Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

vitesli racing motor nasıl kullanılır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Genemi aynı konu Veri tabanında binlercesini bulursunuz aynı konunun bir zahmet arattırıp okuyun yahu.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    konuyu hortlatıyorum, admin ya da modların bu şekilde alaycı bir tutumu beni çok rahatsız ediyor. Öncelikle alay etme ortadan kalkmalı. Hiç bir zaman ve hiç bir şekilde alay etmeden samimi ve olgun şekilde cevap vermelerini isterim.

    konuya cevabım:
    Ehliyetsiz ve amatör olarak az araba kullanmışlığım var ve 17 ay civarı scooter kullandım. Sonrasında "Tvs Apache rtr 150" aldım. Teknik özelliklerinde 136 kg olduğu yazıyor. "Yamaha yzf r6" ise 176 kg yazıyor.

    "r6" yol tutuşu ve performans yönünden "apache" den daha üstün bir motosiklet. 120 km hız ile "r6" kullan ve yine aynı hızla "apache" kullan. Risk faktörü "apache" için daha fazla. "r6" yol tutuşu olsun frenleme olsun ağırlık merkezi ve oturuş pozisyonu vs. daha iyi ölçülüp tartılmış bir motosiklet.

    trafik kurallarını fazla ihlal etmeyen biri için "süper sport" daha güvenli bir sürüş sunar. insanları bu motosikletlere karşı kötü düşünceyle aşılayan bir yönetim kadrosu beni hayretlere düşürüyor.

    insanlarla alay etmek yerine ufak detaylara girip bilgilendirmek ve farklı teşvik ettirmek varken alay edersen sadece başkalarını kızdırırız ve kimseyi doğruya teşvik edemeyiz. Ben "apache" motorum ile bazen viraja fazla hızlı girdiğimi fark ediyorum. bu arada ben 120 ile viraja girmiyorum dikkatinizi çekeyim!

    altımda "r6" olsa yine 120 ile girmem aynı viraja! arkadaşımız konuyu açalı aradan 7 sene geçmiş ama ben yine yazayım. çünkü bakın ben 7 senelik konuyu buldum google de araştırırken.

    150cc civarı ve 150 kg altında bir başlangıç motoru ile farkları ve yeni başlayanların düşebileceği hataları sıralayayım ve yeni başlayacak olanlar karar versin;

    1) yüksek cc racing motorlar ağır olabilir ve ağırlığa dikkat edin, durduğunuz yerde fazla yatırırsanız tek ayak tartmaz ve yana devrilirsiniz.

    2) hangi hızlarda ne mesafede yavaşlayabileceğini bilmediğinizden ilk kullanmalarda şehir için hız sınırına uyunuz. karayollarının da hataları olduğu için her yere tabela koymazlar ve böyle durumlar da ayrı bir dikkat ve temkinli olmak gerekir.

    3) yokuş yukarı duraklama yapmayın çünkü debriyaj işinde acemi biri bu durumda motoru kaldıramaz motor geri kayar ya da kaymasın diye sert gaz vermeyle uçuşa geçilebilir.

    4) yolda giderken olsun ve kalkış anında olsun gaz verirken dikkatli olun çünkü çekişi çok yüksek makinelerdir ve patinaja gelip kendinizi yerde bulma şansınız yüksek.

    5) virajlarda vites düşürmek, vites yükseltmek, debriyajı sıkıp sonra bırakmak, fren yapmak, gaza yüklenmek yapılmaması gereken şeylerdir ve belli bir tecrübe öncesi yapılmamalıdır!

    6) yollarda hız sınırını takip edin ve hızınızı viraja girmeden önce düşürün ve virajı sabit hızla dönün yada gerekirse çok az fren yapıp yada çok az gaza basabilirsiniz, fren ayarını az kaçırırsanız ön yada arka teker yol tutuşunu kaybeder ve yan yatıp sürüklenmeye başlarsınız. aynı şekilde viraj alırken gaza yüklenirseniz ilk anda kendinizi ralli arabaları viraj çıkışında yanlar gibi hissedersiniz ama bu anlık olur çünkü o patinajdan sonra büyük ihtimal motor yan yatacak ve yerde sürükleneceksiniz.

    7) almadan önce yakıt tüketimlerine bakmayı unutmayın sonra "1.6 lancer" bundan daha az yakıyor diye yakınırsınız. çünkü bunlar 600cc olabilir ama 17 bin devir çevirenleri de var.

    8) iyi bir kurs size ne imkanlar veriyor gidin öğrenin ve aynı imkanları daha ucuza yapmanın yolunu arayın, çünkü milletimizde suistimalci ve fırsatçı insanlar çok var ve işini düzgün yapan kısım azınlıkta.

    daha fazla madde olabilir ama aklıma bu kadar geldi ve uzatmakta istemedim.

    ben ilk vitesli motorumu ehliyet kursunun anlaşmalı olduğu bir motosiklet tamircisinde kullandım. 2000 model asya marka bir motosiklet, gaz elciği yarım tur boşa döndükten sonra işlemeye başlıyordu. İnternetten vitesli motor kullanmasını çok araştırıp video izledim.

    kursun motorunu sadece 1 kez kullandım ve sadece 3 tur attım. ilk denememde yavaş şekilde debriyaj bırakıp gaz verdim ve 50 metre ilerde durdum. ikinci denememde kaldıramadım ve stop ettim. üçüncü denememde motor tamircisi dedi ki, az önceki gibi kalkış yap ve hızını al debriyaj sık ikinci vitese at debriyaj bırak ve devam et sonra debriyaj sık hafif frenle sonra vites 1e düşür debriyaj bırak ve viraj dön ve gelirkende ikinci vitesle gel bana yaklaştığında 1. vitese düş ve yanımda dur.

    ben tamam dedim ve daha önce taksi kullandığım için hocanın dediklerini hemen anladım. kaldırdım motoru ve giderken 3 vitese kadar çıktım.

    sonra döndüm ve hoca sen kullanmayı biliyorsun dedi. 15 dakikalık bir talim ile ben ehliyet sınavını geçtim, dubaların arasından geçtik, 8 çizdik ve şehir içinde yarım saat trafikte yol aldım arkamda taksi beni takip ediyordu. taksi nere sinyal verirse ben oraya dönüyordum ve bu şekilde direksiyon sınavını geçtim.

    eğer bende araştırıp öğrenmek istiyorsam başka bir insanda bu hakka sahip ve ileride iyi bir kullanıcı olup olamayacağını bilmemiz kesinlikle mümkün değil burada! ben üstün yetenek sahibi birisi değilim ve yok denecek kadar az tecrübe ile trafikte motor sürüp direksiyon sınavı geçebiliyorsam racing motor sürerken de sorun yaşamayacağıma inanıyorum ve bana özel bir yetenek değil çünkü her insan doğası gereği öğrenir ve uygular!

    ve şu anda racing motor kullanmanın püf noktalarını araştırıyorum.

    (belki hortlattığım için kızan olacak belkide ceza alıcam ama çok severek takip ettiğim "motosiklet.net" sitesinin yönetim kadrosunda bu şekilde alaycı tavırlardan rahatsız oldum ve hayal kırıklığı oluyor, site üyesi olmasam da takibe devam ederim ama yetkili bazı kişilerin daha ılımlı ve olgun olmaları çok hoş ve örnek bir davranış olur.)

    motosiklet yarışçıları ve çok tecrübeli sürücüler bile kaza yapabiliyorsa burada yeni başlamak isteyenlerle alay etmek yerine bilinçli bir şekilde öğütler verelim ve tecrübelerimizi paylaşalım, karar yine onların olsun.

  3. #43

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Tavrın belki doğru ama tepkiyi çok çok çok yanlış yerde göstermişsin "BBRR" nin olmadığı bir konu seçmeliydin.

  4. #44
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3
    alıcan bitane fitesli motor binecen 1-2 güne alışırsın. yada aç youtube yi izleye izleye öğren işte. bu dediklerimle kendince bişiler yapabilirsin hata yaptıkça öğrenirsin ancak şunu unutma Motosiklet + Trafik hata affetmez çıtırdan bi eğitim alabilirsin.

  5. #45
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    bak getirin önüme bir tane vitesli racing sonra seyredin nasıl kullanılır :D bu arada vitessiz racing motor hiç duymadım şimdiye kadar.

    şaka bir yana aklımca önemli olan maddeleri yazmak istedim yararlı olabilecek. bende hiç kullanmadım ss motor, kaç saat oldu püf noktalarını öğrencem diye habire bişeyler çıkıyor ama şimdi diğer sekmeleri kapatıp bakmaya devam edicem.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler