Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Herşey Tamam Ama Ya Büyük cc'li bir Motor Almak İstiyorsak?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Merhabalar

    Bir süredir düşündüğüm bir konuyu geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan MotorSiklet.net adresindeki tecrübeli üyelere sormak istiyorum. Belki bu konu daha önce açılmıştır. Forumda arama yapmamı tavsiye edeceksiniz ama ben bir kez daha aklıma gelen soruları sormak mümkünse detaylı ve açıklayıcı bir yorum almak istiyorum. Eğer faydalı bir başlık olacaksa ilerleyen zamanlarda başlığın sabitlenmesi ve üst konu haline getirilmesi heyecanlı motorculara bu konuyla ilgili fikir verecektir.

    Öncelikle neden büyük bir motor istediğimden bahsetmek istiyorum. Örneğin Honda CBR600RR motoru hem görünüş hem de ağırlık olarak diğer motorlara kıyasla daha farklı. Motora bindiğinizde kendinizi daha fazla güvende hissedeceğinizi düşünüyorum. Tıpkı bir Tofaş ile Mercedes arasındaki fark gibi. Evet bir motor için 600 cc küçük bir hacim değil. Özellikle 200 kg ağırlığındaki bir makinayı ve sürücüyü taşıyacağını düşünürsek ve arabayla kıyaslarsak gerçekten bir mühendislik harikası olduğunu rahatlıkla görebileceğimizi düşünüyorum.

    İkinci olarak büyük motor almak istememdeki nedenin hız tutkusu olmadığını söylemek istiyorum. Az önce de dediğim gibi tek olay kendini az da olsa güvende hissetme. Şehir içi kullanımda bir motorun ne tür zorluklar çıkarabileceğinden bahsetmeniz de yerinde olacaktır. Bu bağlamda Naked ve SuperSport kategorilerindeki 600RR ile 600F gibi motorlar arasındaki farklardan bahsetmek yerinde olacaktır.

    Diğer taraftan motorların bakım, sigorta gibi masrafları ortalama olarak ne kadar tutmaktadır. Motor tercih etmek istememin bir diğer nedeni de arabaya kıyasla bakımının daha ucuz olduğunu düşünüyor olmam. Bu konudaki düşüncem yanlış mı? Sizin bu konudaki fikriniz nedir?

    Son olarak motor sahibi olmadan önce motor tecrübesinin ne derece önemli olduğunu öğrenmemiz faydalı olacaktır. Motor konusunda tecrübe sahibi olmadan büyük bir motor almak ne kadar akıllıca? Bunu yapan arkadaşlar var mı? Bu konuda uzun zamandır Advanced Driving (İleri Düzey Sürüş) olarak adlandırılan videoları ve yazıları takip ediyorum. İzleyerek birşey öğrenilse
    idi köpekler kasap olurdu biliyorum ancak bunun yararı olmaz mı? Alışma süreci ne kadar uzun sürer.

    Aklıma gelen konular şimdilik bunlar.

    Cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (İleri Düzey Sürüş) olarak adlandırılan videoları ve yazıları takip ediyorum.
    Eğer 600 lük makineden başlamak istiyorsan bu eğitimleri alman senin adına çok faydalı olacaktır.Honda güvenli sürüş eüğtümü 1 -2 ye yazılmanı tavsiye ederim

    Bundan önce küçük cc li bir makineyle başlamandan yanayım.:ünkü tercih ettiğin alet 600 cc gücünde racing bir alet saniyeler içinde yüksek hızlara ulaşan ve hata affetmeyen aletler...

    en azından 250 cc lik makinelere bak sonra 600 cc bir makineye geçersin

  3. #3
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bu başlığı açman bir hata bir kere..

    Düzgün cümlelerle sorununu, derdini ifade edebilecek yapıdaki bir kişinin siteyi bir kez bile okumadan böyle şeyler sormasını garipsiyorum..

    Konuyla ilgili 10 larca hatta belkide 100 lerce konu açılmış/yazılmış/çizilmiştir..

    Tavsiyem, pek kaale almamış molsan da onları okuman..Bunun haricinde şahsen yorumda bulunmayacağım..

    Gerçek motosiklet tutkunu insan motosiklet hakkında öğrenebileceği herşeyi öğrenmeden hazırlop bilgilerle bu işe başlamaz..Araştırır, öğrenir, kendini geliştirir ve gelişime açık olur..

    o yüzden lütfen:

    SİTEDE ARAMA YAPMADAN BAŞLIK AÇMAYIN

  4. #4

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu başlığı açman bir hata bir kere..

    Düzgün cümlelerle sorununu, derdini ifade edebilecek yapıdaki bir kişinin siteyi bir kez bile okumadan böyle şeyler sormasını garipsiyorum..

    Konuyla ilgili 10 larca hatta belkide 100 lerce konu açılmış/yazılmış/çizilmiştir..

    Tavsiyem, pek kaale almamış molsan da onları okuman..Bunun haricinde şahsen yorumda bulunmayacağım..

    Gerçek motosiklet tutkunu insan motosiklet hakkında öğrenebileceği herşeyi öğrenmeden hazırlop bilgilerle bu işe başlamaz..Araştırır, öğrenir, kendini geliştirir ve gelişime açık olur..

    o yüzden lütfen:

    SİTEDE ARAMA YAPMADAN BAŞLIK AÇMAYIN
    zaten aksi birşey düşünmüyorum. yazdığım mesaj içerisinde de neden bu başlığı açtığımı ve merak ettiğim şeyleri açıkça belirttim. herşeye rağmen cevabınız için teşekkürler

  5. #5

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    arkadaşım böle bi başlık açman hata.

    sitede herkes sana ağzına geleni söler.
    klişe lafları sayıyım.
    1-ybr ile başla
    2-eski bi scooterla başla
    3-o motor sana tabut olur
    4- o motorlar 1 viteste 150 yapıyo
    5- bu motoru sürmek için deneyimli olman lazım.
    6- 600 lük sana az gelir hayabusa al.
    vs vs okumayı sıkıldığım için bu kadarını yazabildim. nese bence sen deneyimli birini bul. veya honda,yamaha bayisine veya ileri sürüş teknikleri uzmanına ( örn RAHMİ BARUTÇU) git. burda yüz yüze olmadığı için bi kamyon laf yersin. ben bile 250 cc al dedim diye birine bi araba laf ettiler.

  6. #6

    Üyelik
    17 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    TVS APACHE RTR 150
    Hiç bir motor tecrubesi olmayan kişilere 150 lik bir makinanın bile çok fazla geldiğine şahit olan biriyim . Sana tavsiyem ufak cc li bir makinada işi iyice öğren zaten cbr 600 gibi bir makinayı alma imkanı olan birisi isen ileridede alabilirsin . Benim şahsi düşüncem 125-150 cc lik bir makinada işi öğren başını derde sokma derim .
    Saygılar ...

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Şu anda Yok :(
    Alıntı hao_asakura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım böle bi başlık açman hata.

    sitede herkes sana ağzına geleni söler.
    klişe lafları sayıyım.
    1-ybr ile başla
    2-eski bi scooterla başla
    3-o motor sana tabut olur
    4- o motorlar 1 viteste 150 yapıyo
    5- bu motoru sürmek için deneyimli olman lazım.
    6- 600 lük sana az gelir hayabusa al.
    Alacağın bütün cevaplar bunlar yada benzerleri olacaktır bencede Haklılarda bence ... İlk önce Küçük makina

  8. #8

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    bence bu iş deneyimde önemli ama kişinin tedbiri, dış faktörler etkiler.

    elektrikli scoterlada ölebilirsinz. ama adam binip 600 cclik motora 250 yapmıcakki.

    büyük motorun frenlemesi dengeside büyük. illa bascak diye bişeymi var. parası varsa alır.

    he ama öğrenmesi için. ninja 250 2 el alabilir ama bu onun 1-2 milyar devir teslimi filn yani biraz masraf etmesi anlamına gelir.

    bence hondanın merkezinden eğitim al. çok iyide korumalar al. bu işi yaparsın. ama tabi dikkatli olman lazım senle yarışmaya kalkanlara uymaman. öle bi durumda kenara çekmen yada yawaşlaman lazım. snuçta 4 teker bi gömse sana ölürsün.

    dikkat sabırla yaparsın bu işi

  9. #9
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar

    Bir süredir düşündüğüm bir konuyu geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan MotorSiklet.net adresindeki tecrübeli üyelere sormak istiyorum. Belki bu konu daha önce açılmıştır. Forumda arama yapmamı tavsiye edeceksiniz ama ben bir kez daha aklıma gelen soruları sormak mümkünse detaylı ve açıklayıcı bir yorum almak istiyorum. Eğer faydalı bir başlık olacaksa ilerleyen zamanlarda başlığın sabitlenmesi ve üst konu haline getirilmesi heyecanlı motorculara bu konuyla ilgili fikir verecektir.

    Öncelikle neden büyük bir motor istediğimden bahsetmek istiyorum. Örneğin Honda CBR600RR motoru hem görünüş hem de ağırlık olarak diğer motorlara kıyasla daha farklı. Motora bindiğinizde kendinizi daha fazla güvende hissedeceğinizi düşünüyorum. Tıpkı bir Tofaş ile Mercedes arasındaki fark gibi. Evet bir motor için 600 cc küçük bir hacim değil. Özellikle 200 kg ağırlığındaki bir makinayı ve sürücüyü taşıyacağını düşünürsek ve arabayla kıyaslarsak gerçekten bir mühendislik harikası olduğunu rahatlıkla görebileceğimizi düşünüyorum.

    İkinci olarak büyük motor almak istememdeki nedenin hız tutkusu olmadığını söylemek istiyorum. Az önce de dediğim gibi tek olay kendini az da olsa güvende hissetme. Şehir içi kullanımda bir motorun ne tür zorluklar çıkarabileceğinden bahsetmeniz de yerinde olacaktır. Bu bağlamda Naked ve SuperSport kategorilerindeki 600RR ile 600F gibi motorlar arasındaki farklardan bahsetmek yerinde olacaktır.

    Diğer taraftan motorların bakım, sigorta gibi masrafları ortalama olarak ne kadar tutmaktadır. Motor tercih etmek istememin bir diğer nedeni de arabaya kıyasla bakımının daha ucuz olduğunu düşünüyor olmam. Bu konudaki düşüncem yanlış mı? Sizin bu konudaki fikriniz nedir?

    Son olarak motor sahibi olmadan önce motor tecrübesinin ne derece önemli olduğunu öğrenmemiz faydalı olacaktır. Motor konusunda tecrübe sahibi olmadan büyük bir motor almak ne kadar akıllıca? Bunu yapan arkadaşlar var mı? Bu konuda uzun zamandır Advanced Driving (İleri Düzey Sürüş) olarak adlandırılan videoları ve yazıları takip ediyorum. İzleyerek birşey öğrenilse
    idi köpekler kasap olurdu biliyorum ancak bunun yararı olmaz mı? Alışma süreci ne kadar uzun sürer.

    Aklıma gelen konular şimdilik bunlar.

    Cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler
    degerli kardesim:motosiklet bilgin nedir bilmiyorum ancak...
    yeni baslayan birisi icin;
    1-buyuk cc li motosikletler buyuk riskler almak demektir.(yuksek beygir gucu)
    2-otomobil gibi guvende oldugunu dusunme tam tersi hizin sana verecegi haz seni seytana uymani tesvik edecek...
    3-hic buz pateni yapmamis birisini buzun uztunde dans et demek kadar risk tasir nasilki onun bacaklar ayrilacak yada buz pistine kafalama dusecekse ayni risk ilk defa motosiklet kullanacam ama buyuk cc olsun d,yenlerde mevcut.

    unutma kimse mukemmel degil...
    emeklemeden yurunmez...
    yurunmeden kosulmayacagi gibi....
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  10. #10

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    cevaplarınız için çok çok teşekkürler. daha önce de söylediğim gibi amacım hız yapmak değil. bahsettiğimiz makinalar çok deli makinalar bunun farkındayım. anladığım kadarı ile yüksek motordan başlamak istiyorsam

    -eğitim almam
    -koruma kullanmam
    -tedbirli olmam

    oldukça önemli

    peki çevrenizde bununla ilgili bir örnek var mı? direk büyük motorla başlamış olan birisi?

  11. #11
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevaplarınız için çok çok teşekkürler. daha önce de söylediğim gibi amacım hız yapmak değil. bahsettiğimiz makinalar çok deli makinalar bunun farkındayım. anladığım kadarı ile yüksek motordan başlamak istiyorsam

    -eğitim almam
    -koruma kullanmam
    -tedbirli olmam

    oldukça önemli

    peki çevrenizde bununla ilgili bir örnek var mı? direk büyük motorla başlamış olan birisi?
    aynen anlamis bulunmakdasin...
    benim cevremde yok ancak ben scooterla baslayip 250cc ile devam ediyordum..
    3 sene scooter
    1,5 sene kadarda 250cc kullandim
    (motosiklet pert,ben pert)
    ne kadar ciddi bi risk...Anlamana sevindim...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  12. #12
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    var..remzi nickli arkadaş var..gayette güzel kullanıyor..ama kendisi almanya da yaşıyor ve aylarca eğitim alarak o motoru kullanmayı öğrendi..

    ayrıca yanlış düşüncelere kapılmaman için söylemek istiyorum;

    100 km/s üstündeki hızlarda airbag li korumalar hariç hiçbir koruma seni korumaz..o hızın üstünde seni hayatta tutan tek şey reflekslerindir..

    mesele burada yüksek hız değil ayrıca..beygirden bahsediyoruz..
    yanlış bir gaz açış, anlık bir heyecanla önündeki ağaca giriverir ya da motoru teker yapmış vaziyette tepende bulabilirsin ss makinalarla..

    hondanın vs. ileri sürüş eğitimlerini aldıktan sonra istediğin makinayı kullan ki zaten o eğitimlerde sende göreceksin neyin ne olduğunu..

  13. #13

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    var..remzi nickli arkadaş var..gayette güzel kullanıyor..ama kendisi almanya da yaşıyor ve aylarca eğitim alarak o motoru kullanmayı öğrendi..

    ayrıca yanlış düşüncelere kapılmaman için söylemek istiyorum;

    100 km/s üstündeki hızlarda airbag li korumalar hariç hiçbir koruma seni korumaz..o hızın üstünde seni hayatta tutan tek şey reflekslerindir..

    mesele burada yüksek hız değil ayrıca..beygirden bahsediyoruz..
    yanlış bir gaz açış, anlık bir heyecanla önündeki ağaca giriverir ya da motoru teker yapmış vaziyette tepende bulabilirsin ss makinalarla..

    hondanın vs. ileri sürüş eğitimlerini aldıktan sonra istediğin makinayı kullan ki zaten o eğitimlerde sende göreceksin neyin ne olduğunu..
    beygir olayının farkındayım ve gerçekten ciddiye alınmayacak bir olay. düşündüğümüz zaman 1.4 motora sahip ve farklı motor teknolojileri kullanan arabalar 140 beygir iken 600 cc motora sahip motorsikletler beygir kıyasında hemen hemen bu arabalarla boy ölçüşüyor. bir araba kadar ağırlığının olmaması ve mükemmel şekilde ivmelenmesi de bunun cabası

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Derdini guzel cumlelerle anlattigin için, açtigin topigin diger benzer topiclerden farkli ve cevap yazmaya deger oldugunu dusunuyorum.
    Bu nedenle saglam bir cevabi da hak ediyorsun.

    Daha once defalarca yazdik ama ben yazmaktan bikmam.
    Bu nedenle nasil bir motosikletle baslaman gerektigini konusup tartisalim ve bir hata yapmani onlemeye çalisalim.

    Su an detay yazacak vaktim yok ama daha sonra yazacagim.
    Tekrar gelirsen, aradigin cevabi burada bulacaksin.
    Kimbilir belki yarin, belki yarindan da yakin.

    Fakat bir soruma cevap verip, uzerinde dusunmeni istiyorum.
    Madem hiz yapmak istemiyorsun, niçin bir yaris motosikleti almak niyetindesin?
    Bu bir çeliski degil mi?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Fakat bir soruma cevap verip, uzerinde dusunmeni istiyorum.
    Madem hiz yapmak istemiyorsun, niçin bir yaris motosikleti almak niyetindesin?
    Bu bir çeliski degil mi?
    güzel bir soru. bu sorunun cevabını aslında ilk mesajımda vermeye çalıştım. daha önce hiç yarış motoruna binmedim yolda vitrinde görmek dışında herhangi bir irtibatım olmadı. ancak dışarıdan edindiğim gözlem motorun büyük ve heybetli yapısının sürüş sırasında bana güven vereceği yönünde. nasıl desem o benzin deposunun yanlarından sarılarak direksiyona ulaşmak farklı bir duygu olsa gerek. zaten küçük motorlara kıyaslada bindiğiniz zaman ayaklarınızın duruş şekli veya oturuşunuz bu konudaki farkı ortaya koyuyor. evet belki o sesin ve rüzgarın etkisi ile zaman zaman hız yapma heyecanını yaşayacağım ancak birinci önceliğim hız yapmak değil. motora binerken kendimi farklı ve güvende hissetmem. farklı derken söylemek istediğim olay artislik veya hava atma gibi şeyler de değil. bunları siz zaten yapıyorsunuz (: tamamen korumalı kasklı şekilde yola çıkacağım zaten

    umarım söylemek istediğimi anlatabilmişimdir, vesselam.

  16. #16
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bir soru. bu sorunun cevabını aslında ilk mesajımda vermeye çalıştım. daha önce hiç yarış motoruna binmedim yolda vitrinde görmek dışında herhangi bir irtibatım olmadı. ancak dışarıdan edindiğim gözlem motorun büyük ve heybetli yapısının sürüş sırasında bana güven vereceği yönünde. nasıl desem o benzin deposunun yanlarından sarılarak direksiyona ulaşmak farklı bir duygu olsa gerek. zaten küçük motorlara kıyaslada bindiğiniz zaman ayaklarınızın duruş şekli veya oturuşunuz bu konudaki farkı ortaya koyuyor. evet belki o sesin ve rüzgarın etkisi ile zaman zaman hız yapma heyecanını yaşayacağım ancak birinci önceliğim hız yapmak değil. motora binerken kendimi farklı ve güvende hissetmem. farklı derken söylemek istediğim olay artislik veya hava atma gibi şeyler de değil. bunları siz zaten yapıyorsunuz (: tamamen korumalı kasklı şekilde yola çıkacağım zaten

    umarım söylemek istediğimi anlatabilmişimdir, vesselam.
    Biz seni anladik gel sende bizi anlada honda cbr125 ile basla...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2009
    Şehir
    erdemli
    sevgili arkadaşım bende bu konu ile ilgili bi konu açtım .inanamıyorum sana bu ne cesaret körü körüne cesaret ben yaklaşık 10 sendir motor kullanırım 250 cc yi geçemedim, valla diyorum bana bedeva 1000cc motor versinler binmem bu kadar

  18. #18

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Motosikleti
    Olacak
    Biz seni anladik gel sende bizi anlada honda cbr125 ile basla...
    hocam az biraz daha bakalım. daha yeni başladık. hemen başından vazgeçmeye gerek yok.

    sevgili arkadaşım bende bu konu ile ilgili bi konu açtım .inanamıyorum sana bu ne cesaret körü körüne cesaret ben yaklaşık 10 sendir motor kullanırım 250 cc yi geçemedim, valla diyorum bana bedeva 1000cc motor versinler binmem bu kadar
    aslında olay cesaret değil biraz da meraktan ileri geliyor. maksat çok yönlü olmak. araba kullanırken iyisini kullanamıyorsan orta halli bir arabadan yukarı çıkamıyorsan bari motorun iyisini kullan gibi birşey. size de tavsiyem korkularınızla yüzleşmeniz ayrıca bahşiş atın dişine bakılmaz (: bedava verirlerse kaçırmayın derim

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı crazy89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bir soru. bu sorunun cevabını aslında ilk mesajımda vermeye çalıştım. daha önce hiç yarış motoruna binmedim yolda vitrinde görmek dışında herhangi bir irtibatım olmadı. ancak dışarıdan edindiğim gözlem motorun büyük ve heybetli yapısının sürüş sırasında bana güven vereceği yönünde. nasıl desem o benzin deposunun yanlarından sarılarak direksiyona ulaşmak farklı bir duygu olsa gerek. zaten küçük motorlara kıyaslada bindiğiniz zaman ayaklarınızın duruş şekli veya oturuşunuz bu konudaki farkı ortaya koyuyor. evet belki o sesin ve rüzgarın etkisi ile zaman zaman hız yapma heyecanını yaşayacağım ancak birinci önceliğim hız yapmak değil. motora binerken kendimi farklı ve güvende hissetmem. farklı derken söylemek istediğim olay artislik veya hava atma gibi şeyler de değil. bunları siz zaten yapıyorsunuz (: tamamen korumalı kasklı şekilde yola çıkacağım zaten

    umarım söylemek istediğimi anlatabilmişimdir, vesselam.
    Kendini guvende hissetme mevzusu biraz tartismaya açik.
    Yani motosikletine hakim olabiliyorsan kendini guvende hissedersin.
    Gerçek anlamda bir surus gerçeklestiremedigin bir motosiklet isterse dunyanin en guvenli motosikleti olsun(ki; insanlarin dunyasinda boyle bir motosiklet yok.) sana guven vermeyecektir.
    Surekli korkarak kullanilan bir motosikletin zevk vermesi dusunulemez.
    Bu nedenle biz motosiklete yeni baslayacak tum arkadaslarimiza, once uysal bir motosikletle baslamalarini oneririz.
    Bunu yaparken amacimiz, sadece hayatindan endise duymamiz degildir.

    Motosiklet sevgisini ve zevkini uzun yillar yasayabilmesini saglamak en onemli amaçlarimizdan bir tanesidir.

    Yanlis seçimlerle motosiklete baslayan bir çok arkadasimiz, bir zaman sonra bir seyleri bahane ederek, motosikletten uzaklasiyorlar.(Evlilik,çocuk gibi)
    Aslinda bu uzaklasmanin bahanesi geçerli degildir.
    Asil olan yillardir kullanamadiklari ve bu nedenle surekli korktuklari aletten bir an once uzaklasma çabasidir.
    Bu konuda kendini ikna etmek için de artik sorumluluk sahibi bir insanim, kendime dikkat etmeliyim cumlesini kurarlar.

    Halbuki her zaman zevk alabilecekleri bir motosikletle baslasalar ve asama kaydederek motosiklet degistirseler, bundan buyuk bir zevk alacaklar ve vazgeçmeyi akillarindan bile geçirmeyeceklerdi.

    Daha yazarim da dertlendirmeyeyim kimseyi.

    Iyi dusunmeni istiyorum.
    Motosikleti uzun bir sure kullanmak ve zevk almak istiyorsan, buyuk bir hata yapmak uzeresin.

    Belki asla dusmeyecek, asla kaza yapmayacak, yillarca o motoru kullanacaksin.
    Ama hep korkacaksin.
    Bu zevk degil, kabustur.....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2009
    Şehir
    erdemli
    al kardeşim 1300 cc al nos taktır performans egzoz hava filtesi falan ordan da 5 beygir kazanırsın en kısa zamanda taziye topiginde görmek dileğiyle esen kalın


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler