Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ıslak bir kaza hikayesi. kıssadan hisse isteyenlere

    REKLAM ALANI
  1. #1
    JUSTice4all - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Motosikleti
    suzuki gsx 1300r hayabusa
    07.09 tarihinde e5 pendik, ankara yönünde kırmızı-gri bir scooterın yanından gectim. yagmur zaten ıslak yola yavastan dusmeye basladı. devrimi düşürdüm takip mesafemi arttırdım. yagmurda iyice saganaga dondu. kaynarca üstgeçite dogru yaklastıgımda(iddia ediyorum! tüm istanbul'da e5 in ankara yonundeki en tehlikeli yeridir) 3 km once gectigim scooter sagımdan gecip takip ettigim aracın dibine girdi. trafik ustgecitte muhakkak(!) aniden yavaslar, cunku sehirler arası otobusler, minibusler taksiler vs yolcu indirme bindirme yaparlar ki cogu zaman bu SAG SERİTTENgerceklesir ve hafif yokus asagi gelen suruculer tatli virajın sonundaki bu duraklamayı son anda gorurler. uzerinde polar, gozunde gunes gozlugu olan korunmadan bi-haber scooter surucusu (bkz: ) biraz sonra yavaslayacagi kesin bu trafikte nasil hız kesecek diye dusunurken, takip ettigi aracların stop lambaları sırayla yanmaya basladı. ama scootercı o kadar yakın takip ediyordi ki eminim 2 ondeki aractan ilerisini gorebilecek durumda degildi. derken apachimizin arka lastik saga dogru akmaya basladi. kaza olacagina o kadar emindimki, kendimi nasil kaptirdiysam "duramazsın, sagdan kaç" diye bagirirken buldum kendimi. tam bu arada oda kendini ıslak zeminde kıç üstü kayarken ve sag seritten uzerine dogru gelen altın sarısı aracın soforune " ezme beni" bakislari atarken buldu. surucu yaklasık 30-40 m suruklendi kıç ustu, motoru ise 50 m kadar suruklendi ve gebze-harem minibusune carparak durabildi. surucude ufak tefek sıyrıklardan baska bir sey yoktur diye dusunuyorum, ama motor icin ayni seyi dusunemiyorum.
    yagmurlu sezona giris yapiyoruz arkadaslar, lütfen dikkat edin. korumasız cikip kelleyi koltuga almayin, birakin fizik kurallari siz motorun üzerindeyken islesin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alix35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    sattım düğünden sonra bakıcam
    scooterler ıslak zeminde yolda durmuyor bile....dün bende arka tekeri kaydırdım virajda tam eve 20 metre kala düşüyordum son anda ayağımdan destek aldım...yağmurda kaskın üstüne düşen damlaların çıkardığı sese bayılıyorum...
    başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...

  3. #3
    Doru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    Ankara
    Aslın da tabi bu arkadaş düşmeyi çoktaaan haketmiş. İnşallah bu ona iyi bir ders olur.
    Atın yiğidine doru , adamın yiğidine deli derler.

  4. #4
    BİROL 78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    İSTANBUL/ Bakırköy
    Motosikleti
    HAYABUSA
    Alıntı alix35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağmurda kaskın üstüne düşen damlaların çıkardığı sese bayılıyorum...
    varmı ki o damla sesini sevmeyen,her zaman diyorum yağmur altında motosiklet kullanmak çok zevkli oluyor,ama korumalar tam olduğu zaman.
    facebook(Fazer Tutkunları)

  5. #5
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Deneyimsizlikten yapılmış bir kazaya benziyor, muhtemelen ıslak yol tecrübesi pek yoktu. O tecrübeye su an sahip olmuş durumda. Neyse ki çok ucuz atlatmış. Km'lerce motor kullanmış olmak bile insanı 4/4'lük bir sürücü yapmıyor. Motosiklet kullanmak öğrenmekle bitmiyor, bunun sonu yok sanıyorum bazen.

    Çoğu kişi motosikleti altına aldığı gibi yollara vuruyor kendini. Ehliyet alma esnasında eğitim diye birşey yok maalesef. Bizler en azından forum üyeleri olarak burada onlarca bilgiyi okumuş durumdayız ve halen okumaktayız. Çoğu acemi arkadaşımız bu forumdan birçok şeyi teorik olarak öğrenmiştir. Şu anda motosiklet almayı düşünen yüzlerce arkadaşımız bu forumdan henüz motorlarını almadan önce birçok şeyi öğrenmiş durumdalar. Hatta yaptığımız kazalarla bile birbirimize çok şey öğretiyoruz.

    Laf buraya gelmişken aklıma birşey geldi Nasıl olsa eğitim yok, hiç olmazsa bizler de önümüze gelen motosikletlinin yolunu kesip "bak kardeş motosiklet.net diye bir site var, mutlaka üye ol çok faydası olur" mu desek acaba. Diyelim ki o arkadaş bu foruma üye olsaydı muhtemelen ıslak yolda nasıl gitmesi gerektiği konusunda bilgi sahibi olacaktı. Eğitim açığını biz kapatmaya çalışalım bari

  6. #6

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul/Bostancı-Karabük/Merkez
    Motosikleti
    Cbf 150
    Yazı İçin teşekürler.Abi ben daha acemiyim ehliyeti Bayramdan sonra alacağım İnş.Motoruda eğer bir aksilik çıkmassa İlk baharda.Şimdi öğrenmeye çalışıyorum.Çocuğun hatası Çok yakından takip etmesimi Yağmurlu havada

  7. #7
    Silverwing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Scooter' ların çoğunluğu Çin malı ve lastikleri kauçuk değilde naylon ağırlıklı üretildiği için durma mesafesi artıyor. Motorunuz ne marka olursa olsun lastiklerinizin, kaskınızın kalitesine elinizden geldiğince özen gösterin ve dikkatli kullanmaya gayret edin. Bunlar motorcuyu hayata bağlayan üç önemli unsurdur. Önce tedbir, sonra gerisi Yüce Allah'ın takdiri.

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    benim motorun arka tekeri kilitlenmez frenleri sıkmadığım (hatta toprak yolda bile) için ama geçen gün asfaltta azıcık dokundum kilitlendi direk. aman dikkat
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  9. #9
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı DaRk_OtToMaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .Çocuğun hatası Çok yakından takip etmesimi Yağmurlu havada
    Elbette ki ... Islak kuru farketmez, ıslak daha riskli, takip mesafesini her zaman olması gerekenden bile fazla tutmalı aslında.

  10. #10

    Üyelik
    14 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Suzuki GS 500E
    Yağmurlu havada otobanda hemde korumasız...scoot...ile aptal cesarati bence...

  11. #11
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    kesın onun scooterınde teyp te vardır ibrahım tatlı sesten ölürsem kabrımı gelme istemeeem geçmiş olsun demelı arkadaşa inşallah ders cıkarır

  12. #12
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    bencede yani...Hangi mantığa hizmet ediyosunde otobanda korumasız scooter ile ölümle dans ediyosun!

  13. #13

    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul/Bostancı-Karabük/Merkez
    Motosikleti
    Cbf 150
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette ki ... Islak kuru farketmez, ıslak daha riskli, takip mesafesini her zaman olması gerekenden bile fazla tutmalı aslında.
    hmm teşekürler.

  14. #14
    ilhan007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YBR 125 '08
    scooterla yağmurlu havada gezilirmi ya.

    ben mesela yağmurlu havada fren kullanmıyorum
    motor freni ile yavaşlıyorum..zaten lastikler ince.

  15. #15
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    vallaha bu adam çıldırmış olmalı scooterların tekerleri ufak olduğu için fazla viraja giremessin bendede var şimdilik scooter asya 150 t 19 a onu ilk aldığım günder beri fazla yatımıyorum virajlara zaten yatammasın alt taraf sürtmeye başlıor ve ufacık aksilikte gitti motor ve sen geçen arkadaşa verdim köy yolunda bilirsiniz topraklı ve çok engebeli olur sağ sola yatırıyor ama nasıl yatırma sağa bi yatıyor tmm gitttik diyorum sola yatırıor allahım yardım et en sonunda arkadaş bidaha viraja girdi bu sefer alt tarafı sol daki ayaklığı yere sürtü o sürtme esnasında çıkan ses ömrümdeen ömür aldım motor bide 0 km olunca iyice üzdü bende sinirlendim dur lan dur dedim in aşşağı geç arkama sana bidaha motor yok şaka maka bu da ayrı bi konu en sevdiğiniz insan bile olsa motorunuzu vermeyin veripte kötü olacağınıza vermeden kötü olun çünkü motoru verirsiniz gider birine çarpar en sizin başı ız yanar sora tatsız olaylar olur çok kötü hakaret ler edersiniz başınız yanar kurtulmaz ben yaşadım onun için biliyorum :( anlattığım olaydaki arkadaşımda motoru verme sebebim yalvardı artık sinirlendirdi o zaman arkanda olcam dedim ona göre gi yavaşça ama yavaş gitmedi tabi

  16. #16
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Yağmurda scooter kullanılır mı?
    Bir seneyi aşkın bir süredir mütemadiyen scooter kullanıyorum. Hem de Rize'de ki biraz coğrafyası olanlar bilir Türkiye'nin en çok yağış alan şehridir burası. Öyle böyle yağmurlar da değil...
    Henüz bir sorun yaşamadım. Dikkatimi kaybetmediğim sürece de yaşayacağımı sanmıyorum.
    Demek ki yağmurda scooter kullanılabilirmiş

  17. #17

    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Bende dün rampada fren yaptım zor topladım arabanın tekine giriodum
    Yerler hafif çiseliydi..

  18. #18
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    iyi olmuş gerizekalıya.umarım bidaha motora felan binipte adımızı lekelemez.
    evet arkadaşlar malum yağmurlar başladı lütfen çok dikkatli olalım ve tedbiri elden bırakmayalım.özellikle çise ve çiği çok tehlikeli arkadaşlar bunlara dikkat.
    birde virajlara mümkün olduğunca yavaş girip yavaş yavaş çıkalım.takip mesafesini maximuma çıkaralım.ani frenlerden kaçınalım
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  19. #19

    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi olmuş gerizekalıya.umarım bidaha motora felan binipte adımızı lekelemez.
    evet arkadaşlar malum yağmurlar başladı lütfen çok dikkatli olalım ve tedbiri elden bırakmayalım.özellikle çise ve çiği çok tehlikeli arkadaşlar bunlara dikkat.
    birde virajlara mümkün olduğunca yavaş girip yavaş yavaş çıkalım.takip mesafesini maximuma çıkaralım.ani frenlerden kaçınalım
    Abicim ne freni vites küçültürken bile kayıyoz

  20. #20

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    bu tiplere hiç acımıyorum, ya gidecek birine vuracak ya da arkasından gelen sürücünün başını yakacak...
    yağmurlu havalarda dikkatimi çekiyor da otomobil şöferleri de fazla sıkıştırmıyorlar
    Insan paranin sahtesini yapar, para da insanin...
    Ne güzel demiş büyük şair David Guetta: tHe wOrLD is MinE
    http://derinpoker.blogspot.com/


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler