Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

türk yapımı motorsiklet warmı ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bu konu uzar gider....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dünyada bir çok marka, aracını tasarlasa da bir çok teknik aksamı daha uzman firmalardan alıyor.

    mesela, volvo görece kaliteli bir otomobil markası olmasına rağmen motor ve belli mekanik aksamlarını yamaha üretir.

    boeing çok büyük bir uçak firması olmasına rağmen, motorlarını rols royce ve general electric'den alır.

    peugeot-citroen grubu, kendileri motor üretmelerine karşın, motorların argesini bmw yapar. peugeot-citroen sadece hamallığını yapar.

    ttcustom choppers'a motor yapıyorlar diyemeyiz. çünkü ben bir tasarımımla gittim, ( endüstriyel ürün tasarımcısıyım ) ve bana şasiyi üretemeyeceklerini söylediler, şasiyi ben kendim evdeki atelye imkanlarım bile üretebilecekken onlar üretemiyorsa şasilerde oynama yapsalar bile standart şasiler üzerinde çalıştıkları kesin. geri kalan bütün teknik aksam da yurt dışından geldiğine göre yerli sayamayız.

    hazey-türk, motorları bildiğiniz vw 1303 motorları. yanı vosvos böcek, yada vosvos tosba denene komik sevimli ve güzel arabanın motorları

    ancak motorun geri kalanı el işçiliği ve türk tasarımı. bu bakımdan hazey-türk türk yapımı motosiklet sayılabilir. motosiklet tasarlamak başka olay, motosiklet motoru tasarlamak başka bir olay...

    kanuni...

    kanuninin doğru dürüst bir üretim tesisi olmadı. vaktinde 250cc'den yüksek 2 zamanlı motoru olan araçların trafiğe çıkması yasaklanınca, ortada kalan mz fabrikasını kanuni türkiyeye taşıdı.

    üstelik mz firmasını satın almadı. sadece fabrikayı satın aldı. mz modellerini de türkiyede satış için marka / model hakkını aldı diye biliyorum. zaten mz'in bazı modelleri mz diye geçse de sonradan seyhan ismine dönüşmüştür.


    kanuni dizel motosiklet üretir mi bilemiyorum. ancak kanuni'nin işletme yapısı ve anlayışından dolayı bunun pek mümkün olacağına inanmıyorum.

    çünkü kanuni'nin ticari stratejisi, pazarlama üzerine. üretim değil. üretimin yükü ile uğraşmak yerine hazır üretilmişin üstüne kar koyup satmak üzerine.

    bu açıdan bakarsak çindeki müthiş üretim gücü varken tr'de bir fabrika açmaz kanuni.

    gider uygun bir motosiklet üreticisi bulur. onlardan kendileri için uygun bir tasarım yapmasını ister, onu yaptırır satar çok olsa. tiger'a gelince... tiger zaten çin üretimi bir motosiklettir. çinlilerin tasarımıdır.

    çinde tiger üretmek için hazır koskoca tesis dururken ( montaj hattı falan ) hiç bir kimse bu üretim hattını türkiyeye taşımak yada türkiyede yeniden kurmakla uğraşmaz. gider parasını verir, dizel motorunu ürettirir, fabrikasında montajını yaptırır. gemi nakliyesi para sayılmaz...

    çinde başarılı bir mühendis 500 $ gibi bir paraya çalışır. tr'de 1000$'ı geçer.
    çindeki mühendis işini yapmazsa evsiz barksız kalır. tr'de o kadar vahim durum pek söz konusu değil, en azından mühendisler için.

    hal böyle olunca gider gibi düşük kalite ve düşük kapasite bir motosikletin argesini yapmakla kimse tr'de uğraşmaz.

    he diyeydiniz ki, süper bir offroad çıkarıp dakar'da takım kuracak, motogp'ye girecek motor üstünde çalışıyorlar, caddeleri inletecek makina yapıyorlar.. goldwing'e rakip 2 oda 1 salon karavan-motosiklet yapıyolar... o zaman tr'de argesi yapmaya değerdi bak.

    işim gereği bi ara tasarladığımız küçük otomobiller için motor araştırdığımda, en uygun yöntemin çindeki hali hazır motor üreticileri ile anlaşmak olduğu sonucuna varmıştım.

    nedir? döküm demirden yaptıkları dişliler, dövme demirden oluyor anlaşınca... düşük dayanımlı ucuz alüminyum alaşım yerine daha mukavim kaliteli alüminyum alaşım kullanılması konusunda telkin ve sözleşme yapıyorsun. eğer motorun argesi üzerinde de biraz geliştirme ister ve arge masraflarını da karşılarsan, ortalama 20 hp gücünde 250 cc 5 vitesli bir motosiklet ciğeri 600$'ın altında bir rakama geliyor paketinde.

    tr'de dövme demirden dişli istiyorum dediğinde alacağın cevaplar ( aldığım cevaplar )
    dişlici = dövme işçiliği çok uğraştırıyor. dövmeci ayrı dert. adama o kalıp götürüyorum beğenmiyor bu kalıp götürüyorum beğenmiyor...

    dövmeci = ben demiri döverim. dişlici işleyebilmiş işleyememiş ben anlamam. hava çeliğinden bıçak kullanırsa tabi kesemez dövme demiri. karbür kullansın.

    dişlici = karbür bıçakları bile kırıyor adamın dövdüğü demir. ben onla çalışmam.

    burda milletin karnı tok sırtı pek zor yani iş yaptırmak da yapmak da...

    iyi ki çin var, bir adamın başında durunca, malzeme kalitesi ve işçilik de istenildiği gibi olabiliyor gayet ( merak eden kaliteli bir elektronik cihazının etiketine baksın made in china yazmıyosa en uzak taiwan yazar
    bravo yerinde tespitler. geçenlerde benimde demir kaynak işim olmuştu parayla iş yapacak demirci bulana kadar anamdan emdigim süt burnumdan geldi.

  3. #23
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    türkiyede üretilen var ama lisansı türk değil
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  4. #24
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o sitenin markalar kısmına bir tıkla bakalım hangi Türk markalarla anlaşmaları varmış bize söyle..
    pardon ben tamamen türk olmadığını biliyordum ama türk ler sonuçta adamlar kendi elleri ile yapıyorlar topluyorlar

  5. #25

    Üyelik
    21 Temmuz 2008
    Şehir
    KARAMAN
    Motosikleti
    honda cbr 125 portakal : )
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dünyada bir çok marka, aracını tasarlasa da bir çok teknik aksamı daha uzman firmalardan alıyor.

    mesela, volvo görece kaliteli bir otomobil markası olmasına rağmen motor ve belli mekanik aksamlarını yamaha üretir.

    boeing çok büyük bir uçak firması olmasına rağmen, motorlarını rols royce ve general electric'den alır.

    peugeot-citroen grubu, kendileri motor üretmelerine karşın, motorların argesini bmw yapar. peugeot-citroen sadece hamallığını yapar.

    ttcustom choppers'a motor yapıyorlar diyemeyiz. çünkü ben bir tasarımımla gittim, ( endüstriyel ürün tasarımcısıyım ) ve bana şasiyi üretemeyeceklerini söylediler, şasiyi ben kendim evdeki atelye imkanlarım bile üretebilecekken onlar üretemiyorsa şasilerde oynama yapsalar bile standart şasiler üzerinde çalıştıkları kesin. geri kalan bütün teknik aksam da yurt dışından geldiğine göre yerli sayamayız.

    hazey-türk, motorları bildiğiniz vw 1303 motorları. yanı vosvos böcek, yada vosvos tosba denene komik sevimli ve güzel arabanın motorları

    ancak motorun geri kalanı el işçiliği ve türk tasarımı. bu bakımdan hazey-türk türk yapımı motosiklet sayılabilir. motosiklet tasarlamak başka olay, motosiklet motoru tasarlamak başka bir olay...

    kanuni...

    kanuninin doğru dürüst bir üretim tesisi olmadı. vaktinde 250cc'den yüksek 2 zamanlı motoru olan araçların trafiğe çıkması yasaklanınca, ortada kalan mz fabrikasını kanuni türkiyeye taşıdı.

    üstelik mz firmasını satın almadı. sadece fabrikayı satın aldı. mz modellerini de türkiyede satış için marka / model hakkını aldı diye biliyorum. zaten mz'in bazı modelleri mz diye geçse de sonradan seyhan ismine dönüşmüştür.


    kanuni dizel motosiklet üretir mi bilemiyorum. ancak kanuni'nin işletme yapısı ve anlayışından dolayı bunun pek mümkün olacağına inanmıyorum.

    çünkü kanuni'nin ticari stratejisi, pazarlama üzerine. üretim değil. üretimin yükü ile uğraşmak yerine hazır üretilmişin üstüne kar koyup satmak üzerine.

    bu açıdan bakarsak çindeki müthiş üretim gücü varken tr'de bir fabrika açmaz kanuni.

    gider uygun bir motosiklet üreticisi bulur. onlardan kendileri için uygun bir tasarım yapmasını ister, onu yaptırır satar çok olsa. tiger'a gelince... tiger zaten çin üretimi bir motosiklettir. çinlilerin tasarımıdır.

    çinde tiger üretmek için hazır koskoca tesis dururken ( montaj hattı falan ) hiç bir kimse bu üretim hattını türkiyeye taşımak yada türkiyede yeniden kurmakla uğraşmaz. gider parasını verir, dizel motorunu ürettirir, fabrikasında montajını yaptırır. gemi nakliyesi para sayılmaz...

    çinde başarılı bir mühendis 500 $ gibi bir paraya çalışır. tr'de 1000$'ı geçer.
    çindeki mühendis işini yapmazsa evsiz barksız kalır. tr'de o kadar vahim durum pek söz konusu değil, en azından mühendisler için.

    hal böyle olunca gider gibi düşük kalite ve düşük kapasite bir motosikletin argesini yapmakla kimse tr'de uğraşmaz.

    he diyeydiniz ki, süper bir offroad çıkarıp dakar'da takım kuracak, motogp'ye girecek motor üstünde çalışıyorlar, caddeleri inletecek makina yapıyorlar.. goldwing'e rakip 2 oda 1 salon karavan-motosiklet yapıyolar... o zaman tr'de argesi yapmaya değerdi bak.

    işim gereği bi ara tasarladığımız küçük otomobiller için motor araştırdığımda, en uygun yöntemin çindeki hali hazır motor üreticileri ile anlaşmak olduğu sonucuna varmıştım.

    nedir? döküm demirden yaptıkları dişliler, dövme demirden oluyor anlaşınca... düşük dayanımlı ucuz alüminyum alaşım yerine daha mukavim kaliteli alüminyum alaşım kullanılması konusunda telkin ve sözleşme yapıyorsun. eğer motorun argesi üzerinde de biraz geliştirme ister ve arge masraflarını da karşılarsan, ortalama 20 hp gücünde 250 cc 5 vitesli bir motosiklet ciğeri 600$'ın altında bir rakama geliyor paketinde.

    tr'de dövme demirden dişli istiyorum dediğinde alacağın cevaplar ( aldığım cevaplar )
    dişlici = dövme işçiliği çok uğraştırıyor. dövmeci ayrı dert. adama o kalıp götürüyorum beğenmiyor bu kalıp götürüyorum beğenmiyor...

    dövmeci = ben demiri döverim. dişlici işleyebilmiş işleyememiş ben anlamam. hava çeliğinden bıçak kullanırsa tabi kesemez dövme demiri. karbür kullansın.

    dişlici = karbür bıçakları bile kırıyor adamın dövdüğü demir. ben onla çalışmam.

    burda milletin karnı tok sırtı pek zor yani iş yaptırmak da yapmak da...

    iyi ki çin var, bir adamın başında durunca, malzeme kalitesi ve işçilik de istenildiği gibi olabiliyor gayet ( merak eden kaliteli bir elektronik cihazının etiketine baksın made in china yazmıyosa en uzak taiwan yazar
    Aslında konuyu sonlandıracak açıklama gelmiş Teşekkürler bilgi için, bir kaçını biliyordum geri kalan ayrıntıyıda öğrenmiş oldum
    İmzamı? Bilmiyorum! Parmak bassam olmazmı? :cat: :P :mrgreen:

  6. #26

    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Allahından Bul İstanbul
    Motosikleti
    Presto Texas HS200
    Bu gün bir arkadaşım gazi antepte üretilen türk marka race tipi bir motor olduğunu söyledi adıda s ile mi başlıyordu ne dedi tam hatırlayamadı, yine forumda yazılan kriterleri baz olarak söylersek bu motoru merak ettim çünkü tasarımının yamaha kadar kaliteli olduğunu söyledi bu motor markasını bilen var mı ?

  7. #27
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    Türk malı, Türkiye Üretimi vs. her neyse bir malın üzerine Türk Malı yazmak ve bununla övünmek için motor dahil her aksamının Türkler tarafından ve ya Türk firmaları tarafından tasarlanmış olması gerekir. Böyle bir motosiklet henüz yok maalesef. ama bir gün olursa emin olun b.k atan çok olur. Yabancı motosikletleri ülkemizde satanlar başı çeker.

  8. #28
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    ARKADAŞLAR USLUBUMU ŞİMDİDEN BAĞIŞLAYIN
    BIRAKIN MOTOSİKLETİ FİLAN
    TÜRKLERİN BİRBİRLERİNİ YEMEKTEN VE BİRBİRLERİNİN AYAKLARINI KAYDIRMAYA ÇALIŞMAK DIŞINDA BİRŞEY YAPTIKLARI BİŞEY YOKTUR
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #29
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Türk sermayeli üretici Ramzey motosikletleri var. Üretimin çoğu burda yapılyor %80 . Kendi tasarımları olan moped modelide var. Dışarıya ihracatta yapıyor.






    NOt: Çin malı ithal ürünlerde satıyorlar ancak kendi üretimi olan modelde var.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler