Aprilla rs125 diger racelara göre daha farklı 250 cc racelar ile bile boy ölçüşebilecek güçte sanırım fakat 2 zamanlı bunun avantaj ve dezavatajlarını yazarsanız sevinirim
Aprilla rs125 diger racelara göre daha farklı 250 cc racelar ile bile boy ölçüşebilecek güçte sanırım fakat 2 zamanlı bunun avantaj ve dezavatajlarını yazarsanız sevinirim
dezi :D 2 zamanlıdır çabuk ısınır çok yakar
avantajı ise atik olur hızlı olur dediğin gibi 250 cclerle kıyaslanabılır bir makinadır
2 zamanlı daha fazla yakar ve 4 zamanlıya göre daha hızlıdır ve güçlüdür
Aprilia RS 125 Teknik Özellikleri
Motor Su soğutma, tek silindir, 2 zamanlı
Motor hacmi 124.8 cc.
Motor gücü 29 hp / 11000 rpm
Tork 14 Nm / 6500 rpm
Çap x strok 54 x 54.5 mm.
Sıkıştırma Oranı 12.5 ± 0.5:1.
Karburatör Dell’Orto PHBH 28.
Ateşleme Elektronic CDI
Çalıştırma Elektrikli
Akü 12 V – 180 W
Şanzıman 6 vites
Frenler Ön: 320 mm disk. Arka: 220 mm disk
Jantlar Alüminyum alaşımlı. Ön:3.00 x 17”; arka 4,00 x 17”.
Lastikler Tubeless radyal. Ön:110/70 17”; arka 150/60 17”.
Uzunluk 1955 mm
Genişlik 720 mm
Yükseklik 1100 mm
Koltuk yüksekliği 805 mm
Dingil aralığı 1345 mm
Yakıt Tankı Kapasitesi 14 lt (3.5 lt rezerve).
kıyaslamak gerekirse cbr125 ile
GENEL BİLGİLER
Model CBR 125 R
Yılı 2007
Türü SUPER SPORT
Fiyat 5.510 Ytl
MOTOR VE GÜÇ ÖZELİKLERİ
Silindir Hacmi 124
Motor Tipi 1 silindir 4 Zamanlı SOHC 2 Sübap
Çap x Strok
58 x 47.2
Sıkıştırma Oranı 11 : 1
Max güç (ps @ dev/dak) 13.00 / 10000 ps @ dev/dak
Max tork (Nm @ dev/dak) 10.00 / 8000 ps @ dev/dak
Yakit sistemi Karburatör
Atesleme
C.D.I.
Vites kutusu 6 Vites
ŞASE
Ön Süspansiyon 31 mm´lik teleskobik çatal, 109 mm esneme aral?kl?
Arka süspansiyon Monoshock amortisör, 120 mm esneme aral?kl?
Ön teker hareket mesafesi 109 mm (4.3 inches)
Arka teker hareket mesafesi 120 mm (4.7 inches)
Ön fren
276x4mm´lik hidrolik disk,
Arka fren
220x4mm´lik hidrolik disk,
Ön lastik
80/90 17M/C 44P
Arka lastik 100/80 17M/C 52P
Boyutlar
Ağırlık 115 kg
Uzunluk-Genişlik-Yükseklik 1920 X 675 X 1070
Sele Yüksekliği 776
Minimum Yerden Yükseklik 172
Yakıt Kapasitesi 10
Diğer Özellikler
Yakıt Tüketimi Biliyorsan?z bize iletin
Güç / Ağırlık Oranı 0.1130 HP/
Renkler Siyah, K?rm?z?, Turuncu, Repsol
YZF R125 yeni - Ayrıntılı Teknik Özellikler
MOTOR
Tipi Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindir, 4 supap, SOHC
Hacim 124.66 cc
Çap x strok 52.0 X 58.6 mm
Sıkıştırma oranı 11.2:1
Azami güç 9.000 dev/dk. 11.0 kW (15 BG)
Azami tork 8.000 dev/dk. 12.18 Nm (1.24 kg-m)
Yağlama sistemi Yağ banyolu karter
Yakıt besleme sistemi Yakıt enjeksiyonu
Debriyaj tipi Yağlı, çok diskli helezon yay
Ateşleme sistemi TCI
Marş sistemi Elektrikli
Şanzıman sistemi Sıralı, 6 vites
Son aktarım sistemi Zincir tahrikli
ŞASİ
Şasi Çelik Deltabox
Ön süspansiyon Teleskobik çatallar
Ön çatal esneme mesafesi 130 mm
Arka süspansiyon Salıncak (monokros)
Arka çatal esneme mesafesi 125 mm
Ön fren Tek disk, 292 mm
Arka fren Tek disk, 230 mm
Ön lastik 100/80-17 M/C
Arka lastik 130/70-17 M/C
BOYUTLAR
Toplam uzunluk 2,015 mm
Toplam genişlik 660 mm
Toplam yükseklik 1,085 mm
Sele yüksekliği 818 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,355 mm
Minimum yerden yükseklik 155 mm
Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 138 kg
Yakıt kapasitesi 13.8 litre
Yağ kapasitesi 1.15 litre
Fiyatı ne kadar Rs125'in?
birde parçaları pahalı mı ,motor kullanışlı mı?
süper motora benziyo ama
her yerde servis ve parça olmaz.
bide benzinine yağ karışıyomu?
çok süper seridir bu
iki farklı dönemimi anlatayım:
iki senedir tek vesaitim yamaha ybr 125'ti. bu motosikletle yapılmayacak uzun yolları yaptım, şehirde de üstünden inmedim. yük hayvanı gibi kullandım aleti günlük işlerimde. kısacası motosiklet benim için bir gereklilikti ve iki senede 20 bini deviriyordum.
artık ikinci bir taşıtım var ve günlük işlerimi onunla hallediyorum. okula onunla gidiyorum, uzun yolda da yine onu kullanıyorum. şimdilerde motosiklet benim için sadece keyif için bindiğim bir zevk makinası. haftada bir anca kullanıyorum.
geçmişte benim için en uygun motosiklet ybr 125'ti. şimdi ise iki zamanlı bir aprilia'nın daha uygun olacağını düşünüyorum. sapık bir motosiket sevici olmasam şimdiki motosikletimi satıp gidip 125 lik bir iki zamanlı motosiklet almak için bir dakika düşünmem. ama satasım gelmiyor bu ayrı dava.
not: yazıdaki "ybr" kelimelerinin yerine rahatlıkla cbr 125 koyabilirsiniz.
İlk önce dezavantajlarını soyleyeyim;
4 zamanlı motorlara göre çok yakar ( 100km de yaklaşık 5lt),
4 zamanlilara göre motor ömrü daha kisadir, tabi bu senin motoruna nasıl baktığına bağlı.
egsozundan bol miktarda duman atar ( 2t yağ kullandığı için)
arkadaşların da dediği gibi ybr gibi kullanılmaya gelmez, çünkü bir pist motoru gibi tasarlanmistir.
Avantajları ;
tr'de geçemeyeceğin 125-250cc motor yoktur(abisi rs 250 hariç )
ara hızlanmaları çok iyidir, kullanması oldukça zevkli bir makine,
şekil olarak çok yakisiklidir,
eğer piston segman değiştirmen gerekirse 4 zamanlilara göre çok daha ucuza hallolur,
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:17 AM ----------
Not: ben de rs 125 in benzeri gpr 125 kullanıyorum. Motorumu aldığım sıralarda bütçeme uygun rs 125 bulamadigim için bunu almıştım, çok da memnunum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:21 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 AM ----------
Not: ben de rs 125 in benzeri gpr 125 kullanıyorum. Motorumu aldığım sıralarda bütçeme uygun rs 125 bulamadigim için bunu almıştım, çok da memnunum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)