1~2 yıllık 0 motorsiklet...???
Reklamlar
-
17 Ağustos 2009, 18:40
#1
Arkdaşlar bi konuda aklıma takılan bazı şeyler var. Bazı bayilerde yada motosiklet satışı yapan dükkanlarda çoğumuz rastlamışızdır, 2007 yada 2008 model(belki belki 2006) 0 motosiklet ilanları var. Elimizde kaldı, son 2 tane felan diyerek epey indirimli fiyattan satılıyor bu araçlar. Evet 0 araçlar belli ama bi arkadaşımla epey tartıştık. Ben eğer uygun şartlarda korunmuş ise(normal, nemli veya rutubetli olmayan bi mağazada) paslanma olmadığı sürece (akü ve belki lastik) dışında bi sorun olmayacağını düşünüyorum. Sizce bu tarz motorları almak mantıklı mı?? Yan etkileri nelerdir? Uzak durmamız mı gerekir yoksa?? Bu tarz motorların dez avantajları/sorunları nelerdir??
Reklamlar
-
17 Ağustos 2009, 18:47
#2
Benim aldığım motor da aynen dediğin gibi..2006 imalatlı ama 2009 da trafiğe çıktı..
en çok sıkıntı yaratacak şey bence lastikler..Açıkçası ben aldığım gün lastiklerini değiştirtmiştim..
Bunun haricinde metal korozyonu açısından iyice yoklamak lazım motoru..
Akü vb. problemleri zaten garantiden de değiştirebilirsin..
Benim mantığıma uygun gelmişti ve böyle bir motoru almıştım..
-
17 Ağustos 2009, 18:55
#3
lastikler, yağ ve akü
raf ömrünü doldurmuş olabilir
ısrarla değiştirlimesini iste
akü şarjdan sonra problem yaratmayabilir ama yağ ve lastik ciddi anlamda problem yaratabilir
dezavantajlarına gelince
uznsüre bayide bekledi ise çok tutulmayan bir model olabilir ve satarken problem yaşayabilirsin (bakınız benim şu anda satmaya çalıştığım deauville)
şimdiden hayırlı uğurlu olsun
kazasız belasız sürüşler
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
17 Ağustos 2009, 18:57
#4
Bence fiyat konusunda güzel bir indirim yapıyorlarsa alınabilir. Dediğin gibi aku ve lastik dısında mekanik bir problem olmaz. Ama garanti konusundaproblem olabilir, mesela 2006 model sıfır bir motor aldın ve garantisi 2 yıl ise buna garanti vermeyebiliyorlar. Tam emin değilim ama bı abimiz öyle söylemişti.
-
17 Ağustos 2009, 19:20
#5
Eğer alacağın motor marka ise ve modeline göre ucuz ise al derim lastik akü dışında bas gaza git. Başarılar.
Yolver gitsin .
-
17 Ağustos 2009, 19:25
#6
bende 2006 sym yi 2009 trafik çıkışlı aldım lastik dahi sıfır durumda sorun yok
-
17 Ağustos 2009, 19:25
#7
Teşekkür ederim fikirlerinizi paylaştığınız için.
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
dezavantajlarına gelince
uznsüre bayide bekledi ise çok tutulmayan bir model olabilir ve satarken problem yaşayabilirsin (bakınız benim şu anda satmaya çalıştığım deauville)
şimdiden hayırlı uğurlu olsun
kazasız belasız sürüşler
Yok motor bilinen bir motor aslında. Sorun o değil. Muhbbet açılmıştı arkadaşla. "Ben almam asla, 2 yıl yatmışı yerine 2yıl kullanılmışını alırım daha iyidir" diye tutturdu. Bi ustayla konuşmuş. O da zararı çok gibisinden laflar etmiş.
Bence de ilk aldığımızda lastikleri değiştirmeliyiz. Aküyü de şarj edersek sorun çıkarmaz gibi. Motor yağını zaten adettendir 2.el alınca da değiştirmiyomuyuz??(satıcıya güvenmiyorsak yada tanımıyorsak). Geriye kalıyor bir tek paslan ma durumu. Bence öncelikle ortama bi bakmalı, nemli gibi durmuyosa iyidir. Sonra motoru iyice didiklemeli. Eğer onda da sorun yoksa bence tamamdır derim. Ama işte aklıma takılmadı değil. Acaba bizim bilmediğmiz başka şeyler de çıkabilirmi diye...
Sohbete devam...
-
18 Ağustos 2009, 00:24
#8
ben geçen biyerde 2004 model otobüs gördüm ne işse satılmamış daha koltuklarının naylonları duruyodu
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
18 Ağustos 2009, 10:06
#9
Syanur adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim fikirlerinizi paylaştığınız için.
Yok motor bilinen bir motor aslında. Sorun o değil. Muhbbet açılmıştı arkadaşla. "Ben almam asla, 2 yıl yatmışı yerine 2yıl kullanılmışını alırım daha iyidir" diye tutturdu. Bi ustayla konuşmuş. O da zararı çok gibisinden laflar etmiş.
Bence de ilk aldığımızda lastikleri değiştirmeliyiz. Aküyü de şarj edersek sorun çıkarmaz gibi. Motor yağını zaten adettendir 2.el alınca da değiştirmiyomuyuz??(satıcıya güvenmiyorsak yada tanımıyorsak). Geriye kalıyor bir tek paslan ma durumu. Bence öncelikle ortama bi bakmalı, nemli gibi durmuyosa iyidir. Sonra motoru iyice didiklemeli. Eğer onda da sorun yoksa bence tamamdır derim. Ama işte aklıma takılmadı değil. Acaba bizim bilmediğmiz başka şeyler de çıkabilirmi diye...
Sohbete devam...
arkadaşın iki yıl kullanılmışını alsın, ne diyeyim
garanti
imal tarihinden itibaren başlamaz, satış tarihinden itibaren başlar
yağın ve lasatiğin satıştan önce değiştirilmesini iste
yağda değil ama belki lastikte problem çıkartabilirler
artık o da senin pazarlığına kalmış
tekrar ediyorum
lastik iyi durumda görünebilir (doğal olarak iyi durumda gözükecek çünkü hiç kullanılmamış) ama raf ömrünü dolduran lastiğin yol tutuşu (ki hayati önem taşıyor burada) ciddi oranda düşecektir
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
18 Ağustos 2009, 10:24
#10
Syanur adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim fikirlerinizi paylaştığınız için.
Yok motor bilinen bir motor aslında. Sorun o değil. Muhbbet açılmıştı arkadaşla. "Ben almam asla, 2 yıl yatmışı yerine 2yıl kullanılmışını alırım daha iyidir" diye tutturdu. Bi ustayla konuşmuş. O da zararı çok gibisinden laflar etmiş.
Bence de ilk aldığımızda lastikleri değiştirmeliyiz. Aküyü de şarj edersek sorun çıkarmaz gibi. Motor yağını zaten adettendir 2.el alınca da değiştirmiyomuyuz??(satıcıya güvenmiyorsak yada tanımıyorsak). Geriye kalıyor bir tek paslan ma durumu. Bence öncelikle ortama bi bakmalı, nemli gibi durmuyosa iyidir. Sonra motoru iyice didiklemeli. Eğer onda da sorun yoksa bence tamamdır derim. Ama işte aklıma takılmadı değil. Acaba bizim bilmediğmiz başka şeyler de çıkabilirmi diye...
Sohbete devam...
benim bu yıl içinde aldığım ikinci çinli ve 2006 model sıfır motorum.. no problem diyorum... al ve bin lastiklerde dahi sorun yok hemde bir çinli.. paslanma olayına gelince.. zaten bunlar bayide değil fabrikada olan stoklar ve fabrikada şekilde göründüğü gibi uygun ortamda saklıyor..akü ve yağını sıfır koyuyolar oradada bir problem olmuyor.. dediğim gibi bence hiçbir mahzuru yok..al bin hayırlı olsun..
-
18 Ağustos 2009, 10:27
#11
Her ne olur ise olsun üzerinde ki kablo, kauçuk 2 yada 3 yaşında oluyor. Motor sıfır ama diğerleri yaşlı demektir....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
18 Ağustos 2009, 10:33
#12
Süper Moderatör
Motor eğer fabrikadan çıktığı gibi saklanmışsa birşey olmaz.
Yani fabrikadan çıktı geldi, bayide benzin, su, yağ, antfiriz ve akü suyu na dokunulmadıysa ve motor hiç çalıştırılmadıysa bir problem olmaz.
Fakat sıvıları doldurulup motor yürümeye hazır hale getirlip bir kaç kezde bayide çalıştırıldıysa iş değişir.
Bir kış boyunca motoru saklamak için bile yapılan şeyleri bir düşünün, 2 yıl boyunca yatan motor için bayi ne gibi bir hazırlık yapmış olabilir ki? Hiç.
Konu ile alakalı aklıma gelmişkende yazayım, motor soğuk iken çalıştırıldıktan sonra tam çalışma sıcaklığına gelmeden stop edilirse motora zarar verirsiniz, buhar terleme vs gibi uzun uzadıya gerekçeleri var. Arama yapıp detaylı bilgi bulabilirsiniz.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
18 Ağustos 2009, 10:58
#13
Eyong adlı üyeden alıntı
Motor eğer fabrikadan çıktığı gibi saklanmışsa birşey olmaz.
Yani fabrikadan çıktı geldi, bayide benzin, su, yağ, antfiriz ve akü suyu na dokunulmadıysa ve motor hiç çalıştırılmadıysa bir problem olmaz.
Fakat sıvıları doldurulup motor yürümeye hazır hale getirlip bir kaç kezde bayide çalıştırıldıysa iş değişir.
Bir kış boyunca motoru saklamak için bile yapılan şeyleri bir düşünün, 2 yıl boyunca yatan motor için bayi ne gibi bir hazırlık yapmış olabilir ki? Hiç.
Konu ile alakalı aklıma gelmişkende yazayım, motor soğuk iken çalıştırıldıktan sonra tam çalışma sıcaklığına gelmeden stop edilirse motora zarar verirsiniz, buhar terleme vs gibi uzun uzadıya gerekçeleri var. Arama yapıp detaylı bilgi bulabilirsiniz.
Anlıyorum. Ancak kafam da karışmadı da değil. Diyelimki dediğiniz gibi motorun sıvıları filan dolduruldu bayiye geldikten sonra(yani orjinal bırakılmadı) ve bir iki kez de meraklı "abi bi sesini duyalım yaa" arkadaşalar tarfından çalıştırılmış olsun(bilemeyiz ama olmuş olma ihtimali yüksek). Bunun ne gibi ve nekadar zararı olur motora? Uygun fiyata da olsa alınmaması gereken bir motor haline mi gelir?? Ayrıca biz de sahibi olduğumuz motoru ister istemez defalarca çalıştırdıktan sonra hemen kapattığımız zamanlar olmuyor mu? Ne gibi zararları oluyor bunun?? Araştırma yapacağım zaten, bulduğum bilgiler olursa da buraya aktarıcam ancak biraz daha detaylı anlatma imkanınız yok mu? Yani biraz daha detaya inelim isterim ben.
-
18 Ağustos 2009, 11:39
#14
asla bu gün kasadan çıktıgı gibi olmaz ama ikinci elde daha temizi de bulunmaz
bu tip yıllanmış motorları sıfır alıyorum diye degilde ikici elin çok temizini alıyorum diye almakta yarar var.fiyatıda bu yönde uygun oluyor. lastikler ve pilsatik aksamaların ömürleri tabiki yılına göre yıpranıyor bunu göz önüne almak lazım. ama 2009 model ile arasına çok fark yoksa 2009 almak mantıklı satarkende 2009 model diye satarsın
-
18 Ağustos 2009, 11:47
#15
Eyong adlı üyeden alıntı
Motor eğer fabrikadan çıktığı gibi saklanmışsa birşey olmaz.
Yani fabrikadan çıktı geldi, bayide benzin, su, yağ, antfiriz ve akü suyu na dokunulmadıysa ve motor hiç çalıştırılmadıysa bir problem olmaz.
Fakat sıvıları doldurulup motor yürümeye hazır hale getirlip bir kaç kezde bayide çalıştırıldıysa iş değişir.
Bir kış boyunca motoru saklamak için bile yapılan şeyleri bir düşünün, 2 yıl boyunca yatan motor için bayi ne gibi bir hazırlık yapmış olabilir ki? Hiç.
Konu ile alakalı aklıma gelmişkende yazayım, motor soğuk iken çalıştırıldıktan sonra tam çalışma sıcaklığına gelmeden stop edilirse motora zarar verirsiniz, buhar terleme vs gibi uzun uzadıya gerekçeleri var. Arama yapıp detaylı bilgi bulabilirsiniz.
motorlar kasalarda fabrikadan geldiği şekilde istifle saklandığıını gördüm aldığım bayide. bir tane numunelik monte edip vitrine koyuyorlar, ben aldığımda yeni kasa açıp demonte olan motoru monte ettiler ve ertesi günü teslim aldım motoru, ve demonte olduğu için yağı, suyu, hidroliği, benzini hiç bişeyi yok içinde.. hepsini servis koyuyor monte ettikten sonra. tabiki plastik aksamda biraz yorgunluk olur ama hayati önem arz etmez..onuda gözardı etmeli biraz..
-
18 Ağustos 2009, 11:55
#16
Benim motorumda 2007 model ama 2008 cikisli... Lastikler konusunda diger arkadaslara katiliyorum... Sanirim yumusakliklarini kaybetmisler... Bunun disinda sorun yok
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
18 Ağustos 2009, 12:29
#17
Öncelikle Merhaba Kanunin sitesinde bir slogana rastladım sizinle paylaşıyorum buradan yola çıkabilirsin en üstteki yazıyı okursan faydalı olacağını düşünüyorum...
-
18 Ağustos 2009, 13:00
#18
[QUOTE=halilihsan;1734372]Öncelikle Merhaba Kanunin sitesinde bir slogana rastladım sizinle paylaşıyorum buradan yola çıkabilirsin en üstteki yazıyı okursan faydalı olacağını düşünüyorum...
bence karalama kampanyası.... aynı şekilde daha düne kadar kanunide satış yapıyordu..belkide elindeki 2006-2007 modelleri bir şekilde ruhsata 2009 olarak geçirebilmeyi başarmış ve bunu kullanıyor olabilir bence...
-
18 Ağustos 2009, 13:30
#19
ben böyle 0 2001 model yamaha rx 135 king görmüştüm.motorda daha 0 dı adam tam 6.000 tl ye verdi.bir param olsa kaçırılmıycak motordu.adamlar orada kendileri topladılar kutadan çıkarıp tahtar fılan vardı kırdılar ve gidon oturak sniyalleri orda motajlandı.off gitti gıcır gıcır makina:(
-
18 Ağustos 2009, 15:36
#20
Süper Moderatör
Motorda Karıncalanma
Konumuz bu
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler