Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Baştan aşşağı motor bakımı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2009
    Şehir
    Konya-Ereğli
    Motosikleti
    Okul bi bitsin bakalım :)
    Merhaba beni tanırsınz hevesli bi motorcu adayıyım bu aralar öss sınavı vs pek forumla ilgilenemedim konuyu açıyorum ama önceden warsa affedin nolur.Öncelikle ben alacağım motoru buldum herkese cok tşk ederim yardımları için..Sorum şu ben motoru aldım sıfır motor rodajı falan yapacam yapmaya yapacamda ben bu motordaki bakımları nasıl yapacam misal bazı abilerim demişki hava filitresini temizleyecen 1. nasıl temizlyecem nerde olur o hava filitresi bin km lik bakımı servise gönderip yaptırıyoruz diye biliyorum sanırım onda bi problem yok ama diğer kişisel bakımları ve yapma aralıklarını söylerseniz en büyük sorunumu çözmüş olursunuz çok çok tşk ederim şimdiden..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Kardeşim bakımları en iyi sen servise ver yada çok iyi tanıdık bir tanıdık Motosiklet servisi tanıdığın varsa ona götür ..

    Bakım'dan kasıt Buji , Hava filtresi ,Yağ , Yağ filtresi Özellikle bunlara dikkat et .. Genetik olarak bakım zamanları ayarla kendine .. Kullandığın motosiklet bir Chooper .. MCT lerde Fazla Vibrasyondan dolayı titreşim olmakta ve bu zamanla vidaların gevşemesine sebep olur.. erkek adamsın al eline alet erdavat takımları motorun gevşemiş olan her vidasını sık .. bir süre bunu yapma öyle bin motordan zıngırdama geldiği zaman ozaman başla.. yaptıktan sonra faydasını göreceğinden eminim.. depo aldındaki vidalar aynalar far tasının vidası , Yan kapaklar aklına vidalı olan hangi yer geliyorsa onları zorlamadan sık .. yoksa yalama yaparsın yada vidanın ağzını bozarsın .. bu şekilde devam et .. Yağını sürekli kontrol altında tut asla ihmal etme .. İmkanın olursa Yağ değişiminde yağ filtresinide değiştir Bu senin motorunun yararına olacaktır zaten çok pahalı birşey değil 10 TL gibi bir civarda .. Gevşeme olarak plaka ve arkandaki kişinin yaslandığı şey çok yapar zıngırdamayı yani Sisy Bar .. Motoruna ne kadar özen gösterirsen okadar çok yararlı olur senin için .. Hayırlı olsun .. Tekerin Düz Bassın ..

    Thaii_vTec .. !

  3. #3

    Üyelik
    12 Temmuz 2006
    Şehir
    Bosphorus
    Motosikleti
    YBR istiyor..
    bu arada öss sınavı değil, öss

  4. #4
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Gevşeme ihtimaline karşı vidaları kontrol et ve sık,
    Yağ değişimi geldiğinde yağını ve yağ filtresini değiştir,
    Zamanı geldiğinde bujileri değiştir,
    Hava filtresini tazyikli hava tabancası ile temizle,
    300 km'de bir zinciri yağla, 1000 km'de bir temizle
    Lastik hava basınçlarını ara ara kontrol et
    Debriyaj teli ve oynar mekanik aksamı ara sıra WD40 ile yağla

    Yedek parçaların değişim ve bakım-temizleme periyodları motorun kullanma kılavuzunda yazar ya da servise sorabilirsin.

    Tüm bunları bir kereliğe mahsus serviste yaptır veya bilen bir arkadaşınla beraber yaparak nasıl yapıldığını öğren, bir dahakine kendin yaparsın.

  5. #5
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Yrni motorun hayırlı olsun. Motorunun model yılı nedir tam olarak? 2005 ise TR ye gelen ilk parti MCT lerdendir o modelde arka jant tellerininin kırılma sorunu vardı. daha sonraki modellerde böyle bir sorun kalmadı. Ben şahsen 2000 kmde bir yağ değiştiriyorum. Yağ filtremiz yok. Yağ süzgecimiz var lakin onuda anca debriyaj balatasını değiştreceğin zaman görebilirsin yağ pompasının emiş bölümüne takılıdır. kışın 10w40 Castrol power1 kullanmanı öneriririm. Yazın özellikle trafiğin bol olduğu yerlerde ikamet ediyorsan 20w40 Castrol actevo'yu kullanmanı öneririm Buji olarak da NGK da CR7HSA normal tırnak yada CR7HIX iridyum Bosch Super U4AC kodlu bujileri kullanabilirsin. Üstünde orijinal Akü varsa eğer markası YUAsa olmalıdır o akü beni 2 sene idare etmişti. Genelde kronik zırıltısı depo kapağından gelir. kilit mekanizmasını söküp araya sünger koymanı tavsiye ederim. PM yoluyla sana bunu tarif edebilirim. orijinal zincirirnin ömrü çok uzun olmuyor. Sana oringli zincir almanı tavsiye ederim. Hesaplı olsun istiyorsan 50 TL ye çekoslavak zincirleri var oringli kadar işlevsel. Debriyaj balataların bitmişse şayet honda cg125-cgl serisinin balataları uymakta ve kaliteli bulamazsan ybr de kullanabilirsin onların setlerinde 5 plaka var. MCt 6 plaka kullanmakta tamirci ona göre ayarlama yapar. Başka problem ve soruların için MCt topicini ziyaret etmeni yada bana pm yoluyla ulaşmanı öneririrm.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  6. #6

    Üyelik
    29 Mayıs 2009
    Şehir
    Konya-Ereğli
    Motosikleti
    Okul bi bitsin bakalım :)
    Çok teşekkürler.Çok yardımcı oldunuz...

  7. #7
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    ve koruma kalkanlarınıda kapalı unutma. (kask mont eldiven vs.)
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  8. #8

    Üyelik
    29 Mayıs 2009
    Şehir
    Konya-Ereğli
    Motosikleti
    Okul bi bitsin bakalım :)
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ve koruma kalkanlarınıda kapalı unutma. (kask mont eldiven vs.)
    +1
    tabiki..

  9. #9

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Alıntı Spist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada öss sınavı değil, öss
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler