İtalya'da yapsınlar bu araştırmayı, merak ediyorum nasıl çıkacak sonuçlar?
Motosiklete saygı olan ülkelerde eminim ki biçok ulaşım aracından daha güvenli çıkar.
İtalya'da yapsınlar bu araştırmayı, merak ediyorum nasıl çıkacak sonuçlar?
Motosiklete saygı olan ülkelerde eminim ki biçok ulaşım aracından daha güvenli çıkar.
Aşağıdaki link'e bir bakın derim...
Motosiklet diğer tüm araçlardan daha güvenli ve en az kazaya karışan araçtır.
2008 yılı istatistikleri henüz bulunmadığından 2007 yılını referans olarak kullanalım.
İstatistiklerin beli kriterleri var ve bunların tümü verdiğim linkte mevcut.
EN güvenli araç Motosiklettir
http://www.egm.gov.tr/teadb/istatist...7_07_aylik.xls
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
2007 yılında ilk 7 ayda trafik kazalarının araç cinslerine göre dağılımı :
Otomobil : 448.558
Motosiklet : 18.494
Alla alla kaza yapan otomobil sayısı , kaza yapan motosiklet sayısından neden bu kadar fazla acaba?Sorunun cevabı çok basit.Çünkü Türkiye'de otomobil sayısı , motosiklet sayısından çok daha fazla.Zaten sorun buradan kaynaklanıyo.Yüzde'ye vurduğumuzda motosikletin otomobile oranla çok daha fazla kaza yapma yüzdesi olduğunu görüyoruz.Ayrıca Türkiye'nin yollarında bu kadar otomobil kazası olması da gayet normal.Çünkü sürekli yol yapımı çalışması , kalitesiz yollar bu kazaların en büyük sebeplerinden.Ancak yollar gittikçe güzelleştiğini düşünürsek yakında otomobiller daha güvenli olacaktır.Ayrıca benim ilk sayfada koyduğum istatistik ölümlü kazalardan bahsediyo.Ona bakarsan heryerde hergün farı kırılan , tamponu sürttüren sayısız kaza olayı var.
Turkiye de otomobil sayisi motosiklet sayisindan çok fazla degil.
En azindan bu kaza istatistigi arasindaki uçurumu kapatacak kadar çok degil.
Isin hesabi basit.
448.558 otomobil kaza yapmis.
18.494 motosiklet.
Yani otomobiller, motosikletin 25 kati kazaya karismis.
Turkiye de kayitli 2 milyon civarinda motosiklet var.
Eminim ki bir o kadar da kayit disi var.
Yani kayitliyi baz alirsak Turkiye'de 50milyon otomobil olmasi gerekiyor ki kaza riski esitlensin.
Turkiye'de 50 milyon otomobil yok.
Kesinlikle yok.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Türkiyede 2 milyon kayıtlı motor varsa bunlardan yarısı çin çan çon , diğer yarısı uzun yola çıkamıyacak düşük cc motorlar.Bu 2 milyondan sadece 100.000 tanesi motosikleti seyahat amaçlı kullandığını düşünürsek:
100.000*25=2,500,000
Ee Türkiye'de zaten 2 buçuk milyondan fazla otomobil olduğu kesin.Zaten şöyle motorla şehirlerarası yola çıktığımızda kaç tane motorla karşılaşıyoruz ki?Ben çoğu zaman motorla yolculuk yapan tek salak ben miyim diye şüpheye bile kapılıyorum.Bu forumdaki gezi yazıları da olmasa motorla uzun yola çıkılmaz diye düşünücem nerdeyse.
Kazalar uzun seyahatlerde oluyor diye bir istatistiki bilgi yok.
Hatta benim simdiye kadar okudugum kaynaklarda kazalarin buyuk çogunlugunun eve isyerine yakin yerlerde gerçeklestigi yazili.
Yani hesabin yanlis.
Bunun disinda çin çon ya da baska turde olsun.
Motosikletin nerelerde kullanildigina dair bir veri de yok elimizde.
Ornegin sitemiz uyesi Ummet Perikan scooteriyla Turkiye'yi dolasiyor.
Yani olasi rakamlara gore degil, gerçek rakamlara gore hesap yapmamiz gerekir.
Ekleme:
Simdi kuçuk bir arastirma yaptim.
Turkiye'de ki otomobil sayisi su:
6 milyon 934 bin 439
Motosiklet sayisi ise su:
2 milyon 223 bin 689
Yani yaklasik uçte bir gibi rakam soz konusu.
Matematigi ne kadar egip bukseniz, yine de kaza sayisindaki uçurumu kapatacak bir formul bulmaniz mumkun degil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şimdi matematiği biraz daha eğelim.Otomobili ne zaman kullanıyoruz.Yerler buz tutmadığı sürece yaz kış , yağmur , çamur kar dinlemiyoruz 4 mevsim kullanıyoruz.Peki motosikleti ne zaman kullanıyoruz?Yağmur yağarsa binemiyoruz.Kışın binemiyoruz.Senenin 3 te 2 si gitti zaten.3 te bir oranını da oradan düşersen sonuç çok daha farklı olur.Ayrıca arabalardaki tampon çizilmesi , far kırılması gibi şeylerle sonuçlanan basit kazalarda azımsanmayacak kadar çok.Her 100 kazadan nerdeyse 1-2'si ölümlü kaza.Yüzde 98'i maddi hasarlı kaza.Ancak motosiklette bu durum çok daha farklı.Motosiklet kazalarının çoğunda kaporta olarak biz çiziliyoruz malesef.
matematiği biraz daha kurcalayn bakalım. ölüm sayılarına girelim biraz da...
motosiklet genelde tek kişilik bir alet, otomobilde ortalama 4 kişi oluyor. otobüsleri sayarsanız onlarca kişi. kaza başına ölüm sayıları risk ve oranlarını bir daha hesaplayalım bakalım...
olasılık, atom fiziği ve bizi biz eden amansız sevda
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Geride masa ustunde boynu bukuk kaldi kagit kalem.....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
birkaç gün önce benzer konuya şunları yazmışım. hala aynı fikirdeyim.
motosiklet tehlikeli değil diyen arkadaşlar;
şu sorulara cevap isterim.
1)keyfimizden mi robocop gibi geziyoruz?
2)boşuna mı tarıyoruz gözlerimizle kavşakları, yol bağlantılarını, yerdeki ıslaklığı, yağı?
3)piercing niyetine mi onca arkadaşımız platin, titanyum çiviler taktırdı kemiklerine?
4)onca güvenli sürüş tekniği uydurmaca mı?
5)motorcuları bi araya getiren birazda bilinçaltımızdaki "kelle koltukta gezenler kardeşliği" duygusu değil mi?
6)niye üyelerin kan grubu yazıyor motosikleti ibaresinin hemen altında?
7)niye üzerinde "doktor gelmeden kaskımı çıkartmayın" yazan bi tosbaa kabuğuyla geziyoruz? ne doktoru bu, niye geliyoki durduk yere?
motosiklet tehlikelidir, kabul edip ona göre yaşamak riskleri düşürür.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Tehlikeli olduğu seçmedik mi biz bu aleti
[B][COLOR="Red"]Ankara-Akvaryum Motosiklet Grubu[/COLOR][/B]
[COLOR="Black"]::xs26::.....TEHDİT.....::xs26::[/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)