Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Herşey Tamam Ama Ya Büyük cc'li bir Motor Almak İstiyorsak?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    İllaki kendini güvende hissetmek istiosan 600 cc'lik bi SS yerine 500-600 cc'lik bi cruiser almak daha mantıklı değil mi..?

    Gerekli eğitimleri aldıktan sonra 600-650 cc bi cruiserla da baslayabilirsin...

    Hem kendini yeterince de güvende hissedersin...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendini guvende hissetme mevzusu biraz tartismaya açik.
    Yani motosikletine hakim olabiliyorsan kendini guvende hissedersin.
    Gerçek anlamda bir surus gerçeklestiremedigin bir motosiklet isterse dunyanin en guvenli motosikleti olsun(ki; insanlarin dunyasinda boyle bir motosiklet yok.) sana guven vermeyecektir.
    Surekli korkarak kullanilan bir motosikletin zevk vermesi dusunulemez.
    Bu nedenle biz motosiklete yeni baslayacak tum arkadaslarimiza, once uysal bir motosikletle baslamalarini oneririz.
    Bunu yaparken amacimiz, sadece hayatindan endise duymamiz degildir.

    Motosiklet sevgisini ve zevkini uzun yillar yasayabilmesini saglamak en onemli amaçlarimizdan bir tanesidir.

    Yanlis seçimlerle motosiklete baslayan bir çok arkadasimiz, bir zaman sonra bir seyleri bahane ederek, motosikletten uzaklasiyorlar.(Evlilik,çocuk gibi)
    Aslinda bu uzaklasmanin bahanesi geçerli degildir.
    Asil olan yillardir kullanamadiklari ve bu nedenle surekli korktuklari aletten bir an once uzaklasma çabasidir.
    Bu konuda kendini ikna etmek için de artik sorumluluk sahibi bir insanim, kendime dikkat etmeliyim cumlesini kurarlar.

    Halbuki her zaman zevk alabilecekleri bir motosikletle baslasalar ve asama kaydederek motosiklet degistirseler, bundan buyuk bir zevk alacaklar ve vazgeçmeyi akillarindan bile geçirmeyeceklerdi.

    Daha yazarim da dertlendirmeyeyim kimseyi.

    Iyi dusunmeni istiyorum.
    Motosikleti uzun bir sure kullanmak ve zevk almak istiyorsan, buyuk bir hata yapmak uzeresin.

    Belki asla dusmeyecek, asla kaza yapmayacak, yillarca o motoru kullanacaksin.
    Ama hep korkacaksin.
    Bu zevk degil, kabustur.....
    büyük oranda haklısınız. her ne kadar şu anda sayacağım tüm olumsuz olayların nedeni ben olmasam da araba ile takla atmış, bir kaç kez motorla kaza geçirmiş ve çok yakın birisini motor kazasında kaybetmiş birisi olarak dediklerinizi anlıyorum. yaşadıklarımdan dolayı şu anda zaten kendim kullanmadığım nesnelerden araçlardan korkar oldum. bu konuda sizden istediğim bana yol göstermeniz. önerileriniz sonucunda olayın büyük bir oranda bana bağlı olduğunun farkına vardım.

    en basitinden biraz detaylı düşününce arabaya kıyasla motor kullanmanın farklılığı ortaya çıkıyor. araba da ayaklarınızın altında duran 3 pedal ve vites varken. motorda her bir organınız daha koordineli şekilde çalışmak zorunda. bakalım zaman bize ne gösterecek. bu konudaki her türlü nasihata, tavsiyeye, öneriye, örneğe ve önümü görmeme yarayacak bilimum şeylere açığım.

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük oranda haklısınız. her ne kadar şu anda sayacağım tüm olumsuz olayların nedeni ben olmasam da araba ile takla atmış, bir kaç kez motorla kaza geçirmiş ve çok yakın birisini motor kazasında kaybetmiş birisi olarak dediklerinizi anlıyorum. yaşadıklarımdan dolayı şu anda zaten kendim kullanmadığım nesnelerden araçlardan korkar oldum. bu konuda sizden istediğim bana yol göstermeniz. önerileriniz sonucunda olayın büyük bir oranda bana bağlı olduğunun farkına vardım.

    en basitinden biraz detaylı düşününce arabaya kıyasla motor kullanmanın farklılığı ortaya çıkıyor. araba da ayaklarınızın altında duran 3 pedal ve vites varken. motorda her bir organınız daha koordineli şekilde çalışmak zorunda. bakalım zaman bize ne gösterecek. bu konudaki her türlü nasihata, tavsiyeye, öneriye, örneğe ve önümü görmeme yarayacak bilimum şeylere açığım.
    Harika..

    Size en uygun motosikleti bulacagiz ve uzun yillar zevk alarak motosiklete bineceksiniz.
    Fakat su an SBK yarisi var, kafam orada.
    Bir suru tecrubeli arkadasimiz var forumda.
    Onlarda dusuncelerini yazarlarsa, bir sonuca ulasiriz.
    Ben de elimden geldigince katkida bulunacagim.
    Su an kafam SBK da, kusura bakmayin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24
    KadZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    Mesirkent
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar

    1)İkinci olarak büyük motor almak istememdeki nedenin hız tutkusu olmadığını söylemek istiyorum. Şehir içi kullanımda bir motorun ne tür zorluklar çıkarabileceğinden bahsetmeniz de yerinde olacaktır. Bu bağlamda Naked ve SuperSport kategorilerindeki 600RR ile 600F gibi motorlar arasındaki farklardan bahsetmek yerinde olacaktır.

    2)Motor tercih etmek istememin bir diğer nedeni de arabaya kıyasla bakımının daha ucuz olduğunu düşünüyor olmam. Bu konudaki düşüncem yanlış mı? Sizin bu konudaki fikriniz nedir?
    1)Hız tutkusu değilse sebebin 600RR ı kullanmaktan nasıl bir keyif alıcaksın.Hız yapmayacaksan ses ve görüntü için tercih ediceksin ve o benzer sesi diğer 4 silindir 600 lüklerde alabilirsin.Şehir içi kullanımı senin için işkenceye dönüşebilir.Zaten muhtemelen hararet sıkıntı yaratacak. 600 RR ile 600f derken cbr 600f i kasedeiyorsan oturuş pozisyonu biraz daha rahat olsada 600f kesinlikle naked değildir.

    2)
    Tercih etmeyi düşündüğün motosikletin masrafı arabayı aratmaycaktır hatta birçok arabadan daha da masraflı olucaktır.
    KADir ZEngin

    Ne kadar hızlı gittiğini durman gerektiğinde anlarsın...

  5. #25
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    büyük cc ile başlarsan büyük risk alırsın....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #26
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    evet arkadaşım unutmaman gereken bir nokta bu makineler çok yüksek devirlerde çalıştığından yavaş kullanmaya gelmez alırım hız yapmam falan diyorsun fakat alet zaten bunun için yaratılmış yani tabiki sürekli hızlı gidilcek diyede birşey yokta yüksek hacimli lerin felsefesi bu ha nolur motosiklet heba olur araba almaktan daha akılsızca bişi yapılmış olur
    saygılar..

  7. #27

    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    Nirvana
    Alıntı hao_asakura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım böle bi başlık açman hata.

    1-ybr ile başla
    2-eski bi scooterla başla
    3-o motor sana tabut olur
    4- o motorlar 1 viteste 150 yapıyo
    5- bu motoru sürmek için deneyimli olman lazım.
    6- 600 lük sana az gelir hayabusa al.
    buna bittim

    burda en iyi öneriyi birkaç arkadaş vermiş;
    ileri sürüş teknikleri için bayilere başvurmalısın.

    birçok kişi aynı kanıda ''önce ufak cc motorla başla''
    arkadaşlar haklısınız herkez anasının karnından motorcu olarak doğmuyor yalnız göz ardı edilmeyecek bazı ufak noktalar var.herkez madden her sıkıldığında motor değiştirecek güçte değil.ve birçok masrafta cabası.600 cc SS lar 250 nin üzerine çıkabilen makinalar dolayısıyla ölüm makinaları.şuanki durumun elveriyosa güzel bi 600 cc al ve uzman kontrolü altında deneyim kazanmayı dene.çok tecrübe kazanamasanda 1 hafta bilemedin 1 ayda onu kullanabilecek kıvama gelebilceğini umuyorum.

  8. #28

    Üyelik
    03 Şubat 2009
    Büyük başın derdide büyük olur unutma
    Belki çok uç bir örnek olucak ama 50cc bir mobilet ile 1000cc bir race karşılaştıralım mobiletin gazını sonuna dayasan bile ayagını kaldırmadan hareket etmez yani senin kontrolün çok fazla istemedigin bir hareket yapmaz ama 1000cc lik bir makine öyle degil dalgınlıkla çok az gaz versen uçar gidersin kontrolü çok fazla tecrübe ister.Zaten sen anladıgım kadarıyla daha çok şehir içinde kullanıcaksın daha önce hiç motosiklet tecrüben yokken 600cc sana şehir içinde çok fazla sıkıntı verir ve yorar.Hız yapma konusunda da motosikletin üzerine oturunca anlarsın 250km den fazla yapabilen bir motosiklet üzerinde az bir gazla kendini 100km üzerinde bulucaksındır.Yani hız yapmıyıcaksan kendini yormaktan daha fazla iş yapmaz düşünüyorum.Bunun yerine daha küçük cc leri tercih etmelisin 250 cc bir race tam sana göre derim bana sorarsan

  9. #29
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    motosiklet kullanmak.. çocuk oyuncagı... 600, 750 ,,1000,,,1200,, 1300,,1400,, sorun diil.. hepsinin çalışma prensibi aynı .. hepsinde gaz fren debriyaj ve bilimum aksesuar var.. sonuçta hepsinin yaptıgı şey aynı .. gitmek.. burada hemfikirsek problem yok .. bu nedendirki motosiklet kullanmak cocuk oyuncagı.. basarsın marşa çalışır . çekersin debriyajı atarsın bire yavaşça gazverirsin . vet evet oluyor .. gidiyorsun .. başardın .. hemen x marka bi motor mazasından paran kadar bi motor alıp yüzünde 11 numara gülüşle dükkandan çıkabilecek seviyedesin ..


    fakat motosiklet kullanmak zordur .. çok iyi bir denge gerektirir ki bu denge insana zmanla yerleşir. bu nedenle küçük cc den başlanması önerilir.. dengeyi kursun .. trafikte zorluk çekmesin .. tehlikeyi gözardı edebilsin

    fakat motosiklet kullanmak zordur.. çünkü bilgi birikim ve tecrübe gerektirir ... tehlike anında kendine o acil durum çıkış kapısını bulacak . düşünme .. çeviklik ve karar verme gücü gerektirir...

    fakat motosiklet kulanmak zordur.. çünkü şu noktada gazmı açsam yoksa frenemi bassam?? virajı çok dışatan aldım ..,, yolmu ıslak .. eyvaahh .. naapmam lazımm .. amaç düşünmek degil sadece .. 140 150 ile giderken .. bu sorunlara baş germek.. 140 -150 yi küçümsemeyin .. çok diil .. 40 la giden bi bisikletten düşün .. ne demek istedigimi anlarsınız..

    fakat [B]motosiklet [/B kullanmak zordur.. evden çıkarken annenin suratındaki o .. " evladım gene o motora binecek kimbilir acaba geri gelecekmi" ifadesi hiç bitmez yanar yüregi sesiz sessiz .. 2 sn kapat gözlerini ve yakınlarını ... yanındakileri.. tanıdıklarını .. sevenlerini düşün..... sen öldükten sonra ne halde olacaklarını ....

    fakat motosiklet kullanmak zordur.. kimse ölümsüz degildir.. fakat bile bile riski %100 e çıkarmak niye ? gaz açtıgın her 10 km/h kadranda ne kadar güzel dursada.. getirdigi sorumluluklar agırdır... he 10 km/h senin kaza yapma riskini %10 arttırır

    bunlar sadece aklımdakiler.. daha fazla yazabilirim .. ama heralde sanıyorum ki yeterli olacaktır....

    ha benmi ? hala binebiliyor ve buralara boyle şeyler yazabiliyorum ..

    hala şeklim olsun . görüntü budur abi... ne ses var alette beee.. yardırarak gidiyo valla.. aaa yanladı laannn.. kızlar bakıyo abi ,,,,, zihniyetindeysen .. benim motoru satiim sana.. çük büyük sayılmaz ama idare eder

    sevgiler jesse
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  10. #30

    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    Nirvana
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fakat motosiklet kullanmak zordur .. çok iyi bir denge gerektirir ki bu denge insana zmanla yerleşir. bu nedenle küçük cc den başlanması önerilir.. dengeyi kursun .. trafikte zorluk çekmesin .. tehlikeyi gözardı edebilsin

    fakat motosiklet kullanmak zordur.. çünkü bilgi birikim ve tecrübe gerektirir ... tehlike anında kendine o acil durum çıkış kapısını bulacak . düşünme .. çeviklik ve karar verme gücü gerektirir...

    fakat motosiklet kulanmak zordur.. çünkü şu noktada gazmı açsam yoksa frenemi bassam?? virajı çok dışatan aldım ..,, yolmu ıslak .. eyvaahh .. naapmam lazımm .. amaç düşünmek degil sadece .. 140 150 ile giderken .. bu sorunlara baş germek.. 140 -150 yi küçümsemeyin .. çok diil .. 40 la giden bi bisikletten düşün .. ne demek istedigimi anlarsınız..

    fakat [B]motosiklet [/B kullanmak zordur.. evden çıkarken annenin suratındaki o .. " evladım gene o motora binecek kimbilir acaba geri gelecekmi" ifadesi hiç bitmez yanar yüregi sesiz sessiz .. 2 sn kapat gözlerini ve yakınlarını ... yanındakileri.. tanıdıklarını .. sevenlerini düşün..... sen öldükten sonra ne halde olacaklarını ....

    fakat motosiklet kullanmak zordur.. kimse ölümsüz degildir.. fakat bile bile riski %100 e çıkarmak niye ? gaz açtıgın her 10 km/h kadranda ne kadar güzel dursada.. getirdigi sorumluluklar agırdır... he 10 km/h senin kaza yapma riskini %10 arttırır
    bunlar ileri düzey bilgi ve tecrübe gerektiren işler.dediğin gibi marşa bas çalıştır vitesi at gaz ver.evet motor böylede gider ama uzun yol tecrübeleri ayrı bi konu.eğer bu konunun sahibi arkadaş 1 ayda bu deneyimi kazanacağını sanıyosa yanılıyor.anca bi amatör gibi yavaş yavaş evinden işine caddeleri kullanarak sürebilir.otoban, hız, viraj bunlar farklı deneyimler ve uzun süre isteyen şeyler..

  11. #31

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    bir çok arkdaş tehlikeli demiş. ama istanbul gibi bi şehirde yaşıyosan bunun eğitimini alarak güzel bi şekilde binebilirsin. 125 cc ye 1 yıl binip 600 geçerken yine aynı zorluğu yaşayabilirsin. ve

    125 motor alcan 2-3milyar kayıp ve 1-2 yıl deneyim.
    250 motor alcan 4-5 milyar kayıp 3-5 yıl

    600 e geçcen sonunda ama toplaamda 7 milyar masraf ve 7 yılını harcadıktan sonra. peki yaşın kaç 18diyelim ne etti 25 23 yaşında millet moto gp ye giriyo.

    ne yaparsan sana kalmış. ? burda herkes başka bişi dicek burda her denilen doğruda diil.

    herkes deneyim ve görüşünü yazar sen yine bildiğini yaparsın o yüzden bu laflar boş

  12. #32
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Büyük makina ile başlamak gerçekten sakıncalı olmasaydı, bir çok ülkede motosiklette kademeli ehliyet sistemi olmazdı.

  13. #33

    Üyelik
    25 Ocak 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    BuKart
    Hocam her 600 cc bir değildir.Mesela BMW F650 al büyük cc almak istiyorsan hem kendini güvende hissedersin hem de başını belaya sokmazsın ve görünümü çok güzel
    [B]DERDİM KADAR OLSA KUVVETİM BENİMLE BAŞ EDEMEZDİ KASVETİM.EL YUMRUĞUNU YEMEYEN YUMRUĞUNU BALYOZ SANAR ARLANMAZ...
    [/B]

  14. #34

    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha XVZ1300 Royal Star Tour Classic
    Dostum crazy89, öncelikle sizi kutlamak istiyorum. Ne kadar sabırlı bir insanmışsınız?.. Bir çok "çok bilen" ağzına geleni söylemiş, hatta size taziye topiğinden yazmak isteyen bile var. Oysa siz yine de "haklısınız", "teşekkür ederim" gibi sözlerle karşılamışsınız.
    Sevgili kardeşim benim de bir önerim var. Bu bahsettiğin makina sevdiğin, saygı duyduğun bir makinaysa kimseye bakma al. Diğer taraftan, "önce can, sonra canan" diyerek, güvenlik konusuna özen göster, motorunu, yolları ve motorlu trafiği öğrenecek kadar da sabır göster. Budur...

    Yoksa "küçük başlayacağım" deyip sevmediğin bir motor edinirsen mutsuz bir adam olursun; motor işinden de soğursun diye düşünüyorum.

  15. #35
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:53 PM ----------

    [/COLOR]
    Alıntı hao_asakura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir çok arkdaş tehlikeli demiş. ama istanbul gibi bi şehirde yaşıyosan bunun eğitimini alarak güzel bi şekilde binebilirsin. 125 cc ye 1 yıl binip 600 geçerken yine aynı zorluğu yaşayabilirsin. ve

    125 motor alcan 2-3milyar kayıp ve 1-2 yıl deneyim.
    250 motor alcan 4-5 milyar kayıp 3-5 yıl

    600 e geçcen sonunda ama toplaamda 7 milyar masraf ve 7 yılını harcadıktan sonra. peki yaşın kaç 18diyelim ne etti 25 23 yaşında millet moto gp ye giriyo.

    ne yaparsan sana kalmış. ? burda herkes başka bişi dicek burda her denilen doğruda diil.

    herkes deneyim ve görüşünü yazar sen yine bildiğini yaparsın o yüzden bu laflar boş
    aynen budur

  16. #36
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    hakim olamayacagın her cc sana ölüm getirir bu kadar net ve açık
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  17. #37

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    yazmak için yazmış olmak.üzüldüğü için yazmış olmak.düşündüğü için yazmış olmak vs.vs.ben bu nedenlerin hiçbirine dayanarak yazmıyorum. ağzı olan konuşuyor kendine güveniyorsan iradesine sahip nefsine hakim biriysen hiç düşünme al neticede kontrol sende sen istemeden o hiçbirşey yapamaz herşey senin istemene bağlı elindeki gazı kontrol edebiliyorsan değil 1000, 10000 cc. bile kullanırsın.
    Master of Davar

  18. #38

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Dostum crazy89, öncelikle sizi kutlamak istiyorum. Ne kadar sabırlı bir insanmışsınız?.. Bir çok "çok bilen" ağzına geleni söylemiş, hatta size taziye topiğinden yazmak isteyen bile var. Oysa siz yine de "haklısınız", "teşekkür ederim" gibi sözlerle karşılamışsınız.
    rica ederim ve yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum. bunları göze alarak bu başlığı açtığımdan dolayı pek problem olmuyor. gençler bilse yaşlılar yapabilse gibi birşey var ortada. cevap yazan arkadaşlara yaşlı demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın. ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım.

    hakim olamayacagın her cc sana ölüm getirir bu kadar net ve açık
    bunun farkındayım. mühendislik fakültesi öğrencisiyim ve her yeni özelliğini öğrendiğimde her detayla ilgili bir fikir edindiğimde bu makinaların nasıl birşey olduğunu biraz daha fazla keşfediyorum. bu da bana ayrı bir zevk veriyor.

    bir çok arkdaş tehlikeli demiş. ama istanbul gibi bi şehirde yaşıyosan bunun eğitimini alarak güzel bi şekilde binebilirsin. 125 cc ye 1 yıl binip 600 geçerken yine aynı zorluğu yaşayabilirsin. ve

    125 motor alcan 2-3milyar kayıp ve 1-2 yıl deneyim.
    250 motor alcan 4-5 milyar kayıp 3-5 yıl

    600 e geçcen sonunda ama toplaamda 7 milyar masraf ve 7 yılını harcadıktan sonra. peki yaşın kaç 18diyelim ne etti 25 23 yaşında millet moto gp ye giriyo.

    ne yaparsan sana kalmış. ? burda herkes başka bişi dicek burda her denilen doğruda diil.

    herkes deneyim ve görüşünü yazar sen yine bildiğini yaparsın o yüzden bu laflar boş
    evet belki gerçekten yine bildiğimi yapacağım ama birşeyleri yaparken neleri göze aldığımı bilerek yapacağım. zaten bir olayda kararlı olduğumuzda başkasından duymak istediğimiz olay başımıza ne geleceğini söylemesini istememiz değil midir?

    motosiklet kullanmak.. çocuk oyuncagı... 600, 750 ,,1000,,,1200,, 1300,,1400,, sorun diil.. hepsinin çalışma prensibi aynı .. hepsinde gaz fren debriyaj ve bilimum aksesuar var.. sonuçta hepsinin yaptıgı şey aynı .. gitmek.. burada hemfikirsek problem yok .. bu nedendirki motosiklet kullanmak cocuk oyuncagı.. basarsın marşa çalışır . çekersin debriyajı atarsın bire yavaşça gazverirsin . vet evet oluyor .. gidiyorsun .. başardın .. hemen x marka bi motor mazasından paran kadar bi motor alıp yüzünde 11 numara gülüşle dükkandan çıkabilecek seviyedesin ..


    fakat motosiklet kullanmak zordur .. çok iyi bir denge gerektirir ki bu denge insana zmanla yerleşir. bu nedenle küçük cc den başlanması önerilir.. dengeyi kursun .. trafikte zorluk çekmesin .. tehlikeyi gözardı edebilsin

    fakat motosiklet kullanmak zordur.. çünkü bilgi birikim ve tecrübe gerektirir ... tehlike anında kendine o acil durum çıkış kapısını bulacak . düşünme .. çeviklik ve karar verme gücü gerektirir...

    fakat motosiklet kulanmak zordur.. çünkü şu noktada gazmı açsam yoksa frenemi bassam?? virajı çok dışatan aldım ..,, yolmu ıslak .. eyvaahh .. naapmam lazımm .. amaç düşünmek degil sadece .. 140 150 ile giderken .. bu sorunlara baş germek.. 140 -150 yi küçümsemeyin .. çok diil .. 40 la giden bi bisikletten düşün .. ne demek istedigimi anlarsınız..

    fakat [B]motosiklet [/B kullanmak zordur.. evden çıkarken annenin suratındaki o .. " evladım gene o motora binecek kimbilir acaba geri gelecekmi" ifadesi hiç bitmez yanar yüregi sesiz sessiz .. 2 sn kapat gözlerini ve yakınlarını ... yanındakileri.. tanıdıklarını .. sevenlerini düşün..... sen öldükten sonra ne halde olacaklarını ....

    fakat motosiklet kullanmak zordur.. kimse ölümsüz degildir.. fakat bile bile riski %100 e çıkarmak niye ? gaz açtıgın her 10 km/h kadranda ne kadar güzel dursada.. getirdigi sorumluluklar agırdır... he 10 km/h senin kaza yapma riskini %10 arttırır

    bunlar sadece aklımdakiler.. daha fazla yazabilirim .. ama heralde sanıyorum ki yeterli olacaktır....

    ha benmi ? hala binebiliyor ve buralara boyle şeyler yazabiliyorum ..

    hala şeklim olsun . görüntü budur abi... ne ses var alette beee.. yardırarak gidiyo valla.. aaa yanladı laannn.. kızlar bakıyo abi ,,,,, zihniyetindeysen .. benim motoru satiim sana.. çük büyük sayılmaz ama idare eder
    kesinlikle motor kullanma olayını hafife almıyorum. bu konudaki düşüncemi bir veya iki önceki mesajımda birazcık anlatmaya çalışmıştım.

    Büyük makina ile başlamak gerçekten sakıncalı olmasaydı, bir çok ülkede motosiklette kademeli ehliyet sistemi olmazdı.
    kademeli ehliyet olayını daha önceden bilmiyordum. zaten gündelik yaşamda da mantıklı bir insan olduktan sonra bunu uygulamıyor muyuz? örnek gösterecek olursak önce düz bir yerde motor veya araba sürmeye başlıyorsun. sonra arkanda birisiyle küçük bir alanda tura çıkıyorsun. sonra.. sonra.. derken trafiğin akışına uyum sağlayıp tecrübe edinmeye başlıyoruz.

    2) Tercih etmeyi düşündüğün motosikletin masrafı arabayı aratmaycaktır hatta birçok arabadan daha da masraflı olucaktır.
    eğer böyle birşey varsa araba fikrine geri dönebilirim. bu konuda ortalama bir rakam verebilmeniz mümkün mü acaba?

  19. #39
    Turintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul, Moda
    Motosikleti
    xvs 650 Sport
    Ben 650cc lik motorla başladım ama cruiser bir aydırda kullanıyorum yaptığım km 70 falandır.
    Şöle söyliyeyim motor benim olmasa birisi getirse al bin dese aman ya ne işim olur dicem. Ama motoru alınca mecburen sürdük.

    Yaşadığım zorluklara gelince bir zorluk yaşamadım. genelde acemilikle ilgili sorunlar küçük cc de yaşayacağımdan eminim.

    Motorda yaşacağın sorunlar genelde motorun cc'si ve tipine göre değişiklik göstericektir bence.

    Birincisi scooter: Düşük cc li scooterlar ana yollarda çok yavaş kalıyor ve farkedilmiyor. Ya da adam yerinede pek konulmuyor. E-5 te zar zor 80 yapan bir motorla gitmek çok ama çok zordur tahimin çünkü kamyonlar arkadan gelen araçlar ve makasa girenler tarafından çok sıkıştıralacaksındır.

    İkinicisi Cbf ybr 150 125cc tarzında commuterler: İstanbul trafiği için uygun hafif motorlar ve hızlarıda müsait. Vitesli olmalarından dolayı bence en iyi başlangıç motorları. Dezavantaj olarak rüzgarda yüksek, ince ve hafif oldukarından savrulabilirsin. Köprü viyadük yada yanından hızla geçen bir otobüs senin dengeni kaybetmene yol açabilir. Ama en iyi başalngıç motorudur. ( Ben şekillerini sevmiyorum diye almadım )

    3. Cruiserlar : 650cc lik cruiserlar çok ağır oluyor. düşük hızlarda gitmek dönmek çok yorucu. Trafikte ilerlemekte bu yüzden ve geniş oldukalrından sorun. Virajları almak motoru yatırsan bile zor iyicene yavaşlaman gerekiyor. Bunu dışında otoruş pozisyonu yere yakınlığı nedeniyle düz yolda rahat ediyorsun.

    4. sü race'te yüksek cc motorlar: Amacın hız değilse bu motoru unut derim başlangıç olarak. Motorda ne akdar basmam desende hız yapmam desende zamanla kendine güvenin geldikçe hızlancaksındır. Acemi olduğunu unutacaksın çünkü iyi gider. Kesinlikle önermiyorum. otrurş posiyonu rahat değil ve çok çabuk hızlanıyor. benim motorda 650cc ama yumuşak bir gazı var.
    Örnek vermem gerekirse. İstanbul yolları çok bozuk bazen yolda seni hoplatıyor hafifçe gidonu tuttuğun gaz elinde sabit kalamıyor haliyle. Yanlışlıkla gaza bastığın anda motor bir tarafa sende bir tarafa savrulursun.

    Süremezsin öğrenemessin demek istemiyorum ama sürsünde çok çok zorlanırsın ustalanaşana kadar motordan soğuyabilirsin. Bu sıkıntıyı bu derdi çekmene gerek yok. 125cc 150cc lik bir motor sana yetecektir. Üzarine otur sür bir kirala dene derim.

  20. #40

    Üyelik
    17 Ağustos 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    herkeze katılıyorum . bu tür bi konuya bende daha önce bakmıştım .önce ufaktan başlamak şat ben şuan scooter kullanıyorum seneye honda ybr 125 almayı düşünüyorum hayalimdeki ise tabiki 600 r bir honda yada kavasaki. hızı severim ancak henüz 300ve üstü km yi yolda tutabilecehimi zannetmiyorum.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler