Ucuza çin malı alırsın şansın varsa, yaptığın masraf kaliteli makina parasını bulmaz. Eğer şanslı değilsen, masrafı yaparsın, yediğin yanına kar kalır.
Ucuza çin malı alırsın şansın varsa, yaptığın masraf kaliteli makina parasını bulmaz. Eğer şanslı değilsen, masrafı yaparsın, yediğin yanına kar kalır.
Bu cin mallarinin kötülügü acaba sadece motorlardami????
Klavyeme. mausuma,ekrana bakiyorum hepsi made in china.
Hatta ve hatta süper resim ceken kameramda bile made in china. Ama koskoca ricoh yaziyor. Incelemesem alman mali sanicam.
Motorlar neden bukadar sakat acaba????
Gelin benim gittiğim Mondial servisine bir gün..
Bir sürü geberik motor yatıyor kapısında..Adamlar bırak yağ değiştirmeyi motorlarının lastiklerini bile şişirmiyorlar..Hepsi leş gibi pislik içinde..yatmaktan değil sahipleri öyle bırakmış servise..
Zaten ucuzya ilk eli..Satın alan büyük bir çoğunlukta eze eze, traktör gibi tepe tepe kullanıyor neticede garibim motosikletler pert oluyor, sürekli arıza çıkartıyor..
Burada iki mesele var;
Birincisi Çin malı motosiklet kullanıcılarının büyük çoğunluğunun sadece işlerini görmesi amaçlı motosiklet satın almaları ve mallarına kıymet vermeden binerek motorlarını kısa sürede gebertmeleri..Motosiklet bilgi ve kültüründen yoksun sürüş yapmaları..(Elbette forumdaki bilinçli kullanıcılardan bahsetmiyorum)
İkincisi ve "çin motorları iyi değildir" tezine katılabileceğim tek durum ise;
Bu motorların sadece işçilik değil, düşük kalitede parça kullanımı sonucu arızların çabuk baş göstermesi..Lakin çabuk derken japonda 20.000 km sonra arıza yapabilme potansiyeli artan parçanın çinli de 5.000-10.000 km de arıza yapabilmesi..
Neticede;
Çin malı motosikletler kurye motoru olacak dayanıklılıkta olmayabilirler ama iyi bir kullanıcıya da anormal sıkıntı yaratmazlar görüşündeyim..
İstisnalar kaideyi bozmaz elbette ve çinliler için bu istisnalar japponlardan biraz fazla olabilir ama sadece biraz..
Gelelim bana:
4.000 km oldu motosiklet hayatıma gireli..
Altımdaki motorun milliyetini ve sıkıntılarını bilerek aldım..
Şu ana kadar bana çıkarttığı arıza SIFIR..
Ama kendi önlemimi kendimce aldım..İlk aldığım gün lastik, buji, kayış, yağ, benzin hortumu/filtresi gibi beni yolda bırakma ihtimali olan parçalarını en iyileriyle değiştirttim..
Her 1.000 km de yağını değiştirip her 2.000 km de kayış ve varyatör kontrolü yaptırıyorum..
Her hafta yıkıyorum/cilalıyorum ve gözümün gördüğü tüm civatalarını sıkıyorum..
Bu saydığım kontrol ve bakımlar ise sıfır maliyette çünkü yağımı servisten alıyorum 5 TL fazla vererek hepsi bu..
Ve diyorum ki motosikletine benim gibi bakan bir kullanıcının karşılaşacağı tek sorun ömrü erken biten parçalar olacaktır..Elbetteki ekstrem durumları saymıyorum..Umarım da ne kendi başıma ne de kimsenin başına büyük bir arıza gelmez..
Ben uzun yıllar motosiklet üzerinde zaman geçirmiş biri olarak diyorumki....
Motosiklet bir tutkudur,iki tekerin bir ruhu vardır.Önemli olan hangi marka üzerinde olduğun değil,ne hissettiğindir.....
bakarsan bağ olur ,bakmassan dağ olur......
Nekadar köfte okadar ekmek......
Nekadar kaliteli olursa olsun,çinliler le diğerleri arasında kalite,performans ve kullanılabilirlik farkı var....
Bir örnek Piyasada 1991 model 100 000 km devirip motoru ellenmemiş Transalp ve afrika twin ler var....konunun özeti bu......
Önemli olan imkan ve hangisine ulaşabildiğimizle alakalı....
LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ
Kötü motor yoktur,motoruna bakmayan,dilinden anlamayan motorcu çoktur.
Üstelik millet olarak daha gösterişliye,daha pahalıya meraklı olduğumuz için kendimizi geliştirmek yerine en kolay olana
yani motorları kötülemeye meyilliyiz.
bu işin çini japonu yok parasına göre mal var kardeşimçindeyapılan kaliteli ürünler avrupa ülkelerine dagıtılırken bizede çürük çarıgı geliyor yamadan tut adidasa aklına gelen bütün markalar çinde yaa mondial çinlide burgman sanki fransadamı yapılıyor
OTOBÜSCÜ DEYİLİZKİ HOSTESİMİZ OLSUN
ucuz etin yahnisi iyi olmaz arkadaşlar...
diğer alacağım çinli bir japon marka olacak.
2000 TL verip kask alsan ne olacak, motor kullanırken kafana takmadıktan sonra hiçbir değeri yok.
Kask sadece kafanda değerlidir.
Çünkü kullandıkları malzemeler dandik.
Yolver gitsin .
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ha-emenet.html
bu linke bir göz at istersen senin sorunun cevabını veriyor sanırım (trafik kaazası falan deil düz yolda olan bişey)
Yüksek Kalite Üstün Performans
neka para oka motor budur yani...
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
kim ne derse desin kardeşim ben memnunum çin degilde pahalısını verdinizde kullan madıkmı
cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:
çin motorları neden iyi değildir = kısa ve net olarak ; ucuzda ondan..
[COLOR="SeaGreen"]BU GÜNÜ HAYATINIZIN SON GÜNÜYMÜŞ GİBİ YAŞAYIN ÇÜNKÜ YARININ GARANTİSİ YOK ! ! ! [COLOR="Red"]( söz : y.K )[/COLOR][/COLOR] :pr:
[COLOR="Red"]ve BASIN MAKİNALARINIZLA BASIN CC HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL BASIN ! ! ![/COLOR] :pr:
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Arkadaşlar motorumu sürekli bakıma götürdüğüm servisten duydum . Çinliler 1-2-3 kalite malları avrupa'ya amerika'ya gönderiyormuş . 4-5-6 kalite olanları ise Türkiye'ye . Yani şu demek oluyor ki çinliler hep kötü mal yapmıyor iyi mallar da yapıyor . Adamlara ne kadar kaliteli malzeme verirsen onu işleyip satıyorlar . Çin malı deyip geçilmemeli . Çin mallarının en kaliteli olanları Türkiye dekiler için duydum asya markalı olanlarıymış . Bu arada benim motorumunda asya olması ile alakalı değil . Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler . Benim motorum beni hiç yolda bırakmadı henüz onu ilk aldığım gün gibi seviyorum sevgimden hiçbir şey kaybetmedim . Bakımlarını hiç aksatmadım .
Saygılar ..
bakımları bnde tam yaptırıyorum ama sübab kesiyo yinede:D
Çinli motorumla istanbuldan ayvalık a geldim. İnşallah geri de dönerim
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)