kaç kere yazdık bunları forumda, okusanıza kardeşim
:yaşar_nöri_smileyi:
kaç kere yazdık bunları forumda, okusanıza kardeşim
:yaşar_nöri_smileyi:
1600 cc otomobil motoru 100 hp civarı verirken 600 cc ss motoru 130 hp civarı krank çıkışı güç veriyor. iman kuvvetiyle yapacak hali yok bunu dimi benzin yakacak elbette
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Motor ekonomik aslında. Bende bmw 1.16 var. Tiptronik vites bu araç şehir içi 100km'de 13,5 litre benzin yakıyor. Üstelik sakin kullanıyorum Birde R6 var bu 100 km de 8,5 litre benzin yakıyor. Motorlar arabadan çok yakar demişsiniz ama hangi araba onu belirtmemişsiniz.
Yine R6 yı örnek vericem. Bu motor M3,Porsche gibi lüks araçlarla kalkabiliyor
(hiç denemedim internetin yalancısıyım ).
Bu araçların yaktığı benzinle 600 cc bi motorun yaktığı benzini kıyaslarsak yine motor ekonomik olucaktır. Ayrıca motor bu araçların yanında çok ucuz kalıyor.
sıkıştırma oranları da etkili sanırım motosikletin arabadan fazla yakmasında.
motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!
linkleri versen de okusak
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 PM ----------
bmw den bahsetmişsiniz ağır bir araba olduğu için 1.16 az geliyor bu kadar yakmaması lazım 1.18 olsa daha az yakar ben daha sıradan arabaları kastetmiştim bir de şunu düşünerek yani 600 cc 1600 cc den çok yakıyor gibi düşünmesek de motor da 1600 olsa arabadan kaç kat çok yakardı gibi düşünsek mantığıyla yaklaştım üstelik arabadan çok hafif
burda tartıştık
tigermbz adlı üyeden alıntı
[QUOTE=forumgrk;1748313]linkleri versen de okusak
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 PM ----------
bmw den bahsetmişsiniz ağır bir araba olduğu için 1.16 az geliyor bu kadar yakmaması lazım 1.18 olsa daha az yakar.
1.6 motor o arabaya çok bile..
benim 1.0cc 1.ton ağırlığında bi aracım var...(toyota yaris) gayette atik ve hızlı.
Abimin ise 2007 passatı var..1.6 motor 6vites.. ve araba sanki uçak.. bu passata 1.6 fazla bile gelirken, bmw 1.16 gibi bi arabaya üstelik bmw teknolojisindeki bi araca 1.6 az değildir bence...
en önemli sebebi bu! arabalarda mekan geniş, motoru ferak ferak yapabiliyorsun. motosiklette böledeğil, alan dar, düşük devirli motor yapmak yakıt tassarrufunu artırır, mesela rocket 3 galiba 2500 civarında max tork üretiyor, bu motor için çok yakar diye düşünebilirsiniz ama 600cc rr kadar yakmaz kanımca. çünkü motosikletbüyük, motor büyük, silindir büyük . . . devir az o motorda yerden kasmamışlar işte o az yakar bence
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
italyanmıydı yoksa
2 zamanlı olsa şimdikinin iki katıyakardı ama iki katı da gücünde olurdu (yaklaşık olarak)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:45 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 PM ----------
sıkıştırma oranları aynı
(sıkıştırma oranı değişince kullanılan yakıtı da değiştirmen gerekir)
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
motorun fazla yakmasinin sebeplerinden biride aerodinamiktir bence.
peki arkadaşlar mesala 10 km lik bir rampa var ve biz rampa aşağı gidiyoruz.
motor boşta ikenmi daha fazla yakıt tüketir yoksa viteste iken mi?
[/X]:cat:[I][B]htokac[/B][/I]
vitesi boşa atarsanız ya d adebriyajı çekerseniz motor rölanti devrine düşer ve zengin karışım il emotoru beslemeye devam eder
ama gazı kapatırsanız devir kaç olurs aolsun yakıt kesici devreye girer ve yakıt sarfiyatı nerede ise sıfıra düşer
yol bilgisayarı olanlar bunu rahatlıkla görebilirler
ama malesef ki yaygın kanı vitesi boşa alınca daha az yakacağı yönünde
ki olay bunun tam tersi
hem ayrıca hiç bir yakıt sarfiyatı benim can güvenliğimden önemli değildir
motorda vitesten ziyade devir önemli değilmiydi arkadaşlar
gaz açtığında kaçacak kapattığında kasacak devir doğru devirdir
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)