Cevap veriyorum; Google'da kare tip topcase'lerin yüksek hızda sürüşe etkisini aratıyordum, forumun bu başlığı çıktı aramada ilk sırada karşıma. Ben de tarihine bakmadan konuda yazılanları okudum, daha sonra da yanıt yazdım. Bu arada eski konu hortlatmak ayıp mıdır, günah mıdır, yazık onlara da, arada hortlasınlar birşey olmaz
Bu arada 2011'den beri forumdan uzaktım, Levent'in söylediği de kısmen doğru gibi oluyor yani.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Dominar ile saatlerce 150 km hız ile gittim topecase tıka basa doluydu.Birşey olmadı ama şimdiki aklım olsa o süratlere çıkmazdım.Herşey tecrübe ederek öğreniliyor.O çanta uçup yaya birine çarpsa öldürmese bile sakat bırakır.Araca gelse iflahını söker.
Altımda 1000cc de olsa 120 130 km hızı geçmem.
Yamaha xj6 diversion f ile 46 lt givi çanta ile iki kask alan 205 yapmıştım nokta hata yoktu, aynı motor ve ekipmanla 178 de bir sallantıya girdim aboooo sallantı arkadan geldi kesinlikle çantadan, sonra biraz korkup direksiyonu sıkı tutup dik doğruldum sallanma geçmişti hız düşünce, yani bulunduğunuz yer yol hava yoğunluğu ve rüzgarla alakalı sorun olup olmaması.Bir ihtimal motorun düz gitme sentesinden çıktı diyicem ama arka üst taraftan çok belirgindi sallandığım.Yani arka lastik kaçırır gibi değildi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
Bu tecrübe haricinde yüksek hıza çıktım hamdolsun bir sorun çıkmadı.O kadarda korkulacak birşey değil.Ortalama çantalarla 180 km hıza kadar kullanılır ibaresi vardır üzerinde.Kare çantaların dengeyi bozup sallama yapması motoru daha öncelikli.
Aerodinami. Neden yüksek hızlara çıktığımızda motorun üzerine yatıyoruz? Çünkü saatte 200 km hızla giderken saatte 200 km hızla rüzgara maruz kalıyoruz. Arkaya koyacağınız büyükçe bir çanta çok bişey değiştirmezmiş gibi görünüyor, sonuçta ağırlık ortada, ancak; örneğin yüksek türbülans oluşturan büyük tır, kamyon, otobüs gibi araçların yakınından geçerken ortaya çıkacak salınım denge bozulmasına ve kontrol kaybına sebep olabilir.
+1 Diğer arkadaşların da yazdığı gibi, düzenli olarak 120-130 yapıyorum topcase ile, en çok da 220 yaptım. Dikkat edilmesi gereken öncelikli nokta, çanta demiriniz gerçekten sağlam mı? Bir motorun orijinal portbagajına topcase bağlarsanız büyük ihtimalle yüksek hızları kaldırmayacaktır. Ama sağlam bir çanta demiri ile, türbülanslı ortamlar dışında, sakin havada çok sorun yaşamazsınız. Türbülansta ise, motorun alıştığınız, topcase olmayan aerodinamiği tamamen değişir ve sürüşü tehlikeye sokabilir.
Okan Kılıç (Vreon)
Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur
Topcase i sökmeye üşendiğimden hiç topspeed deneyemedim. topcase ile en fazla 230 a çıktım bi yerden sonra denge bozmaya başlıyor. Benimkinin içerisinde max 10kg ve max 180km yazıyor.
Benimkinde tam yüklüyken 120 km max yazıyor bugün baktım.
Diğer arkadaşların da tecrubeleri ışığında, topcase takılı iken ideali 120-130 km/h hızları geçmemek gibi görünüyor. Bunun üzerindeki hızlarda bir sakatlık çıkmayacağının garantisi yok, o anki hava şartları, yol durumuna göre bu değişiklik gösterebilir ancak kesin olan birşey var ki, o da top case motorun aerodinamiğini mutlaka ki olumsuz etkiliyor. Risk almaya gerek yok.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Eski kasa Africa Twin'de, arka çantalı 150km'den sonra kafa sallamaya başlardı. Çantasız 185 e kadar problem yoktu.
Sana benden bir abi tavsiyesi çanta ve tur camıyla daha önce bir kaç kere 180 200 gibi hızlar yaptım.. Bu çok tehlikeli bir durum senin için değil fakat aynı yolda sürdüğün bebeğiyle çoluğu çocuğu ve eşiyle yolculuk yapan insanlar için büyük bir tehlike. Çantaların içinde maximum hız ve taşıma kapasiteleri yazar.Kappa için 120 dir diye düşünüyorum. Buradaki pek çok hatta çantalı arkadaşlarımın çoğu 130 140 dan aşağı hız olarak düşmüyor olabilir. Fakat kappa yada diğer piyasadaki tüm avrupa çanta markaları o değerleri iş olsun diye yazmıyor. Motosiklet üzerine bağlanıp sarsıntı testlerine tabi tutuluyor ve belli süratlerde kırılıp parçalanabileceğini öngörüyorlar. Milyonda bir başınıza gelebilir fakat birgün yolda 130 140 ile giderken arka çantanız helebide içi doluysa hafif bir çukura girdiğinizde motosikletin üzerinden çatlayıp çıkar ve arkanızdaki araçlara ciddi derecede panik yaşatabilir veya ölümcül bir kazaya sebep verebilir.
Bu nedenle uzun tur camı ve arka çanta kullanıyorsanız marka modeli ne olursa olsun üzerindeki kullanma talimatlarına uyun. Avrupa çantalar ciddi arge çalışmalarıyla üretiliyor.
Söylediklerimin hepsi ihtimal fakat başka bir insanı sakat bırakacak veya canına sebep olacak her türlü tehlikeden kendimizi uzak tutmalıyız. Yaşanabilecek en kötü şeyler..
Tabi birde türkiyedeki en kral otobanda hız sınırının 120 olduğunu ve bununda bir sebebi olduğunu unutmamak gerek.
Büyük motor kullanmadığım için topcase ile hızdan dolayı bir sorun yaşamadım. Fakat her seferinde yükleme sınırını epey aştım(Kappa,Givi). Bir sorun yaşamadım.
En son motorumda(Yamaha XCITY) tahminen çok büyük ön cam sayesinde topcase+tekstil yan çantalar doluyken 140 KM/h ye kadar sorun yaşamadım.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)