Atv motosikletin yerini tutarmı?
-
Herkese merhabalar motosiklet.net i internette motosikletler ile ilgili araştırma yaparken buldum.Araştırma nedenim ogluma motosiklet alarak sürpriz yapmak istemem fakat motosiklet beni korkutuyor.Motosiklet yerine atv denilen 4 tekerlekli motosikletleri veya ismi buggy olarak tabir edilen 4 tekerlekli arabamsı aracı almayı düşünüyorum.Aşagıya iki aracında linkini koyuyorum.Degerli yorumlarınızla yardımcı olursanız sevinirim.
http://www.celikmotorsiklet.com/xt250gk-2.htm
http://www.beldeyama.com.tr/www/urun...id=24&u_id=201
Reklamlar
-
tutmaz , biri 2teker biri 4 teker ;)
-
Merhabalar..
Başlığınızda atv ve motosiklet kıyaslaması yapmışsınız..
Bir kaç açıdan değerlendirdim soruyu;
Öncelikle motosikletin verdiği keyif atv ile kıyaslanamaz bile..
Lakin çocuğunuza motosikletin tehlikelerini göz önüne alarak 4 tekerli bir şey bakıyorsunuz sanırım..O nedenle atv eğer çok uzun mesafelere gidilmiyprsa sorun yaratmaz..ancak atv ler asfaltta hiç dengeli değiller..arazi içinse birebirler..yani kullanımı ne şekilde olacak onu da öğrenmek gerekli..
Bunlar haricinde oğlunuzun ileride bir motosiklet kullanıcısı olacağını düşünüyorsanız bence kesinlikle düşük cc li naked ya da enduro tarzı bir motosiklet bakın..
yamaha ybr 125 ve honda cbf 150 bu seviyedeki en yaygın ve popüler modellerdir..
-
atv'ler takla atmaya meyilli araclardir, acemice davranilan durumlarda, kontrol kayiplarinda ya da arazi kosullarinda kolayca devrilebilirler. ayrica atv ile sehirde gezmek inanin motordan daha zordur, konforuda motosiklet gibi degildir, arazi icin uretilmis makinalardir asfaltta performanslari kotudur ve rahatsiz edicidir. belirli amaca yonelik uretilirler.. buggy'ler ise daha kullanislidirlar (atv'lere nazaran) ama daha da farkli bir konseptirler.. siz bu iki araci sordugunuza gore cocugunuza arazi icin kullanacagi bir arac mi almayi istiyorsunuz diye sorabilir miyim?
Wildgoose Rider - Transalp 650
-
Asfalt konusunda hakkınız var.Atv asfaltta kullanışlı bir araç degil fakat ilk linktekine baktınız mı sahara 250 daha kulanışlı gibi geldi.
Bu arada enduro veya naked motosikletlere biraz daha sıcak bakıyorum.Ama 4 tekerlekli araç daha güvenli oldugu için kanım ona ısınıyor
-
Rutherford adlı üyeden alıntı
Asfalt konusunda hakkınız var.Atv asfaltta kullanışlı bir araç degil fakat ilk linktekine baktınız mı sahara 250 daha kulanışlı gibi geldi.
Bu arada enduro veya naked motosikletlere biraz daha sıcak bakıyorum.Ama 4 tekerlekli araç daha güvenli oldugu için kanım ona ısınıyor
Eh o halde araba alacaksınız..buggy lerin trafiğe çıkış izni olup olmadığından emin değilim ben..
Onlar ciddi anlamda araba biliyorsunuz..
-
fullthrottle adlı üyeden alıntı
atv'ler takla atmaya meyilli araclardir, acemice davranilan durumlarda, kontrol kayiplarinda ya da arazi kosullarinda kolayca devrilebilirler. ayrica atv ile sehirde gezmek inanin motordan daha zordur, konforuda motosiklet gibi degildir, arazi icin uretilmis makinalardir asfaltta performanslari kotudur ve rahatsiz edicidir. belirli amaca yonelik uretilirler.. buggy'ler ise daha kullanislidirlar (atv'lere nazaran) ama daha da farkli bir konseptirler.. siz bu iki araci sordugunuza gore cocugunuza arazi icin kullanacagi bir arac mi almayi istiyorsunuz diye sorabilir miyim?
Tam olarak arazi açısından en büyük nedeni 4 tekerlekli olmaları motosiklete göre daha dengeli oldugunu düşünmem ve yüksek hız yapmaya uygun olmayışları fakat tabii arazide kullanımları oldukça keyifli araçlar bununda etkisi var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:15 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 PM ----------
Motosiklet alırsam bu tipte olanları daha sıcak geliyor
http://www.bmw-motosiklet.com/2985.aspx
http://www.honda.com.tr/motosiklet/c...duro/xl700.htm
http://www.beldeyama.com.tr/www/urun...id=10&u_id=253
-
cocugunuzun boyu ve kilosu nedir acaba?
kagit userinde atv ler 4 teker olduklari icin daha dengeli gozukselerde tekerlerinin cok yakin olmasi yani temelde motosiklet sasisine bagli olmalari sebebi ile ozlerinde dengesiz araclardir. tam denge kurmak icin jokey pozisyonunda yani hafif ayakta surmek ve denge noktanizi dinamik olarak ayarlamaniz gerekir, motosiklette ise bunu hafif one egilerek veya arkaniza yaslanarak yapabilirsiniz.
Wildgoose Rider - Transalp 650
-
atv ler genel olarak toprak yol tasıtlarıdır.asfaltta atv ler motordan dengesizdir viraj yeteneği çok kötüdür istedikten sonra çok rahat ters dönebilirsiniz motor daha güvenlidir
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
Rutherford adlı üyeden alıntı
enduro yada naked a sıcak bakmıyorum demiştiniz ama? bunların tamamı öyle..
-
Atv nin dönüş kabiliyeti (viraj) o kadar iyi değil.Genel de arazi koşulları için üretilmiş bir alettir.Lastikleri ona göre dizayn edilmiştir.Lastik dişlileri asfaltta aşırı vibrasyona neden olur belirli bir hızdan sonra.(Asfalt için üretilmişleri de mevcuttur.)
Benim kullandığım atv 180 cc likti yanlız 60 km/h yi geçemedim dipgaz düz yolda.(Vibrasyondan sonra yeter artık diyor insan)...
Ama feci torklu makine ...
Nerede kullanacaksın bilmiyorum ama asla bir motosiklet yerine geçmez atv.
İlk olarak trafikte motor olarak seri değildir.Viraja rahat giremezsiniz.Bi yerden sonra devrilecek hissi veriyor...
-
atv hiç zevk vermeyen bir makina 2-3 hafta sürdüm. Çin malıydı bendeki, arazide performans beklerseniz yanılırsınız; eğim fazla olursa zorlanıyor hatta gaz istiyor, bozuk yoldada fazla hız yapmak pek akıl karıda değil zaten asfaltta son gaz giderken hafif bir direksiyon çevirme anında dengeyi bozabilir ve istemeyen durumlar meydana gelebilir.
-
osbourne adlı üyeden alıntı
Merhabalar..
Başlığınızda atv ve motosiklet kıyaslaması yapmışsınız..
Bir kaç açıdan değerlendirdim soruyu;
Öncelikle motosikletin verdiği keyif atv ile kıyaslanamaz bile..
Lakin çocuğunuza motosikletin tehlikelerini göz önüne alarak 4 tekerli bir şey bakıyorsunuz sanırım..O nedenle atv eğer çok uzun mesafelere gidilmiyprsa sorun yaratmaz..ancak atv ler asfaltta hiç dengeli değiller..arazi içinse birebirler..yani kullanımı ne şekilde olacak onu da öğrenmek gerekli..
Bunlar haricinde oğlunuzun ileride bir motosiklet kullanıcısı olacağını düşünüyorsanız bence kesinlikle düşük cc li naked ya da enduro tarzı bir motosiklet bakın..
yamaha ybr 125 ve honda cbf 150 bu seviyedeki en yaygın ve popüler modellerdir..
Arkadaşa Katılıyorum..
-
Rutherford adlı üyeden alıntı
bunların cc leri biraz yüksek eğer ilk kullanacaksa cocugunuz, yamaha olabilir sanırım forumda cok eğlenceli bi motor olduğundan bahsedllir süpermoto nun
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
4 tekerlekli bir araç olduğundan motosikletin verdiği zevki vermez.
Ama fiziksel olarak 2 tane motosikletin yerini tuttabilir
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
-
Çocuğunuz küçükse bu kanuninin filan da küçük cross tarzı motoları var sanırım...
-
17 yaşında 1,80 boyu ve 80 kilosu var.Bunlarda bir sıkıntı yok sanırım.Yüksek cc motosikletleri tavsiye etmiyorsunuz.Fakat hondanın kurslarını görmüştüm.Bunları gitse yüksek cc den başlayabilirmi süpermotolar gerçekten güzel motosikletler onlar olabilir.Kullanan varsa kontrolü nasıl ögrenmek isterim.Bu arada marka olarak ne tavsiye edersiniz.Bmw ile otomobil olarak honda gibi markaların arasında bir gömlek fark var motosiklette de aynısı geçerlimidir acaba?
-
Rutherford adlı üyeden alıntı
17 yaşında 1,80 boyu ve 80 kilosu var.Bunlarda bir sıkıntı yok sanırım.Yüksek cc motosikletleri tavsiye etmiyorsunuz.Fakat hondanın kurslarını görmüştüm.Bunları gitse yüksek cc den başlayabilirmi süpermotolar gerçekten güzel motosikletler onlar olabilir.Kullanan varsa kontrolü nasıl ögrenmek isterim.Bu arada marka olarak ne tavsiye edersiniz.Bmw ile otomobil olarak honda gibi markaların arasında bir gömlek fark var motosiklette de aynısı geçerlimidir acaba?
yüksek cc ler hakkında pek bilgiye sahip değilim.söylediğiniz markalar motor konusunda da çok kaliteli emin olabilirsiniz.yani tamamen tercih,bakış açısı ve parayla alakalı.birkaç gün önce sinan sofuoğlu ile yıllarca motor kullanmış birine 650 F gs nin çok güzel olduğunu söyledim adam çıldırdı.Geç onları bana motor markası söyle onlar araba yapmaya devam etsin dedi.buda farklı bir bakış açısı ve zevk anlayacağınız.Oğlunuz her ne kadar kalıp olarak büyük motora elverişli olsada,yaş itibariyle çabuk gaza gelecek bir yaşta.benim tavsiyem düşük bir cc ile başlaması.eğitim alacak diyorsunuz karar sizin tabiki.yamaha ybr 125 i çok övüyorlar ondan başlayabilir.
hayat şansa bırakılacak kadar uzun değil
-
Rutherford adlı üyeden alıntı
17 yaşında 1,80 boyu ve 80 kilosu var.Bunlarda bir sıkıntı yok sanırım.Yüksek cc motosikletleri tavsiye etmiyorsunuz.Fakat hondanın kurslarını görmüştüm.Bunları gitse yüksek cc den başlayabilirmi süpermotolar gerçekten güzel motosikletler onlar olabilir.Kullanan varsa kontrolü nasıl ögrenmek isterim.Bu arada marka olarak ne tavsiye edersiniz.Bmw ile otomobil olarak honda gibi markaların arasında bir gömlek fark var motosiklette de aynısı geçerlimidir acaba?
info icin sagolun. boy ve kilosu gayet yuksek ki yasinin 17 oldugunu soylemissiniz bu da buyumesinin daha yillarca devam edecegini gosterir..yani alacaginiz motorun yuksekligi sizin icin arti olacaktir. Honda'nin kursunu kesinlikle oneririm, motor bence dusme kalkmayla ogrenilecek bir alet degildir. Yuksek cc derken bir enduro'nun yuksek cc ile bir supersport'un yuksek cc'si ayni degildir.
endurolar yuksek tork uretirler, dusuk devirlerde cok atiktirler, ss'ler ise tam tersi devir yukseldikce vites buyudukce deliren makinalardir.
1200 cc lik bir enduro ya oglunuz rahatca hakim olmaya basladiginda alin onu 600 cc'lik bir ss'e oturtun ilk etapta %100 bocalayacak, kontrolunu saglayamayacaktir.
atv'yi unutun bence, onun yerine jet-ski alin yazlari suda ailece eglenin.. ama motor alacaksaniz o yazdiklariniz icinden bmw f650 gs yi siddetle oneririm. kalitesi, dengesi ve uzuuuuuun omuru ile oglunuza iyi yoldaslik edecektir. bundan sakin honda kotu yamaha daha fena gibi bir anlam cikartmayin, her markanin modelinde kusursuz yanlar, vazgecilmez detaylar artilar ve eksiler vardir tabi ki..
linklerini verdiginiz 3 motorda kendi segmentlerinde kafaya oynayan motorlardir.
transalp' i baslangic icin cok oneremeyecegim, ama oturusu ve konforu oglunuzu mutlu edecektir.
yamaha xt serisi ise iclerinde araziye en yatkin olan motordur, 7 ay kadar kullandim cok keyifli cok eglenceli hasari, engel tanimayan, ekonomik, kolay bozulmayan, hafif bir motordur ama 2 kisi binilmez.. uzun yolda yorar. ayrica supermotolar asfaltta cok iyi soz dinlerler, merdiven, kaldirim, hendek falan umurlarinda olmaz. teknigi basit kullanimi cok kolay makinalardir. ama fantastik kullanimlarindan oturu kazaya davetiye cikarirlar.. sonucta kimse supersport ile merdivenden cikmayi denemez ama altinizdaki supermoto olunca insan neler deniyor..
bmw bu uclunun icinde en parlak opsiyondur bence..
600 cc buyuk mu, buyuk. ama enduro kullaniminda ozellikle honda kursu sonrasi sorun yaratmayacak bir cc dir.
ve markalar arasinda tabiki kalite farklari vardir. bmw -honda arasinda otomobil piyasasindaki farki biliyorsunuz.. ve motor - malzeme acisindan evet ayni fark burada da devam etmektedir.
Wildgoose Rider - Transalp 650
-
28 Aralık 2009, 00:16
#20
buggy denen araçtan almayı ben de düşündüm ve buna benzer kanuni buffalo var ama nasılsa 1 yıl sonra sıkılcam yani kullanmıcam ve elimde kalcak satmak kolay değil galiba. atv ise belli ne kadar güvenli olduğu.. buggy almaktansa büyüyünce prowler 650 tarzı bi makina almayı düşündüm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler