Siz, Siz Olun;Takip Mesafesini Koruyun
Reklamlar
-
Bugün her zamanki gibi işten eve geliyorum.Önümde araçlar var bende baya bi yakın takipteyim , öndeki araç birden bire frene bastı. Bende 40 la falan gidiyorum. fren lambasını görür görmez (çok yakınım 1-2 mt var arada ) aniden frene basıverdim -her iki frenide kullanırım her zaman- ön teker hemen kaptırdı ve . motorda bi iki çizik dışında.Direksiyon sağa kırıldı motor sağa yan yattı.
Bende hemen sağ elimi kaldırdım ve sağ ayağımı yere bastım hemen motoru tekrar kaldırdım. Önümdeki araca 20-30 cm kaldı çarpmadık :D
öndekide panikledi (nasıl gördüyse) bi kalkış yaptı motor sesinden anlıyorum (basbas) buna rağmen geriye doğru araba kayıyo (yol meyilli) neyseki kalktı
bende baktım motorun sağına soluna bişi yok (marka : monero angel 150 scooter dandik çin ama çok düştü maşşallah hiçbi sorun yok ne grenajda ne aksamda sadece çiziliyo :D )
E bendede bişi yok Allahtan baya bi ucuz atlattık.
Adam ilerde durdu saolsun bişiiin varmı kardeş dedi yok dedim saol. Sonra neden durduğunu anladım arabasının arkasına bakıyo :D. Dedim abi çarpmadım.Tamponunun solunda bi extra boya var ona bakıyo
dedim abi o zaten varmış :D:D ( bu kadar olmaz. insanın biri arkasında düşüyo oda tamponuna bakıyo işte türk milleti napcan) neyse
bastım gittim.Ama yılların tecrübesi işe yarıyodaaaa (düşerken )
o tecrübe takip mesafesini korumuyo (ana fikir burda :D)
Ama ani frende bu kayma benim içime hiç sinmedi neden kaydı niye kaydı :(:(:(
ya yağmurlu olsaydı. Bu motorlar hepmi böyle.
Ani fren tecrübesi olan arklar varsa yazarsa sevinirim...
Baya bi uzun oldu ama napim kazasız sürüşler...
Everybody can't be motorcylyst...!
Reklamlar
-
geçmiş olsun öncelikle..
ani fren çok b.ktan bir durum oluşturuyor..mesela ben bilinçli ani fren yaptığımda çok zor kitletebiliyorum ön tekeri ama motoru ilk aldığım zamanlarda önüme atlayan 1 köpek ve 1 otomobil deneyimlerine dayanarak diyebilirimki gerçek acil durumda can havliyle kavranıyor manetler ve teker kayıyor..
ciddi ciddi boş alanda oturup çalışmak lazım acil durum freni olayını..
-
tşkler
bi kere daha başıma gelmişti bi araba önüme çıktı
ama o sefer hafif kaptırdı sonra tekrar bıraktı topladı
ama bu olay çok kötü bişi
direk yerdesin
neyse artık korumalarla idare edicez ve daha dikkatli olucaz
benim hatam takip mesafesini ayarlamamak
bu mesajda yazdığım olayda ise sokağa direk dalmak oldu
çok daha dikkat gerekiyor... iyi geceler..
Everybody can't be motorcylyst...!
-
bende 80 90 la giderken ani fren yapmak zorunda kaldım birkaç sefer.her seferinde lastiklerin dönüp dönmediğini tam anlayamadın motor yalpalaya yalpalaya zor durdu.bu lastiklerin kötülüğünden mi yoksa fren de mi bi sorun var anlamadım??
-
bu scooterlar hep böyle ya kanuni rokko vardı bi arkadaşımın bayır aşağıya yavaş yavaş giderken yerdeki hafin ıslaklığı gördüm motor kaymasın diye iki frenede hafif asıldım daha ıslaklığa gelmedim ama keşke sıkmasaydım dreksiyon sola döndü motor yan yattı bende senin gibi ayaklarım yerde motoru ayağı kaldırdım işin özü bu motorlardaki tekerler hiç sağlıklı değil hemde hiç.
-
Fren yaparken ağırlığı arka frene verirsen (yani arka maneti daha çok sıkıp ön fren manetinide sadece elinin iki parmağıyla daha hafif sıkarsan) ön tekerleğinin kilitlenip kayma ihtimalini biraz daha hafifletmiş olursun fakat bu sefer frenaj arka tarafta yoğunlaşacağından motorun arkasının kayması (spin atması) ihtimali yükselecektir her iki durumda kötü olmasına rağmen motosikletin spin atması ön tekerleğin kaymasından daha kolay toparlanabilecek bi durumdur (güç aktarımının arkada olmasından dolayı freni bırakarak yada gazlayarak toplayabilirsiniz) özellikle ıslak yada kaygan veya gevşek zeminlerde( şose veya mıcırlı yollarda) ön frene hiç dokunmamak gerekir. Büyük geçmiş olsun
-
Takip mesafesi tabiiki çok önemli önümdeki araçlara fazla yaklaşmam arkama çok yaklaşan araç sürücülerini aynadan takip ederek uyardığım çok oluyor.
-
Geçmiş olsun, bu yaptığın çok yanlış sende tecrübe etmişsin zaten, kıçımda gidenlere ya da önüme atlayıp takip mesafemi bozanların seceresine sayıyorum.
Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km
-
Bide aynadan baktığınızda sol sinyalini açıp sizi geçip önünüze kırıp hemen önünüzdeki sağdaki sapağa sapanlar var
-
31 Temmuz 2009, 03:48
#10
1-2 metre ara? Bu sence yeterlimi? Ben lambada dururken bile 3-4 metre mesafe birakiyorum. Mesafe herseyden önemlisi.. Hic aklindan cikartma bunu..
Gecmis olsun
-
31 Temmuz 2009, 22:26
#11
en az bin kere tekrar ediyorsun bu ani fren olayını.. refleks haline gelir..
sonra bi bin kere de düzgünleştirmek için yaptın mı tamam..
şaka yapmıyorum. beyin bin tekrardan sonra normal bir hareket halini algılayıp refleks haline getiriyor. savunma sporlarında da hareketlerin sürekli tekrarlanması refleks haline getirmek içindir.
-
31 Temmuz 2009, 22:37
#12
Seyir halinde öndeki araçı 5-6 metre mesafeden takip edip sol aynasından görebileceği biçimde takip etmek surate göre mesafeyi ayarlamak emniyetli olur. Geçmiş olsun sakin ve dikkatli sürüşler.
Orhan KÖNİ
-
31 Temmuz 2009, 22:42
#13
ben gecen sene yakın takıp duran beledıye otobüsünü arac solladı peşinden ben beledıye otobüsü aynı anda kalkış yapınca sollayan araç frene bastı bende bastım yerdeyım sağ bileğim kırlmıştı. bu gün ise cok hızlı iken yanan kırmızı ışığı farkedıp gecebılırdık ama gecmeyıp anı fren yaptık problemsız düm düz durduk . sanıyelık olay gecerdım gecmedım aynaya baktım arkam da kımse yok bastım frenlere calışmanın netıcesi sanada gecmiş olsun arkadaşım
-
31 Temmuz 2009, 23:12
#14
-
31 Temmuz 2009, 23:21
#15
Ne kadar refleks de olsa ani de olsa ön frene abanmıyorum, kontrollü sıkıyorum. Herhalde kendimi öyle şartlandırmışım... Ama arkaya asılıyorum sonuna kadar.
-
31 Temmuz 2009, 23:38
#16
çin malı scooter kullanan arkadaşlar ön fren hakkında bi tavsiyem olucan ön balatanızı en kalitesiz adi dandik olanından taktırırsanız istediğiniz kadar abanın çok zor kayıyo vede daha çok gidiyo arka balatayıda en kalitelisinden taktırdığınız zaman iki frende orantlılı oluyo
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
31 Temmuz 2009, 23:39
#17
4 gün önce yaptığım kazanın aynısı.geçmiş olsun dostum.
-
31 Temmuz 2009, 23:46
#18
ilginize tşk ediyorum..
ön frene çalışıcam :D artık fazla sıkmamaya özen göstericem
bugün baya bi ara bıraktım önümde ve arkamda hemen tecrübe oldu bu yani :D
gerçekten hayat tecrübelerle dolu
motorun çiziklerinide folyolarla kapatıcam :D metalik gri ve kırmızı
benzer olaylar yaşayan arklarada geçmiş olsun diyorum
kazasız sürüşler Allah yardımcımız olsun inş ....
Everybody can't be motorcylyst...!
-
01 Ağustos 2009, 00:27
#19
Öncelikle geçmiş olsun benimde Pazartesi günü başımdan böyle bir hadise geçti ben biraz hızlıydım ama takip mesafesi normaldi önümdeki araç birden durdu bende sizin gibi iki freni sıkarım iki frenide sıktım motor kaydı bende sol tarafa düştüm ayağım altında sıkıştı baş parmağım çatladı şimdi sargıda topallıya topallıya zor zar yürüyebiliyorum takip mesafesi kadar hız motor donanımı lastik yolun yapısı vs gibi etkenleride unutmamak gerek ben ucuz atlattığımı düşünüyorum hepimizin dikkat etmemiz gerek....
-
01 Ağustos 2009, 06:09
#20
Ahmet Orhan adlı üyeden alıntı
Seyir halinde öndeki araçı 5-6 metre mesafeden takip edip sol aynasından görebileceği biçimde takip etmek surate göre mesafeyi ayarlamak emniyetli olur. Geçmiş olsun sakin ve dikkatli sürüşler.
5-6 metre sence az degilmi.. Bence cok az...
Bize ögretilen su.
50 km/h sürat
reaksion zamani 1saniye.. bu zamanda katedilen metre 15
normal fren yapildimi reaksion ve fren yolu toplam 40 metre. 15 metre reaksion yolu ve normal fren yolu 25 metre
hadi sen kazip fren yaptin yariyariya inelim
20 metre
tekerleklerin frenlerin süper durumda ve senin reaksionun daha iyi birdaha yarilayalim
10 metre
yani hic sansin yok.. birdaha yarilasamda sansin yok yani
Yada bize yanlis anlatiyor bu gavurlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler