eğim nedeniyle sana yön verme kabiliyeti dışında yola tutunup seni aşağı kaymaman için yukardan çekicek bir kuvetti kalmıyor bütün yük arkaya geliyor nerdeyse bu durumda sen sağ ayağını fren pedalından ayırmadan tutmak zorunda kalıcaksın kalkışa kadar
    alışık değilsen duruma hakim değişsen düşeceksindir neden motoru 90 derece açıyla tutmaya çalışırsın rahat olucaksın diye ama motor sağa doğru bir ufak harekette düşeceksin
    bu durumda motoru hep az sola eğim vererek tutmayı alışkanlık haline getirmiş oluyorlar
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #27
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    valla nasıl söylesem,
    ben ehliyet alırken 2. vitese geçmeyen bir minsk vardı. öyle pist, alan filan yoktu pekçoğumuzunki gibi.
    ben ilk vitesli motorumu aldığımda 2 gün haftasonu olmasını bekledim. sonra mersinin bir haziranında 4-5 saat dur kalk yaptım, pet şişeleri dizip fren çalıştım, slalom çalıştım, frenaj mesfasi çalıştım.
    sonra otobanda en sağdaki reflektörlerle slalom çalıştım, park alanlarında ( özellikle opetinkiler geniş oluyor, viraj ve kontra çalıştım...hey gidi günler heeeyyyy
    şimdi mi, hala ne çok eksiğim varmış diyorum ve böyle videoları izledikçe yapmam gerekenleri anımsıyorum, mesela hiç çok düşük hızda slalom çalışması yapmadım. teşekkürler remzi kardeş
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #28

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun açıklasması esasen şu şekilde
    sürekli olarak yokuş yukarı gittiğini farz et ve dikçe bir yokuş kırmızı ışık yandı orada nasıl duracaksın?
    ön lastikler eğim nedeniyle sana yön verme kabiliyeti dışında yola tutunup seni aşağı kaymaman için yukardan çekicek bir kuvetti kalmıyor bütün yük arkaya geliyor nerdeyse bu durumda sen sağ ayağını fren pedalından ayırmadan tutmak zorunda kalıcaksın kalkışa kadar
    alışık değilsen duruma hakim değişsen düşeceksindir neden motoru 90 derece açıyla tutmaya çalışırsın rahat olucaksın diye ama motor sağa doğru bir ufak harekette düşeceksin
    bu durumda motoru hep az sola eğim vererek tutmayı alışkanlık haline getirmiş oluyorlar
    Hmmmmmmmmmmm
    simdi isin detaylarina geliyoruz..
    Birkeresinde lambada duruyorum okuldayken.. Rampada..
    Isik yesil yandi ama ben motoru birkackere bogdum.. Kaldiramiyorum.
    ön freni cektigimden beceremiyorum freni birakip debriyajida birakmayi..
    Acemilik.
    Hocam sadece remzi sakin ol arka frene bas ve yavas yavas debriyaji birak. Debriyajin tuttugu an ayak freni birak diyor..
    Araba olsa kolay benim icin ama motorda ilk..
    Rampada arka fren basili devamli.. ögrendim bunu..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:42 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:40 AM ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla nasıl söylesem,
    ben ehliyet alırken 2. vitese geçmeyen bir minsk vardı. öyle pist, alan filan yoktu pekçoğumuzunki gibi.
    ben ilk vitesli motorumu aldığımda 2 gün haftasonu olmasını bekledim. sonra mersinin bir haziranında 4-5 saat dur kalk yaptım, pet şişeleri dizip fren çalıştım, slalom çalıştım, frenaj mesfasi çalıştım.
    sonra otobanda en sağdaki reflektörlerle slalom çalıştım, park alanlarında ( özellikle opetinkiler geniş oluyor, viraj ve kontra çalıştım...hey gidi günler heeeyyyy
    şimdi mi, hala ne çok eksiğim varmış diyorum ve böyle videoları izledikçe yapmam gerekenleri anımsıyorum, mesela hiç çok düşük hızda slalom çalışması yapmadım. teşekkürler remzi kardeş
    Bukadar ugrastin yani.. Sapkami cikaririm karsinda dostum... helal sana..

  9. #29
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarınızı bir kere daha anlıyarak ve yaptığınızı canladırarak okurmusunuz!
    Ayak frendeyken sert vucut hareketiyle motor dik hale getirilir, motor sağa düşmüşse ayaklığı sol ayağınızla kapatmak için yeterince süreniz var, ama geri sola düşecek gibiyse ayaklığı kapatıp ayağınızı hemen yere koymalısınız veya hemen gaz vermelisiniz.

  10. #30

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla nasıl söylesem,
    ben ehliyet alırken 2. vitese geçmeyen bir minsk vardı. öyle pist, alan filan yoktu pekçoğumuzunki gibi.
    ben ilk vitesli motorumu aldığımda 2 gün haftasonu olmasını bekledim. sonra mersinin bir haziranında 4-5 saat dur kalk yaptım, pet şişeleri dizip fren çalıştım, slalom çalıştım, frenaj mesfasi çalıştım.
    sonra otobanda en sağdaki reflektörlerle slalom çalıştım, park alanlarında ( özellikle opetinkiler geniş oluyor, viraj ve kontra çalıştım...hey gidi günler heeeyyyy
    şimdi mi, hala ne çok eksiğim varmış diyorum ve böyle videoları izledikçe yapmam gerekenleri anımsıyorum, mesela hiç çok düşük hızda slalom çalışması yapmadım. teşekkürler remzi kardeş
    Bu dubalarin arasinda yavas gecme olayinda az kaldi ben imtahani kaybediyordum.. Benim icin en zor olani buydu... Adim hizi.. Düstün düsecen..
    Yere baksan dengeni kaybediyorsun.. Her deney icin iki sansiniz var. ilk denemede ayaklarimi yere koydum imtahanda..
    Tamam remzi isin bitti dedim kendime.. iki hafta sonra yine denersin artik.
    ikinci denemede hic yere bakmadim. karsida agaclara bakiyorum. dubalari görmüyorum ama tahminimce gidiyorum yani..

  11. #31
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dubalarin arasinda yavas gecme olayinda az kaldi ben imtahani kaybediyordum.. Benim icin en zor olani buydu... Adim hizi.. Düstün düsecen..
    Yere baksan dengeni kaybediyorsun.. Her deney icin iki sansiniz var. ilk denemede ayaklarimi yere koydum imtahanda..
    Tamam remzi isin bitti dedim kendime.. iki hafta sonra yine denersin artik.
    ikinci denemede hic yere bakmadim. karsida agaclara bakiyorum. dubalari görmüyorum ama tahminimce gidiyorum yani..
    her hareketin, her düşüncenin, her bakışın anlamı vardır ikiteker üstünde

    NEREYE BAKARSAN ORAYA
    NEREYİ DÜŞÜNÜRSEN ORAYA
    NEREDEN DÜŞÜNÜRSEN ORADAN

    Gİ-DER-SİN...

    ( kadim kitap lafı gibi oldu bu yahu... sanırım içtiğim yeşil çin çayından oldu böyle )
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #32

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her hareketin, her düşüncenin, her bakışın anlamı vardır ikiteker üstünde

    NEREYE BAKARSAN ORAYA
    NEREYİ DÜŞÜNÜRSEN ORAYA
    NEREDEN DÜŞÜNÜRSEN ORADAN

    Gİ-DER-SİN...

    ( kadim kitap lafı gibi oldu bu yahu... sanırım içtiğim yeşil çin çayından oldu böyle )
    Aynen... Nereye bakarsan oraya gidiyorsun..
    Cin cayi?????
    icinde ne var o cin cayinin??????

  13. #33
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen... Nereye bakarsan oraya gidiyorsun..
    Cin cayi?????
    icinde ne var o cin cayinin??????
    cin değil yaaa, "Ç"in çayı sanırsam sen başka bişey içyosun
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  14. #34

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cin değil yaaa, "Ç"in çayı sanırsam sen başka bişey içyosun
    Bende c nin noktalisi yok.. mecburen c yaziyorum...

  15. #35

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmmmmmmmmmmm
    simdi isin detaylarina geliyoruz..
    Birkeresinde lambada duruyorum okuldayken.. Rampada..
    Isik yesil yandi ama ben motoru birkackere bogdum.. Kaldiramiyorum.
    ön freni cektigimden beceremiyorum freni birakip debriyajida birakmayi..
    Acemilik.
    Hocam sadece remzi sakin ol arka frene bas ve yavas yavas debriyaji birak. Debriyajin tuttugu an ayak freni birak diyor..
    Araba olsa kolay benim icin ama motorda ilk..
    Rampada arka fren basili devamli.. ögrendim bunu..[COLOR="Silver"]
    Şu yokuş yukarı çıkma olayı beni de ilk başta zorlamıştı ama İlkay'ın da dediği gibi sol ayağı yere basmanın mantığı burada devreye giriyor çoğunlukla. Yokuştasın sağ ayak arka frende sol el debriyajda sol ayak yerde. Ayağını frenden çekerken aynı oranda yavaşça debriyajı bırakıyorsun tabi aynı zamanda gazı da açıyorsun yavaşça fakat buradaki püf noktası tam düzlüğe çıkmadan debriyajı kesinlikle tam olarak bırakmıyorsun. Bize kursta öğretilen bu ve herkese de sol ayağı kullanmayı alışkanlık edinmeleri tavsiye ediliyor tabi ki bazı durumlarda sağ ayak da yere konabilir ki benim gibi kısa boylular için bazen zoraki olabiliyor bu

  16. #36
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    İstanbul trafiğinde bunları canlı olarak hergün defalarca yapıyoruz zaten.

  17. #37
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mete_han bey zaten sizin icin degil bu video.
    Benim ve benim gibi acemi arkadaslar icin. Siz zaten bunlarin hepsini biliyorsunuzdur. Bundan eminim.

    Banada ögrettiler bu bir harf bir kelimeyi. Ama ehliyetimi aldiktan sonra kimseye 600cc kullanabilirmiyim diye sorma ihtiyacini duymadim. Gittim aldim motorumu.

    Vidoada yapilanlara kolay seyler diyebilmek icin
    1. Bunlari hic yapmadan klavye motorcusu olmak. Kolay seyler diyebilmek.
    2. Bunlari gözü kapali yapabilmek.
    Eminimki siz 2. guruptansiniz.

    Neden yalan söyliyeyim öyle bir kelime bir harf degil yapilanlar.
    Benim zorlandigim anlar cok oldu bunlari yaparken.

    Eger bende sizin gibi egitim alsaydim sanirim bir hayabusa alirdim kendime direk.
    Ama malesefki bize böyle bir harf bir kelimeleri ögrettiler bir 600 la bas edebiliyorum.

    Sanirim 600cc lere bir takintiniz var..

    Remzi bey bir takıntı falan yok...size veya motorunuzun cc sine karşı bir garezim olamaz...sadece sizin bu yaşam standartlarınıza uyuz oluyorum...

    yaşadığınız ülkenin ekonomik şartlarına...

    bu pembe tabloya...

    bu sosyal devlete...

    yani hayatı hayat yapan ülkenize ait faktörlere takıntılıyım...insanların değerinin anlaşıldığı...

    bilincli motorcular yetişme yetiştirme konusunda devlet katkılı bireyler olmanızı sağlayan bu mükemmel sisteme takıntılıyım...

    size değil...siz veya size dair birşeylere değilde...

    siz veya sizi bilinclendirip bu eğitime sokan bu aşkı yaşamanızdaki faktörlerden en küçük detay "cirlop gibi asfaltlara" takıntılıyım...

    doğayla barışık kent yaşamına takıntılıyım...

    kaskınızı çıkarmaktan korkmanıza takıntılıyım...

    kasksız korumasız gezemeyişinize takıntılıyım...

    polisin bir çoban olarak görülmemesine takıntılıyım...

    sellerde ölmemenize takıntılıyım...

    motosiklet kültürünüze başlangıc modunda bile olsanız azcık takıntılıyım...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  18. #38
    alemdar2442 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2008
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Honda
    Teşke bizim buralardada böyle duyarlı sürücü kursları olsa hak eden alsa en zor sınavlar yapılsa bilinçli motosiklet sürücüsü olsa kimse motor tehlikeli yok şeytan işi,tamam belki vites değiştirmeyi bilebilir dengedede durabilir ama tırafikte seyrederken insanlara biraz daha saygılı olurlar diye düşünüyorum ...
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  19. #39

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Mete yi tam sevmeye baslamistim banlandi.

  20. #40

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mete yi tam sevmeye baslamistim banlandi.
    gelecek hafta tekrar yanında olacak merak etmeban süresi 1 haftalık sevenler ayrılmasın





2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler