öncelikle tebrik ederim seni.
1-gazı açıp min.3000dev/dk ya geldiğinde veya daha fazla, debrajı yavaş yavaş bırabilirsin. senin dediğin gibi olduğu zaman motora çok daha fazla gaz vericeğin için motor bağıracaktır.
2-1.vitesten 2.vitese atarken genelde devir saatinin yarısında vites arttırırsan elini debriyajdan aniden çeksen bile kompresyon olmaz, ve rahat bir şekilde yoluna devam edebilirsin.
3-motorun sesinden ve hızından anlayabilirsin, genelde 3000dev/dk ya düştüğünde bir alt vitese çok rahat ve içten geçebilirsin.
4-onu vitesi boşa alırken düşürdüğün kademeleri aklında tutman lazım, yani senin bilmen gerekiyor.
5-aslında motorun cc ne göre değişir. mesela benim ybr 125 de, 0-20km de 1.vites. ama 600cc bir makinada 1.vites 0-60km olabilir.
6-yarım debraj olayı mantıken şöyle, bisikletin pedalını çevirirken arka frene yavaşça basmak gibi bişey. yani sen motora hareket için gaz verirken, elin hala debrajı bir kısım sıkıyorsa motor boşla hareket arasında kalıyor, hem gitmeye çalışıyor hemde boşta kalmaya çalışıyor.(bildiğim kadarı ile böyle)
7-evet olur
yardım edebilmişimdir umarım