Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

motorlar neden arabadan çok yakar

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    kaç kere yazdık bunları forumda, okusanıza kardeşim
    :yaşar_nöri_smileyi:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    1600 cc otomobil motoru 100 hp civarı verirken 600 cc ss motoru 130 hp civarı krank çıkışı güç veriyor. iman kuvvetiyle yapacak hali yok bunu dimi benzin yakacak elbette
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  3. #23

    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA R6 / Hyosung GT250R
    Motor ekonomik aslında. Bende bmw 1.16 var. Tiptronik vites bu araç şehir içi 100km'de 13,5 litre benzin yakıyor. Üstelik sakin kullanıyorum Birde R6 var bu 100 km de 8,5 litre benzin yakıyor. Motorlar arabadan çok yakar demişsiniz ama hangi araba onu belirtmemişsiniz.

    Yine R6 yı örnek vericem. Bu motor M3,Porsche gibi lüks araçlarla kalkabiliyor
    (hiç denemedim internetin yalancısıyım ).
    Bu araçların yaktığı benzinle 600 cc bi motorun yaktığı benzini kıyaslarsak yine motor ekonomik olucaktır. Ayrıca motor bu araçların yanında çok ucuz kalıyor.

  4. #24
    ahriman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    SymWolf125 06 (r.i.p)/ HyoGv250 09 (r.i.p)/ybr 12
    sıkıştırma oranları da etkili sanırım motosikletin arabadan fazla yakmasında.
    motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!

  5. #25

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaç kere yazdık bunları forumda, okusanıza kardeşim
    :yaşar_nöri_smileyi:
    linkleri versen de okusak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 PM ----------

    Alıntı dogan_86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ekonomik aslında. Bende bmw 1.16 var. Tiptronik vites bu araç şehir içi 100km'de 13,5 litre benzin yakıyor. Üstelik sakin kullanıyorum Birde R6 var bu 100 km de 8,5 litre benzin yakıyor. Motorlar arabadan çok yakar demişsiniz ama hangi araba onu belirtmemişsiniz.

    Yine R6 yı örnek vericem. Bu motor M3,Porsche gibi lüks araçlarla kalkabiliyor
    (hiç denemedim internetin yalancısıyım ).
    Bu araçların yaktığı benzinle 600 cc bi motorun yaktığı benzini kıyaslarsak yine motor ekonomik olucaktır. Ayrıca motor bu araçların yanında çok ucuz kalıyor.
    bmw den bahsetmişsiniz ağır bir araba olduğu için 1.16 az geliyor bu kadar yakmaması lazım 1.18 olsa daha az yakar ben daha sıradan arabaları kastetmiştim bir de şunu düşünerek yani 600 cc 1600 cc den çok yakıyor gibi düşünmesek de motor da 1600 olsa arabadan kaç kat çok yakardı gibi düşünsek mantığıyla yaklaştım üstelik arabadan çok hafif

  6. #26
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    burda tartıştık
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı
    yakıt tüketimi: motorun çevirdiği devir sayısı, bir püskürtmede yanma odasına giren benzin miktarı ve şanzıman oranı ile alakalıdır.
    komplo teorilerine geçmeden önce:
    düşük cc bir motorun belli bir güce ulaşması için yüksek devir çevirmesi gerektiği hususu göz önüne alınırsa motosikletlerin neden düşük hacime rağmen fazla yakıt tükettiği daha net anlaşılır.
    zira büyük hacimli motorlarda bir püskürtmede yanma odasına giren benzin fazla olsa da, yüksek torklarından kaynaklı şanzıman oranlarındaki avantaj nedeniyle hacimleri kadar yüksek tüketim göstermezler motosikletlere oranla.

  7. #27
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    [QUOTE=forumgrk;1748313]linkleri versen de okusak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 PM ----------



    bmw den bahsetmişsiniz ağır bir araba olduğu için 1.16 az geliyor bu kadar yakmaması lazım 1.18 olsa daha az yakar.

    1.6 motor o arabaya çok bile..
    benim 1.0cc 1.ton ağırlığında bi aracım var...(toyota yaris) gayette atik ve hızlı.
    Abimin ise 2007 passatı var..1.6 motor 6vites.. ve araba sanki uçak.. bu passata 1.6 fazla bile gelirken, bmw 1.16 gibi bi arabaya üstelik bmw teknolojisindeki bi araca 1.6 az değildir bence...

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    + yük

    10 numara anlatmışlar işte konuda ama yinede fransız renö bile motordan az yakıyo

  9. #29
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt sarfiyatı direkt olarak silindir hacmi x devir ile alakalı

    yani 600 cc x 8000 devir = 1200 cc x 4000 devir
    en önemli sebebi bu! arabalarda mekan geniş, motoru ferak ferak yapabiliyorsun. motosiklette böledeğil, alan dar, düşük devirli motor yapmak yakıt tassarrufunu artırır, mesela rocket 3 galiba 2500 civarında max tork üretiyor, bu motor için çok yakar diye düşünebilirsiniz ama 600cc rr kadar yakmaz kanımca. çünkü motosikletbüyük, motor büyük, silindir büyük . . . devir az o motorda yerden kasmamışlar işte o az yakar bence
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    italyanmıydı yoksa

  11. #31
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı ibrahim_zx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm arkadaslar, kawasaki zzr1400 200 hp, bu makıne 4 zamanlı değilde 2 ZAMANLI OLSAYDI_? km'de ne yakardı _?
    2 zamanlı olsa şimdikinin iki katıyakardı ama iki katı da gücünde olurdu (yaklaşık olarak)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:45 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 PM ----------

    Alıntı ahriman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıkıştırma oranları da etkili sanırım motosikletin arabadan fazla yakmasında.
    sıkıştırma oranları aynı
    (sıkıştırma oranı değişince kullanılan yakıtı da değiştirmen gerekir)
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  12. #32

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    italyanmıydı yoksa
    fransız doğrudur

  13. #33

    Üyelik
    27 Mayıs 2008
    Motosikleti
    Ducati Monster 696+
    motorun fazla yakmasinin sebeplerinden biride aerodinamiktir bence.

  14. #34
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devir. alete ne kadar devir çevirttirirsen o kadar çok benzin ihtiyacı doğar.
    bazılarıda düşük devirde motor daha fazla benzin yakıyor diyorlar
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  15. #35
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı bahar260679 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun fazla yakmasinin sebeplerinden biride aerodinamiktir bence.
    nasıl yani yau

    Dört köşe bir araba motosikletten dahamı aerodinamik??

    Bence motosikletin rüzgar direnç katsayısı arabadan kat kat kat daha düşüktür..Yahu bıçak gibi yarmak var rüzgarı birde kürek gibi kaldırmaya çalışmak..

  16. #36

    Üyelik
    30 Temmuz 2009
    Şehir
    BEYOĞLU / BAYRAMPAŞA
    Motosikleti
    CBF 150
    peki arkadaşlar mesala 10 km lik bir rampa var ve biz rampa aşağı gidiyoruz.

    motor boşta ikenmi daha fazla yakıt tüketir yoksa viteste iken mi?
    [/X]:cat:[I][B]htokac[/B][/I]

  17. #37
    sero35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda TRANSALP 07
    Alıntı htokac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki arkadaşlar mesala 10 km lik bir rampa var ve biz rampa aşağı gidiyoruz.

    motor boşta ikenmi daha fazla yakıt tüketir yoksa viteste iken mi?
    bosta
    MOTOR bence bır hastalıktır.

  18. #38

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı sero35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bosta
    ben de öyle duymuştum sebebini açıklayabilirmisin

  19. #39
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    SYM Adx 125
    Alıntı htokac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki arkadaşlar mesala 10 km lik bir rampa var ve biz rampa aşağı gidiyoruz.

    motor boşta ikenmi daha fazla yakıt tüketir yoksa viteste iken mi?
    Arabada bile ucuza gitmek için boşa atmam, motosiklette asla atmam, tavsiye de etmem.. Çok tehlikeli
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  20. #40
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    vitesi boşa atarsanız ya d adebriyajı çekerseniz motor rölanti devrine düşer ve zengin karışım il emotoru beslemeye devam eder
    ama gazı kapatırsanız devir kaç olurs aolsun yakıt kesici devreye girer ve yakıt sarfiyatı nerede ise sıfıra düşer
    yol bilgisayarı olanlar bunu rahatlıkla görebilirler


    ama malesef ki yaygın kanı vitesi boşa alınca daha az yakacağı yönünde
    ki olay bunun tam tersi
    hem ayrıca hiç bir yakıt sarfiyatı benim can güvenliğimden önemli değildir
    motorda vitesten ziyade devir önemli değilmiydi arkadaşlar
    gaz açtığında kaçacak kapattığında kasacak devir doğru devirdir
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler