Selamlar Değerli Arkadaşlar
Reklamlar
-
Tanışma bölümünde biraz kendimi tanıtmaya çalıştım burada da önce tanıtayım
Bu güzel ve bilgi dolu sitenize bugün üye olabilme fırsatı buldum. İsmim Alp, 38 yaşındayım, İşletme Mühendisiyim ve reklam sektöründeyim.
Geçen seneye kadar motosikletlere ilgim yokken, bu sene iyice bu tutkuya sahip olmaya başladım. Çok değerli ve sevdiğim dostlarım sayesinde.
Henüz bir motosikletim yok, almayı düşünüyorum. Vitesli motosiklet daha yeni kullanmaya başladım diyebilirim. Honda nın güvenli sürüş-1 i aldım, 2. sini de önümdeki günlerde alacağım
Sizlerden bilgi almak istediğim konu:
Kawasaki KLE 650 Versys bir başlangıç motoru olabilir mi? (boy konusunda biraz şansız sayılırım, 1.88 olduğum için ne yazık ki selesi yüksek modellere bakmak durumunda kalıyorum bu da seçeneklerimi azaltıyor)
2. sormak istediğim, Z-Moto nun servis, hesaplı yedek parça, ve diğer konuları iyileşti mi?
Şimdiden sizlere çok teşekkürler. (umarım topiği doğru yerde açmışımdır)
Sevgiler
Alp
Reklamlar
-
hoşgeldiniz Alpha
Versys epey heybetli ve ağır bi motor. ilk motor olabilirliği tartışılır. ben 1.81 boy - 90 kiloyum, tercihimi bi 10000 km kullanabileceğim daha hafif bi motordan yana kullanırdım.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
yorum için çok teşekkürler Kuvvetmira. Versys i oldukça beğendiğim için aklıma çok takıldı
ne tavsiye edersiniz ilk motor olarak? ilk önce asfaltta gitmeyi iyileştirmek sonrasında da (1 sene sonra) araziye girmek amacım (tabi versys i sattıktan sonra enduro motor olabilecek bir motor almak)
-
Hoşgeldin üye yalnız dediğin motor 18 vitesli bisiklet değil..
-
ilk motorumu iyi bişey alayım, 1500 sene kullanayım düşüncesi çoğu zaman tutmaz.
şahsi fikrim 2.el daha hafif, daha güsüz bi motosiklet. twister olabilir, 250lik çıplaklar olabilir, falcon olabilir. bi 10000 km kullandığınız takdirde hem kafanızda arzuladığınız motosikletin özellikleri net şekillenecek hemde acemilikle sıfır kilometre şahane bi motoru hırpalamamış olacaksınız.
daha tecrübeli arkadaşlarda bişeyler yazacaktır birazdan.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
aslında gerekli eğitimleri aldıktan sonra transalple baslayabılırsın sanırım basta bıraz zorlansanızda motor kullanma teknıgını kavradıktan sonra transalpin bas edilmeyecek bir makına oldugunu sanmıyorum baslangıc ıcınde f650gs lerde oluyormus ancak bmwler birazcık tuzlu makınalar yamaha xt660 var onada goz atabılırsın bu makınalarlada gereklı egıtımı tecrubeyı alıp 600 luk sevıyesıne geldıkten sonra baslanabılır bence agırlıklarına bıraz alısmak gerekıyor tek sorun o....ayrıca hosgeldin sefalar getirdin en iyi akrar kendini bildiğin içinde sen verirsin bızlaer ancak model bazında yardımcı olabılırız bol şans...
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
hosgeldin , güvenli sürüş 1 eğitimini ne zaman aldın , bende gitmek istiyorum ona , ama yakınlarda yok galiba :(
-
anlıyorum dediklerinizi. zaten versys de alsam başka bişi de alsam 2. el alacağım. tekrar teşekkürler. söylediğiniz modelleri incelicem
peki z-moto servis kalitesi ve yedek parça fiyatları, bulunabilirliği iyileşti mi? fikriniz var mı?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:14 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:10 PM ----------
eftelya adlı üyeden alıntı
hosgeldin , güvenli sürüş 1 eğitimini ne zaman aldın , bende gitmek istiyorum ona , ama yakınlarda yok galiba :(
20- 21 temmuz da aldım. yeni tarihleri yakında web sayfalarında açıklayacaklarmış
-
hoşgeldin
bu soruyu soran her acemiye ilk motor olarak ufak hacimli motorlar öneriyoruz. acemilik süresince oluşabilecek aksaklıkları önlemek ve oluşabilecek maddi hasarlarda daha az zarar edilmesi açısından ufak hacimli motorlar mantıklı seçimdir. maddi durumunuz elverdiği oranda büyük motorla başlamanız mümkün ancak bazı geri dönüşü olmayacak hasarlarla bu işten soğumanız veya allah göstermesin ömrünüzün kalanında pişmanlığını çekeceğiniz kalıcı sakatlıklarla karşılaşmanızda mümkün. kle 650 benimde hoşlandığım bir model. genel sürüş karekterini bilemiyorum. süper spor bir tarz olmadığından olabilir gibi.hondanın diğer basamak eğitimlerinide alıp kendinizide bilerek alıştırmalarla ufaktan ufaktan bu işe devam edeblirsiniz. eğitim alındıktan ve kendinizide bildikten (yaş 38 ve mühendis) sonra olmayacak şey değil. z-moto yedek parça sıkıntısı ve fiyatların pahalılığından ötürü dillere düşmüş durumda. ben motorum olan er-5 i kawasaki z-moto yetkili servisi sorumlusu, distribitör elemanı olan burak uyumaz dan aldım.kişilik olarakta sevecen ve ilgili,mesleğini babadan devralmış ve 10 seneden fazla z-moto elemanı olarak sürdüren birisi. eğitimlerinide yurt dışına gidip alıyor diye biliyorum. parça hakkında sorduğumda sipariş yöntemiyle çalıştıklarını ve 2 hafta gibi bi sürede normal siparişin ellerine geçtiğini. isterseniz farkını verdiğiniz müddetçe ertesi güne bile parça temin edebildiklerini söylemişti. parça stoğu yapmanın gereksiz olduğu, bir motorun 2 sene bitiminde garantiden çıkıp piyasaya düştüğünü ve parçaların ellerinde kaldığını söyledi. diğer markalarında kendilerinden pek farkı olmadığını, kawasaki nin ufak hacimde (commuter ve scooter) modelinin bulunmamasından ötürü ve bu sınıf motorların piyasada daha çok olduğundan genel motosiklet kullanıcılarının parça temininde pek sorun yaşamamasından ötürü kawasaki nin daha göze battığını, kawasakininde bir ybr-cbf tipinde motoru olsa, onlarıda her parçasının ellerinde her an hazır bulunacağını söylemişti. kawasaki fason üretim yapmıyor ve japon ya haricinde bir yerde üretimi yok. bütün motorları japon malı olduğunda fiyat olarakta doğal olarak biraz yüksek. ama parasınında hakkını veriyor diyebilirim. şimdiye kadar kendi motorumda bir masrafım olmadı, sadece yan devrilmede sinyal camım kırıldı ve sadece cam 12 euro. kaza geldikten sonra ve kaskonuzda yoksa emsal bütün motorlarda parça fiyatı üç aşağı beş yukarı aynı. sadede gelirsek ilk motor olarak veya ilerde kawasaki sahibi olmak okadarda öcü bi durum değil, kafaya pek takmayın bence. ama siz genede cbf 150 gibi bi motorla başlarsanız daha iyi olucaktır. ilerde motor tarzınızı belirlemedede hem daha doğru karar vermeniz hemde daha sağlıklı bir sürüş alışkanlığı kazanmanız açısından ve maddi olarakta daha az hırpalanmanız açsından.
-
28 Temmuz 2009, 22:29
#10
Alpha adlı üyeden alıntı
20- 21 temmuz da aldım. yeni tarihleri yakında web sayfalarında açıklayacaklarmış
bende web sayfalarına bakıyorum , 27-28 temmuz son görünüyor , ağustosta eğitim olur inşallah peki memnun kaldın mı eğitimden , birşeyler öğrenebildin mi
-
28 Temmuz 2009, 22:37
#11
İlgi ve alakanız için hepinize teşekkürler
Ok son soru, bıktırmamak için. Boyuma uygun (1.88 boy, 95 kilo) komik kaçmayacak, kontrolü zorlamayacak, ve dediğiniz sürüş alışkanlığı sağlayacak önerileriniz ne olabilir?
ben ancak web siteleri incelediğimde ve bizzat bayiye gidip motorların üstlerine oturduğumda cross motorları uygun gibi gözüküyor (250 lik motor ile başla diyorsanız)
bunların haricinde var mı alternatifim?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:33 PM ----------
eftelya adlı üyeden alıntı
bende web sayfalarına bakıyorum , 27-28 temmuz son görünüyor , ağustosta eğitim olur inşallah
peki memnun kaldın mı eğitimden , birşeyler öğrenebildin mi
kesinlikle, alınması gereken bir eğitim, çok özgüveni törpülüyor, gerçeklerle yüzleştiriyor. Honda nın reklamını yapmam istemiyorum çünki eminim başka eğitim merkezleri de bu konuda iyidir. ben tavsiyeler sonucunda honda nın kini aldım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:37 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:35 PM ----------
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
ilk motorumu iyi bişey alayım, 1500 sene kullanayım düşüncesi çoğu zaman tutmaz.
şahsi fikrim 2.el daha hafif, daha güsüz bi motosiklet. twister olabilir, 250lik çıplaklar olabilir, falcon olabilir. bi 10000 km kullandığınız takdirde hem kafanızda arzuladığınız motosikletin özellikleri net şekillenecek hemde acemilikle sıfır kilometre şahane bi motoru hırpalamamış olacaksınız.
daha tecrübeli arkadaşlarda bişeyler yazacaktır birazdan.
kusura bakmayın, twister i buldum fakat falcon u bulamadım nette. Falcon hangi firmaya aittir? tşkler
-
28 Temmuz 2009, 22:40
#12
nx4 falcon. honda
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
28 Temmuz 2009, 22:53
#13
hepinize çok teşekkürler. yazdığınız tüm motorları inceliyorum.
sevgiler
-
28 Temmuz 2009, 23:15
#14
Öncelikle hoşgeldiniz.yaklasık olarak 5yıl moblyette 8-9 yıl kadar da bws scooter kullandıktan sonra bu yıl vitesliye geçme istegi uyandı içimde ama tavsiyeleri,oluşabilecek maddi ve manevi hasarları düşünerekten 125 cc lik bir çinli ile başladım.Sizede tavsiyem 150 veya 250 cc bir motorsikletle başlamanız.6 ay kullanımdan sonra çok rahat profesyonel bir motorcu edasıyla büyütebilirsiniz diye düşünüyorum.
-
28 Temmuz 2009, 23:19
#15
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler